דף הבית בידור ופנאי טלוויזיה ערוץ 10 והכוכבים
ערוץ 10 והכוכבים
tenst 09/11/09 |  צפיות: 5582

ערוץ 10 הוא ערוץ שהתחיל לשדר בינואר 2002 וכמעט מאז הוא עומד לפני סגירה (וכדי לא להשתעמם הסיבות השתנו כל הזמן). כמה חדשים לאחר פתיחת הערוץ הוא נקלע לקשיים כלכלים והיה חשש רב שהערוץ יסגר. אומנם החששות אז לא היו באותה עוצמה כמו היום אבל דיבורים על סגירה תמיד היו. ניתן לומר שכנראה חוץ מהשנים 2004 עד אמצע 2005, כשערוץ 10 באמת היה בתנופה עם תוכניות הספורט שלו, במיוחד בשידור מוקדמות המונדיאל של 2006. את ההוכחה למעמד זה, ניתן למצוא בפתיחה של שי אביבי לעונת הקיץ 2005 במאמר "הערוץ ממשיך בתנופתו להפוך לערוץ המגניב ביותר במזרח התיכון" (מעניין מה הוא החשיב אז והיום לערוץ המגניב ביותר במזרח התיכון?).

גולת הכותרת של ערוץ 10 היא ללא ספק חדשות ערוץ 10 מהדורת החדשות של הערוץ המכונה "חדשות 10", המהדורה המרכזית בהגשת שני כוכבי החדשות, מיקי חיימוביץ ויעקב אילון, זוג המגישים ש"ערקו" יחד מערוץ 2 לערוץ 10. (כעבור כמה שנים הם גם הצליחו למשוך פנימה את החזאי המיטולוגי [לא להתבלבל עם המפה המטריאולוגית] דני רופ – נא לא לתפוס אותי במילה אין לי מושג אם הם היו קשורים ב"עריקה" של רופ מערוץ 2) ומאז השלישיה שוב יחד.

מיקי חיימוביץ מעידה על עצמה בכתבה לעכבר העיר, שהיא לא שחקנית ובזמן שידור היא לא משחקת משחקים, מה שכן היא תגיב בצורה מתאימה לסוג כתבה (רצינית עצובה שמחה וכו'). חיימוביץ' מוסיפה שהיא כבר מגישת חדשות 15 שנה, כך שהיא לא משחקת אותה אלא זה בא לה טבעי. חיימוביץ' מספרת גם על כך, שמהדורת "חדשות 10" היא בגובה העיניים לעומת מהדורות המתחרים, מגיעים מזוית קצת שונה ובעיקר מנסים להיות אנושים. (מעניין מה יש לערוץ 2 להגיד על נושא האנושיות?)

הידעתם ליעקב אילון יש חלום לפתוח ערוץ חדשות ישראלי – חדשות כל הזמן אבל הוא לא מעוניין לנהל את כל המערכת. אם רציתם להקים, הוא ישמח להרתם לעניין. מצד שני יש ראיון עם אילון בו הוא אומר, שערוץ 10 קצת עמוס בחדשות, אבל אני בודאי לא מבין בזה. למעשה קשה להוציא מידע מאילון, הוא לא אוהב להתראין ותשובה מאוד אופינית בפיו היא: "אני לא יודע לא מבין גדול בעניין". אילון אולי לא מבין , אבל יש לו ביקורת על כך שאין ל"חדשות 10" אתר נפרד מערוץ 10. לשיטתו לא ניתן היום להתקדם תקשורתית בלי אתר אינטרנט יעודי.

דבר אחד עסיסי מצאנו אצל יעקב אילון. הוא מצוטט שאמר את המשפט הבא: "אני לא יודע למה יוסי מימן ממשיך להשקיע בערוץ 10. באמת לא יודע" מה זה התבטאות הזאת? הוא לא רוצה משכורת? הוא לא רוצה משכורת לחברים שלו?

לסיכום כנראה שיש משהו בצמד חמד של מיקי את יעקב החייכנית המאושרת, עם החייכן המופנם. כל עוד אין ערוץ חדשות יעודי בארץ, כנראה הם ישארו יחד, אלא אם יקפוץ לנו משהוא חדש. כידוע הפתעות אצלנו במדיה (ובמיוחד בערוץ 10) הם דבר שבשיגרה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 tenst


 


מאמרים נוספים מאת tenst
 
ערוץ 10 והכוכבים
09/11/09 | טלוויזיה
היסטוריה קצרה של ערוץ 10 וצמד המגישים של "חדשות 10"

פעם היו פליטות פה בתקשורת היום...
30/09/09 | אקטואליה
משפטים שנאמרו ע"י עיתונאים (בעיקר בן כספית) שאחר כך התבררו כשקר גס או סתם שטותיות מביכות ומה שבטוח חוסר אוביקטיביות של עיתונאי.

פעם בתקשורת היו פליטות פה היום....
כידוע אנשי תקשורת בישראל הם גם מעצבי דעת קהל. כן התקשורת ה"אוביקטיבית" שלנו מעסיקה אנשים, שלמעשה אינם אבירי הדיווח החדשותי הטהור, אלא אבירי הבעות דעה אישית על כל צעד ושעל. עד כאן הבעיה קטנה, אך כמובן, כאשר אדם מביע את דעותיו, מתחילות גם פליטות הפה או הקולמוס.

אתר סאטירה חדש שנותן לאטמה לתקשורת
לקרולין גליק נמאס לראות כיצד כשלונות, הטיות, וחוסר אתיקה מצד התקשורת עוברים ללא תגובה. היא גייסה את אראל סג"ל וצוות כותבים מוכשר כדי להקים את האתר הסאטירי החדש "לאטמה".

לאטמה לתקשורת
האתר החדש יעקוב מימין אחרי התקשורת הכתובה והמשודרת וינציח את הטעויות הכשלים והפדיחות של עיתונאינו האמיצים. את האתר הקימה קרולין גליק, עורכת ופובליציסטית בכירה ב"ג'רוזלם פוסט", משום ש"נמאס לה להתעצבן לבד".
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI