דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
תוכנה
טכניקות למניעת העתקה של משחק או אפליקציית פלאש
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
משחקים ואפליקציות בטכנולוגיות פלאש קלים להעתקה מכיוון שהמבנה בו נשמרים הנתונים ידוע לכל, מאמר זה יפרט מספר טכניקות להגנה מפני העתקה של משחק או אפליקציית פלאש.
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>טכניקות למניעת העתקה של משחק או אפליקציית פלאש</title> <meta name="description" content="משחקים ואפליקציות בטכנולוגיות פלאש קלים להעתקה מכיוון שהמבנה בו נשמרים הנתונים ידוע לכל, מאמר זה יפרט מספר טכניקות להגנה מפני העתקה של משחק או אפליקציית פלאש."> <meta name="keywords" content="פלאש, אפליקציות, העתקה, משחקים, הוקיאויר"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>טכניקות למניעת העתקה של משחק או אפליקציית פלאש</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="טכניקות למניעת העתקה של משחק או אפליקציית פלאש" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author990.aspx ">אלעד כהן</a></strong><br/> <br/><p>מאמר זה הינו מאמר טכני, הקורא אינו חייב להיות <a href="http://www.win.co.il/applications-programming/">מתכנת פלאש</a> - ידע בסיסי בשפת ActionScript 3 יספיק, בשפה זו משתמשים כדי לתכנת <a href="http://www.win.co.il/games-programming/">משחקי פלאש</a>.<br />אפליקציות פלאש מופיעות באתרים בתוך קבצי swf, כל גולש מקבל למחשבו את כל תוכן האתר בו הוא גולש כמו גם את קבצי ה-swf.<br />ע"י שימוש ב-decompilers (תוכנות שבאמצעותן ניתן להגיע לנתונים שנמצאים בתוך קבצי swf) הגולש יכול להעתיק חלקים מהאפליקציה או לשנות בה את הגרפיקה ולשים אותה באתרו.<br /> תוכנה decompiler היא תוכנה שיודעת לקרוא את מבנה הנתונים של קובץ פלאש ולשלוף מתוכו את הקוד שהמתכנת כתב, קיימות בשוק תוכנות שיודעות להצפין את קבצי הפלאש כדי למנוע מתוכנות אלו לפעול בצורה תקינה, אך למרות כך אין הגנה חסינה לחלוטין.<br /> בהמשך מפורטות מספר טכניקות שמטרתן להקשות על ניסיונות העתקה. את כל הטכניקות הבאות ניתן לעקוף והן לא יספקו הגנה של 100%, אבל הן כן יגרמו לכך שאחוז גבוה מניסיונות ההעתקה ייכשל. ככל שמשקיעים יותר זמן בהגנת התוכנה כך קטנה קבוצת המשתמשים שיכולה לפרוץ את התוכנה לכן חשוב להשקיע באבטחת מידע החל מיום הפיתוח הראשון ולא להתמודד עם הבעיות כשהן מתרחשות כי אז יכול להיות מצב שהתוכנה תצטרך להיכתב מחדש.</p> <p><strong>דוגמאות</strong> <br />משחק הוקי-אויר 1 – <a href="http://www.miniclip.com/games/electro-air-hockey/en">http://www.miniclip.com/games/electro-air-hockey/en</a><br />משחק הוקי-אויר 2 – <a href="http://www.zolo.co.il/games/zhockey">http://www.zolo.co.il/games/zhockey</a></p> <p><strong>טכניקות למניעת העתקה</strong> <br />1. הצפנת קובץ ה-swf ע"י שימוש בתוכנות קיימות<br />2. הוספת קוד בתוך אפליקציית הפלאש שמטרתו לבדוק את נתיב קובץ ה-swf, אם הנתיב הוא לא באתר המקורי, ברור שיש ניסיון להפעיל את קובץ ה-swf שלא מתוך האתר.<br />נתיב קובץ ה-swf נמצא בתוך המשתנה: stage.loaderInfo.url<br />3. קבלת המדיה (למשל גרפיקה, תמונות וצלילים) מהשרת ע"י שימוש במחלקה Loader ובשרת ביצוע בדיקה של שדה כתובת העמוד ממנו נשלחה הבקשה, האם כתובת זו זהה לנתיב העמוד שבו צריך להיות קובץ ה-swf.</p> <p><strong>קישורים למידע נוסף</strong> <br />תיעוד המחלקה LoaderInfo בה נמצא המאפיין url:<br />http://www.adobe.com/livedocs/flash/9.0/ActionScriptLangRefV3/flash/display/LoaderInfo.html</p> <p>תיעוד המחלקה Loader, באמצעותה ניתן לטעון את המדיה בה האפליקציה משתמשת:<br />http://www.adobe.com/livedocs/flash/9.0/ActionScriptLangRefV3/flash/display/Loader.html</p> <p>הסבר על השדה בו מופיע נתיב העמוד המכיל את קובץ ה-swf בעת שליחת בקשות לשרת:<br />http://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_referrer</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>המאמר נכתב ע"י אלעד כהן - <a href="http://www.win.co.il">מתכנת פלאש</a> בחברת GAME DEV LTD.</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
טכניקות למניעת העתקה של משחק או אפליקציית פלאש מאמר זה הינו מאמר טכני, הקורא אינו חייב להיות מתכנת פלאש - ידע בסיסי בשפת ActionScript 3 יספיק, בשפה זו משתמשים כדי לתכנת משחקי פלאש. אפליקציות פלאש מופיעות באתרים בתוך קבצי swf, כל גולש מקבל למחשבו את כל תוכן האתר בו הוא גולש כמו גם את קבצי ה-swf. ע"י שימוש ב-decompilers (תוכנות שבאמצעותן ניתן להגיע לנתונים שנמצאים בתוך קבצי swf) הגולש יכול להעתיק חלקים מהאפליקציה או לשנות בה את הגרפיקה ולשים אותה באתרו. תוכנה decompiler היא תוכנה שיודעת לקרוא את מבנה הנתונים של קובץ פלאש ולשלוף מתוכו את הקוד שהמתכנת כתב, קיימות בשוק תוכנות שיודעות להצפין את קבצי הפלאש כדי למנוע מתוכנות אלו לפעול בצורה תקינה, אך למרות כך אין הגנה חסינה לחלוטין. בהמשך מפורטות מספר טכניקות שמטרתן להקשות על ניסיונות העתקה. את כל הטכניקות הבאות ניתן לעקוף והן לא יספקו הגנה של 100%, אבל הן כן יגרמו לכך שאחוז גבוה מניסיונות ההעתקה ייכשל. ככל שמשקיעים יותר זמן בהגנת התוכנה כך קטנה קבוצת המשתמשים שיכולה לפרוץ את התוכנה לכן חשוב להשקיע באבטחת מידע החל מיום הפיתוח הראשון ולא להתמודד עם הבעיות כשהן מתרחשות כי אז יכול להיות מצב שהתוכנה תצטרך להיכתב מחדש. דוגמאות משחק הוקי-אויר 1 – http://www.miniclip.com/games/electro-air-hockey/en משחק הוקי-אויר 2 – http://www.zolo.co.il/games/zhockey טכניקות למניעת העתקה 1. הצפנת קובץ ה-swf ע"י שימוש בתוכנות קיימות 2. הוספת קוד בתוך אפליקציית הפלאש שמטרתו לבדוק את נתיב קובץ ה-swf, אם הנתיב הוא לא באתר המקורי, ברור שיש ניסיון להפעיל את קובץ ה-swf שלא מתוך האתר. נתיב קובץ ה-swf נמצא בתוך המשתנה: stage.loaderInfo.url 3. קבלת המדיה (למשל גרפיקה, תמונות וצלילים) מהשרת ע"י שימוש במחלקה Loader ובשרת ביצוע בדיקה של שדה כתובת העמוד ממנו נשלחה הבקשה, האם כתובת זו זהה לנתיב העמוד שבו צריך להיות קובץ ה-swf. קישורים למידע נוסף תיעוד המחלקה LoaderInfo בה נמצא המאפיין url: http://www.adobe.com/livedocs/flash/9.0/ActionScriptLangRefV3/flash/display/LoaderInfo.html תיעוד המחלקה Loader, באמצעותה ניתן לטעון את המדיה בה האפליקציה משתמשת: http://www.adobe.com/livedocs/flash/9.0/ActionScriptLangRefV3/flash/display/Loader.html הסבר על השדה בו מופיע נתיב העמוד המכיל את קובץ ה-swf בעת שליחת בקשות לשרת: http://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_referrer נכתב על ידי המאמר נכתב ע"י אלעד כהן - מתכנת פלאש בחברת GAME DEV LTD. מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI