דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
בידור תחביבים ופנאי - אחר
716סוטרה-ביקורת-מחול נזירים ממקדש שאולין-האופרה
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
אמנם לא מחול קונבנציונלי אך מופע מרהיב
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>716סוטרה-ביקורת-מחול נזירים ממקדש שאולין-האופרה</title> <meta name="description" content="אמנם לא מחול קונבנציונלי אך מופע מרהיב"> <meta name="keywords" content="ELYBIKORET"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>716סוטרה-ביקורת-מחול נזירים ממקדש שאולין-האופרה</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="716סוטרה-ביקורת-מחול נזירים ממקדש שאולין-האופרה" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author1062.aspx ">ELYBIKORET</a></strong><br/> <br/><p> 716סוטרה-מחול נזירים ממקדששאולין716 צילומים-יחצ'ןבמסגרת פסטיבל המחול הבינלאומי "תל אביב דאנס2010" המתקייםבאולמות סוזן דלל והאופרה שימשך מ4.10עד 30.10 הציגה אמש באולם האופרה להקת המחול"סוטרה" להקת מחול של נזירים ממקדש שאולין בסין.הלהקה מורכבת מ17 סינים בוגרים,ילדאחד ואדם אחד ממוצא מערבי.כמו שהמושג "אופרה סינית " אינו דומה לאופרה שאנו במערבמכירים כך גם מחול מודרני סיני אינו זהה למושגים שלנו על מחול מודרני.ראינו מופע מקסים.מרתק מבוצע בצורה יוצאת מהכלל שיש בו הכל-האבקות,קרב חרבות,תרגילי לחימה,כושר גופני,תנועות קצובות,זריזות ומה לא אך זה לאהיה מחול.אין בו גם דבר המזכיר סין ואם הנזירים לא היו סיניים קשה היה לומר עלהמופע שהוא סיני. תנועות הנזירים היו מקסימות הם גבלובאקרובטיקה. ראו לציין את הביצוע המעולה והכושר הגופני של הילדהנזיר ששמו לא הוזכר. אין אפשרות לתאר את מה שהתרחש על הבמה.על ההמצאות איןספור,על הביצוע המדוקדק והפרפקציוניסטי.צריך לראות כדי להאמין שאפשר להגיע לשלמותכזו בביצוע.היתה דיקנות עד לחלקיק שניה ומילימטר.שליטה מוחלטת בכל חלקיהגוףהרעיון המרכזי במופע הוא שילוב בין המזרח והמערב.האדםהמערבי מנסה לפלס לו דרך ולהתחבר עם תרבות הנזירים.ילד סיני -נזיר משמש לו כמורהדרך כמתווך ביניהם.הוא המקשר בין שתי התרבויות ,אל תרבות אחרת, אל עולם שזרלמערבי.המערבי מנסה לחקות את הנזירים ואינו מראה את תרבותו הוא.הכוריאוגרף מעמיד אתהנזירים כקבוצה והמערבי משמש כנטע זר."סוטרה" הנה הכוריאוגרפיה הגדולה ביותר שיצר הכוריאוגרף סידילרבי שרקאווי שהוא גם הבמאי. הוא עשה זאת בשיתוף נזירים ממקדש שאולין שבסין. אף נזיר מהמשתתפים במופע אינו רקדן ובתום המופעים הוא יחזורלמקדש, הכוריאוגרף שהה במקדש חודשיים כדי לעבוד יחד עם הנזירים עלהמופע. הבכורה של המופע נערכה במאי 2008 הנזירים מופיעים במופע כי ראש המנזר איפשר להם זאת כדי להפיץאת הפילוסופיה של קונג פו וזן וכדי להראות לאחרים את אורח חייהם. מקדש שאולין הוקם במאה ה5 על ידי נזירים בודיסטיים ומפתח אתזיקתו לאמנויות הקונג פו וטאי צ'י. פרוש המילה "סוטרה" הוא חוט,פתיל או מידת יושר. בבודיסם המילה משמשת כמונח לציון פיתגם פיוטי.במופע אין תפאורה פרט למסכים אפורים בשלושת צידי הבמה אך יש21 ארגזים-תיבות עץ.כשהן נשאות או נדחפות על ידי הנזירים על פני הבמה כשהן ריקות אומאוכלסות משמשות כמיטה,שולחן,מדף,סירה,עמודים,משקוף,באר,חומה,שערים,עלי כותרת שללוטוס ,קופסה ויכולים לשמש גם כארונות מתים.הן אינן רק תפאורה. הן חלק מהמופע. הן בתוכו.הןחיות,מתנועעות ונעמדות וכך יוצרות תפאורה שונה ומגוונת.חייבים לציין ולהדגיש את כושר היצירתי הרב של הכוריאוגרףשהיה גם הבמאי. הוא השתמש בתיבות כתפאורה, כאביזרים הנחוצים לו וכחלק מהתנועה שעלהבמה.עיצב אותם אנטוני גורמלי ממוצא בריטי.לדבריו הקופסה משקפת אתהמגבלות שלנו והדרכים בהן אנו משתמשים כדי לברוח או להתעלות עליהן.השקפה זו מורגשתונראית היטב ב"סוטרה" כאשר הנזירים נכנסים לקופסה יוצאים ממנה, מתחבאים בה, שוכביםבה ומעבירים אותה. על עיצוב הבמה והתיבות אנתוני אומר שהרעיון בא לו כשהתרשםמהצפיפות בסידורי השינה במקדש שאולין בו המיטות היו מסודרות בחמש שש קומות.הצפיפותהיתה רבה וחיי האדם דמו למצב של איחסון-מדפים מסודרים עבור גופות.העמדת התיבות בצורות שונות יצר תמונות מענינות יפותומקסימות שונות אחת מהשניה כגון קבר אחים בו הקופסאות מסודרות עם הפתח אלינו ובפניםשוכבים הנזירים בסדר מופתי. הזזתן ותנועתן על הבמה יצרו סביבה מתחלפת ומשתנה ללאהרף.המוסיקה החיה מקורית ונכתבה על ידי סיימון ברז'וסקההפולני. היא נכתבה לפסנתר,כלי הקשה וכלי מיתר. המנגנים נראים בעומק הבמה ונמצאים מאחורי וילון שקוף.המוסיקהאמנם מקורית אך לא נכרו בה סממנים סיניים מובהקים והיתה בעצם מערבית. זאת מוסיקה מלנכולית, אבסולוטית,מופשטת ,דבר שהתאים לנזיריםהרגילים לשלוה ורוגע.מפעם לפעם מבלי שנרגיש בזאת מחליפים הנזירים תלבושת.הם משניםאותה כאשר יוצאים לנוף עירוני שיצרו התיבות כי אחרת הם היו נשארים מרוחקים ולאמשתלבים בעיר.אין אפשרות לא לציין לטובה את התכניה שכתב וערך עופר טוריאלואיקי שובל שהפיק אותה. היא היתה ספר בן 92 עמודים ערוכה היטב מלאת תוכן מענין ותמונות על נייר טוב בעברית ובאנגלית .לראות או לא לראות:מה שראיתי אינו מחול אך מופע מרהיב שאסורלהפסיד.נכתב על ידי <a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret</a>-אלי ליאון ,05/10/2010 23:31 אם התמונותלא פורסמו כאן אפשר לראותןבאתריELYBIKORET.022.C0.ILאני מזמין אתכם להכנסלאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר<br />הכתובתELYBIKORET.022.CO.il<br /></p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>אלי ליאון-ELYBIKORET</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
716סוטרה-ביקורת-מחול נזירים ממקדש שאולין-האופרה 716סוטרה-מחול נזירים ממקדששאולין716 צילומים-יחצ'ןבמסגרת פסטיבל המחול הבינלאומי "תל אביב דאנס2010" המתקייםבאולמות סוזן דלל והאופרה שימשך מ4.10עד 30.10 הציגה אמש באולם האופרה להקת המחול"סוטרה" להקת מחול של נזירים ממקדש שאולין בסין.הלהקה מורכבת מ17 סינים בוגרים,ילדאחד ואדם אחד ממוצא מערבי.כמו שהמושג "אופרה סינית " אינו דומה לאופרה שאנו במערבמכירים כך גם מחול מודרני סיני אינו זהה למושגים שלנו על מחול מודרני.ראינו מופע מקסים.מרתק מבוצע בצורה יוצאת מהכלל שיש בו הכל-האבקות,קרב חרבות,תרגילי לחימה,כושר גופני,תנועות קצובות,זריזות ומה לא אך זה לאהיה מחול.אין בו גם דבר המזכיר סין ואם הנזירים לא היו סיניים קשה היה לומר עלהמופע שהוא סיני. תנועות הנזירים היו מקסימות הם גבלובאקרובטיקה. ראו לציין את הביצוע המעולה והכושר הגופני של הילדהנזיר ששמו לא הוזכר. אין אפשרות לתאר את מה שהתרחש על הבמה.על ההמצאות איןספור,על הביצוע המדוקדק והפרפקציוניסטי.צריך לראות כדי להאמין שאפשר להגיע לשלמותכזו בביצוע.היתה דיקנות עד לחלקיק שניה ומילימטר.שליטה מוחלטת בכל חלקיהגוףהרעיון המרכזי במופע הוא שילוב בין המזרח והמערב.האדםהמערבי מנסה לפלס לו דרך ולהתחבר עם תרבות הנזירים.ילד סיני -נזיר משמש לו כמורהדרך כמתווך ביניהם.הוא המקשר בין שתי התרבויות ,אל תרבות אחרת, אל עולם שזרלמערבי.המערבי מנסה לחקות את הנזירים ואינו מראה את תרבותו הוא.הכוריאוגרף מעמיד אתהנזירים כקבוצה והמערבי משמש כנטע זר."סוטרה" הנה הכוריאוגרפיה הגדולה ביותר שיצר הכוריאוגרף סידילרבי שרקאווי שהוא גם הבמאי. הוא עשה זאת בשיתוף נזירים ממקדש שאולין שבסין. אף נזיר מהמשתתפים במופע אינו רקדן ובתום המופעים הוא יחזורלמקדש, הכוריאוגרף שהה במקדש חודשיים כדי לעבוד יחד עם הנזירים עלהמופע. הבכורה של המופע נערכה במאי 2008 הנזירים מופיעים במופע כי ראש המנזר איפשר להם זאת כדי להפיץאת הפילוסופיה של קונג פו וזן וכדי להראות לאחרים את אורח חייהם. מקדש שאולין הוקם במאה ה5 על ידי נזירים בודיסטיים ומפתח אתזיקתו לאמנויות הקונג פו וטאי צ'י. פרוש המילה "סוטרה" הוא חוט,פתיל או מידת יושר. בבודיסם המילה משמשת כמונח לציון פיתגם פיוטי.במופע אין תפאורה פרט למסכים אפורים בשלושת צידי הבמה אך יש21 ארגזים-תיבות עץ.כשהן נשאות או נדחפות על ידי הנזירים על פני הבמה כשהן ריקות אומאוכלסות משמשות כמיטה,שולחן,מדף,סירה,עמודים,משקוף,באר,חומה,שערים,עלי כותרת שללוטוס ,קופסה ויכולים לשמש גם כארונות מתים.הן אינן רק תפאורה. הן חלק מהמופע. הן בתוכו.הןחיות,מתנועעות ונעמדות וכך יוצרות תפאורה שונה ומגוונת.חייבים לציין ולהדגיש את כושר היצירתי הרב של הכוריאוגרףשהיה גם הבמאי. הוא השתמש בתיבות כתפאורה, כאביזרים הנחוצים לו וכחלק מהתנועה שעלהבמה.עיצב אותם אנטוני גורמלי ממוצא בריטי.לדבריו הקופסה משקפת אתהמגבלות שלנו והדרכים בהן אנו משתמשים כדי לברוח או להתעלות עליהן.השקפה זו מורגשתונראית היטב ב"סוטרה" כאשר הנזירים נכנסים לקופסה יוצאים ממנה, מתחבאים בה, שוכביםבה ומעבירים אותה. על עיצוב הבמה והתיבות אנתוני אומר שהרעיון בא לו כשהתרשםמהצפיפות בסידורי השינה במקדש שאולין בו המיטות היו מסודרות בחמש שש קומות.הצפיפותהיתה רבה וחיי האדם דמו למצב של איחסון-מדפים מסודרים עבור גופות.העמדת התיבות בצורות שונות יצר תמונות מענינות יפותומקסימות שונות אחת מהשניה כגון קבר אחים בו הקופסאות מסודרות עם הפתח אלינו ובפניםשוכבים הנזירים בסדר מופתי. הזזתן ותנועתן על הבמה יצרו סביבה מתחלפת ומשתנה ללאהרף.המוסיקה החיה מקורית ונכתבה על ידי סיימון ברז'וסקההפולני. היא נכתבה לפסנתר,כלי הקשה וכלי מיתר. המנגנים נראים בעומק הבמה ונמצאים מאחורי וילון שקוף.המוסיקהאמנם מקורית אך לא נכרו בה סממנים סיניים מובהקים והיתה בעצם מערבית. זאת מוסיקה מלנכולית, אבסולוטית,מופשטת ,דבר שהתאים לנזיריםהרגילים לשלוה ורוגע.מפעם לפעם מבלי שנרגיש בזאת מחליפים הנזירים תלבושת.הם משניםאותה כאשר יוצאים לנוף עירוני שיצרו התיבות כי אחרת הם היו נשארים מרוחקים ולאמשתלבים בעיר.אין אפשרות לא לציין לטובה את התכניה שכתב וערך עופר טוריאלואיקי שובל שהפיק אותה. היא היתה ספר בן 92 עמודים ערוכה היטב מלאת תוכן מענין ותמונות על נייר טוב בעברית ובאנגלית .לראות או לא לראות:מה שראיתי אינו מחול אך מופע מרהיב שאסורלהפסיד.נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,05/10/2010 23:31 אם התמונותלא פורסמו כאן אפשר לראותןבאתריELYBIKORET.022.C0.ILאני מזמין אתכם להכנסלאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר הכתובתELYBIKORET.022.CO.il נכתב על ידי אלי ליאון-ELYBIKORET מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI