דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
יהדות
ארון קודש: תורה, תפילה וקהילה
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
ארון קודש מבטא את השילוב בין שלושה ערכים חשובים ביהדות. תורה, תפילה , קהילה: שלושה ערכים שמתבטאים בעצם מהותו של ארון קודש.
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>ארון קודש: תורה, תפילה וקהילה</title> <meta name="description" content="ארון קודש מבטא את השילוב בין שלושה ערכים חשובים ביהדות. תורה, תפילה , קהילה: שלושה ערכים שמתבטאים בעצם מהותו של ארון קודש."> <meta name="keywords" content="ארון קודש"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>ארון קודש: תורה, תפילה וקהילה</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="ארון קודש: תורה, תפילה וקהילה" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author1161.aspx ">אביב יועצים</a></strong><br/> <br/><p> <p>ארון קודש מבטא את השילוב בין שלושה ערכים חשובים ביהדות. מקומו המרכזי בבית הכנסת, התפקיד שיש לו והחשיבות שלו בליטורגיה הדתית יוצרים ביחד ביטוי לערכים החשובים הללו ומסמלים את השילוב שלהם ביחד. ארון קודש מצליח לתת ביטוי לחשיבותה של התורה, לחשיבותה של התפילה ולחשיבותה של הקהילה במחשבה היהודית.</p> <p>תורה</p> <p>התפקיד הפשוט של ארונות קודש הוא לספק מקום לאחסון ספרי התורה. אלא שאי-אפשר לדבר על <a href="http://www.gushalonim.com/">ארון קודש</a> רק כעל מחסן, מקום מוגן או נקודת אחסון של חפצים. הקדושה של ספרי התורה משפיעה על עצם מהותו של ארון קודש ונדמה שהארון עצמו זוכה כבר לקדושה בפני עצמו. ניתן לומר שאפילו אם יש ארון קודש ריק מספרי תורה הרי שעדיין כל יהודי ירגיש שהוא קדוש ולכן ארון קודש הוא בעל קדושה משל עצמו שכבר איננה תלויה בספרי התורה שנמצאים בו. עם זאת מקור הקדושה הראשוני של ארונות קודש הוא ספרי התורה. ההתפתחות ההיסטורית של ארונות קודש החלה מתיבה שנועדה לאכסן את כתבי הקודש ומשם הלך והתפתח המקום המרכזי של ארון קודש בכל בית כנסת. התורה היא זו שהעניקה לארון את הקדושה שלו והוא עדיין מבטא את מקומה של התורה בבית הכנסת.</p> <p>תפילה</p> <p>למרות שמקור הקדושה הראשוני של ארונות קודש הוא התורה, המקום שתופס ארון קודש בכל בית כנסת הפך להיות קשור גם לתפילה. במהלך התפילה פותחים ארון קודש גם אם לא מתכוונים להוציא ספר תורה. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא בתפילות הימים הנוראים: ברגעי השיא של התפילות, כאשר יש צורך להדגיש את הרצון בפתיחת שערי שמיים, כאשר מנסים להעצים את כוחה של התפילה, פותחים ארון קודש. ארונות קודש הופכים, אם כן, למעין צינור שדרכו התפילה עולה למעלה. האם זה קשור לספרי התורה שבהם? ייתכן. אך עבור המתפלל הרגיל ספרי התורה אינם המטרה של התפילה שלו והוא מתייחס אל הארון ככלי בתפילה שלו. בעוד התורה היא השכל, החוק, דבר השמיים, התפילה היא רגש, רחמים ודברם של בני האדם כשהם מנסים לדבר עם השמיים.</p> <p>קהילה</p> <p>ארון קודש תופס את המקום המרכזי בבית הכנסת. עצם המהות שלו היא המיקום שלו בציבור, לפני הציבור, במקום שבו הציבור מתאסף. ישנם אנשים שיכולים להרשות לעצמם לבנות ארון קודש בביתם אך ברוב מוחלט של המקרים ארון קודש הוא חלק מבית כנסת. בית כנסת הוא המקום שבו מתאספת הקהילה וכיוון שהארון הוא מרכזו של בית הכנסת הרי שהוא מקבל משמעות של קהילה, של ביחד. כאשר כל הציבור פונה לכיוונו של ארון קודש נדמה שנוצר רצון כללי של המתפללים שמתבטא בכך שהם מפנים את מבטם למזרח, לכיוונו של ארון קודש ומעבר לו אל ירושלים. <a href="http://morganrowe.com/">ארון קודש</a> הוא הביטוי לכך שלכל קהילה יש דבר מה משותף ולכל הקהילות היהודיות בכל מקום בעולם יש כיוון אחד שמחבר אותם למעין קהילה כלל עולמית. ארונות קודש בכל מקום הם אלה שמחברים קהילה אל קהילה כאשר כל יהודי בכל מקום ובכל זמן מפנה את פניו אל הארון ודרכו הוא מתכוון לירושלים.</p> <p>תורה, תפילה , קהילה: שלושה ערכים שמתבטאים בעצם מהותו של ארון קודש.</p> </p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
ארון קודש: תורה, תפילה וקהילה ארון קודש מבטא את השילוב בין שלושה ערכים חשובים ביהדות. מקומו המרכזי בבית הכנסת, התפקיד שיש לו והחשיבות שלו בליטורגיה הדתית יוצרים ביחד ביטוי לערכים החשובים הללו ומסמלים את השילוב שלהם ביחד. ארון קודש מצליח לתת ביטוי לחשיבותה של התורה, לחשיבותה של התפילה ולחשיבותה של הקהילה במחשבה היהודית. תורה התפקיד הפשוט של ארונות קודש הוא לספק מקום לאחסון ספרי התורה. אלא שאי-אפשר לדבר על ארון קודש רק כעל מחסן, מקום מוגן או נקודת אחסון של חפצים. הקדושה של ספרי התורה משפיעה על עצם מהותו של ארון קודש ונדמה שהארון עצמו זוכה כבר לקדושה בפני עצמו. ניתן לומר שאפילו אם יש ארון קודש ריק מספרי תורה הרי שעדיין כל יהודי ירגיש שהוא קדוש ולכן ארון קודש הוא בעל קדושה משל עצמו שכבר איננה תלויה בספרי התורה שנמצאים בו. עם זאת מקור הקדושה הראשוני של ארונות קודש הוא ספרי התורה. ההתפתחות ההיסטורית של ארונות קודש החלה מתיבה שנועדה לאכסן את כתבי הקודש ומשם הלך והתפתח המקום המרכזי של ארון קודש בכל בית כנסת. התורה היא זו שהעניקה לארון את הקדושה שלו והוא עדיין מבטא את מקומה של התורה בבית הכנסת. תפילה למרות שמקור הקדושה הראשוני של ארונות קודש הוא התורה, המקום שתופס ארון קודש בכל בית כנסת הפך להיות קשור גם לתפילה. במהלך התפילה פותחים ארון קודש גם אם לא מתכוונים להוציא ספר תורה. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא בתפילות הימים הנוראים: ברגעי השיא של התפילות, כאשר יש צורך להדגיש את הרצון בפתיחת שערי שמיים, כאשר מנסים להעצים את כוחה של התפילה, פותחים ארון קודש. ארונות קודש הופכים, אם כן, למעין צינור שדרכו התפילה עולה למעלה. האם זה קשור לספרי התורה שבהם? ייתכן. אך עבור המתפלל הרגיל ספרי התורה אינם המטרה של התפילה שלו והוא מתייחס אל הארון ככלי בתפילה שלו. בעוד התורה היא השכל, החוק, דבר השמיים, התפילה היא רגש, רחמים ודברם של בני האדם כשהם מנסים לדבר עם השמיים. קהילה ארון קודש תופס את המקום המרכזי בבית הכנסת. עצם המהות שלו היא המיקום שלו בציבור, לפני הציבור, במקום שבו הציבור מתאסף. ישנם אנשים שיכולים להרשות לעצמם לבנות ארון קודש בביתם אך ברוב מוחלט של המקרים ארון קודש הוא חלק מבית כנסת. בית כנסת הוא המקום שבו מתאספת הקהילה וכיוון שהארון הוא מרכזו של בית הכנסת הרי שהוא מקבל משמעות של קהילה, של ביחד. כאשר כל הציבור פונה לכיוונו של ארון קודש נדמה שנוצר רצון כללי של המתפללים שמתבטא בכך שהם מפנים את מבטם למזרח, לכיוונו של ארון קודש ומעבר לו אל ירושלים. ארון קודש הוא הביטוי לכך שלכל קהילה יש דבר מה משותף ולכל הקהילות היהודיות בכל מקום בעולם יש כיוון אחד שמחבר אותם למעין קהילה כלל עולמית. ארונות קודש בכל מקום הם אלה שמחברים קהילה אל קהילה כאשר כל יהודי בכל מקום ובכל זמן מפנה את פניו אל הארון ודרכו הוא מתכוון לירושלים. תורה, תפילה , קהילה: שלושה ערכים שמתבטאים בעצם מהותו של ארון קודש. נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI