דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
טיולים משפחתיים
"מצה רגילה" ו"מצה שמורה"
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
רוב הציבור משתמש בחג הפסח במצות רגילות, והמהדרים מקפידים לאכול "מצה שמורה" דווקא.<br/> <br/> מהו השוני בין השתיים?
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>"מצה רגילה" ו"מצה שמורה"</title> <meta name="description" content="רוב הציבור משתמש בחג הפסח במצות רגילות, והמהדרים מקפידים לאכול "מצה שמורה" דווקא.<br/> <br/> מהו השוני בין השתיים?"> <meta name="keywords" content="פעילות לפסח 2012, פעילויות לפסח 2012, אירועי פסח 2012"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>"מצה רגילה" ו"מצה שמורה"</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title=""מצה רגילה" ו"מצה שמורה"" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author1375.aspx ">SEOM</a></strong><br/> <br/><p>כזכר ליציאת מצרים נצטווינו, מחד, באיסור חמץ, ומאידך – חויבנו באכילת מצה: "ויאפו את הבצק... עוגות מצות – כי לא חמץ". מפסוק אחר הקישו חז"ל ולמדו, כל אף-על-פי שמצוות מצה בפסח היא מצוות "עשה שהזמן גרמה", חייבות בה גם נשים .</p> <p>רוב הציבור משתמש בחג הפסח במצות רגילות, והמהדרים מקפידים לאכול "מצה שמורה" דווקא.</p> <p>מהו השוני בין השתיים?</p> <p>מצה רגילה נשמרת מפני רטיבות, העלולה להביא לחימוץ, משעת טחינת הגרגרים ואילך; בעוד ש"המצה השמורה" נשמרת כבר משעת הקצירה. בכל שלב, החל בקצירה וכלה בתהליכי האפייה האחרונים של המצה, אורבת סכנה של חמוץ לחיטים, לקמח או לבצק: חום גבוה מדי, לחות באוויר, שהייה ממושכת בתהליכי הלישה והאפייה – כל אלה עלולים לגרום להחמצתם.</p> <p>שני סוגי המצות שמנינו נחלקים ל"מצת מכונה" ומצת-יד".</p> <p>עד לפני כמאה וחמישים שנה, כשהעבודה הייתה ידנית בלבד (בהעדר מכונות אפייה), לא הייתה, כמובן, חלוקה שכזו וכל אפיית המצות במסגרת ההכנות פעילות לפסח נעשתה ידנית . אולם מאז המצאת מכונות האפייה האוטומטיות התעורר ויכוח גדול בין הפוסקים – אם להתיר מצות-מכונה, אם לאו. חלקם אסר אכילת מצה שכזו, שכן לא הייתה לאדם שליטה על משך האפייה, ולא הייתה אפשרות של בדיקה מתמדת על כל החלקים המורכבים, הברגים והחרכים השונים במכונה, לבל יצטברו בהם פירורי בצק שהחמיץ תוך כדי שהייה. היה גם משהו "פוגע" בהפקדת מצווה חשובה שכזו בידי מכונה, ומכובד יותר היה שידי האדם עצמו יעשו את מלאכת המצווה. מאידך טענן המתירים, כי אין דרך טובה יותר לזרז את תהליכי האפייה מאשר השימוש במכונות – וממילא לא תתמעט סכנת החימוץ. לבסוף הותרו מצות-מכונה ורשאים להשתמש בהן. אך עדיין רבים המחמירים לאכול מצות-של-יד דווקא.</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>מיני ישראל עם אטרקציות לילדים בפסח ששוות ביקורים...</p> <p>SEOM ייעוץ שיווקי בתיירות <a href="http://www.travel-israel.com/">Israel Travel</a></p> <p>הקמה ,ניהול וקידום במנועי חיפוש של אתרי אינטרנט בתחום התיירות הנכנסת בשפות שונות וע"פ מדינות יעד</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
"מצה רגילה" ו"מצה שמורה" כזכר ליציאת מצרים נצטווינו, מחד, באיסור חמץ, ומאידך – חויבנו באכילת מצה: "ויאפו את הבצק... עוגות מצות – כי לא חמץ". מפסוק אחר הקישו חז"ל ולמדו, כל אף-על-פי שמצוות מצה בפסח היא מצוות "עשה שהזמן גרמה", חייבות בה גם נשים . רוב הציבור משתמש בחג הפסח במצות רגילות, והמהדרים מקפידים לאכול "מצה שמורה" דווקא. מהו השוני בין השתיים? מצה רגילה נשמרת מפני רטיבות, העלולה להביא לחימוץ, משעת טחינת הגרגרים ואילך; בעוד ש"המצה השמורה" נשמרת כבר משעת הקצירה. בכל שלב, החל בקצירה וכלה בתהליכי האפייה האחרונים של המצה, אורבת סכנה של חמוץ לחיטים, לקמח או לבצק: חום גבוה מדי, לחות באוויר, שהייה ממושכת בתהליכי הלישה והאפייה – כל אלה עלולים לגרום להחמצתם. שני סוגי המצות שמנינו נחלקים ל"מצת מכונה" ומצת-יד". עד לפני כמאה וחמישים שנה, כשהעבודה הייתה ידנית בלבד (בהעדר מכונות אפייה), לא הייתה, כמובן, חלוקה שכזו וכל אפיית המצות במסגרת ההכנות פעילות לפסח נעשתה ידנית . אולם מאז המצאת מכונות האפייה האוטומטיות התעורר ויכוח גדול בין הפוסקים – אם להתיר מצות-מכונה, אם לאו. חלקם אסר אכילת מצה שכזו, שכן לא הייתה לאדם שליטה על משך האפייה, ולא הייתה אפשרות של בדיקה מתמדת על כל החלקים המורכבים, הברגים והחרכים השונים במכונה, לבל יצטברו בהם פירורי בצק שהחמיץ תוך כדי שהייה. היה גם משהו "פוגע" בהפקדת מצווה חשובה שכזו בידי מכונה, ומכובד יותר היה שידי האדם עצמו יעשו את מלאכת המצווה. מאידך טענן המתירים, כי אין דרך טובה יותר לזרז את תהליכי האפייה מאשר השימוש במכונות – וממילא לא תתמעט סכנת החימוץ. לבסוף הותרו מצות-מכונה ורשאים להשתמש בהן. אך עדיין רבים המחמירים לאכול מצות-של-יד דווקא. נכתב על ידי מיני ישראל עם אטרקציות לילדים בפסח ששוות ביקורים... SEOM ייעוץ שיווקי בתיירות Israel Travel הקמה ,ניהול וקידום במנועי חיפוש של אתרי אינטרנט בתחום התיירות הנכנסת בשפות שונות וע"פ מדינות יעד מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI