דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
מוסיקה
797נורמה-ביקורת-אופרה מאת בליני באופרה בתא
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
אופרה שכל חובב אופרה ישמח לראות.מומלץ ביותר
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>797נורמה-ביקורת-אופרה מאת בליני באופרה בתא</title> <meta name="description" content="אופרה שכל חובב אופרה ישמח לראות.מומלץ ביותר"> <meta name="keywords" content="ELYBIKORET"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>797נורמה-ביקורת-אופרה מאת בליני באופרה בתא</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="797נורמה-ביקורת-אופרה מאת בליני באופרה בתא" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author1062.aspx ">ELYBIKORET</a></strong><br/> <br/><p>797נורמה-אופרה מאת בליני-האופרה צילומים-אלי ליאוןבליני כתב בתקופת חייו הקצרים(בן 34 היה במותו)10אופרות.בזכות הופעתה של מריה קאלאס בה, היא הפכה למפורסמת ביותרמביניהן. אופרה זו הוא כתב ב1831 כאשר היה בן 30 ובאותה שנה כתב גם אתסומנבול(הסהרורית). בליני הוא אחד משלושת המלחינים,ביחד עם רוסיניודוניצטי,שכתבו בלקנטו(זימרה יפה). הוא הספיק לכתוב רק אופרות.אופרה זו מרגשת.היא בלקנטו צרוףבשיאו,מיוחדת ויפה.ההפקה כעת הנה הפקה משותפת של האופרה בת'א עם עוד ארבעאופרות באיטליה.זמן ההתרחשות לא שונה ובה משולבים ציורים המבטאים את הפן הברבריבדמותה של נורמה,דבר שאינו מובן דיו. הליברית של האופרה נכתב ע"י פליצ'ה רומני.באופרה התפקיד המרכזי הנו של נורמה.היא נמצאת ושרה על הבמהרוב הזמן. כדי להעלות אופרה זו דרושה זמרת מצויינת, אחרת אין טעםלהציגה. דניאל אורן המנצח והאופרה בחרו לתפקיד נורמה שתי זמרותאורחות מצויינות דמיטרה תאודיסיו ומריה אגרסטה. שמעתי את שתיהן ולמרות ששתיהן טובות מאוד הן בשירה והן במשחקהרשימה אותי יותר אגרסטה שלדעתי קולה נקי יותר,מרשים יותר,קטיפתי יותר בעוד אצלתאודיסיו הרגשתי רטט מסויים-קול חד מאוד ומאמץ בטונים הגבוהים שנשמעו לעתים כפוגעיםבשירתה.כמובן שזה במידה מסויימת ענין של טעם אישי.נורמה היא הכהנת הגדולה של הדרואידים שהם עובדי אליליםשנכבשו ע"י הרומאים, אך היא נשואה ואם ילדיו של המצביא הרומי פוליונה שמוצא את עצמובהמשך מאוהב בכהנת אחרת וכאשר הדבר נודע לנורמה יחסה ואהבתה אליו משתנים והופכיםלרצון לנקמה. יחד עם זאת היא שומרת על יחסים תקינים עםאהובתו-אדלג'יזה. כנקמה היא שוקלת להקריב את ילדיה-ילדיו אך ברגע האחרון נמלכתבדעתה. היא מחליטה להקריב את עצמה,מתוודה ומועלת על המוקד.מעשה זהנוגע ללב פוליונה המחליט להצטרף אליה כדי שיהיו יחד לנצח.אדם המכהן במשרה רמה מרגיש שהוא הכל יכול ושהחוקים לא חליםעליו.כך היה בזמן הקדום וכך גם היום אך יש שמבינים בסוף שכולם שוים בפני החוק ויששאינם מבינים זאת. נורמה הבינה זאת וחרצה בכך את גורלה למות.האריה המפורסמת ביותר באופרה -קסטה דיוה(אלה טהורה)המבוצעתעוד בתחילת המערכה הראשונה הושרה על ידי שתי הזמרות ברגש,באמונה,בתפילה,בהדר ובשירהמעולה.במאי ההפקה פדריקו טייצי הסתמך יתר על המידה על המוסיקההנפלאה של בליני וביים את האופרה בצורה סטטית ביותר כאשר התנועה של הזמרים על הבמהמעטה ומורגשת איטיות מסויימת . גם המקהלה בסצינות ההמוניות בתמונות מרהיבות ביופין,בהעמדהבקושי זזה ממקומה. כל זה אינו מפריע ואפילו עוזר להנות יותר מהמוסיקה ומהתפאורההיפה השומרת על סימטריות וקוים ישרים של פייר פאולו ביזלרי והתלבושות ג'ובאנהבוזי.על המוסיקה ותזמורת האופרה -תז הסימפונית הישראלית רשל"צניצחו בשתי ההופעות שראיתי לסרוגין ישי שטקלר ודניאלאורן. לפי מה שנרמז לי את התזמורת הכין בעצם שטקלר כאשר אורן תיקןאו הוסיף דברים שנראו לו כאשר הגיע לארץ סמוך לבכורה.ישי ניצח ניצוח שקט,ללא תנועות בומבסטיות,קפיצות או נפנוףידיים, בעוד אורן ניצח ניצוח כוחני ראותני ביותר עם הרבה תנועות ידיים ,קפיצות,רטטבכל גופו ואפילו שירה בקול כאשר שניהם השיגו אותה תוצאה נהדרת מהתזמורת המעולהוהטובה. היא ליותה את הזמרים מצויין התחשבה בהם וידעה שהם העיקר עלהבמה פרט למעברים המוסיקליים הרבים שבאופרה בין הסצינות השונות כאשר זמן זה מנוצללהחלפת התפאורה.נגינת התזמורת היתה מעולה תחת שרביטם של שניהם וההבדל ביניהםבתוצאה לא היה רב. ראויה לציון המקהלה המצויינת בסצינות ההמוניות תחת הדרכתו שלשטקלר.כאדלג'יזה שמעתי את אווה מיי ואת דניאלה ברצ'לונה ממנההתרשמתי קצת יותר.שתיהן היו מצויינות בעלות קול יפה והשילוב בין נורמה ואדלג'יזה בקאסט הראשון והשני כפיששובצו היה מעולה ומתאים כי לשתיהן היו קולות דומים שהשתלבו יפה,בעלות עוצמה שוהוסיגנון שירה אחיד.בשני הקאסטים שירתן המשותפת היתה מעולה.פוליונה -רוברטו ארוניקה בעל הקול החזק והמרשים יותרוג'ורג'יו ברוג'י היו טובים מאוד. רוברטו סקנדיוצי הרשים במיוחד בקול הבאס העמוק שלו אם כיקרלו סטריולי לא פיגר אחריו בהרבה באותו תפקיד. עוד השתתפו גיא מנהיים ואיילה צימבלר .זאת הפקה שכל חובב אופרה ישמח לראות כי הנאתו תיהיה מובטחתבזכות המוסיקה,הסולנים ושאר מרכיביה.לראות או לא לראות:מומלץ ביותר והיתי אומר אפילו חובהלראות.נכתב על ידי <a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret</a>-אלי ליאון ,11/4/2011 15:17הרוצה לראות תמונות מההצגות מוזמן להכנס לאתרי <a href="http://www.elybikoret.022.co.il/">www.elybikoret.022.co.il</a>אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדשבו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחיהאמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.<br />ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו<br />הכתובת <a href="http://www.elybikoret.022.co.il/">www.elybikoret.022.co.il</a><br /></p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>אלי ליאון-ELYBIKORET</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
797נורמה-ביקורת-אופרה מאת בליני באופרה בתא 797נורמה-אופרה מאת בליני-האופרה צילומים-אלי ליאוןבליני כתב בתקופת חייו הקצרים(בן 34 היה במותו)10אופרות.בזכות הופעתה של מריה קאלאס בה, היא הפכה למפורסמת ביותרמביניהן. אופרה זו הוא כתב ב1831 כאשר היה בן 30 ובאותה שנה כתב גם אתסומנבול(הסהרורית). בליני הוא אחד משלושת המלחינים,ביחד עם רוסיניודוניצטי,שכתבו בלקנטו(זימרה יפה). הוא הספיק לכתוב רק אופרות.אופרה זו מרגשת.היא בלקנטו צרוףבשיאו,מיוחדת ויפה.ההפקה כעת הנה הפקה משותפת של האופרה בת'א עם עוד ארבעאופרות באיטליה.זמן ההתרחשות לא שונה ובה משולבים ציורים המבטאים את הפן הברבריבדמותה של נורמה,דבר שאינו מובן דיו. הליברית של האופרה נכתב ע"י פליצ'ה רומני.באופרה התפקיד המרכזי הנו של נורמה.היא נמצאת ושרה על הבמהרוב הזמן. כדי להעלות אופרה זו דרושה זמרת מצויינת, אחרת אין טעםלהציגה. דניאל אורן המנצח והאופרה בחרו לתפקיד נורמה שתי זמרותאורחות מצויינות דמיטרה תאודיסיו ומריה אגרסטה. שמעתי את שתיהן ולמרות ששתיהן טובות מאוד הן בשירה והן במשחקהרשימה אותי יותר אגרסטה שלדעתי קולה נקי יותר,מרשים יותר,קטיפתי יותר בעוד אצלתאודיסיו הרגשתי רטט מסויים-קול חד מאוד ומאמץ בטונים הגבוהים שנשמעו לעתים כפוגעיםבשירתה.כמובן שזה במידה מסויימת ענין של טעם אישי.נורמה היא הכהנת הגדולה של הדרואידים שהם עובדי אליליםשנכבשו ע"י הרומאים, אך היא נשואה ואם ילדיו של המצביא הרומי פוליונה שמוצא את עצמובהמשך מאוהב בכהנת אחרת וכאשר הדבר נודע לנורמה יחסה ואהבתה אליו משתנים והופכיםלרצון לנקמה. יחד עם זאת היא שומרת על יחסים תקינים עםאהובתו-אדלג'יזה. כנקמה היא שוקלת להקריב את ילדיה-ילדיו אך ברגע האחרון נמלכתבדעתה. היא מחליטה להקריב את עצמה,מתוודה ומועלת על המוקד.מעשה זהנוגע ללב פוליונה המחליט להצטרף אליה כדי שיהיו יחד לנצח.אדם המכהן במשרה רמה מרגיש שהוא הכל יכול ושהחוקים לא חליםעליו.כך היה בזמן הקדום וכך גם היום אך יש שמבינים בסוף שכולם שוים בפני החוק ויששאינם מבינים זאת. נורמה הבינה זאת וחרצה בכך את גורלה למות.האריה המפורסמת ביותר באופרה -קסטה דיוה(אלה טהורה)המבוצעתעוד בתחילת המערכה הראשונה הושרה על ידי שתי הזמרות ברגש,באמונה,בתפילה,בהדר ובשירהמעולה.במאי ההפקה פדריקו טייצי הסתמך יתר על המידה על המוסיקההנפלאה של בליני וביים את האופרה בצורה סטטית ביותר כאשר התנועה של הזמרים על הבמהמעטה ומורגשת איטיות מסויימת . גם המקהלה בסצינות ההמוניות בתמונות מרהיבות ביופין,בהעמדהבקושי זזה ממקומה. כל זה אינו מפריע ואפילו עוזר להנות יותר מהמוסיקה ומהתפאורההיפה השומרת על סימטריות וקוים ישרים של פייר פאולו ביזלרי והתלבושות ג'ובאנהבוזי.על המוסיקה ותזמורת האופרה -תז הסימפונית הישראלית רשל"צניצחו בשתי ההופעות שראיתי לסרוגין ישי שטקלר ודניאלאורן. לפי מה שנרמז לי את התזמורת הכין בעצם שטקלר כאשר אורן תיקןאו הוסיף דברים שנראו לו כאשר הגיע לארץ סמוך לבכורה.ישי ניצח ניצוח שקט,ללא תנועות בומבסטיות,קפיצות או נפנוףידיים, בעוד אורן ניצח ניצוח כוחני ראותני ביותר עם הרבה תנועות ידיים ,קפיצות,רטטבכל גופו ואפילו שירה בקול כאשר שניהם השיגו אותה תוצאה נהדרת מהתזמורת המעולהוהטובה. היא ליותה את הזמרים מצויין התחשבה בהם וידעה שהם העיקר עלהבמה פרט למעברים המוסיקליים הרבים שבאופרה בין הסצינות השונות כאשר זמן זה מנוצללהחלפת התפאורה.נגינת התזמורת היתה מעולה תחת שרביטם של שניהם וההבדל ביניהםבתוצאה לא היה רב. ראויה לציון המקהלה המצויינת בסצינות ההמוניות תחת הדרכתו שלשטקלר.כאדלג'יזה שמעתי את אווה מיי ואת דניאלה ברצ'לונה ממנההתרשמתי קצת יותר.שתיהן היו מצויינות בעלות קול יפה והשילוב בין נורמה ואדלג'יזה בקאסט הראשון והשני כפיששובצו היה מעולה ומתאים כי לשתיהן היו קולות דומים שהשתלבו יפה,בעלות עוצמה שוהוסיגנון שירה אחיד.בשני הקאסטים שירתן המשותפת היתה מעולה.פוליונה -רוברטו ארוניקה בעל הקול החזק והמרשים יותרוג'ורג'יו ברוג'י היו טובים מאוד. רוברטו סקנדיוצי הרשים במיוחד בקול הבאס העמוק שלו אם כיקרלו סטריולי לא פיגר אחריו בהרבה באותו תפקיד. עוד השתתפו גיא מנהיים ואיילה צימבלר .זאת הפקה שכל חובב אופרה ישמח לראות כי הנאתו תיהיה מובטחתבזכות המוסיקה,הסולנים ושאר מרכיביה.לראות או לא לראות:מומלץ ביותר והיתי אומר אפילו חובהלראות.נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,11/4/2011 15:17הרוצה לראות תמונות מההצגות מוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.ilאני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדשבו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחיהאמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר. ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו הכתובת www.elybikoret.022.co.il נכתב על ידי אלי ליאון-ELYBIKORET מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI