דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
בידור תחביבים ופנאי - אחר
824אינטימדאנס-הקיר הרביעי-תיאטרון תמונע
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
מחולות של כוריאוגרפים שונים
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>824אינטימדאנס-הקיר הרביעי-תיאטרון תמונע</title> <meta name="description" content="מחולות של כוריאוגרפים שונים"> <meta name="keywords" content="ELYBIKORET"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>824אינטימדאנס-הקיר הרביעי-תיאטרון תמונע</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="824אינטימדאנס-הקיר הרביעי-תיאטרון תמונע" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author1062.aspx ">ELYBIKORET</a></strong><br/> <br/><p> 824אינטימדאנס-ביקורת-תכניות א,ב-הקיר הרביעי-תיאטרוןתמונע צילומים-אלי ליאוןפסטיבל אינטימדאנס מתקיים כל שנה בתיאטרוןתמונע. בכל שנה יש לפסטיבל נושא מרכזי והשנה בפסטיבל שנפתח ביוםחמישי האחרון ונמשך עד אתמול יום ראשון ניתן השם"הקיר הרביעי". מה זה הקיר הרביעי.לבמה יש שלושה קירות והפתח הפתוח זה הקירהרביעי דהינו הקהל.קיר זה אמנם לא רואים אותו אך לפעמים הוא מאוד עבה ומהשמתרחש בין שלושת הקירות אינו עובר דרכו אל הקהל בקלות. בעצם אפשר לומר כי כל התרחשות על הבמה היא עבור הקיר הרביעיבתקוה שבזמן מופע הוא יעלם והכל יעבור אל הקהל ובעצם יספג בתוכו.השנה זו השנה ה12 שפסטיבל זה מתקיים. מנהלים אותו השנה נאוה צוקרמן שהיא גם המנהלת האמנותיתוהמייסדת של תיאטרון תמונע ועירד מצליח.מה זה אינטימדאנס- אלה מחולות אינטימיים לרוב מבוצעים ע"ימספר מצומצם של משתתפים(כתבתי משתתפים ולא רקדנים כי המבצעים אינם חייבים להיות דוקא רקדניםמקצועיים). הפסטיבל כלל השנה שתי תכניות שונות וכן שתי הופעותאורח.בנוסף הוצגו עבודות מחול ופרפורמנס בבר ובגלריה של התיאטרון ועבודותוידאו. סה"כ הוצגו בפסטיבל כאמור 12 עבודות.יש לציין שהפסטיבל זכה להתענינות רבה בין הקהל מכל הגיליםוהדרישה לכרטיסים לאולמות בהם התקיים היתה מעל ומעבר לקיבולת שלהם. מהרושם הכללי שקיבלתי על הכוריאוגרפיות השונות נוכחתי לדעתשהיו הרבה עבודות שהתרחשו על משטח הבמה.שוכבים עליו,מסתובבים,"מתגלצ'ים",מתאבקים הכל על המשטח בלי לקום ממנו. אלמט זה בכוריאוגרפיות חזר בחלק גדול מהעבודות בניואנסיםשונים ווריאציות אין ספור.מה ראינו: שתי עבודות אורח עליהן אתעכב בכתבה נפרדת ו10 עבודות שחולקולשתי תכניות בערבים שונים. ואתחיל לפי הסדר בו אני ראיתי את העבודותהשונות.רינה שינפלד בכמעט כל עבודה מעבודותיה היא משתמשת כהרגלה בחפץמסויים. הפעם זאת היתה מלמלה-רשת-בד לבן. היא מסתבכת בה,יוצרת צורות שונות איתה,פוסעת עליה בפסיעותאיטיות אציליות,אלגנטיות.לאט היא משתחררת ממנה,המלמלה משמשת כמרבד,מחפשת משהו בתוהוובוהו ולא מוצאת,מתרוצצת בחוסר מנוחה.המלמלה מכסה את כולה עד שהיא משתחררת ממנה.היא נראיתמתיסרת,מתחננת,מתפללת,עוברת בין הקהל והופכת לרגע חלק ממנו.האם החליפה אתתפקידה,האם הפכה קהל.לא. היא חוזרת לבמה אך המלמלה כבדה עליה,היא חונקת אותה,כברמגבילה אותה. ביצוע נהדר ויפה.כוריאוגרפיההמתחשבת במבצעת.ריקוד מענין ומרתק.דפי אלטבב מבצעות רוזלינד נוקטור,אוליביה קורט-מסה.רוב הריקוד מתבצע עלהריצפה.גילגולי במה מבוצעים היטב.סינכרוניזציה מושלמת בין השתיים.באמצע העבודהדיבור באנגלית ע"י אחת מהשתיים ולאחר מכן כמעט חזרה על החלק הראשוןשראינו. ביצוע יפה וטוב.חוזר יתר על המידה על עצמו.לאו לרוס הוא הגיע אלינו מגוואדלופ.מה שוקורה עם העובדים הזרים כאןודאי נגע לו עמוקות. זאת עבודה עם מסר.לרוס קושר את עצמו.יש קולר מסביבלצווארו.חבל ארוך מקשר בינו לבין הקהל.אין קירבה איתו.הקהל מושך והוא תלוי בו.הקהלמגביל את תנועותיו .ביקורתו הוא מביע על ידי ביצוע שיר שמילותיו מוקרנות על הקירבעברית.שיר מרגש.ביצוע נהדר שלרקדן שיש בו הכל. גמישות,כח,שליטה בגוף,רקדן מעולה.זריזות וטכניקהמקסימים.אור מרין וסתיו מרין. התפאורה אוהל לבן שתי אסקימוסיות בתנועות יוצאות ממנוורוקדות בעקימת רגליים.פתיתי שלג מתעופפים באויר. גילגולים על הרצפה,האוהל זז,קר בחוץ. מחפשים את האוהל להסתתרמפתיתי השלג והקור.רעיון מסויים שלא הובהר מספיק.אולי התרחשות בקוטב ותולא.הלל קוגן-פולחן האביב פולחן האביב מאת סטרוינסקי זכה לאורך השנים לפירושיםשונים,לכוריאוגרפיות שונות.קוגן כרקדן יחיד מביע בכוריאוגרפיה שלו דבר שונה ,פרושמיוחד המפרק כביכול את היצירה והמנסה באמצעות הריקוד לפרש את המוסיקה.לראות באמצעותהריקוד את התוכן המושמע.יצירה זו היא הארוכה מבין כל היצירות בפסטיבל להוציא אתהופעות האורח. היצירה של סטרוינסקי מתנגנת בשלמותה. קוגן מתחיל את הריקוד מחוץ לטווח הראיה של הקהל.הוא נכנסלבמה בתלבושת שחורה. כל הריקוד הנו אימפרוביזציה הנובעת מאסוציאציות שלהכוריאוגרף מהמוסיקה והצגתה בצורות שונות.ביצוע היצירה נהדר.הכוריאוגרפיה מענינת אך כל הקונספציה לאנראתה לי. מה הוא ראה ביצירה על פי דמיונו.לדבריופולחן,קורבן,מיניות,כאוס,רבים מול יחיד ועוד. אמנם הכל מענין. דמיון פורה אך הרעיונות נראיםבנאליים,פשטניים מדי,תנועות של רובוט,ריקוד עם שני דגלים -כחול לבן,תוך כדי ריקודצעקות ,זעקות אימה,מכירה כללית של חפצים,רחצה עם קוקה קולה,תנועות אישה,ריקודבטן,בחורה עם שני אקדחים חיקוי לסרט מפורסם,שפיכת קטשופ ומריחתו על הגוף,התאגרפותבאויר,מכות לבחורה דמיונית,הכל רעיונות הנובעים מהמוסיקה המתנגנת.אין אצל קוגן רמזים.מה שהוא רוצה לומר הוא אומר בצורה ברורה.מובנת לכל. הכוריאוגרפיה שלו מתארת התרחשות,מספרת סיפור,קטעים מלאי הומור. זהו נסיון לתאר את הנשמע לפי הקצב,האוירה ,הדמיוןוהרגש.השתוללות ללא רסן. מנוקר ומנותק מהמקור וכוונת המלחין.בכוריאוגרפיה שלו אפשר להבחין בציטוטים שראינו במקומותאחרים,בהקשרים אחרים ואפילו בפרשנויות אחרות של "פולחן האביב" כאשר כאן הם הובאובפרוש והקשר אחר. הביצוע מצויין,הרעיון כאמור לא לטעמי. לא התרשמתי במיוחד הן מהכוריאוגרפיה והןמהרעיונות.מיכל הרמן משתפת בריקודה את הקהל.הביצוע טובומענין.הרעיון הולך לאיבוד.מעיין מוזס משתתף ביצירה גם גל נאור.היצירה אינה קלהופשוטה.מבוצעת יפה וכובשת. יובל גולדשטיין בבחירת השיר"אין לי ארץ אחרת"-קורין אלאל המתבצע תוך כדיהריקוד הוכנסה לריקוד נימה פוליטית.באמירה, כדי שנבין טוביותר למי הכוונה הוא משתמש גם במילים בעברית וערבית בטקסט שחיברבעצמו. הוא לא זז כמעט מהמקום .זהו ריקוד סתמי המשתמש גם במוסיקהמאת שופן. רוב הזמן יש נפנוף ידיים למעלה,לצדדים וכל מקום.נראה שהאמירה היתה חשובהיותר מהמחול.שיר מדוצקי ודינה זיו .ריקוד מענין.גילגולי רצפהרבים.תנועות אחידות.משתתף נוסף עידו בטש?הדוהר בסוס נדנדה.רבות הכוריאוגרפיות שראינו.כל אחד מהיוצרים בסיגנון המיוחדשלו.כל אחד עם המאפיין שלו,כל אחד מביע בצורה אחרת את הרגשותיו,רעיונותיו,דמיונווהעזתו.זה המאפין פסטיבל. זה המיוחד שבו.לסיכום .היה זה פסטיבל מענין,רב גווני,עשיר תוכן,שבוצעהיטב,מרכז ומפגיש על במה אחת מפורסמים יותר ומפורסמים פחות,צעירים ולא כל כךצעירים,מלאי רעיונות שחלקם בהירים וחלקם לא מובנים או ניתנים לפרושיםשונים. הקהל נהר אל הפסטיבל ובצדק.לראות או לא לראות:מומלץ ביותר.מגוון מאוד.ודאי לחלקמהעבודות יהיה המשך.לעקוב ולראות. נכתב על ידי <a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret</a> -אלי ליאון,4/7/2011 07:05 אלי<br /><a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret@gmail.com</a><br />03-6856786<br />עיתונאי-מבקראמנות,חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.אני מזמין אתכם להכנס לאתרי בוריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתבפרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.<br />ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבופורסמו.באתרי אפשר גם לראות תמונות רבות מהאירועים עליהם כתבתי.<br />הכתובת <a href="http://www.elybikoret.022.co.il/">www.elybikoret.022.co.il</a><br /></p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>אלי ליאון-ELYBIKORET</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
824אינטימדאנס-הקיר הרביעי-תיאטרון תמונע 824אינטימדאנס-ביקורת-תכניות א,ב-הקיר הרביעי-תיאטרוןתמונע צילומים-אלי ליאוןפסטיבל אינטימדאנס מתקיים כל שנה בתיאטרוןתמונע. בכל שנה יש לפסטיבל נושא מרכזי והשנה בפסטיבל שנפתח ביוםחמישי האחרון ונמשך עד אתמול יום ראשון ניתן השם"הקיר הרביעי". מה זה הקיר הרביעי.לבמה יש שלושה קירות והפתח הפתוח זה הקירהרביעי דהינו הקהל.קיר זה אמנם לא רואים אותו אך לפעמים הוא מאוד עבה ומהשמתרחש בין שלושת הקירות אינו עובר דרכו אל הקהל בקלות. בעצם אפשר לומר כי כל התרחשות על הבמה היא עבור הקיר הרביעיבתקוה שבזמן מופע הוא יעלם והכל יעבור אל הקהל ובעצם יספג בתוכו.השנה זו השנה ה12 שפסטיבל זה מתקיים. מנהלים אותו השנה נאוה צוקרמן שהיא גם המנהלת האמנותיתוהמייסדת של תיאטרון תמונע ועירד מצליח.מה זה אינטימדאנס- אלה מחולות אינטימיים לרוב מבוצעים ע"ימספר מצומצם של משתתפים(כתבתי משתתפים ולא רקדנים כי המבצעים אינם חייבים להיות דוקא רקדניםמקצועיים). הפסטיבל כלל השנה שתי תכניות שונות וכן שתי הופעותאורח.בנוסף הוצגו עבודות מחול ופרפורמנס בבר ובגלריה של התיאטרון ועבודותוידאו. סה"כ הוצגו בפסטיבל כאמור 12 עבודות.יש לציין שהפסטיבל זכה להתענינות רבה בין הקהל מכל הגיליםוהדרישה לכרטיסים לאולמות בהם התקיים היתה מעל ומעבר לקיבולת שלהם. מהרושם הכללי שקיבלתי על הכוריאוגרפיות השונות נוכחתי לדעתשהיו הרבה עבודות שהתרחשו על משטח הבמה.שוכבים עליו,מסתובבים,"מתגלצ'ים",מתאבקים הכל על המשטח בלי לקום ממנו. אלמט זה בכוריאוגרפיות חזר בחלק גדול מהעבודות בניואנסיםשונים ווריאציות אין ספור.מה ראינו: שתי עבודות אורח עליהן אתעכב בכתבה נפרדת ו10 עבודות שחולקולשתי תכניות בערבים שונים. ואתחיל לפי הסדר בו אני ראיתי את העבודותהשונות.רינה שינפלד בכמעט כל עבודה מעבודותיה היא משתמשת כהרגלה בחפץמסויים. הפעם זאת היתה מלמלה-רשת-בד לבן. היא מסתבכת בה,יוצרת צורות שונות איתה,פוסעת עליה בפסיעותאיטיות אציליות,אלגנטיות.לאט היא משתחררת ממנה,המלמלה משמשת כמרבד,מחפשת משהו בתוהוובוהו ולא מוצאת,מתרוצצת בחוסר מנוחה.המלמלה מכסה את כולה עד שהיא משתחררת ממנה.היא נראיתמתיסרת,מתחננת,מתפללת,עוברת בין הקהל והופכת לרגע חלק ממנו.האם החליפה אתתפקידה,האם הפכה קהל.לא. היא חוזרת לבמה אך המלמלה כבדה עליה,היא חונקת אותה,כברמגבילה אותה. ביצוע נהדר ויפה.כוריאוגרפיההמתחשבת במבצעת.ריקוד מענין ומרתק.דפי אלטבב מבצעות רוזלינד נוקטור,אוליביה קורט-מסה.רוב הריקוד מתבצע עלהריצפה.גילגולי במה מבוצעים היטב.סינכרוניזציה מושלמת בין השתיים.באמצע העבודהדיבור באנגלית ע"י אחת מהשתיים ולאחר מכן כמעט חזרה על החלק הראשוןשראינו. ביצוע יפה וטוב.חוזר יתר על המידה על עצמו.לאו לרוס הוא הגיע אלינו מגוואדלופ.מה שוקורה עם העובדים הזרים כאןודאי נגע לו עמוקות. זאת עבודה עם מסר.לרוס קושר את עצמו.יש קולר מסביבלצווארו.חבל ארוך מקשר בינו לבין הקהל.אין קירבה איתו.הקהל מושך והוא תלוי בו.הקהלמגביל את תנועותיו .ביקורתו הוא מביע על ידי ביצוע שיר שמילותיו מוקרנות על הקירבעברית.שיר מרגש.ביצוע נהדר שלרקדן שיש בו הכל. גמישות,כח,שליטה בגוף,רקדן מעולה.זריזות וטכניקהמקסימים.אור מרין וסתיו מרין. התפאורה אוהל לבן שתי אסקימוסיות בתנועות יוצאות ממנוורוקדות בעקימת רגליים.פתיתי שלג מתעופפים באויר. גילגולים על הרצפה,האוהל זז,קר בחוץ. מחפשים את האוהל להסתתרמפתיתי השלג והקור.רעיון מסויים שלא הובהר מספיק.אולי התרחשות בקוטב ותולא.הלל קוגן-פולחן האביב פולחן האביב מאת סטרוינסקי זכה לאורך השנים לפירושיםשונים,לכוריאוגרפיות שונות.קוגן כרקדן יחיד מביע בכוריאוגרפיה שלו דבר שונה ,פרושמיוחד המפרק כביכול את היצירה והמנסה באמצעות הריקוד לפרש את המוסיקה.לראות באמצעותהריקוד את התוכן המושמע.יצירה זו היא הארוכה מבין כל היצירות בפסטיבל להוציא אתהופעות האורח. היצירה של סטרוינסקי מתנגנת בשלמותה. קוגן מתחיל את הריקוד מחוץ לטווח הראיה של הקהל.הוא נכנסלבמה בתלבושת שחורה. כל הריקוד הנו אימפרוביזציה הנובעת מאסוציאציות שלהכוריאוגרף מהמוסיקה והצגתה בצורות שונות.ביצוע היצירה נהדר.הכוריאוגרפיה מענינת אך כל הקונספציה לאנראתה לי. מה הוא ראה ביצירה על פי דמיונו.לדבריופולחן,קורבן,מיניות,כאוס,רבים מול יחיד ועוד. אמנם הכל מענין. דמיון פורה אך הרעיונות נראיםבנאליים,פשטניים מדי,תנועות של רובוט,ריקוד עם שני דגלים -כחול לבן,תוך כדי ריקודצעקות ,זעקות אימה,מכירה כללית של חפצים,רחצה עם קוקה קולה,תנועות אישה,ריקודבטן,בחורה עם שני אקדחים חיקוי לסרט מפורסם,שפיכת קטשופ ומריחתו על הגוף,התאגרפותבאויר,מכות לבחורה דמיונית,הכל רעיונות הנובעים מהמוסיקה המתנגנת.אין אצל קוגן רמזים.מה שהוא רוצה לומר הוא אומר בצורה ברורה.מובנת לכל. הכוריאוגרפיה שלו מתארת התרחשות,מספרת סיפור,קטעים מלאי הומור. זהו נסיון לתאר את הנשמע לפי הקצב,האוירה ,הדמיוןוהרגש.השתוללות ללא רסן. מנוקר ומנותק מהמקור וכוונת המלחין.בכוריאוגרפיה שלו אפשר להבחין בציטוטים שראינו במקומותאחרים,בהקשרים אחרים ואפילו בפרשנויות אחרות של "פולחן האביב" כאשר כאן הם הובאובפרוש והקשר אחר. הביצוע מצויין,הרעיון כאמור לא לטעמי. לא התרשמתי במיוחד הן מהכוריאוגרפיה והןמהרעיונות.מיכל הרמן משתפת בריקודה את הקהל.הביצוע טובומענין.הרעיון הולך לאיבוד.מעיין מוזס משתתף ביצירה גם גל נאור.היצירה אינה קלהופשוטה.מבוצעת יפה וכובשת. יובל גולדשטיין בבחירת השיר"אין לי ארץ אחרת"-קורין אלאל המתבצע תוך כדיהריקוד הוכנסה לריקוד נימה פוליטית.באמירה, כדי שנבין טוביותר למי הכוונה הוא משתמש גם במילים בעברית וערבית בטקסט שחיברבעצמו. הוא לא זז כמעט מהמקום .זהו ריקוד סתמי המשתמש גם במוסיקהמאת שופן. רוב הזמן יש נפנוף ידיים למעלה,לצדדים וכל מקום.נראה שהאמירה היתה חשובהיותר מהמחול.שיר מדוצקי ודינה זיו .ריקוד מענין.גילגולי רצפהרבים.תנועות אחידות.משתתף נוסף עידו בטש?הדוהר בסוס נדנדה.רבות הכוריאוגרפיות שראינו.כל אחד מהיוצרים בסיגנון המיוחדשלו.כל אחד עם המאפיין שלו,כל אחד מביע בצורה אחרת את הרגשותיו,רעיונותיו,דמיונווהעזתו.זה המאפין פסטיבל. זה המיוחד שבו.לסיכום .היה זה פסטיבל מענין,רב גווני,עשיר תוכן,שבוצעהיטב,מרכז ומפגיש על במה אחת מפורסמים יותר ומפורסמים פחות,צעירים ולא כל כךצעירים,מלאי רעיונות שחלקם בהירים וחלקם לא מובנים או ניתנים לפרושיםשונים. הקהל נהר אל הפסטיבל ובצדק.לראות או לא לראות:מומלץ ביותר.מגוון מאוד.ודאי לחלקמהעבודות יהיה המשך.לעקוב ולראות. נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון,4/7/2011 07:05 אלי elybikoret@gmail.com 03-6856786 עיתונאי-מבקראמנות,חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.אני מזמין אתכם להכנס לאתרי בוריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתבפרופ'יוסי גמזו וחומר אחר. ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבופורסמו.באתרי אפשר גם לראות תמונות רבות מהאירועים עליהם כתבתי. הכתובת www.elybikoret.022.co.il נכתב על ידי אלי ליאון-ELYBIKORET מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI