דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
מדעי הרוח - אחר
קמצא ובר קמצא סיפור היסטוורי או אקטואליה חיה בועטת ונושמת? (הרב יוסף ויצמן )
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
מה אפשר ללמוד לימינו מהסיפור התלמודי המפורסם על קמצא ובר-קמצא? <br/> האמנם הסיפור הידוע הינו עובא פרח ואינו אקטואלי לימנו אני?
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>קמצא ובר קמצא סיפור היסטוורי או אקטואליה חיה בועטת ונושמת? (הרב יוסף ויצמן )</title> <meta name="description" content="מה אפשר ללמוד לימינו מהסיפור התלמודי המפורסם על קמצא ובר-קמצא? <br/> האמנם הסיפור הידוע הינו עובא פרח ואינו אקטואלי לימנו אני?"> <meta name="keywords" content="הרב,יוסף,ויצמן,תורה,ודעת,יועץ,נישואין,רוחני,בית,המקדש,תשעה,באב,קמצר,גיטין,חרבה,ירושלים,שנאת,חינם,אהבה,אושר,בריאות,שמחה,מיסטיקה,רוחניות,נשמה,קבלה,נומרולוגיה,מקובל,יועץ,רוחני,רבי,הגאון,כולל,בית,כנסת,ישיבה,ראש,מרכז,יהדות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>קמצא ובר קמצא סיפור היסטוורי או אקטואליה חיה בועטת ונושמת? (הרב יוסף ויצמן )</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="קמצא ובר קמצא סיפור היסטוורי או אקטואליה חיה בועטת ונושמת? (הרב יוסף ויצמן )" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author130.aspx ">הרב יוסף ויצמן</a></strong><br/> <br/><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; line-height: normal;" ><strong><span style=" color:#00000 'Tahoma','sans-serif'; mso-ansi- mso-fareast-'Times New Roman';" lang="HE">על קמצא ובר-קמצא חרבה ירושלים </span></strong></p> <p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt; line-height: normal; mso-margin-top-alt: auto; mso-margin-bottom-alt: auto;" > </p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">מספרת הגמ' במסכת גיטין נ"ה ע"ב:</span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" > </p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">על קמצא ובר-קמצא חרבה ירושלים. </span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" > </p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">היה אדם אחד שאהב את קמצא ושנא את בר-קמצא. עשה סעודה. אמר לשמשו: לך והזמן לסעודה את קמצא, שאותו אני אוהב. הלך השמש והביא בטעות את בר-קמצא השנוא. </span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">מצא בעל הבית את בר-קמצא יושב ליד שולחנו. אמר לו: הרי אתה שונא אותי. מה אתה עושה כאן?! </span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">השיב בר-קמצא: הואיל ובאתי הנח לי ואתן לך דמי האכילה והשתייה שלי.</span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">אמר לו בעל הבית: לא! צא מכאן.</span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">- אתן לך דמי חצי סעודתך.</span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">- לא</span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">- אתן לך דמי כל סעודתך.</span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">- לא</span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">נטלו בידו, העמידו והוציאו החוצה.</span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">אמר בר-קמצא: הואיל וישבו שם חכמים ולא מיחו בידו כנראה שנוח להם בזה. אלך ואלשין עליהם לפני המלך. </span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">ואכן, אמר וכך עשה. בר-קמצא הלך ואמר לקיסר: מרדו בך היהודים. ומשם היתה קצרה הדרך לחורבן הבית שהומט על ישראל.</span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" > </p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: center;" align="center"><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">***</span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" > </p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">מיד לאחר קריאת הסיפור, נשאלת השאלה, מדוע לא מוזכר שמו של בעל הבית? הרי אין ספק שחז"ל לא 'השמיטו' אותו <strong>במקרה</strong>. </span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" > </p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">ייתכן וחכמינו לא ציינו את שמו כדי לומר לנו ש<strong>האדם הזה פשוט יכול להיות כל אחד</strong>! </span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" > </p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">אני, אתה ואת, כל אחד ואחד מאיתנו. </span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" > </p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">הגמרא לא מתארת כאן סיפור פרה-היסטורי שנשלף ממרתפי המוזיאונים. מדובר במציאות שעלולה להיות אקטואלית עד כדי כאב, כאן ועכשיו. לא משהו שרק קרה, אלא שממשיך לקרות כל הזמן, ובגללו עדיין אין לנו בית מקדש אלפיים שנה אחרי.</span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" > </p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">האם שנאת חינם זה דבר שעבר זמנו? </span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" > </p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">האם אהבות ושנאות, סכסוכים ומניפולציות חלפו מן העולם? </span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" > </p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">האם אוזנינו לא שומעות מדי יום מילים שלא צריכות להיאמר ופינו לא משגר חיצים שבשוגג (או במזיד) ננעצים בליבו של מישהו אחר? </span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" > </p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">האם לא קורה שאנו שותקים ומעדיפים לעצום עיניים במקום בו צריך לקום ולעשות מעשה? שאנו מעדיפים 'לבטוח בה'' ולגלגל אחריות כלפי מעלה, בזמן שתפקידנו להשתדל ולעשות מעשים? </span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" > </p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">מצוי מאוד להיכשל בגאווה, אבל האם לא קורה גם שנכשלים בענווה שאינה במקומה? </span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" > </p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">פתגם ידוע אומר: <strong>מספיק טיפש אחד בשביל לשרוף יער שלם</strong>. זה ודאי נכון. </span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">אך הגמרא שמספרת לנו על קמצא ובר-קמצא מלמדת אותנו דבר חשוב נוסף - <strong>צריך עוד הרבה אנשים מסביב שיניחו לזה לקרות</strong>.</span></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><strong></strong></p> <p class="MsoNoSpacing" style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify;" ><strong><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">"כל דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב"</span></strong><span style=" 'Tahoma','sans-serif';" lang="HE">, אמרו חז"ל. אך אולי דווקא היום הזה, יום החורבן, עשוי להיות זמן של חשבון נפש והתחלה חדשה. קודם כל, כל אחד בעצמו ובמעגלים הקרובים אליו, וכולנו יחד במהלך כללי שיוביל את כולנו לחדש ימינו כקדם ולראות בבניין בית המקדש, במהרה בימינו. אמן</span><span style="'Arial','sans-serif'; mso-ascii- mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi- mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-bidi- mso-bidi-theme-font: minor-bidi;" lang="HE"><span>.</span></span></p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p><strong><span><span style="text-decoration: underline;">הרב יוסף ויצמן שליט"א</span> <br />ראש כולל והמרכז ללימודי יהדות "תורה ודעת" <br />מחבר הספרים רבי המכר: <br />"ברית יצחק" - בנושא ברית המילה לפי הצד ההלכתי והרפואי. <br />"מערכי תורה" בסוגיות שונות בתלמוד. <br /><br />מרצה בכיר בארגונים שונים ובמקומות ואירועים פרטיים בכל הארץ לפי תיאום מראש. השיחות מרתקות ומאתגרות את הקהל למחשבה ועניין. ההרצאות מתובלות בסיפורים אמיתיים הנמסרים בצורה מעניינת אותנטית ובלתי נשכחת.ועוסקים במגוון נושאים כמו יהדות, פסיכולוגיה , רפואה ומשפטים , זוגיות וחיים יותר טובים<br />המסר מועבר בצורה בהירה ומובנת למגוון אנשים וגילאים מכל שכבות האוכלוסייה.<br />משפט המפתח של ההרצאות הוא : גם הנשמה צריכה אוכל והמח מזון..<br />לפרטים יעוץ והזמנות טלפון: 052-8144488</span></strong></p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
קמצא ובר קמצא סיפור היסטוורי או אקטואליה חיה בועטת ונושמת? (הרב יוסף ויצמן ) על קמצא ובר-קמצא חרבה ירושלים מספרת הגמ' במסכת גיטין נ"ה ע"ב: על קמצא ובר-קמצא חרבה ירושלים. היה אדם אחד שאהב את קמצא ושנא את בר-קמצא. עשה סעודה. אמר לשמשו: לך והזמן לסעודה את קמצא, שאותו אני אוהב. הלך השמש והביא בטעות את בר-קמצא השנוא. מצא בעל הבית את בר-קמצא יושב ליד שולחנו. אמר לו: הרי אתה שונא אותי. מה אתה עושה כאן?! השיב בר-קמצא: הואיל ובאתי הנח לי ואתן לך דמי האכילה והשתייה שלי. אמר לו בעל הבית: לא! צא מכאן. - אתן לך דמי חצי סעודתך. - לא - אתן לך דמי כל סעודתך. - לא נטלו בידו, העמידו והוציאו החוצה. אמר בר-קמצא: הואיל וישבו שם חכמים ולא מיחו בידו כנראה שנוח להם בזה. אלך ואלשין עליהם לפני המלך. ואכן, אמר וכך עשה. בר-קמצא הלך ואמר לקיסר: מרדו בך היהודים. ומשם היתה קצרה הדרך לחורבן הבית שהומט על ישראל. *** מיד לאחר קריאת הסיפור, נשאלת השאלה, מדוע לא מוזכר שמו של בעל הבית? הרי אין ספק שחז"ל לא 'השמיטו' אותו במקרה. ייתכן וחכמינו לא ציינו את שמו כדי לומר לנו שהאדם הזה פשוט יכול להיות כל אחד! אני, אתה ואת, כל אחד ואחד מאיתנו. הגמרא לא מתארת כאן סיפור פרה-היסטורי שנשלף ממרתפי המוזיאונים. מדובר במציאות שעלולה להיות אקטואלית עד כדי כאב, כאן ועכשיו. לא משהו שרק קרה, אלא שממשיך לקרות כל הזמן, ובגללו עדיין אין לנו בית מקדש אלפיים שנה אחרי. האם שנאת חינם זה דבר שעבר זמנו? האם אהבות ושנאות, סכסוכים ומניפולציות חלפו מן העולם? האם אוזנינו לא שומעות מדי יום מילים שלא צריכות להיאמר ופינו לא משגר חיצים שבשוגג (או במזיד) ננעצים בליבו של מישהו אחר? האם לא קורה שאנו שותקים ומעדיפים לעצום עיניים במקום בו צריך לקום ולעשות מעשה? שאנו מעדיפים 'לבטוח בה'' ולגלגל אחריות כלפי מעלה, בזמן שתפקידנו להשתדל ולעשות מעשים? מצוי מאוד להיכשל בגאווה, אבל האם לא קורה גם שנכשלים בענווה שאינה במקומה? פתגם ידוע אומר: מספיק טיפש אחד בשביל לשרוף יער שלם. זה ודאי נכון. אך הגמרא שמספרת לנו על קמצא ובר-קמצא מלמדת אותנו דבר חשוב נוסף - צריך עוד הרבה אנשים מסביב שיניחו לזה לקרות. "כל דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב", אמרו חז"ל. אך אולי דווקא היום הזה, יום החורבן, עשוי להיות זמן של חשבון נפש והתחלה חדשה. קודם כל, כל אחד בעצמו ובמעגלים הקרובים אליו, וכולנו יחד במהלך כללי שיוביל את כולנו לחדש ימינו כקדם ולראות בבניין בית המקדש, במהרה בימינו. אמן. נכתב על ידי הרב יוסף ויצמן שליט"א ראש כולל והמרכז ללימודי יהדות "תורה ודעת" מחבר הספרים רבי המכר: "ברית יצחק" - בנושא ברית המילה לפי הצד ההלכתי והרפואי. "מערכי תורה" בסוגיות שונות בתלמוד. מרצה בכיר בארגונים שונים ובמקומות ואירועים פרטיים בכל הארץ לפי תיאום מראש. השיחות מרתקות ומאתגרות את הקהל למחשבה ועניין. ההרצאות מתובלות בסיפורים אמיתיים הנמסרים בצורה מעניינת אותנטית ובלתי נשכחת.ועוסקים במגוון נושאים כמו יהדות, פסיכולוגיה , רפואה ומשפטים , זוגיות וחיים יותר טובים המסר מועבר בצורה בהירה ומובנת למגוון אנשים וגילאים מכל שכבות האוכלוסייה. משפט המפתח של ההרצאות הוא : גם הנשמה צריכה אוכל והמח מזון.. לפרטים יעוץ והזמנות טלפון: 052-8144488 מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI