דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
זהות
ד"ר אורי עצמון- ארבע סוגי המשפט - גישתו של תומאס אקווינס לחובת הציות
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
המשפט הנצחי-התוכנית של אלוהים לסדר בעולם, ידועה לאל בלבד. משהו מאוד אמורפי. בתוכה נמצאים 3 הסוגים הבאים
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>ד"ר אורי עצמון- ארבע סוגי המשפט - גישתו של תומאס אקווינס לחובת הציות</title> <meta name="description" content="המשפט הנצחי-התוכנית של אלוהים לסדר בעולם, ידועה לאל בלבד. משהו מאוד אמורפי. בתוכה נמצאים 3 הסוגים הבאים"> <meta name="keywords" content="דר אורי עצמון ארבע סוגי המשפט גישתו של תומאס אקווינס לחובת הציות "> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>ד"ר אורי עצמון- ארבע סוגי המשפט - גישתו של תומאס אקווינס לחובת הציות</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="ד"ר אורי עצמון- ארבע סוגי המשפט - גישתו של תומאס אקווינס לחובת הציות" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author16.aspx ">דנה הראלי</a></strong><br/> <br/><p>ד"ר אורי עצמון- ארבע סוגי המשפט - גישתו של תומאס אקווינס לחובת הציות </p> <p> תומאס אקווינס</p> <p>מציג 4 סוגי משפט:</p> <p>•1. המשפט הנצחי-התוכנית של אלוהים לסדר בעולם, ידועה לאל בלבד. משהו מאוד אמורפי. בתוכה נמצאים 3 הסוגים הבאים.</p> <p>•2. המשפט האלוהי- זהו הדרך של אלוהים להגיד לנו מה הוא רוצה-דרך ספרי הקודש.</p> <p>•3. המשפט הטבעי- מתגלה בעקיפין מגלים אותו בעקיפין ע"י התבונה האנושית מתוך המשפט האלוהי. כך אנחנו יכולים להבחין בין טוב לרע.</p> <p>•4. המשפט האנושי-יישום המשפט הטבעי בדין פוזיטיביסטי. הוא חשוב להסדרת החיים החברתיים ומיישם את המשפט הטבעי ברילוקיישן.</p> <p>משוואת אקווינס מקבלת מצב לפיו יהיו מספר חוקים שלא עומדים בקנה אחד עם המשפט הטבעי אך בשל כך שכל מערכת המשפט כן כפופה למשפט הטבעי אז יש חובה לציית מחשש שהמערכת תאבד את יציבותה ותוקפה.</p> <p>אקווינס יוצר הבחנה בין:</p> <p>•1. חוק שאינו מוסרי ונוגד את החוק האלוהי ואסור לציית לו.</p> <p>•2. חוק שאינו מוסרי ואינו מייצג ניקיון ונוגד את חוקי הטבע וצריך לציית לו במצב שבו המע' המשפטית אינה נוגדת בכלליות את חוקי הטבע ויש חשש ליציבות המע' (כמו כן חוקי הטבע נמוכים מחוקי האל).</p> <p>פיניס- משפט טבעי מודרני</p> <p>המשפטן המודרני מתייחס לחוק הלימודים השני באבחנת אקווינס ואומר כי הוא לא תקף מוסרית אך תקף משפטית ויש לציית לו כדי לשמור על הסדר ובד בבד לנסות ולשנותו.</p> <p>אירוע ההתנתקות ע"פ אקווינס:</p> <p>•1. קבוצה א'- הפרה של חוק אלוהי (פס"ד רבניים) שמוביל לכך שהחוק הפוזיטיבי בטל ויש התנגדות אקטיבית (לא חוקית).</p> <p>•2. קבוצה ב'- קבוצת ביניים- המכירה בחוק העליון אך גם בחובת הציות הפוזיטיבית לריבון על מנת לשמר את הסדר הציבורי, במציאות: יש התנגדות אקטיבית.</p> <p>•3. קבוצה ג'- הכרה בחוק הטבעי אך לא בחוק האלוהי, חובה מוסרית לקיים חוק פוזיטיבי בשל הסדר הציבורי המחייב. במציאות: התקוממות פסיבית בלבד (הפגנות חוקיות וכו'(/</p> <p>•4. קבוצה ד'- פוזיטיביזם קשיח, המוסר לא מהווה שיקול דעת מול החוק הפוזיטיבי</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
ד"ר אורי עצמון- ארבע סוגי המשפט - גישתו של תומאס אקווינס לחובת הציות ד"ר אורי עצמון- ארבע סוגי המשפט - גישתו של תומאס אקווינס לחובת הציות תומאס אקווינס מציג 4 סוגי משפט: •1. המשפט הנצחי-התוכנית של אלוהים לסדר בעולם, ידועה לאל בלבד. משהו מאוד אמורפי. בתוכה נמצאים 3 הסוגים הבאים. •2. המשפט האלוהי- זהו הדרך של אלוהים להגיד לנו מה הוא רוצה-דרך ספרי הקודש. •3. המשפט הטבעי- מתגלה בעקיפין מגלים אותו בעקיפין ע"י התבונה האנושית מתוך המשפט האלוהי. כך אנחנו יכולים להבחין בין טוב לרע. •4. המשפט האנושי-יישום המשפט הטבעי בדין פוזיטיביסטי. הוא חשוב להסדרת החיים החברתיים ומיישם את המשפט הטבעי ברילוקיישן. משוואת אקווינס מקבלת מצב לפיו יהיו מספר חוקים שלא עומדים בקנה אחד עם המשפט הטבעי אך בשל כך שכל מערכת המשפט כן כפופה למשפט הטבעי אז יש חובה לציית מחשש שהמערכת תאבד את יציבותה ותוקפה. אקווינס יוצר הבחנה בין: •1. חוק שאינו מוסרי ונוגד את החוק האלוהי ואסור לציית לו. •2. חוק שאינו מוסרי ואינו מייצג ניקיון ונוגד את חוקי הטבע וצריך לציית לו במצב שבו המע' המשפטית אינה נוגדת בכלליות את חוקי הטבע ויש חשש ליציבות המע' (כמו כן חוקי הטבע נמוכים מחוקי האל). פיניס- משפט טבעי מודרני המשפטן המודרני מתייחס לחוק הלימודים השני באבחנת אקווינס ואומר כי הוא לא תקף מוסרית אך תקף משפטית ויש לציית לו כדי לשמור על הסדר ובד בבד לנסות ולשנותו. אירוע ההתנתקות ע"פ אקווינס: •1. קבוצה א'- הפרה של חוק אלוהי (פס"ד רבניים) שמוביל לכך שהחוק הפוזיטיבי בטל ויש התנגדות אקטיבית (לא חוקית). •2. קבוצה ב'- קבוצת ביניים- המכירה בחוק העליון אך גם בחובת הציות הפוזיטיבית לריבון על מנת לשמר את הסדר הציבורי, במציאות: יש התנגדות אקטיבית. •3. קבוצה ג'- הכרה בחוק הטבעי אך לא בחוק האלוהי, חובה מוסרית לקיים חוק פוזיטיבי בשל הסדר הציבורי המחייב. במציאות: התקוממות פסיבית בלבד (הפגנות חוקיות וכו'(/ •4. קבוצה ד'- פוזיטיביזם קשיח, המוסר לא מהווה שיקול דעת מול החוק הפוזיטיבי נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI