דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
חוק ומנהל
פאונדרס- תקופת האמנציפציה
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
המדינות מתנערות מהדת (ב-1648 היה סוף מלחמת הדתות בעולם ונחתם "הסכם ווסטפליה") וטוענות שהשכל יפתור את בעיות העולם, ע"י התפתחות המדע. עולה השאלה מה עושים עם היהודים ומתחילה תקופת האמנציפציה, שוויון זכיות ונפתחת תקופה חדשה בתוך הקהילה היהודית. לפני כן יהודי היה חי בתוך הקהילה היהודית הלכתית והחלופות שלו היו או מעבר לקהילה אחרת
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>פאונדרס- תקופת האמנציפציה</title> <meta name="description" content="המדינות מתנערות מהדת (ב-1648 היה סוף מלחמת הדתות בעולם ונחתם "הסכם ווסטפליה") וטוענות שהשכל יפתור את בעיות העולם, ע"י התפתחות המדע. עולה השאלה מה עושים עם היהודים ומתחילה תקופת האמנציפציה, שוויון זכיות ונפתחת תקופה חדשה בתוך הקהילה היהודית. לפני כן יהודי היה חי בתוך הקהילה היהודית הלכתית והחלופות שלו היו או מעבר לקהילה אחרת"> <meta name="keywords" content="פאונדרס תקופת האמנציפציה"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>פאונדרס- תקופת האמנציפציה</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="פאונדרס- תקופת האמנציפציה" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author16.aspx ">דנה הראלי</a></strong><br/> <br/><p align="right"><strong>פאונדרס- תקופת האמנציפציה</strong></p> <p align="right"> </p> <p align="right"> </p> <p align="right"> המדינות מתנערות מהדת (ב-1648 היה סוף מלחמת הדתות בעולם ונחתם "הסכם ווסטפליה") וטוענות שהשכל יפתור את בעיות העולם, ע"י התפתחות המדע. עולה השאלה מה עושים עם היהודים ומתחילה תקופת האמנציפציה, שוויון זכיות ונפתחת תקופה חדשה בתוך הקהילה היהודית. לפני כן יהודי היה חי בתוך הקהילה היהודית הלכתית והחלופות שלו היו או מעבר לקהילה אחרת או התבוללות. עם תחילת תקופת האמנציפציה ונאורות- מדינות מגבילות את כוח הקהילות כדי לתת תוקף לפרט וכך מתחיל תהליך של שבירת הקהילות. כתוצאה מכך צומח מעמד ביניים שהפסיק לעשות ביטוח בריאות בחו"ל להיות דתי אך לא נדרש להתנצר. יחד עם האמנציפציה הייתה ירידה בסמכות של הרבנים בנושא המשפט העברי. במאה ה- 14 נידוי היה עונש מרכזי אך במאה ה-17 אי אפשר להשתמש בעונש זה כי אפשר לגבש חיים חילופיים והקהילה כמרכז החיים מאבדת את תוקפה ומחולקת לקהילה שבפנים וקהילה שבחוץ:</p> <p align="right"> </p> <p align="right">•· ההלכה מפסיקה להיות חוק מחייב של הקהילה.</p> <p align="right"> </p> <p align="right">•· יציאה מהקהילה- מעבר מקהילה גיאוגרפית לקהילה וולונטרית (ע"פ מנחם פרידמן סוציולוג מבר- אילן) ."היה יהודי בביתך ואדם בצאתך" (הירש). הרב צריך יותר לשכנע ולהיות קשוב לרחשי הציבור. ויש מעבר להלכות הנוגעות לספרה הדתית בלבד (ופחות לספרה הציבורית- מדינית). הסיבה ללמה אני עושה /לא עושה לא קשורה למערכת הענישה של התורה. היהדות הפכה להיות ממוקדת בתחום הפולחני ופחות בספרה הציבורית, והוגלתה מהתחום המדיני.</p> <p align="right"> </p> <p align="right">•· </p> <p align="right">תגובה לאמנציפציה</p> <p align="right">אורתודוקסיה- "החדש אסור מהתורה" (החכם סת"ם)- היציאה מהקהילה יוצר את תנועת האורתודוקסיה, המינוח אורתודוקסיה- דרך האמת. הקהילה היהודית ניסתה להגן על עצמה מול הנאורות (חומות מול התבוללות) ע"י דרך האמת של הדת ולכן מי שכן נשאר בקהילה עובר תהליך של סגירה והתכנסות בתוך הקהילה והתנגדות לשינויים המודרניים ואף הקצנה בפסיקה. הלכות ממרים, פרק ב', עמ' 77:</p> <p align="right"> </p> <p align="right">הלכה יג'- התורה אומרת במפורש שאסור להוסיף או לגרוע והרי בה"ד יכול להוסיף ולגרוע - אומר הרמב"ם שבה"ד בא ואומר כי לא הבנו את התורה ומפרש לפי הבנתו שלו.</p> <p align="right"> </p> <p align="right">התנועה הקונסרבטיבית - כל המקורות רלבנטיים (גם חילוניים) אך אנו מחויבים לכלל גוף ההלכה ולא רק לפסקי ההלכה הספציפיים, כלומר ניתן לפתח את כללי ההלכה בצורה שאנו רוצים אך לא מחויבים ספציפית לכללי ההלכה. הקונסרבטיביים בוחרים לעצמם מתוך כלל ההלכה את מה שהם רוצים בהתאם לשינויי הזמן. הרצון לשינוי בא מבחוץ אך העבודה של הפסיקה הקונסרבטיבית היא עבודה הלכתית מבפנים (הצדקה לפי מקור ישן/דעת מיעוט), עבודה עם המקורות לא כתרבות והשראה אלה כתרבות הלכתית.</p> <p align="right"> </p> <p align="right">הרפורמים - המשפט העברי בשימוש כהשראה תרבותית. אנו לא מחויבים לפסקי ההלכה ואנו נקבע את ה"שורה התחתונה" ונשתמש בהלכה אבל נקודת המוצא תוכל להיות מבחוץ ולאו דווקא מההלכה עצמה (ראייה בשתי עיניים תרבותית יהודית וראייה מודרנית). ה' לא קובע את אורכות החיים אחד לאחד אלה נותן להם משמעות.ואפשרות לצילום אירועים של הזמן האחרון</p> <p align="right"> </p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
פאונדרס- תקופת האמנציפציה פאונדרס- תקופת האמנציפציה המדינות מתנערות מהדת (ב-1648 היה סוף מלחמת הדתות בעולם ונחתם "הסכם ווסטפליה") וטוענות שהשכל יפתור את בעיות העולם, ע"י התפתחות המדע. עולה השאלה מה עושים עם היהודים ומתחילה תקופת האמנציפציה, שוויון זכיות ונפתחת תקופה חדשה בתוך הקהילה היהודית. לפני כן יהודי היה חי בתוך הקהילה היהודית הלכתית והחלופות שלו היו או מעבר לקהילה אחרת או התבוללות. עם תחילת תקופת האמנציפציה ונאורות- מדינות מגבילות את כוח הקהילות כדי לתת תוקף לפרט וכך מתחיל תהליך של שבירת הקהילות. כתוצאה מכך צומח מעמד ביניים שהפסיק לעשות ביטוח בריאות בחו"ל להיות דתי אך לא נדרש להתנצר. יחד עם האמנציפציה הייתה ירידה בסמכות של הרבנים בנושא המשפט העברי. במאה ה- 14 נידוי היה עונש מרכזי אך במאה ה-17 אי אפשר להשתמש בעונש זה כי אפשר לגבש חיים חילופיים והקהילה כמרכז החיים מאבדת את תוקפה ומחולקת לקהילה שבפנים וקהילה שבחוץ: •· ההלכה מפסיקה להיות חוק מחייב של הקהילה. •· יציאה מהקהילה- מעבר מקהילה גיאוגרפית לקהילה וולונטרית (ע"פ מנחם פרידמן סוציולוג מבר- אילן) ."היה יהודי בביתך ואדם בצאתך" (הירש). הרב צריך יותר לשכנע ולהיות קשוב לרחשי הציבור. ויש מעבר להלכות הנוגעות לספרה הדתית בלבד (ופחות לספרה הציבורית- מדינית). הסיבה ללמה אני עושה /לא עושה לא קשורה למערכת הענישה של התורה. היהדות הפכה להיות ממוקדת בתחום הפולחני ופחות בספרה הציבורית, והוגלתה מהתחום המדיני. •· תגובה לאמנציפציה אורתודוקסיה- "החדש אסור מהתורה" (החכם סת"ם)- היציאה מהקהילה יוצר את תנועת האורתודוקסיה, המינוח אורתודוקסיה- דרך האמת. הקהילה היהודית ניסתה להגן על עצמה מול הנאורות (חומות מול התבוללות) ע"י דרך האמת של הדת ולכן מי שכן נשאר בקהילה עובר תהליך של סגירה והתכנסות בתוך הקהילה והתנגדות לשינויים המודרניים ואף הקצנה בפסיקה. הלכות ממרים, פרק ב', עמ' 77: הלכה יג'- התורה אומרת במפורש שאסור להוסיף או לגרוע והרי בה"ד יכול להוסיף ולגרוע - אומר הרמב"ם שבה"ד בא ואומר כי לא הבנו את התורה ומפרש לפי הבנתו שלו. התנועה הקונסרבטיבית - כל המקורות רלבנטיים (גם חילוניים) אך אנו מחויבים לכלל גוף ההלכה ולא רק לפסקי ההלכה הספציפיים, כלומר ניתן לפתח את כללי ההלכה בצורה שאנו רוצים אך לא מחויבים ספציפית לכללי ההלכה. הקונסרבטיביים בוחרים לעצמם מתוך כלל ההלכה את מה שהם רוצים בהתאם לשינויי הזמן. הרצון לשינוי בא מבחוץ אך העבודה של הפסיקה הקונסרבטיבית היא עבודה הלכתית מבפנים (הצדקה לפי מקור ישן/דעת מיעוט), עבודה עם המקורות לא כתרבות והשראה אלה כתרבות הלכתית. הרפורמים - המשפט העברי בשימוש כהשראה תרבותית. אנו לא מחויבים לפסקי ההלכה ואנו נקבע את ה"שורה התחתונה" ונשתמש בהלכה אבל נקודת המוצא תוכל להיות מבחוץ ולאו דווקא מההלכה עצמה (ראייה בשתי עיניים תרבותית יהודית וראייה מודרנית). ה' לא קובע את אורכות החיים אחד לאחד אלה נותן להם משמעות.ואפשרות לצילום אירועים של הזמן האחרון נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI