דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
יהדות
תנ"ך - קהלת פרק ד
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
א וְשַׁבְתִּי אֲנִי, וָאֶרְאֶה אֶת - כָּל - הָעֲשֻׁקִים, אֲשֶׁר נַעֲשִׂים, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ; וְהִנֵּה דִּמְעַת הָעֲשֻׁקִים, וְאֵין לָהֶם מְנַחֵם, וּמִיַּד עֹשְׁקֵיהֶם כֹּחַ, וְאֵין לָהֶם מְנַחֵם. ב וְשַׁבֵּחַ אֲנִי אֶת - הַמֵּתִים, שֶׁכְּבָר מֵתוּ - מִן - הַחַיִּים, אֲשֶׁר הֵמָּה חַיִּים עֲדֶנָה. ג וְטוֹב, מִשְּׁנֵיהֶם - אֵת אֲשֶׁר - עֲדֶן, לֹא הָיָה: אֲשֶׁר לֹא - רָאָה אֶת - הַמַּעֲשֶׂה הָרָע, אֲשֶׁר נַעֲשָׂה תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ. שלמה מתייחס לאדם ש"ראה את המעשה הרע, אשר נעשה תחת השמש". אם אדם חי בחשיבה שלילית ורואה את הדברים השליליים שבעולם ...
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>תנ"ך - קהלת פרק ד</title> <meta name="description" content="א וְשַׁבְתִּי אֲנִי, וָאֶרְאֶה אֶת - כָּל - הָעֲשֻׁקִים, אֲשֶׁר נַעֲשִׂים, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ; וְהִנֵּה דִּמְעַת הָעֲשֻׁקִים, וְאֵין לָהֶם מְנַחֵם, וּמִיַּד עֹשְׁקֵיהֶם כֹּחַ, וְאֵין לָהֶם מְנַחֵם. ב וְשַׁבֵּחַ אֲנִי אֶת - הַמֵּתִים, שֶׁכְּבָר מֵתוּ - מִן - הַחַיִּים, אֲשֶׁר הֵמָּה חַיִּים עֲדֶנָה. ג וְטוֹב, מִשְּׁנֵיהֶם - אֵת אֲשֶׁר - עֲדֶן, לֹא הָיָה: אֲשֶׁר לֹא - רָאָה אֶת - הַמַּעֲשֶׂה הָרָע, אֲשֶׁר נַעֲשָׂה תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ. שלמה מתייחס לאדם ש"ראה את המעשה הרע, אשר נעשה תחת השמש". אם אדם חי בחשיבה שלילית ורואה את הדברים השליליים שבעולם ..."> <meta name="keywords" content="חשיבה חיובית,אימון,אושר,הצלחה,יעוץ,קנאה,דבר והיפוכו,הרגלים,איזון,תכונות,חכם,תנ"ך,טיפש,חשיבה שלילית,התחלות חדשות,כעס,קהלת,רע,שמחה,חשיבה חיובית,גם וגם,דשא של השכן"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>תנ"ך - קהלת פרק ד</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="תנ"ך - קהלת פרק ד" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author53.aspx ">אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il</a></strong><br/> <br/><div style="font-family:Arial;" dir="rtl"><a href="http://www.eip.co.il/?key=254"><strong>תנ"ך - קהלת פרק ד</strong></a><br /><br /> <p><strong class="letter">א</strong> וְשַׁבְתִּי אֲנִי, וָאֶרְאֶה אֶת - כָּל - הָעֲשֻׁקִים, אֲשֶׁר נַעֲשִׂים, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ; וְהִנֵּה דִּמְעַת הָעֲשֻׁקִים, וְאֵין לָהֶם מְנַחֵם, וּמִיַּד עֹשְׁקֵיהֶם כֹּחַ, וְאֵין לָהֶם מְנַחֵם.</p> <p><strong class="letter">ב</strong> וְשַׁבֵּחַ אֲנִי אֶת - הַמֵּתִים, שֶׁכְּבָר מֵתוּ - מִן - הַחַיִּים, אֲשֶׁר הֵמָּה חַיִּים עֲדֶנָה.</p> <p><strong class="letter">ג</strong> וְטוֹב, מִשְּׁנֵיהֶם - אֵת אֲשֶׁר - עֲדֶן, לֹא הָיָה: אֲשֶׁר לֹא - רָאָה אֶת - הַמַּעֲשֶׂה הָרָע, אֲשֶׁר נַעֲשָׂה תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ.</p> <p> </p> <div class="explanation">שלמה מתייחס לאדם ש"ראה את המעשה הרע, אשר נעשה תחת השמש". אם אדם חי בחשיבה שלילית ורואה את הדברים השליליים שבעולם והוא חי בתחושה של רע ושלילי, אז אדם כזה כשהוא מת, מצבו טוב יותר מאשר כשהוא חי ועוד יותר טוב היה לו עוד לפני שהוא נולד. לעומת זאת אדם ששמח בחלקו ונהנה מעמלו, אדם כזה ברור שנקודת השיא שלו היא כאשר הוא חי ושמח בחייו.</div> <p> </p> <p><strong class="letter">ד</strong> וְרָאִיתִי אֲנִי אֶת - כָּל - עָמָל, וְאֵת כָּל - כִּשְׁרוֹן הַמַּעֲשֶׂה - כִּי הִיא קִנְאַת - אִישׁ, מֵרֵעֵהוּ; גַּם - זֶה הֶבֶל, וּרְעוּת רוּחַ.</p> <p> </p> <div class="explanation">אנשים פועלים ומונעים בחייהם מתוך קנאה ומתוך הרצון לכבוש ולהשיג את הדשא של השכן. אך זה הבל ורעות רוח, כי לעולם לא תוכל להשיג את הדש של השכן כפי שכבר התבאר במאמר <a href="http://www.eip.co.il/?key=120" target="_blank">ממה נובעת המחשבה כי הדשא של השכן ירוק יותר ?</a> וגם כאן <a href="http://www.eip.co.il/?key=113" target="_blank">האם הדשא שלי ירוק כפי שהוא יכול להיות ?</a> וגם <a href="http://www.eip.co.il/?key=21" target="_blank">הדשא של השכן שלך, האם הוא באמת ירוק יותר ?</a> ועוד</div> <p> </p> <p><strong class="letter">ה</strong> הַכְּסִיל חֹבֵק אֶת - יָדָיו, וְאֹכֵל אֶת - בְּשָׂרוֹ.</p> <p> </p> <div class="explanation">החכם כל הזמן חושב חיובי ולכן הוא נמצא בעשיה חיובית ולא יושב בחיבוק ידיים. הכסיל לעומתו שורה עליו עצבות והוא יושב בחיבוק ידיים מתוך עצלות ועצבות. הכסיל במקום לעסוק בעשיה, הוא עוסק בלאכול את הלב של עצמו. במקום להתעסק במה כן לעשות הוא מתעסק באיך לאכול את בשרו.</div> <p> </p> <p><strong class="letter">ו</strong> טוֹב, מְלֹא כַף נָחַת - מִמְּלֹא חָפְנַיִם עָמָל, וּרְעוּת רוּחַ.</p> <p> </p> <div class="explanation">יותר טוב שיהיה לך קצת ותהיה בנחת מאשר שיהיה לך המון אבל תהיה במצב של עמל ורעות רוח. טוב יותר שתעבוד קצת ותהנה קצת ממה שעבדת ואז אתה נמצא במצב של נחת, מאשר שאומנם לא תהיה לך רק כף אחת של נחת אלא מלא חפניים אבל של עמל שהוא בעצם רעות רוח. כי העמל לכשעצמו אם אינך נהנה ממנו אז הוא רק דמיון ורעות רוח וכפי שכבר התבאר במאמר <a href="http://www.eip.co.il/?key=32" target="_blank">למה דומה המרדף של אנשים אחרי תאוות העולם ?</a>. לכן עליך כאדם ללמוד להנות מעצם העשיה והעמל ואז תוכל להנות ממלוא חופניים של נחת.</div> <p> </p> <p><strong class="letter">ז</strong> וְשַׁבְתִּי אֲנִי וָאֶרְאֶה הֶבֶל, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ.</p> <p><strong class="letter">ח</strong> יֵשׁ אֶחָד וְאֵין שֵׁנִי גַּם בֵּן וָאָח אֵין - לוֹ, וְאֵין קֵץ לְכָל - עֲמָלוֹ - גַּם - עיניו (עֵינוֹ) , לֹא - תִשְׂבַּע עֹשֶׁר; וּלְמִי אֲנִי עָמֵל, וּמְחַסֵּר אֶת - נַפְשִׁי מִטּוֹבָה - גַּם - זֶה הֶבֶל וְעִנְיַן רָע, הוּא.</p> <p> </p> <div class="explanation">שלמה מספר על האבסורד האנושי, שיש אנשים שאין להם משפחה והם עריריים ובכל זאת הם עמלים ועובדים כל יום כל היום לחינם. כי אם יש לאדם משפחה אז לפחות מישהו מרוויח ויוצא נשכר מכך שהוא מחסר את נפשו מטובה דהיינו נהנה פחות ועובד יותר. אך ישנם אנשים כ"כ חסרי הגיון שאין להם שום תועלת לחלוטין בכל העמל שלהם ובכל זאת אין להם זמן לעצמם להנות ממה שיש להם. וכמובן שגם זה הבל ועניין רע. אא"כ כמובן אתה נהנה מעצם העמל ומעצם העשייה.</div> <p> </p> <p><strong class="letter">ט</strong> טוֹבִים הַשְּׁנַיִם, מִן - הָאֶחָד: אֲשֶׁר יֵשׁ - לָהֶם שָׂכָר טוֹב, בַּעֲמָלָם.</p> <p><strong class="letter">י</strong> כִּי אִם - יִפֹּלוּ, הָאֶחָד יָקִים אֶת - חֲבֵרוֹ; וְאִילוֹ, הָאֶחָד שֶׁיִּפּוֹל, וְאֵין שֵׁנִי, לַהֲקִימוֹ.</p> <p><strong class="letter">יא</strong> גַּם אִם - יִשְׁכְּבוּ שְׁנַיִם, וְחַם לָהֶם; וּלְאֶחָד, אֵיךְ יֵחָם.</p> <p><strong class="letter">יב</strong> וְאִם - יִתְקְפוֹ, הָאֶחָד - הַשְּׁנַיִם, יַעַמְדוּ נֶגְדּוֹ; וְהַחוּט, הַמְשֻׁלָּשׁ, לֹא בִמְהֵרָה, יִנָּתֵק.</p> <p> </p> <div class="explanation">אם ניקח את הרעיון באנלוגיה לבן אדם יחיד, ניתן לומר כי האידיאל הוא <a href="http://www.eip.co.il/?key=50" target="_blank">שתהיה "גם וגם" ולא רק "או או"</a> ושתהיה <a href="http://www.eip.co.il/?key=222" target="_blank">במצב של איזון בין התכונות שלך</a> כדי שתוכל לתמוך בעצמך ולקדם את עצמך בכל מצב. כי אם אתה נמצא בקיצוניות של תכונה ולא נמצא באיזון שלה, אז זה כמובן לא תקין. אך אם אתה יכול לשלוט בתכונה של עצמך ולהיות באיזון דהיינו להיות מסוגל להשתמש ב 2 הקצבות של התכונה במקביל לפי הצורך (לדוגמא מצד אחד להשאר רגוע ולא לכעוס ומצד שני תוך כדי להראות כלפי חוץ שאתה כועס מאוד) אז בעצם כל תכונה נותנת איזון לתכונה השניה. ואם אתה מסוגל לעשות הכל במקביל ותוך כדי ולא רק פעם ככה ופעם ככה, אז זה כבר מצב של החוט המשולש, כי אז אתה לוקח את 2 הקצוות של התכונה והופך אותה ויוצר ממנה את תכונה שלישית חדשה, שהיא נוצרת מהאיזון של ה 2.</div> <p> </p> <p><strong class="letter">יג</strong> טוֹב יֶלֶד מִסְכֵּן, וְחָכָם - מִמֶּלֶךְ זָקֵן וּכְסִיל, אֲשֶׁר לֹא - יָדַע לְהִזָּהֵר עוֹד.</p> <p> </p> <div class="explanation">ילד מייצג את כל מי שיודע לעשות <a href="http://www.eip.co.il/?ftag=%D7%94%D7%AA%D7%97%D7%9C%D7%95%D7%AA+%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA" target="_blank">התחלה חדשה</a> כי אז הוא כמו ילד שמתחיל מחדש בלי משקעים של העבר. ולעומת זאת המלך הזקן מייצג את כל מי שפועל מתוך הרגלים שגויים בלי מודעות, כי בגלל חוסר המודעות שלו הוא מאבד את מנגנון הבקרה העצמית.</div> <p> </p> <p><strong class="letter">יד</strong> כִּי - מִבֵּית הָסוּרִים, יָצָא לִמְלֹךְ: כִּי גַּם בְּמַלְכוּתוֹ, נוֹלַד רָשׁ.</p> <p><strong class="letter">טו</strong> רָאִיתִי, אֶת - כָּל - הַחַיִּים, הַמְהַלְּכִים, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ - עִם הַיֶּלֶד הַשֵּׁנִי, אֲשֶׁר יַעֲמֹד תַּחְתָּיו.</p> <p><strong class="letter">טז</strong> אֵין - קֵץ לְכָל - הָעָם, לְכֹל אֲשֶׁר - הָיָה לִפְנֵיהֶם - גַּם הָאַחֲרוֹנִים, לֹא יִשְׂמְחוּ - בוֹ: כִּי - גַם - זֶה הֶבֶל, וְרַעְיוֹן רוּחַ.</p> <p><strong class="letter">יז</strong> שְׁמֹר רגליך (רַגְלְךָ) , כַּאֲשֶׁר תֵּלֵךְ אֶל - בֵּית הָאֱלֹהִים, וְקָרוֹב לִשְׁמֹעַ, מִתֵּת הַכְּסִילִים זָבַח: כִּי - אֵינָם יוֹדְעִים, לַעֲשׂוֹת רָע.</p> <p>קרא עוד על <a href="http://www.eip.co.il/?ftag=%D7%A8%D7%A2">רע</a> , <a href="http://www.eip.co.il/?ftag=%D7%93%D7%91%D7%A8+%D7%95%D7%94%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9B%D7%95">דבר והיפוכו</a> , <a href="http://www.eip.co.il">חשיבה שלילית , התחלות חדשות , חשיבה חיובית , אימון אישי קואצינג , גם וגם</a> ועוד ...</p></div> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>מאת <a href="http://www.eip.co.il/"><strong>אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים</strong></a> ועוד</p> <p>מחבר <a href="http://www.eip.co.il/book/"><strong>הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה</strong></a> ועוד</p> <p>הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...</p> <p><a href="http://www.eip.co.il/">מאמן אימון אישי</a> <a href="http://anxiety-treatment.eip.co.il/">חרדה פחד דיכאון</a> <a href="http://decision-making.eip.co.il/">קבלת החלטות</a> <a href="http://relationship.eip.co.il/">זוגיות ויחסים</a> <a href="http://self-confidence.eip.co.il/">ביטחון והערכה עצמית</a> <a href="http://love.eip.co.il/">אהבה</a> <a href="http://happiness.eip.co.il/">אושר</a> <a href="http://coping.eip.co.il/">להתמודד עם בעיות</a> <a href="http://success.eip.co.il/">הצלחה מוטיבציה</a> <a href="http://money.eip.co.il/">כסף והצלחה</a> <a href="http://education-of-children.eip.co.il/">לחנך חינוך ילדים</a> <a href="http://convincing.eip.co.il/">לשכנע מכירות שכנוע</a> <a href="http://meaning-of-life.eip.co.il/">משמעות החיים</a> <a href="http://free-will.eip.co.il/">בחירה חופשית</a> <a href="http://positive-thinking.eip.co.il/">חשיבה חיובית לחשוב חיובי</a> <a href="http://yeda.eip.co.il/">ידע</a> <a href="http://spirituality.eip.co.il/">רוחניות מודעות</a> <a href="http://enlightenment.eip.co.il/">הארה</a> <a href="http://god.eip.co.il/">אלוהים</a> <a href="http://being-god.eip.co.il/">להיות אלוהים</a> <a href="http://the-creation.eip.co.il/">בריאת העולם</a> <a href="http://breslev.eip.co.il/">ברסלב רבי נחמן מברסלב</a> <a href="http://forum.eip.co.il/">פורום ברסלב</a> <a href="http://www.eip.co.il/consultation-and-coaching/">אימון טיפול ייעוץ אישי</a></p> <p>תכנסו ותהנו ...</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
תנ"ך - קהלת פרק ד תנ"ך - קהלת פרק ד א וְשַׁבְתִּי אֲנִי, וָאֶרְאֶה אֶת - כָּל - הָעֲשֻׁקִים, אֲשֶׁר נַעֲשִׂים, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ; וְהִנֵּה דִּמְעַת הָעֲשֻׁקִים, וְאֵין לָהֶם מְנַחֵם, וּמִיַּד עֹשְׁקֵיהֶם כֹּחַ, וְאֵין לָהֶם מְנַחֵם. ב וְשַׁבֵּחַ אֲנִי אֶת - הַמֵּתִים, שֶׁכְּבָר מֵתוּ - מִן - הַחַיִּים, אֲשֶׁר הֵמָּה חַיִּים עֲדֶנָה. ג וְטוֹב, מִשְּׁנֵיהֶם - אֵת אֲשֶׁר - עֲדֶן, לֹא הָיָה: אֲשֶׁר לֹא - רָאָה אֶת - הַמַּעֲשֶׂה הָרָע, אֲשֶׁר נַעֲשָׂה תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ. שלמה מתייחס לאדם ש"ראה את המעשה הרע, אשר נעשה תחת השמש". אם אדם חי בחשיבה שלילית ורואה את הדברים השליליים שבעולם והוא חי בתחושה של רע ושלילי, אז אדם כזה כשהוא מת, מצבו טוב יותר מאשר כשהוא חי ועוד יותר טוב היה לו עוד לפני שהוא נולד. לעומת זאת אדם ששמח בחלקו ונהנה מעמלו, אדם כזה ברור שנקודת השיא שלו היא כאשר הוא חי ושמח בחייו. ד וְרָאִיתִי אֲנִי אֶת - כָּל - עָמָל, וְאֵת כָּל - כִּשְׁרוֹן הַמַּעֲשֶׂה - כִּי הִיא קִנְאַת - אִישׁ, מֵרֵעֵהוּ; גַּם - זֶה הֶבֶל, וּרְעוּת רוּחַ. אנשים פועלים ומונעים בחייהם מתוך קנאה ומתוך הרצון לכבוש ולהשיג את הדשא של השכן. אך זה הבל ורעות רוח, כי לעולם לא תוכל להשיג את הדש של השכן כפי שכבר התבאר במאמר ממה נובעת המחשבה כי הדשא של השכן ירוק יותר ? וגם כאן האם הדשא שלי ירוק כפי שהוא יכול להיות ? וגם הדשא של השכן שלך, האם הוא באמת ירוק יותר ? ועוד ה הַכְּסִיל חֹבֵק אֶת - יָדָיו, וְאֹכֵל אֶת - בְּשָׂרוֹ. החכם כל הזמן חושב חיובי ולכן הוא נמצא בעשיה חיובית ולא יושב בחיבוק ידיים. הכסיל לעומתו שורה עליו עצבות והוא יושב בחיבוק ידיים מתוך עצלות ועצבות. הכסיל במקום לעסוק בעשיה, הוא עוסק בלאכול את הלב של עצמו. במקום להתעסק במה כן לעשות הוא מתעסק באיך לאכול את בשרו. ו טוֹב, מְלֹא כַף נָחַת - מִמְּלֹא חָפְנַיִם עָמָל, וּרְעוּת רוּחַ. יותר טוב שיהיה לך קצת ותהיה בנחת מאשר שיהיה לך המון אבל תהיה במצב של עמל ורעות רוח. טוב יותר שתעבוד קצת ותהנה קצת ממה שעבדת ואז אתה נמצא במצב של נחת, מאשר שאומנם לא תהיה לך רק כף אחת של נחת אלא מלא חפניים אבל של עמל שהוא בעצם רעות רוח. כי העמל לכשעצמו אם אינך נהנה ממנו אז הוא רק דמיון ורעות רוח וכפי שכבר התבאר במאמר למה דומה המרדף של אנשים אחרי תאוות העולם ?. לכן עליך כאדם ללמוד להנות מעצם העשיה והעמל ואז תוכל להנות ממלוא חופניים של נחת. ז וְשַׁבְתִּי אֲנִי וָאֶרְאֶה הֶבֶל, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ. ח יֵשׁ אֶחָד וְאֵין שֵׁנִי גַּם בֵּן וָאָח אֵין - לוֹ, וְאֵין קֵץ לְכָל - עֲמָלוֹ - גַּם - עיניו (עֵינוֹ) , לֹא - תִשְׂבַּע עֹשֶׁר; וּלְמִי אֲנִי עָמֵל, וּמְחַסֵּר אֶת - נַפְשִׁי מִטּוֹבָה - גַּם - זֶה הֶבֶל וְעִנְיַן רָע, הוּא. שלמה מספר על האבסורד האנושי, שיש אנשים שאין להם משפחה והם עריריים ובכל זאת הם עמלים ועובדים כל יום כל היום לחינם. כי אם יש לאדם משפחה אז לפחות מישהו מרוויח ויוצא נשכר מכך שהוא מחסר את נפשו מטובה דהיינו נהנה פחות ועובד יותר. אך ישנם אנשים כ"כ חסרי הגיון שאין להם שום תועלת לחלוטין בכל העמל שלהם ובכל זאת אין להם זמן לעצמם להנות ממה שיש להם. וכמובן שגם זה הבל ועניין רע. אא"כ כמובן אתה נהנה מעצם העמל ומעצם העשייה. ט טוֹבִים הַשְּׁנַיִם, מִן - הָאֶחָד: אֲשֶׁר יֵשׁ - לָהֶם שָׂכָר טוֹב, בַּעֲמָלָם. י כִּי אִם - יִפֹּלוּ, הָאֶחָד יָקִים אֶת - חֲבֵרוֹ; וְאִילוֹ, הָאֶחָד שֶׁיִּפּוֹל, וְאֵין שֵׁנִי, לַהֲקִימוֹ. יא גַּם אִם - יִשְׁכְּבוּ שְׁנַיִם, וְחַם לָהֶם; וּלְאֶחָד, אֵיךְ יֵחָם. יב וְאִם - יִתְקְפוֹ, הָאֶחָד - הַשְּׁנַיִם, יַעַמְדוּ נֶגְדּוֹ; וְהַחוּט, הַמְשֻׁלָּשׁ, לֹא בִמְהֵרָה, יִנָּתֵק. אם ניקח את הרעיון באנלוגיה לבן אדם יחיד, ניתן לומר כי האידיאל הוא שתהיה "גם וגם" ולא רק "או או" ושתהיה במצב של איזון בין התכונות שלך כדי שתוכל לתמוך בעצמך ולקדם את עצמך בכל מצב. כי אם אתה נמצא בקיצוניות של תכונה ולא נמצא באיזון שלה, אז זה כמובן לא תקין. אך אם אתה יכול לשלוט בתכונה של עצמך ולהיות באיזון דהיינו להיות מסוגל להשתמש ב 2 הקצבות של התכונה במקביל לפי הצורך (לדוגמא מצד אחד להשאר רגוע ולא לכעוס ומצד שני תוך כדי להראות כלפי חוץ שאתה כועס מאוד) אז בעצם כל תכונה נותנת איזון לתכונה השניה. ואם אתה מסוגל לעשות הכל במקביל ותוך כדי ולא רק פעם ככה ופעם ככה, אז זה כבר מצב של החוט המשולש, כי אז אתה לוקח את 2 הקצוות של התכונה והופך אותה ויוצר ממנה את תכונה שלישית חדשה, שהיא נוצרת מהאיזון של ה 2. יג טוֹב יֶלֶד מִסְכֵּן, וְחָכָם - מִמֶּלֶךְ זָקֵן וּכְסִיל, אֲשֶׁר לֹא - יָדַע לְהִזָּהֵר עוֹד. ילד מייצג את כל מי שיודע לעשות התחלה חדשה כי אז הוא כמו ילד שמתחיל מחדש בלי משקעים של העבר. ולעומת זאת המלך הזקן מייצג את כל מי שפועל מתוך הרגלים שגויים בלי מודעות, כי בגלל חוסר המודעות שלו הוא מאבד את מנגנון הבקרה העצמית. יד כִּי - מִבֵּית הָסוּרִים, יָצָא לִמְלֹךְ: כִּי גַּם בְּמַלְכוּתוֹ, נוֹלַד רָשׁ. טו רָאִיתִי, אֶת - כָּל - הַחַיִּים, הַמְהַלְּכִים, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ - עִם הַיֶּלֶד הַשֵּׁנִי, אֲשֶׁר יַעֲמֹד תַּחְתָּיו. טז אֵין - קֵץ לְכָל - הָעָם, לְכֹל אֲשֶׁר - הָיָה לִפְנֵיהֶם - גַּם הָאַחֲרוֹנִים, לֹא יִשְׂמְחוּ - בוֹ: כִּי - גַם - זֶה הֶבֶל, וְרַעְיוֹן רוּחַ. יז שְׁמֹר רגליך (רַגְלְךָ) , כַּאֲשֶׁר תֵּלֵךְ אֶל - בֵּית הָאֱלֹהִים, וְקָרוֹב לִשְׁמֹעַ, מִתֵּת הַכְּסִילִים זָבַח: כִּי - אֵינָם יוֹדְעִים, לַעֲשׂוֹת רָע. קרא עוד על רע , דבר והיפוכו , חשיבה שלילית , התחלות חדשות , חשיבה חיובית , אימון אישי קואצינג , גם וגם ועוד ... נכתב על ידי מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ... מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי תכנסו ותהנו ... מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI