דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
מוסיקה
1208ירון גוטפריד-ראיון
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
שאלות על הסידרה החדשה שלו "מחוץ לקופסה"
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>1208ירון גוטפריד-ראיון</title> <meta name="description" content="שאלות על הסידרה החדשה שלו "מחוץ לקופסה""> <meta name="keywords" content="ELYBIKORET"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>1208ירון גוטפריד-ראיון</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="1208ירון גוטפריד-ראיון" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author1062.aspx ">ELYBIKORET</a></strong><br/> <br/><p><br />1208ירון גוטפריד-סידרת קונצרטים "מחוץלקופסה"-ראיון צילומים-אלי ליאוןירון גוטפריד המנצח הראשי והמנהל המוסיקלי של תז נתניההקאמרית הקיבוצית משך 11 שנה ועד לתחילת העונה הנוכחית, החליט לצאת לדרך עצמאית,לדרך לא כל כך קונבנציונלית ולפתוח סידרה מוסיקלית חדשה שקרא לה '"מחוץלקופסה"לרגל הקונצרט הראשון של הסידרה שיתקיים ב23.1.14 במוזיאון תאקיימתי ראיון איתו והנה תמציתו. השאלה הראשונה ששאלתי את מאסטרו גוטפריד היתה מה זה "מחוץלקופסה". "חיבורים מוסיקליים בישבילי שגדלתי בבית מוסיקלי, העולםהמוסיקלי מורכב מסיגנונות שונים,קטגוריות שאינן זרות לי.אנשים ששמעו על ההרכבים שלהקונצרטים בסידרה אמרו שזה לא מקובל זה מחוץ לקופסה. הביטוי מצא חן בעיני וכך נתתי את השם לכל הסידרה.לגוטפריד כמה כובעים אותם הוא אוהב באותה מידה תלוי במה הואעוסק באותו רגע. הוא מלחין שלמד אצל פרופ' נעם שריף, מנצח שלמד אצל פרופ' מנדירודן.הוא ראש מסלול הלחנה עיבוד וניצוח בבי"ס רימון לג'אז ומוסיקה מודרנית וכעת גםמנהל אמנותי ומנצח בסדרה החדשה "מחוץ לקופסה". הוא עסק ועוסק בתחומים רבים וגם המוסיקה ששמענו בתזמתניה-הקאמרית הקיבוצית תחת נהולו האמנותי היתה מגוונת וכללה גם מוסיקה קלאסית וגםמודרנית. הן יצירות לא כל כך ידועות והן יצירות מפורסמות וידועותביותר. משך 11 שנות ניהול התזמורת הוא הצליח להפוך את התזמורתלתזמורת הקאמרית לאחת הטובות בארץ אם לא הטובה ביותר. התכניות של התזמורת התאפינותמיד ביחודיות וגיוון סיגנונות.שאלתי את המאסטרו מדוע אחרי תקופה כה ארוכה מלאת הישגיםוכמעט יד חופשית בהיותו המנהל המוסיקלי של התזמורת, מדוע החליט לצאת לדרךעצמאית. תשובתו היתה חד משמעית:"יכולתי לעשות ולבחור בתזמורת נתניה תכנית כפי שרציתי אךחייב היתי להתחשב גם בקהל המנויים בכל הארץ שהיה רגיל לסוג מסויים של מוסיקה. בתזנתניה קהל המנויים מפוזר בכל הארץ ואני חייב היתי להתחשב בהם. אנו הינו התזמורתהיחידה ששירתה את אוהבי המוסיקה בישובים שתזמורת אחרת לא ביקרה. אמנם עשיתי בנתניהמה שרציתי כמנהל אמנותי ותחום הפעילות שלי היה רחב אך הכל עבד לפי קודים מסויימיםשצריך היתי להתחשב בהם ולמלא" "בסידרה החדשה"מחוץ לקופסה"אני חופשי לבחור סוגים שונים שליצירות והרכבים.בסידרה החדשה ארבעה קונצרטים ויש בכל קונצרט משהו מיוחד,ספציפי,שונה ואם שומעים את כל ארבעת הקונצרטים שבסידרה מקבלים מכלול שלם כאשר כלקונצרט שונה אחד מהשני. בסידרה החדשה שלי אני יכול לשים את עצמי כפי שאני רוצה.הסידרה לא חייבת להיות קשורה רק בתזמורת. היא עושה חיבורים שונים לפעמים בילתיאפשריים וזאת אני לא יכולתי לעשות בתז נתניה-הקאמרית הקיבוצית או בכל תזמורתאחרת.אין בשום תכנית או תזמורת חיבורים שאני חיברתי בסידרה אחת.אתן דוגמה מהקונצרטהראשון בסידרה החדשה בו מופיעה רביעיה קאמרית.בתזמורת אני לא יכול לתת רביעיה עםתזמורת. ""דבר נוסף הרגשתי שאני עשיתי בתז נתניה כל מה שיכולתי ואנירציתי להתקדם הלאה ולהקדיש את זמני לפרויקטים שלי.כל היצירות שכתבתי לא יצאו לאורכל עוד היתי בתזמורת "."מדוע אני צריך ועושה את זה כי אני אוהב אתזה". "בסידרה החדשה יש ארבעה קונצרטים מגוונים .הם כוללים מוסיקהמהבארוק, הקלאסית והג'אז. הכל בפרשנות חדשה בסיגנונות שונים ,ביצירות מקוריות וגםעיבודים חריגים. בער לי לעשות סדרת קונצרטים חדשה שלא שייכת לאיש .זה הביבישלי שבה אני יכול להגיש כל מיני דברים שלא יכולתי לעשות בנתניה אובמקביל."מה תכלול הסידרה החדשה? "בקונצרט הראשון שיערך ב23.1.14יש מיזוג מאין סלון מוסיקליבו אתגר קרת יקריא מיצירותיו ואני כתבתי את המוסיקה על פי הטקסט שקרא כאשר קרן הדרתשיר. אך בקונצרט לא תושמע רק מוסיקה שלי. הוא יכלול גם מלחינים אחרים שלדעתי ישמשהו משותף ביניהם.זה יהיה קונצרט של מפגש חוויתי ואסוציאטיבי בין מוסיקה למילההכתובה בין אתגר קרת ליצירות של סאטי,שוברט,ראוול,פורהושוסטקוביץ"בקונצרט השני אופיע ביחד עם אבי דני במבחר קטעי ג'אז מוכרים חלקם בעיבודים מקוריים שלי לשני פסנתרים. בקונצרט זה תושמע גם יצירתי "תמונות בתערוכה",רימייק על פימוסורגסקי לאנסמבל של 13 נגנים וטריו ג'אז." גוטפריד מדגיש וחוזר ומדגיש שאין זה עיבוד ליצירה הידועה אלאמשהו חדש,בקצב אחר,במבנה אחר,בפרשנות אחרת, בלבוש אחר ודברים אחרים שיש בהם מקוםלאילתורי ג'אז. יצירה זו בוצעה בבכורה עולמית בעיר האסורה בבגין בהצלחהגדולה ביותר ובקרוב תצא בתקליטור ותבוצעה גם בסיור שיערך בארצות הברית. קונצרט זהיתקיים ב27.2.14.הקונצרט השלישי נושא את הכותרת "הביג בנד"בו תתשתף תזמורתהביג בנד של בית הספר רימון בהדרכת גורי אגמון. כן תושמע בין השאר יצירה מפורסמתביותר משנת 1924 -רפסודיה בכחול. תושמע הגירסה המקורית לתזמורת ג'אז ופסנתר סולו.הקונצרט יערך ב24.4.14את הסידרה המענינת והמגוונת הזו יסיים קונצרט שגוטפריד קראלו"התאהבתי באך" "בקונצרט ישתתף אנסמבל "בארוקדה"המתמחה במוסיקת בארוק.יושמעו יצירות ששמם מפורסם אך הפעם הם יושמעו בביצוע חריג.נשמיע את הקונצרטוהברנדנבורגי מס 4 בביצוע צ'מבלו ושתי חליליות. את ה"פסנתר המשווה" נשמיע תחת השם"הפסנתר המשווה אך הלא מאוזן"- מוסיקה גוטפריד/באך לטריו ג'אז ותזקאמרית" גוטפריד ציין שכתב את היצירה בהשראת הפרלודים והפוגות שלבאך בפרשנות חדשה וכדי להתרשם טוב יותר ינוגן תחילה המקור ולאחר מכן את הגירסההחדשה. המאסטרו מוסיף ואומר כי יש ביצירה מקום לאילתורים ושכל פרקכתוב בסגנון שונה ומשרה אוירה של שיטוט בגלריה של תמונות מוסיקליות קטנות. קונצרטזה שיסיים כאמור את העונה יתקיים ב12.6.14סידרה כזו של מוסיקה כוללת בכל קונצרט משהו שונה המקשר ביןהיצירות והזמן של היום. אלו קונצרטים חריגים שאי אפשר היה לבצע במסגרת סדרת מנוייםשל תזמורת בארץ. טוב עשה ירון גוטפריד שלקח יוזמה ויצר סידרה מענינת, מרתקת,מיוחדת וחריגה בנוף המוסיקלי שלנו.לראות או לא לראות: מאוד מענין, שונה מהמוסיקה שאנו רגיליםלשמוע. מבלי ששמעתי את הקונצרטים עדיין ורק מהרכב התכניות והמבצעים , אין לי ספקשזו תיהיה חוויה וממליץ עליה בפה מלא על"עיוור".נכתב על ידי <a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret</a>-אלי ליאון , 20/1/2014 12:21 אלי ליאון<br /><a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret@gmail.com</a><br /><a href="http://www.elybikoret.022.co.il/">www.elybikoret.022.co.il</a><br />טל03-6856786<br />054-249-34-88<br />עיתונאי-מבקראמנות,<br />חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה </p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>אלי ליאון-ELYBIKORET</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
1208ירון גוטפריד-ראיון 1208ירון גוטפריד-סידרת קונצרטים "מחוץלקופסה"-ראיון צילומים-אלי ליאוןירון גוטפריד המנצח הראשי והמנהל המוסיקלי של תז נתניההקאמרית הקיבוצית משך 11 שנה ועד לתחילת העונה הנוכחית, החליט לצאת לדרך עצמאית,לדרך לא כל כך קונבנציונלית ולפתוח סידרה מוסיקלית חדשה שקרא לה '"מחוץלקופסה"לרגל הקונצרט הראשון של הסידרה שיתקיים ב23.1.14 במוזיאון תאקיימתי ראיון איתו והנה תמציתו. השאלה הראשונה ששאלתי את מאסטרו גוטפריד היתה מה זה "מחוץלקופסה". "חיבורים מוסיקליים בישבילי שגדלתי בבית מוסיקלי, העולםהמוסיקלי מורכב מסיגנונות שונים,קטגוריות שאינן זרות לי.אנשים ששמעו על ההרכבים שלהקונצרטים בסידרה אמרו שזה לא מקובל זה מחוץ לקופסה. הביטוי מצא חן בעיני וכך נתתי את השם לכל הסידרה.לגוטפריד כמה כובעים אותם הוא אוהב באותה מידה תלוי במה הואעוסק באותו רגע. הוא מלחין שלמד אצל פרופ' נעם שריף, מנצח שלמד אצל פרופ' מנדירודן.הוא ראש מסלול הלחנה עיבוד וניצוח בבי"ס רימון לג'אז ומוסיקה מודרנית וכעת גםמנהל אמנותי ומנצח בסדרה החדשה "מחוץ לקופסה". הוא עסק ועוסק בתחומים רבים וגם המוסיקה ששמענו בתזמתניה-הקאמרית הקיבוצית תחת נהולו האמנותי היתה מגוונת וכללה גם מוסיקה קלאסית וגםמודרנית. הן יצירות לא כל כך ידועות והן יצירות מפורסמות וידועותביותר. משך 11 שנות ניהול התזמורת הוא הצליח להפוך את התזמורתלתזמורת הקאמרית לאחת הטובות בארץ אם לא הטובה ביותר. התכניות של התזמורת התאפינותמיד ביחודיות וגיוון סיגנונות.שאלתי את המאסטרו מדוע אחרי תקופה כה ארוכה מלאת הישגיםוכמעט יד חופשית בהיותו המנהל המוסיקלי של התזמורת, מדוע החליט לצאת לדרךעצמאית. תשובתו היתה חד משמעית:"יכולתי לעשות ולבחור בתזמורת נתניה תכנית כפי שרציתי אךחייב היתי להתחשב גם בקהל המנויים בכל הארץ שהיה רגיל לסוג מסויים של מוסיקה. בתזנתניה קהל המנויים מפוזר בכל הארץ ואני חייב היתי להתחשב בהם. אנו הינו התזמורתהיחידה ששירתה את אוהבי המוסיקה בישובים שתזמורת אחרת לא ביקרה. אמנם עשיתי בנתניהמה שרציתי כמנהל אמנותי ותחום הפעילות שלי היה רחב אך הכל עבד לפי קודים מסויימיםשצריך היתי להתחשב בהם ולמלא" "בסידרה החדשה"מחוץ לקופסה"אני חופשי לבחור סוגים שונים שליצירות והרכבים.בסידרה החדשה ארבעה קונצרטים ויש בכל קונצרט משהו מיוחד,ספציפי,שונה ואם שומעים את כל ארבעת הקונצרטים שבסידרה מקבלים מכלול שלם כאשר כלקונצרט שונה אחד מהשני. בסידרה החדשה שלי אני יכול לשים את עצמי כפי שאני רוצה.הסידרה לא חייבת להיות קשורה רק בתזמורת. היא עושה חיבורים שונים לפעמים בילתיאפשריים וזאת אני לא יכולתי לעשות בתז נתניה-הקאמרית הקיבוצית או בכל תזמורתאחרת.אין בשום תכנית או תזמורת חיבורים שאני חיברתי בסידרה אחת.אתן דוגמה מהקונצרטהראשון בסידרה החדשה בו מופיעה רביעיה קאמרית.בתזמורת אני לא יכול לתת רביעיה עםתזמורת. ""דבר נוסף הרגשתי שאני עשיתי בתז נתניה כל מה שיכולתי ואנירציתי להתקדם הלאה ולהקדיש את זמני לפרויקטים שלי.כל היצירות שכתבתי לא יצאו לאורכל עוד היתי בתזמורת "."מדוע אני צריך ועושה את זה כי אני אוהב אתזה". "בסידרה החדשה יש ארבעה קונצרטים מגוונים .הם כוללים מוסיקהמהבארוק, הקלאסית והג'אז. הכל בפרשנות חדשה בסיגנונות שונים ,ביצירות מקוריות וגםעיבודים חריגים. בער לי לעשות סדרת קונצרטים חדשה שלא שייכת לאיש .זה הביבישלי שבה אני יכול להגיש כל מיני דברים שלא יכולתי לעשות בנתניה אובמקביל."מה תכלול הסידרה החדשה? "בקונצרט הראשון שיערך ב23.1.14יש מיזוג מאין סלון מוסיקליבו אתגר קרת יקריא מיצירותיו ואני כתבתי את המוסיקה על פי הטקסט שקרא כאשר קרן הדרתשיר. אך בקונצרט לא תושמע רק מוסיקה שלי. הוא יכלול גם מלחינים אחרים שלדעתי ישמשהו משותף ביניהם.זה יהיה קונצרט של מפגש חוויתי ואסוציאטיבי בין מוסיקה למילההכתובה בין אתגר קרת ליצירות של סאטי,שוברט,ראוול,פורהושוסטקוביץ"בקונצרט השני אופיע ביחד עם אבי דני במבחר קטעי ג'אז מוכרים חלקם בעיבודים מקוריים שלי לשני פסנתרים. בקונצרט זה תושמע גם יצירתי "תמונות בתערוכה",רימייק על פימוסורגסקי לאנסמבל של 13 נגנים וטריו ג'אז." גוטפריד מדגיש וחוזר ומדגיש שאין זה עיבוד ליצירה הידועה אלאמשהו חדש,בקצב אחר,במבנה אחר,בפרשנות אחרת, בלבוש אחר ודברים אחרים שיש בהם מקוםלאילתורי ג'אז. יצירה זו בוצעה בבכורה עולמית בעיר האסורה בבגין בהצלחהגדולה ביותר ובקרוב תצא בתקליטור ותבוצעה גם בסיור שיערך בארצות הברית. קונצרט זהיתקיים ב27.2.14.הקונצרט השלישי נושא את הכותרת "הביג בנד"בו תתשתף תזמורתהביג בנד של בית הספר רימון בהדרכת גורי אגמון. כן תושמע בין השאר יצירה מפורסמתביותר משנת 1924 -רפסודיה בכחול. תושמע הגירסה המקורית לתזמורת ג'אז ופסנתר סולו.הקונצרט יערך ב24.4.14את הסידרה המענינת והמגוונת הזו יסיים קונצרט שגוטפריד קראלו"התאהבתי באך" "בקונצרט ישתתף אנסמבל "בארוקדה"המתמחה במוסיקת בארוק.יושמעו יצירות ששמם מפורסם אך הפעם הם יושמעו בביצוע חריג.נשמיע את הקונצרטוהברנדנבורגי מס 4 בביצוע צ'מבלו ושתי חליליות. את ה"פסנתר המשווה" נשמיע תחת השם"הפסנתר המשווה אך הלא מאוזן"- מוסיקה גוטפריד/באך לטריו ג'אז ותזקאמרית" גוטפריד ציין שכתב את היצירה בהשראת הפרלודים והפוגות שלבאך בפרשנות חדשה וכדי להתרשם טוב יותר ינוגן תחילה המקור ולאחר מכן את הגירסההחדשה. המאסטרו מוסיף ואומר כי יש ביצירה מקום לאילתורים ושכל פרקכתוב בסגנון שונה ומשרה אוירה של שיטוט בגלריה של תמונות מוסיקליות קטנות. קונצרטזה שיסיים כאמור את העונה יתקיים ב12.6.14סידרה כזו של מוסיקה כוללת בכל קונצרט משהו שונה המקשר ביןהיצירות והזמן של היום. אלו קונצרטים חריגים שאי אפשר היה לבצע במסגרת סדרת מנוייםשל תזמורת בארץ. טוב עשה ירון גוטפריד שלקח יוזמה ויצר סידרה מענינת, מרתקת,מיוחדת וחריגה בנוף המוסיקלי שלנו.לראות או לא לראות: מאוד מענין, שונה מהמוסיקה שאנו רגיליםלשמוע. מבלי ששמעתי את הקונצרטים עדיין ורק מהרכב התכניות והמבצעים , אין לי ספקשזו תיהיה חוויה וממליץ עליה בפה מלא על"עיוור".נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 20/1/2014 12:21 אלי ליאון elybikoret@gmail.com www.elybikoret.022.co.il טל03-6856786 054-249-34-88 עיתונאי-מבקראמנות, חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה נכתב על ידי אלי ליאון-ELYBIKORET מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI