דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
מוסיקה
1241תז הבארוק ירושלים-שני קונצרטים
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
קונצרט אחד בשיתוף רקדנים ושני עם מוסיקה של מלחינים איטלקיים
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>1241תז הבארוק ירושלים-שני קונצרטים</title> <meta name="description" content="קונצרט אחד בשיתוף רקדנים ושני עם מוסיקה של מלחינים איטלקיים"> <meta name="keywords" content="ELBIKORET"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>1241תז הבארוק ירושלים-שני קונצרטים</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="1241תז הבארוק ירושלים-שני קונצרטים" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author1062.aspx ">ELYBIKORET</a></strong><br/> <br/><p>1241תזמורת הבארוקירושלים חג פסחשמח צילומים-אלי ליאוןתוך שבוע התזמורת ערכה שני קונצרטים בתל אביב אחד בסוזן דלל"קונצרט ומחול" ואחד בסידרה הרגילה בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה -השגעוןהאיטלקי. בקונצרט בסוזן דלל התזמורת ביצעה את הסטאבט מאטר מאת ויולדיופרגולזי. קונצרטים מיוחדים יפים ביותר וחריגים. כל אחד הוקדש לנושאאחרסטאבט מאטר הנו מזמור עתיק המספר על יסוריה של אמו של ישו עלמות בנה.רבים הם המלחינים שכתבו יצירה על פי מזמור זה.בקונצרט ששמענו ביצירתו שלפרגולזי שולבה גם להקת מחול בכוריאוגרפיה של ענבל אושמן.שם היצירה M. תחילה שמענו את ויולדי.הסולן היה אלון הררי -קונטרה טנור בעלהקול הנהדר,הנקי והחלק שריגש ואהב בשירתו הנפלאה.הוא שר ברגש רב והדגיש פראזותמסויימות.הוא השתתף בשתי היצירות. ההרכב התזמורתי כלל 5 נגנים ו דוד שמר. ביצוע מעולה על ידיכולם.בפרגולזי הרקדניות ארבע במספר הלכו על ארבע על ריצפת הבמהבנושאות על גבן אחת את השניה.התפתלו על הרצפה,ניסו להתרומם אך לא הצליחו ,זחלו,עמדו במקום אחד ועשו תנועות עם חצי הגוף העליון בלי להזיז כמעט את הרגליים.מרחו אתעצמן בצבע אדום.אפשר לומר שהריקוד היה ברובו סטאטי. הכוריאוגרפיה נראתה לי משעממת,חוזרת על עצמה ולדעתי לא הוסיפה הרבה להנאה מהמוסיקה הנהדרת שלפרגולזי. ככתוב בתכניה היצירה עולה כעת בישראל בבכורה לאחר שהועלתהבפסטיבל מחול בהודו.בארץ השתתפו הרקדניות אילנה בלסן,שני בן חיים,אור חכים ובשמתנוסן. כן השתתפה הסופרן דניאלה סקורקה בעלת קול סופרן חזקונעים שהיתה נהדרת .היה שילוב קולות נהדר בין שני הזמרים.הדואט ביניהם היה מקסיםוהביצוע של היצירה נפלא.נהנתי מהמוסיקה. התזמורת ישבה בצד אחד של הבמה,הסולנים בצד השני והרקדניותבאמצע הבמה. ביצוע היצירה על ידי התזמורת היה מצויין.הרקדניות היו בסדרוביצעו היטב את המוטל עליהן כאשר רוב הזמן היו צמודות לקרקע.בקונצרט השני שמענו 8 יצירות מאת מלחינים איטלקיים שנולדובהפרש של 115 שנה.הם נולדו במאות ה17,18,19דהיינו בין 1590 ועד 1706תקופה שהיאהמשמעותית ביותר במוסיקה האיטלקית.המנצח והסולן -כינור היה אנריקו אונופרי.הוא ניגןבצורה וירטואוזית ,התרוצץ על הבמה ,לא נח במקום אחד אפילו לרגע,לפני כל יצירה עברמנגן לנגן כדי שיכוון את הכלי והוציא מהתזמורת צלילים נהדרים בכל היצירות שהתכניתכללה. רוב המלחינים לא היו ידועים אך כל היצירות שנוגנו היומעולות,ערבות לאוזן והראו את היופי של המוסיקה האיטלקית מאותן תקופות.שמענו יצרות מאת דאריו קסטלו,ג'ובנו גבריאלי,ג'ובנולגרנצי,תומאסו אלבינוני,ויולדי גאלופי וג'מיניאני. שם הקונצרט נלקח מתוך הקונצ'רטו גרוסו להפוליה-השיגעון שנכתב בעיקבות קורלי.מנגינת לה פוליה שמחברה המקורי לא ידוע היתההמנגינה המפורסמת והפולולרית ביותר באירופה בתקופות שונות ועל פיה מלחינים רביםכתבו עיבודים ווריאציות . היה זה קונצרט חביב ומעולה,יצירות קצרות,מגוונות ומבוצעותהיטב לראות או לא לראות:שני קונצרטים שונים אחד מהשני.שניהם היומעולים.נכתב על ידי <a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret</a>-אלי ליאון , 10/4/2014 11:04 אלי ליאון<br /><a href="mailto:leonely@gmail.com">leonely@gmail.com</a><br />טל03-6856786<br />עיתונאי-מבקראמנות,<br />חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.<br />מנהל קהילות פנאיותרבות "מוטקה"אני מזמין אתכם להכנס לאתרי <br /> בו ריכזתיביקורות שכתבתי והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים <br />בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתבפרופ',יוסי גמזו וחומר אחר.<br />הכתובת <a href="http://www.elybikoret.022.co.il/">www.elybikoret.022.co.il</a><br /></p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>אלי ליאון-ELYBIKORET</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
1241תז הבארוק ירושלים-שני קונצרטים 1241תזמורת הבארוקירושלים חג פסחשמח צילומים-אלי ליאוןתוך שבוע התזמורת ערכה שני קונצרטים בתל אביב אחד בסוזן דלל"קונצרט ומחול" ואחד בסידרה הרגילה בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה -השגעוןהאיטלקי. בקונצרט בסוזן דלל התזמורת ביצעה את הסטאבט מאטר מאת ויולדיופרגולזי. קונצרטים מיוחדים יפים ביותר וחריגים. כל אחד הוקדש לנושאאחרסטאבט מאטר הנו מזמור עתיק המספר על יסוריה של אמו של ישו עלמות בנה.רבים הם המלחינים שכתבו יצירה על פי מזמור זה.בקונצרט ששמענו ביצירתו שלפרגולזי שולבה גם להקת מחול בכוריאוגרפיה של ענבל אושמן.שם היצירה M. תחילה שמענו את ויולדי.הסולן היה אלון הררי -קונטרה טנור בעלהקול הנהדר,הנקי והחלק שריגש ואהב בשירתו הנפלאה.הוא שר ברגש רב והדגיש פראזותמסויימות.הוא השתתף בשתי היצירות. ההרכב התזמורתי כלל 5 נגנים ו דוד שמר. ביצוע מעולה על ידיכולם.בפרגולזי הרקדניות ארבע במספר הלכו על ארבע על ריצפת הבמהבנושאות על גבן אחת את השניה.התפתלו על הרצפה,ניסו להתרומם אך לא הצליחו ,זחלו,עמדו במקום אחד ועשו תנועות עם חצי הגוף העליון בלי להזיז כמעט את הרגליים.מרחו אתעצמן בצבע אדום.אפשר לומר שהריקוד היה ברובו סטאטי. הכוריאוגרפיה נראתה לי משעממת,חוזרת על עצמה ולדעתי לא הוסיפה הרבה להנאה מהמוסיקה הנהדרת שלפרגולזי. ככתוב בתכניה היצירה עולה כעת בישראל בבכורה לאחר שהועלתהבפסטיבל מחול בהודו.בארץ השתתפו הרקדניות אילנה בלסן,שני בן חיים,אור חכים ובשמתנוסן. כן השתתפה הסופרן דניאלה סקורקה בעלת קול סופרן חזקונעים שהיתה נהדרת .היה שילוב קולות נהדר בין שני הזמרים.הדואט ביניהם היה מקסיםוהביצוע של היצירה נפלא.נהנתי מהמוסיקה. התזמורת ישבה בצד אחד של הבמה,הסולנים בצד השני והרקדניותבאמצע הבמה. ביצוע היצירה על ידי התזמורת היה מצויין.הרקדניות היו בסדרוביצעו היטב את המוטל עליהן כאשר רוב הזמן היו צמודות לקרקע.בקונצרט השני שמענו 8 יצירות מאת מלחינים איטלקיים שנולדובהפרש של 115 שנה.הם נולדו במאות ה17,18,19דהיינו בין 1590 ועד 1706תקופה שהיאהמשמעותית ביותר במוסיקה האיטלקית.המנצח והסולן -כינור היה אנריקו אונופרי.הוא ניגןבצורה וירטואוזית ,התרוצץ על הבמה ,לא נח במקום אחד אפילו לרגע,לפני כל יצירה עברמנגן לנגן כדי שיכוון את הכלי והוציא מהתזמורת צלילים נהדרים בכל היצירות שהתכניתכללה. רוב המלחינים לא היו ידועים אך כל היצירות שנוגנו היומעולות,ערבות לאוזן והראו את היופי של המוסיקה האיטלקית מאותן תקופות.שמענו יצרות מאת דאריו קסטלו,ג'ובנו גבריאלי,ג'ובנולגרנצי,תומאסו אלבינוני,ויולדי גאלופי וג'מיניאני. שם הקונצרט נלקח מתוך הקונצ'רטו גרוסו להפוליה-השיגעון שנכתב בעיקבות קורלי.מנגינת לה פוליה שמחברה המקורי לא ידוע היתההמנגינה המפורסמת והפולולרית ביותר באירופה בתקופות שונות ועל פיה מלחינים רביםכתבו עיבודים ווריאציות . היה זה קונצרט חביב ומעולה,יצירות קצרות,מגוונות ומבוצעותהיטב לראות או לא לראות:שני קונצרטים שונים אחד מהשני.שניהם היומעולים.נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 10/4/2014 11:04 אלי ליאון leonely@gmail.com טל03-6856786 עיתונאי-מבקראמנות, חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה. מנהל קהילות פנאיותרבות "מוטקה"אני מזמין אתכם להכנס לאתרי בו ריכזתיביקורות שכתבתי והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתבפרופ',יוסי גמזו וחומר אחר. הכתובת www.elybikoret.022.co.il נכתב על ידי אלי ליאון-ELYBIKORET מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI