דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
פרשת השבוע
"והיה עקב תשמעון" דברים (ז, י"ב)
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
מה הקשר בין המילה "עקב" למילה "תשמעון"? מסביר מדרש "תנחומא" שיש מצוות "קלות" שבני אדם לא מקפידים לקיימם אלא משליכים אותם תחת עקב רגליהם.
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>"והיה עקב תשמעון" דברים (ז, י"ב)</title> <meta name="description" content="מה הקשר בין המילה "עקב" למילה "תשמעון"? מסביר מדרש "תנחומא" שיש מצוות "קלות" שבני אדם לא מקפידים לקיימם אלא משליכים אותם תחת עקב רגליהם."> <meta name="keywords" content="פרשת עקב,משיח בן דוד,מצוות קלות,מצוות חמורות,משליכים,תשמעו,מדרש תנחומא,סיווגים,דרגות,עדיפות,חשיבות,ד אמות,רגליים"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>"והיה עקב תשמעון" דברים (ז, י"ב)</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title=""והיה עקב תשמעון" דברים (ז, י"ב)" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author3209.aspx ">דוד דרומר</a></strong><br/> <br/><p>מה הקשר בין המילה "עקב" למילה "תשמעון"?</p> <p>מסביר מדרש "תנחומא" שיש מצוות "קלות" שבני אדם לא מקפידים לקיימם אלא משליכים אותם תחת עקב רגליהם.</p> <p>דברי המדרש על "השלכת" המצוות תחת עקב הרגל טעונה הסבר , אם כוונת המדרש שבני האדם נוטים לזלזל בקיום אותם מצוות קלות ולא לקיימם בניתוק גמור מאורח חייהם היומי היה על המדרש להתייחס בהשלכת המצוות להשלכה אל מחוץ ל ד' אמותיו של האדם ולא לעבר העקב המשמש כאיבר בגופו?</p> <p>ניתן להסביר את כוונת המדרש שלא מדובר באדם שנוטה לזלזל במצוות הקרויות <strong>"קלות"</strong> ולכן אין הוא רואה צורך לקיימם, אלא באדם שיש לו זיקה לכל מצוות התורה ומכיר בערכן ויש צורך לקיים את כולם , אך הוא יוצר לעצמו סיווגים ודרגות שונות של מצוות חמורות שלהם הוא נותן עדיפות וחשיבות ואת המצוות הפחות חשובות הוא דוחה זמנית את קיומם.</p> <p>נחזור להסבר של המדרש "<strong>והיה עקב תשמעון</strong>" <strong>משליכים אותם תחת רגליהם</strong> , הם אינם <strong>"משליכים"</strong> את המצוות <strong>הקלות</strong> לחלוטין אלא יוצרים <strong>עיקוב</strong> זמני ומאחסנים אותם לא במקום חשוב כמו "הראש" אלא באיבר הכי נמוך "בעקב",</p> <p>תורת ישראל מלמדת אותנו במילים "<strong>והיה עקב תשמעון</strong>" שכשהאדם מקבל על עצמו "<strong>לשמוע</strong>" ולהפעיל את כוח <strong>"הלשמוע" </strong>על קיום מצוות – אין הוא מייחס חשיבות מיוחדת למצווה המוגדרת <strong>"ראש"</strong> ופחות חשיבות למצווה המוגדרת <strong>"עקב"</strong> , אלא הוא מקיים בזהירות הראויה את כל המצוות באופן שווה.</p> <p>מובא במקומות שונים בתורת הקבלה על המילים "<strong>והיה עקב תשמעון</strong>" רומזות לתקופה המקדמית לפני בוא משיח בן דוד הקרויה <strong>"עקבתא דמשיחא"</strong> ואכן אנו נמצאים כעת בתקופה ייחודית זו ויש לנו את הכוחות והיכולות ליצור בזמן תקופת <strong>"עקב",</strong> <strong>"שמיעה" </strong>וקיום של תורה,מצוות ומעשים טובים ולזרז את בואו של משיח בן דוד. </p> <p>מאת : דוד דרומר</p> <p>"חוויית השבוע שלי" <strong><a href="http://2all.co.il/web/Sites13/hy3/" target="_blank">http://2all.co.il/web/Sites13/hy3/</a></strong></p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>דוד דרומר מנהל של חברת "אורי עוז הפקות",מיזמים חינוכיים,קשרי קהילה ומשימות לאומיות.</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
"והיה עקב תשמעון" דברים (ז, י"ב) מה הקשר בין המילה "עקב" למילה "תשמעון"? מסביר מדרש "תנחומא" שיש מצוות "קלות" שבני אדם לא מקפידים לקיימם אלא משליכים אותם תחת עקב רגליהם. דברי המדרש על "השלכת" המצוות תחת עקב הרגל טעונה הסבר , אם כוונת המדרש שבני האדם נוטים לזלזל בקיום אותם מצוות קלות ולא לקיימם בניתוק גמור מאורח חייהם היומי היה על המדרש להתייחס בהשלכת המצוות להשלכה אל מחוץ ל ד' אמותיו של האדם ולא לעבר העקב המשמש כאיבר בגופו? ניתן להסביר את כוונת המדרש שלא מדובר באדם שנוטה לזלזל במצוות הקרויות "קלות" ולכן אין הוא רואה צורך לקיימם, אלא באדם שיש לו זיקה לכל מצוות התורה ומכיר בערכן ויש צורך לקיים את כולם , אך הוא יוצר לעצמו סיווגים ודרגות שונות של מצוות חמורות שלהם הוא נותן עדיפות וחשיבות ואת המצוות הפחות חשובות הוא דוחה זמנית את קיומם. נחזור להסבר של המדרש "והיה עקב תשמעון" משליכים אותם תחת רגליהם , הם אינם "משליכים" את המצוות הקלות לחלוטין אלא יוצרים עיקוב זמני ומאחסנים אותם לא במקום חשוב כמו "הראש" אלא באיבר הכי נמוך "בעקב", תורת ישראל מלמדת אותנו במילים "והיה עקב תשמעון" שכשהאדם מקבל על עצמו "לשמוע" ולהפעיל את כוח "הלשמוע" על קיום מצוות – אין הוא מייחס חשיבות מיוחדת למצווה המוגדרת "ראש" ופחות חשיבות למצווה המוגדרת "עקב" , אלא הוא מקיים בזהירות הראויה את כל המצוות באופן שווה. מובא במקומות שונים בתורת הקבלה על המילים "והיה עקב תשמעון" רומזות לתקופה המקדמית לפני בוא משיח בן דוד הקרויה "עקבתא דמשיחא" ואכן אנו נמצאים כעת בתקופה ייחודית זו ויש לנו את הכוחות והיכולות ליצור בזמן תקופת "עקב", "שמיעה" וקיום של תורה,מצוות ומעשים טובים ולזרז את בואו של משיח בן דוד. מאת : דוד דרומר "חוויית השבוע שלי" http://2all.co.il/web/Sites13/hy3/ נכתב על ידי דוד דרומר מנהל של חברת "אורי עוז הפקות",מיזמים חינוכיים,קשרי קהילה ומשימות לאומיות. מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI