דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
תוכנה
CAD - תכנון וייצור בעזרת מחשב – הטכנולוגיה מאחורי השיטה - כתבה חמישית בסדרה
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
בארבע כתבות הספקנו להכיר את שיטת התכנון והייצור בעזרת מחשב, למדנו מי עושה בה שימוש ואילו שימושים נרחבים קיימים בעזרתה. בכתבה האחרונה בסדרה נבין מהי הטכנולוגיה העומדת מאחורי השיטה.
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>CAD - תכנון וייצור בעזרת מחשב – הטכנולוגיה מאחורי השיטה - כתבה חמישית בסדרה</title> <meta name="description" content="בארבע כתבות הספקנו להכיר את שיטת התכנון והייצור בעזרת מחשב, למדנו מי עושה בה שימוש ואילו שימושים נרחבים קיימים בעזרתה. בכתבה האחרונה בסדרה נבין מהי הטכנולוגיה העומדת מאחורי השיטה."> <meta name="keywords" content="solidworks, הנדסת חשמל, הנדסת מכונות, ביוטכנולוגיה, פיזיקה, הנדסה אזרחית, הנדסה ביו רפואית, הנדסת בניין, CAD, פיתוח מוצרים, כימיה, ביומד, מכשור רפואי, ניסוי וטעייה, מולטיפיזיקס, אנליזה נומרית, biomedical, פיזיקאי, סימולציות, מעבר חום, CFD, הנדסת חומרים"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>CAD - תכנון וייצור בעזרת מחשב – הטכנולוגיה מאחורי השיטה - כתבה חמישית בסדרה</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="CAD - תכנון וייצור בעזרת מחשב – הטכנולוגיה מאחורי השיטה - כתבה חמישית בסדרה" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author3460.aspx ">מעיין סבן</a></strong><br/> <br/><p>בארבע כתבות הספקנו להכיר את שיטת התכנון והייצור בעזרת מחשב, למדנו מי עושה בה שימוש ואילו שימושים נרחבים קיימים בעזרתה. בכתבה האחרונה בסדרה נבין מהי הטכנולוגיה העומדת מאחורי השיטה.</p> <p>במקור <a href="http://www.numerical.co.il/COMSOL1.html">תוכנות לתכנון וייצור בעזרת מחשב</a> התפתחו עם שפות מחשב כמו Fortran, ALGOL ועוד. אך עם התקדמות שיטות התיכנות המבוססות אובייקטים, הדבר השתנה בצורה קיצונית. שיטות מידול מודרניות טיפוסיות כמוparametric feature based modelerאו מערכות freeform surface נבנות סביב מספר מודולים בשפת תיכנות C עם ממשק התיכנות האופייני לכל אחד. </p> <p><a href="http://www.numerical.co.il/CAD-Import-Module.html">מערכת CAD</a> יכולה להיראות כבנויה מהאינטרקציה של ממשק משתמש גרפי עם גיאומטריה NURBS ו/או נתוני boundary representation דרךgeometric modeling kernel. ניתן להשתמש גם במנוע האילוץ הגיאומטרי על מנת לנהל את היחסים האסוציאטיביים בין גיאומטריות, כגון מסגרת של גיאומטריה בשרטוט או רכיבים בהרכבה.</p> <p>יכולות בלתי צפויות של יחסים אסוציאטיביים אלה הובילו ליצירת אבטיפוס חדש שנקרא <a href="http://www.numerical.co.il/product-development-articles.html">אבטיפוס</a> דיגיטלי. זאת בניגוד לאבטיפוס מוחשי שמצריך זמן תכנון וייצור. מודלים של CAD יכולים להיווצר ע"י מחשב לאחר שהאבטיפוס המוחשי נסרק בעזרת מכונת סריקה CT תעשייתית. תלוי בטבע העסק, ניתן לבחור מראש אבי טיפוס מוחשיים או דיגיטליים בהתאם לצרכים הספציפיים. </p> <p>כיום מערכות CAD קיימות בכל הפלטפורמות הגדולות (Windows, Linux, UNIX and Mac OS X). חלק מהחבילות אף תומכות במספר פלטפורמות. </p> <p>נכון להיות לא נדרשת חומרה מיוחדת עבור רוב תוכנות ה CAD. למרות זאת, מערכות CAD מסוימות יכולות לבצע משימות גרפיות וחישוביות מורכבות, כך שמומלץ שיהיה מותקן על המחשב כרטיס גרפי מתקדם, מעבד מהיר וזיכרון RAM בכמות גדולה.</p> <p>ממשק אדם - מכונה הינו לרוב דרך עכבר המחשב אך יכול להיות גם דרך עט מיוחד ומשטח רישום דיגיטלי (טאבלט). לרוב ניתן גם לבצע מניפולציה של צורת המודל על המסך בעזרת השימוש ב-Spacemouse/SpaceBall. חלק מהמערכות תומכות גם בזכוכית סטריאוסקופית על מנת לצפות במודל התלת מימדי. טכנולוגיות שבעבר היו מוגבלות להתקנים גדולים או יישומים של מומחים, הפכו לזמינות לקבוצה רחבה של משתמשים. </p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>מעיין סבן</p> <p><a href="http://www.numerical.co.il/a-page-for-biomed.html">נומריקל בע"מ</a></p> <p><a href="http://www.numerical.co.il/video-gallery.html">הדרכות מקצועיות בבניית סימולציות אמינות</a></p> <p><a href="http://www.numerical.co.il/COMSOL-Multiphysics-simulation-services.html">שירותי סימולציה מתקדמים</a></p> <p><a href="http://www.numerical.co.il/workshops.html">סדנאות ללא עלות להרשמה קלה ומידית</a></p> <p><a href="http://www.numerical.co.il/user-stories.html">עשרות סיפורי משתמשים מעניינים וחשובים לעיונכם</a></p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
CAD - תכנון וייצור בעזרת מחשב – הטכנולוגיה מאחורי השיטה - כתבה חמישית בסדרה בארבע כתבות הספקנו להכיר את שיטת התכנון והייצור בעזרת מחשב, למדנו מי עושה בה שימוש ואילו שימושים נרחבים קיימים בעזרתה. בכתבה האחרונה בסדרה נבין מהי הטכנולוגיה העומדת מאחורי השיטה. במקור תוכנות לתכנון וייצור בעזרת מחשב התפתחו עם שפות מחשב כמו Fortran, ALGOL ועוד. אך עם התקדמות שיטות התיכנות המבוססות אובייקטים, הדבר השתנה בצורה קיצונית. שיטות מידול מודרניות טיפוסיות כמוparametric feature based modelerאו מערכות freeform surface נבנות סביב מספר מודולים בשפת תיכנות C עם ממשק התיכנות האופייני לכל אחד. מערכת CAD יכולה להיראות כבנויה מהאינטרקציה של ממשק משתמש גרפי עם גיאומטריה NURBS ו/או נתוני boundary representation דרךgeometric modeling kernel. ניתן להשתמש גם במנוע האילוץ הגיאומטרי על מנת לנהל את היחסים האסוציאטיביים בין גיאומטריות, כגון מסגרת של גיאומטריה בשרטוט או רכיבים בהרכבה. יכולות בלתי צפויות של יחסים אסוציאטיביים אלה הובילו ליצירת אבטיפוס חדש שנקרא אבטיפוס דיגיטלי. זאת בניגוד לאבטיפוס מוחשי שמצריך זמן תכנון וייצור. מודלים של CAD יכולים להיווצר ע"י מחשב לאחר שהאבטיפוס המוחשי נסרק בעזרת מכונת סריקה CT תעשייתית. תלוי בטבע העסק, ניתן לבחור מראש אבי טיפוס מוחשיים או דיגיטליים בהתאם לצרכים הספציפיים. כיום מערכות CAD קיימות בכל הפלטפורמות הגדולות (Windows, Linux, UNIX and Mac OS X). חלק מהחבילות אף תומכות במספר פלטפורמות. נכון להיות לא נדרשת חומרה מיוחדת עבור רוב תוכנות ה CAD. למרות זאת, מערכות CAD מסוימות יכולות לבצע משימות גרפיות וחישוביות מורכבות, כך שמומלץ שיהיה מותקן על המחשב כרטיס גרפי מתקדם, מעבד מהיר וזיכרון RAM בכמות גדולה. ממשק אדם - מכונה הינו לרוב דרך עכבר המחשב אך יכול להיות גם דרך עט מיוחד ומשטח רישום דיגיטלי (טאבלט). לרוב ניתן גם לבצע מניפולציה של צורת המודל על המסך בעזרת השימוש ב-Spacemouse/SpaceBall. חלק מהמערכות תומכות גם בזכוכית סטריאוסקופית על מנת לצפות במודל התלת מימדי. טכנולוגיות שבעבר היו מוגבלות להתקנים גדולים או יישומים של מומחים, הפכו לזמינות לקבוצה רחבה של משתמשים. נכתב על ידי מעיין סבן נומריקל בע"מ הדרכות מקצועיות בבניית סימולציות אמינות שירותי סימולציה מתקדמים סדנאות ללא עלות להרשמה קלה ומידית עשרות סיפורי משתמשים מעניינים וחשובים לעיונכם מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI