דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
מוסיקה
1385תז הפילהרמונית הישראלית-רוסיני,סילבי בודורובה,מנדלסון
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
יצירה בביצוע ראשון בפילהרמונית
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>1385תז הפילהרמונית הישראלית-רוסיני,סילבי בודורובה,מנדלסון</title> <meta name="description" content="יצירה בביצוע ראשון בפילהרמונית"> <meta name="keywords" content="ELYBIKORET"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>1385תז הפילהרמונית הישראלית-רוסיני,סילבי בודורובה,מנדלסון</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="1385תז הפילהרמונית הישראלית-רוסיני,סילבי בודורובה,מנדלסון" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author1062.aspx ">ELYBIKORET</a></strong><br/> <br/> 1385תז הפילהרמונית הישראלית-רוסיני,סילבי בודורובה,מנדלסון צילומים-אלי ליאוןלא כל יום מנגנת התזמורת הפילהרמונית הישראלית שתחגוג בעונה הבא 80 שנהמהקמתה יצירה לא ישראלית בביצוע ראשון בתזמורת. בקונצרט ששמעתי הערב זה קרה. היתה זו היצירה "לשונם של מלאכים"לבריטון ולתזמורת או במקור linguaangelorum. .יצירה זו הוזמנה אצל בודורובה בשנת 2012 על ידי הבריטון תומס המפסון -הבריטוןשביצע הערב את היצירה.טוב עשתה התזמורת שבחרה להשמיע למאזיניה יצירה מאת מלחינה צ'כית ידועה שכללהביצירותיה בין השאר את השפות יידיש ועברית .בנוסף בין היצירות שהיא חיברה יש רביםהכוללים יצירות שיש להן קשר כל שהוא עם היהודים כגון הרקויאם לגטו טרזין,האורטוריהיהודה המכבי,,האורטוריה משה,,חלומו של קאפקא ועוד.השם של היצירה ששמענו הערב הנו שם של שפה בה שני אלכימאים שחיו במאה ה16 בזמנושל הקיסר רודולף השני נהגו לתקשר ביניהם עם כוחות עליוניים באמצעות שפה מלאכותית בשם זה. מה הקשר בין היצירה לרודולף השני.לפני כתיבת היצירה המחברת והמזמין-המפסוןטיילו ועברו במקרה ליד המקובו בו הקיסר נפטר ושם נולד הרעיון לכתיבת היצירה בהשראתתקופתו של הקיסר לציון 400 שנה למותו.היצירה כוללת 8 פואמות וכדי לפאר את הרב תרבותיות של פראג המחברת השתמשה בתשעשפות שונות בהן כאמור גם עברית ויידיש. בפואמות שבחרה ניסתה לקרב את אותה תקופהלתקופתנו אנו ובחרה בתמלילים מאותה תקופה שלדעתה מדברים אלינו גם בתקופתנו.היצירה רב גוונית.אין קשר בין הפואמות השונות וגם המוסיקה שכתבה שונה מפואמהלפואמה.. כל פואמה שונה.אין להן מחנה משותף אלא רק שנכתבו באותה תקופה.הנה בקיצור התוכן של הפואמות על פי התמליל כפי שהמלחינה מסבירה אתיצירתה: בפואמה הראשונה הנושא הוא הסבל.המוסיקה- מוסיקת אימה.הפואמה השניה שונהלחלוטין.זהו שיר לכת-אפשר לומר ליצני של החיילים של האימפריה העותומנית .שיר הדומה לשיר עממי כאשר פתאום מושמעים צלילים של טובה.מוסיקה מקסימה עם הרבהסילסולים ומלודית ביותר.הפואמה השלישית מספרת על אהבה והמוסיקה רומנטית.הרביעית מדברת בצורה היתולית על כסף .הרבה כלי הקשה מעץ בעיקר.פואמה החמישית מדברת עלהמוות.זאת מוסיקה בצלילים טראגיים,קצב איטי ,פעמונים.תזכורת למגפה ברובע היהודיכאשר הרבה ילדים יהודיים מתו.מושרת ביידיש ועברית-תפילת שמע ישראל.פואמה השישית סונטה של שקספיר . המוסיקה בכל פואמה שונה מפואמה לפואמה.בכל פואמה יש משהו מיוחידבמוסיקה. היא רב גוונית.כל היצירה מלודית מאוד ואינה דומה כלל למה שאנו מבינים כמוסיקהמודרנית. הפואמה השביעית הנהו רבת עוצמה .כלי ההקשה וכלי הנשיפה ממתכת מנגנים בחוזקה עדכדי כך שקשה לשמוע את הסולן.הפרק כתוב לטינית וניקרא אלכימיסטיקה-צירוף בין אלכמיהומיסטיקה. הפרק האחרון "הו ,נצח"המוסיקה טראגית .תמלילים של שני כורלים גרמני וצ'כיפרוטסטנטי כאשר היצירה מסתיימת בשפה הצ'כית. זהו "נסיון למצוא נוחם, היגיון וסדר במאבקי חיינו".לסולן תומס המפסון -בריטון קול חזק,מאוד נעים לאוזן,נקי .שר ברגש רב בתנועותידיים . ניצח על הקונצרט ג'נאנדראה נוזדה המכהן בין שאר משרותיו הרבות גם כמנצח אורחראשי של התזמורת הפילהרמונית הישארלית.בקונצרט נוגנו גם הפתיחה לאופרה "העורב הלקחן' מאת רוסיני והסימפוניה ה3הסקוטית מאת מנדלסון.על הראשונה המנצח ניצח ניצוח עדין סולידי ללא תנועות מיותרות וראותניות.ניצוחביד בטוחה,ברורה ומכוונת היטב.היה ביצוע מבריק של הפתיחה. לאחר היצירה של בודורובה שבוצעה נהדר על ידי התזמורת ונראה שהמנצח הכין אותההיטב,הושמעה הסימפוניה של מנדלסון שנשמעה רומנטית מאוד.המנצח היה אנרגטי ביותרו'רקד' עם חלקו העליון של גופו מבלי להזיז את רגליו מפודיום המנצחים.הביצוע היהקורקטי ביותר.כדאי היה לשמוע את הקונצרט כי נראה לי שהיצירה של בודורובה בעתיד הקרוב לאתושמע פעם נוספת בארץ למרות יופיה.לראות או לא לראות:קוצרט יפה.היה כדאי לשמוע אותו ולו רק כדי להאזין ליצירההמיוחדת"לשונם של מלאכים"מאת סילבי בודורובה שכיבדה את הקונצרט בנוכחותה.נכתב על ידי <a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret</a>-אלי ליאון , 24/6/2015 01:28אלי ליאון<br /><a href="mailto:elybikoret@gmail.co.il">elybikoret@gmail.co.il</a><br /><a href="http://www.elybikoret.022.co.il/">www.elybikoret.022.co.il</a><br />03-6856786<br />0542493488<br />מבקר אמנות<br />חבר אגודת העתונאים שלתל-אביב<br />ותא המבקרים שליד האגודה<br />מנהל קהילות התרבות והפנאי -אתרמוטקה <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>אלי ליאון-ELYBIKORET</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
1385תז הפילהרמונית הישראלית-רוסיני,סילבי בודורובה,מנדלסון 1385תז הפילהרמונית הישראלית-רוסיני,סילבי בודורובה,מנדלסון צילומים-אלי ליאוןלא כל יום מנגנת התזמורת הפילהרמונית הישראלית שתחגוג בעונה הבא 80 שנהמהקמתה יצירה לא ישראלית בביצוע ראשון בתזמורת. בקונצרט ששמעתי הערב זה קרה. היתה זו היצירה "לשונם של מלאכים"לבריטון ולתזמורת או במקור linguaangelorum. .יצירה זו הוזמנה אצל בודורובה בשנת 2012 על ידי הבריטון תומס המפסון -הבריטוןשביצע הערב את היצירה.טוב עשתה התזמורת שבחרה להשמיע למאזיניה יצירה מאת מלחינה צ'כית ידועה שכללהביצירותיה בין השאר את השפות יידיש ועברית .בנוסף בין היצירות שהיא חיברה יש רביםהכוללים יצירות שיש להן קשר כל שהוא עם היהודים כגון הרקויאם לגטו טרזין,האורטוריהיהודה המכבי,,האורטוריה משה,,חלומו של קאפקא ועוד.השם של היצירה ששמענו הערב הנו שם של שפה בה שני אלכימאים שחיו במאה ה16 בזמנושל הקיסר רודולף השני נהגו לתקשר ביניהם עם כוחות עליוניים באמצעות שפה מלאכותית בשם זה. מה הקשר בין היצירה לרודולף השני.לפני כתיבת היצירה המחברת והמזמין-המפסוןטיילו ועברו במקרה ליד המקובו בו הקיסר נפטר ושם נולד הרעיון לכתיבת היצירה בהשראתתקופתו של הקיסר לציון 400 שנה למותו.היצירה כוללת 8 פואמות וכדי לפאר את הרב תרבותיות של פראג המחברת השתמשה בתשעשפות שונות בהן כאמור גם עברית ויידיש. בפואמות שבחרה ניסתה לקרב את אותה תקופהלתקופתנו אנו ובחרה בתמלילים מאותה תקופה שלדעתה מדברים אלינו גם בתקופתנו.היצירה רב גוונית.אין קשר בין הפואמות השונות וגם המוסיקה שכתבה שונה מפואמהלפואמה.. כל פואמה שונה.אין להן מחנה משותף אלא רק שנכתבו באותה תקופה.הנה בקיצור התוכן של הפואמות על פי התמליל כפי שהמלחינה מסבירה אתיצירתה: בפואמה הראשונה הנושא הוא הסבל.המוסיקה- מוסיקת אימה.הפואמה השניה שונהלחלוטין.זהו שיר לכת-אפשר לומר ליצני של החיילים של האימפריה העותומנית .שיר הדומה לשיר עממי כאשר פתאום מושמעים צלילים של טובה.מוסיקה מקסימה עם הרבהסילסולים ומלודית ביותר.הפואמה השלישית מספרת על אהבה והמוסיקה רומנטית.הרביעית מדברת בצורה היתולית על כסף .הרבה כלי הקשה מעץ בעיקר.פואמה החמישית מדברת עלהמוות.זאת מוסיקה בצלילים טראגיים,קצב איטי ,פעמונים.תזכורת למגפה ברובע היהודיכאשר הרבה ילדים יהודיים מתו.מושרת ביידיש ועברית-תפילת שמע ישראל.פואמה השישית סונטה של שקספיר . המוסיקה בכל פואמה שונה מפואמה לפואמה.בכל פואמה יש משהו מיוחידבמוסיקה. היא רב גוונית.כל היצירה מלודית מאוד ואינה דומה כלל למה שאנו מבינים כמוסיקהמודרנית. הפואמה השביעית הנהו רבת עוצמה .כלי ההקשה וכלי הנשיפה ממתכת מנגנים בחוזקה עדכדי כך שקשה לשמוע את הסולן.הפרק כתוב לטינית וניקרא אלכימיסטיקה-צירוף בין אלכמיהומיסטיקה. הפרק האחרון "הו ,נצח"המוסיקה טראגית .תמלילים של שני כורלים גרמני וצ'כיפרוטסטנטי כאשר היצירה מסתיימת בשפה הצ'כית. זהו "נסיון למצוא נוחם, היגיון וסדר במאבקי חיינו".לסולן תומס המפסון -בריטון קול חזק,מאוד נעים לאוזן,נקי .שר ברגש רב בתנועותידיים . ניצח על הקונצרט ג'נאנדראה נוזדה המכהן בין שאר משרותיו הרבות גם כמנצח אורחראשי של התזמורת הפילהרמונית הישארלית.בקונצרט נוגנו גם הפתיחה לאופרה "העורב הלקחן' מאת רוסיני והסימפוניה ה3הסקוטית מאת מנדלסון.על הראשונה המנצח ניצח ניצוח עדין סולידי ללא תנועות מיותרות וראותניות.ניצוחביד בטוחה,ברורה ומכוונת היטב.היה ביצוע מבריק של הפתיחה. לאחר היצירה של בודורובה שבוצעה נהדר על ידי התזמורת ונראה שהמנצח הכין אותההיטב,הושמעה הסימפוניה של מנדלסון שנשמעה רומנטית מאוד.המנצח היה אנרגטי ביותרו'רקד' עם חלקו העליון של גופו מבלי להזיז את רגליו מפודיום המנצחים.הביצוע היהקורקטי ביותר.כדאי היה לשמוע את הקונצרט כי נראה לי שהיצירה של בודורובה בעתיד הקרוב לאתושמע פעם נוספת בארץ למרות יופיה.לראות או לא לראות:קוצרט יפה.היה כדאי לשמוע אותו ולו רק כדי להאזין ליצירההמיוחדת"לשונם של מלאכים"מאת סילבי בודורובה שכיבדה את הקונצרט בנוכחותה.נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 24/6/2015 01:28אלי ליאון elybikoret@gmail.co.il www.elybikoret.022.co.il 03-6856786 0542493488 מבקר אמנות חבר אגודת העתונאים שלתל-אביב ותא המבקרים שליד האגודה מנהל קהילות התרבות והפנאי -אתרמוטקה נכתב על ידי אלי ליאון-ELYBIKORET מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI