דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
מוסיקה
ביקורת: מעגנון ועד לוין– שתי אופרות מקוריות בביצועים משובחים – האופרה הישראלית
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
"האדונית והרוכל" ו"שיץ" הן שתי אופרות מקוריות העולות בבכורה עולמית באופרה הישראלית והן מצטיינות בביצועים משובחים, המעידים על רמת הזמרים הישראלים, ההפקה המוזיקלית וההישג האומנותי המעולה שמציב אותנו ברף העליון של האופרות.
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>ביקורת: מעגנון ועד לוין– שתי אופרות מקוריות בביצועים משובחים – האופרה הישראלית</title> <meta name="description" content=""האדונית והרוכל" ו"שיץ" הן שתי אופרות מקוריות העולות בבכורה עולמית באופרה הישראלית והן מצטיינות בביצועים משובחים, המעידים על רמת הזמרים הישראלים, ההפקה המוזיקלית וההישג האומנותי המעולה שמציב אותנו ברף העליון של האופרות."> <meta name="keywords" content="האופרה הישראלית,חיים נוי,עגנון,חנוך לוין,"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>ביקורת: מעגנון ועד לוין– שתי אופרות מקוריות בביצועים משובחים – האופרה הישראלית</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="ביקורת: מעגנון ועד לוין– שתי אופרות מקוריות בביצועים משובחים – האופרה הישראלית" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author576.aspx ">חיים נוי</a></strong><br/> <br/> <p align="center">ביקורת: מעגנון ועד לוין– שתי אופרות מקוריות בביצועים משובחים – האופרה הישראלית</p> <p>מאת חיים נוי</p> <p>"האדונית והרוכל" ו"שיץ" הן שתי אופרות מקוריות העולות בבכורה עולמית באופרה הישראלית והן מצטיינות בביצועים משובחים, המעידים על רמת הזמרים הישראלים, ההפקה המוזיקלית וההישג האומנותי המעולה שמציב אותנו ברף העליון של האופרות.</p> <p>"האדונית והרוכל" היא אופרה מאת המלחין חיים פרמונט המבוססת על יצירת המופת של שי עגנון, סיפור קצר עם אופי אליגורי ושזור בנחילי דם ושבמהותו הוא נעוץ במערכת היחסים בין הגויים לבין היהודים בגולה.</p> <p>צרויה להב כתבה את הליברית על סמך הסיפור של עגנון ובעצם כתבה אותו כמעט מחדש. עם זאת, המדובר באופרה רווית משלים ורמיזות כלפי היחסים בין היהודים לנוצרים והישועות שחווים היהודים שמקפידים על דתם.</p> <p>העלילה עוסקת ברוכל, המזדמן לביתה של אדונית, המתגוררת ביער והמוזמן להיות במחיצתה עד שוך הגשמים הסוערים. מתברר, כי האדונית היא צמאת דם אדם וכבר טרפה את בעליה הקודמים שרוחם עדיין שורה בבית ואולם, הרוכל ניצל בזכות הקפדה על תפילה שחש להתפלל במחסן הבית.</p> <p>עידית זמיר בתפקיד האדונית וגיא מנהיים בתפקיד הרוכל מבצעים את התפקידים בעוצמה ווקלית ייחודית. עידית זמיר היא זמרת אדירת קול, ברורה וצלולה ופיה מפיק מרגליות. גיא מנהיים מחרה אחריה בכישרון ומבצע את התפקיד הקשה באורח נעים ורב רושם. </p> <p>המלחין חיים פרמונט הצליח להפיק יצירה רבת הוד, זכה וקולחת. הוא השחיל בין הצלילים מוטיבים של נעימות כלייזמרים וגם פעמוני כנסייה. השירה בעטיפה מלהיבה ותזמור מוצלח הם חוויה אופראית מענגת.</p> <p>"שיץ" מאת חנוך לוין כבר עלה בעבר כמחזה מוזיקלי וכמה פעמים והוא הולחן לאופרה בידי יוני רכטר. הליברית נותרה של חנוך לוין בעריכה של מולי מלצר.</p> <p>"שיץ" הוא מחזה פוליטי במהותו והוא נכתב שנתיים לאחר מלחמת יום הכיפורים והמאפיין העיקרי של חבורת גיבורי המחזה הוא הזלילה הגדולה.</p> <p>הזללנות, אינה רק הזללנות לאוכל אלא גם הזללנות לרכוש והיא אופיינית לכל הדמויות. תאוות הבצע הופכת לקריטריון בלעדי בחיי הדמויות.</p> <p>הזמרים מבצעים את התפקידים באורח מצוין ושופע יכולות ווקליות מעולות.</p> <p>נח בריגר מגלם את פפכץ בעוצמה יפה ונפלאה. </p> <p>יעל לויטה המקסימה מבצעת את תפקיד שפרכצי בקסם אישי וביכולת מוזיקלית מצוינת.</p> <p>עודד רייך הוא צ'רכס מעולה ונוטף עוצמה אופראית.</p> <p>אירה ברטמן טובה מאוד כצשה.</p> <p>בשתי האופרות מלווים את הדמויות שלושה שחקנים המבצעים את התפקיד בתנועה נקייה ומוצלחת, לפי הכוריאוגרפיה של יורם כרמי. (עופר פלדמן, ציון חורי ויגאל ברנר).</p> <p>המנצח איתן שמייסר להטט עם התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון והפיח משב אופראי מופלא בשתי היצירות. </p> <p>הבמאי עידו ריקלין הפיק הצגות עם קסם מיוחד והטמיע את המוזיקה במתרחש על הבמה בדיוק ובמשחק מוצלח.</p> <p>אורן דר עיצב תלבושות נאות ויפות.</p> <p>אלכסנדר ליסיאנסקי עיצב תפאורה פרקטית ומוצלחת מאוד. אבי יונה בואנו עיצב תאורה נאותה.</p> <p>אין ספק כי המלחינים הישראלים העלו אופרות המסוגלות להתמודד בהצלחה עם יצירות אופראיות משמעותיות ועוד יותר יש להעלות על נס את היכולות המוזיקליות והווקליות של הזמרים הישראלים, המסוגלים להתמודד בהצלחה עם היצירות הללו שהן די קשות לביצוע.</p> <p>לאופרה הישראלית ראויות תשואות חן חן על שהעזה להפיק את היצירות המקוריות ולהעניק להן מקום של כבוד במדף היצירות האופראיות המעולות.</p> <p>הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p><strong>חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים</strong></p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
ביקורת: מעגנון ועד לוין– שתי אופרות מקוריות בביצועים משובחים – האופרה הישראלית ביקורת: מעגנון ועד לוין– שתי אופרות מקוריות בביצועים משובחים – האופרה הישראלית מאת חיים נוי "האדונית והרוכל" ו"שיץ" הן שתי אופרות מקוריות העולות בבכורה עולמית באופרה הישראלית והן מצטיינות בביצועים משובחים, המעידים על רמת הזמרים הישראלים, ההפקה המוזיקלית וההישג האומנותי המעולה שמציב אותנו ברף העליון של האופרות. "האדונית והרוכל" היא אופרה מאת המלחין חיים פרמונט המבוססת על יצירת המופת של שי עגנון, סיפור קצר עם אופי אליגורי ושזור בנחילי דם ושבמהותו הוא נעוץ במערכת היחסים בין הגויים לבין היהודים בגולה. צרויה להב כתבה את הליברית על סמך הסיפור של עגנון ובעצם כתבה אותו כמעט מחדש. עם זאת, המדובר באופרה רווית משלים ורמיזות כלפי היחסים בין היהודים לנוצרים והישועות שחווים היהודים שמקפידים על דתם. העלילה עוסקת ברוכל, המזדמן לביתה של אדונית, המתגוררת ביער והמוזמן להיות במחיצתה עד שוך הגשמים הסוערים. מתברר, כי האדונית היא צמאת דם אדם וכבר טרפה את בעליה הקודמים שרוחם עדיין שורה בבית ואולם, הרוכל ניצל בזכות הקפדה על תפילה שחש להתפלל במחסן הבית. עידית זמיר בתפקיד האדונית וגיא מנהיים בתפקיד הרוכל מבצעים את התפקידים בעוצמה ווקלית ייחודית. עידית זמיר היא זמרת אדירת קול, ברורה וצלולה ופיה מפיק מרגליות. גיא מנהיים מחרה אחריה בכישרון ומבצע את התפקיד הקשה באורח נעים ורב רושם. המלחין חיים פרמונט הצליח להפיק יצירה רבת הוד, זכה וקולחת. הוא השחיל בין הצלילים מוטיבים של נעימות כלייזמרים וגם פעמוני כנסייה. השירה בעטיפה מלהיבה ותזמור מוצלח הם חוויה אופראית מענגת. "שיץ" מאת חנוך לוין כבר עלה בעבר כמחזה מוזיקלי וכמה פעמים והוא הולחן לאופרה בידי יוני רכטר. הליברית נותרה של חנוך לוין בעריכה של מולי מלצר. "שיץ" הוא מחזה פוליטי במהותו והוא נכתב שנתיים לאחר מלחמת יום הכיפורים והמאפיין העיקרי של חבורת גיבורי המחזה הוא הזלילה הגדולה. הזללנות, אינה רק הזללנות לאוכל אלא גם הזללנות לרכוש והיא אופיינית לכל הדמויות. תאוות הבצע הופכת לקריטריון בלעדי בחיי הדמויות. הזמרים מבצעים את התפקידים באורח מצוין ושופע יכולות ווקליות מעולות. נח בריגר מגלם את פפכץ בעוצמה יפה ונפלאה. יעל לויטה המקסימה מבצעת את תפקיד שפרכצי בקסם אישי וביכולת מוזיקלית מצוינת. עודד רייך הוא צ'רכס מעולה ונוטף עוצמה אופראית. אירה ברטמן טובה מאוד כצשה. בשתי האופרות מלווים את הדמויות שלושה שחקנים המבצעים את התפקיד בתנועה נקייה ומוצלחת, לפי הכוריאוגרפיה של יורם כרמי. (עופר פלדמן, ציון חורי ויגאל ברנר). המנצח איתן שמייסר להטט עם התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון והפיח משב אופראי מופלא בשתי היצירות. הבמאי עידו ריקלין הפיק הצגות עם קסם מיוחד והטמיע את המוזיקה במתרחש על הבמה בדיוק ובמשחק מוצלח. אורן דר עיצב תלבושות נאות ויפות. אלכסנדר ליסיאנסקי עיצב תפאורה פרקטית ומוצלחת מאוד. אבי יונה בואנו עיצב תאורה נאותה. אין ספק כי המלחינים הישראלים העלו אופרות המסוגלות להתמודד בהצלחה עם יצירות אופראיות משמעותיות ועוד יותר יש להעלות על נס את היכולות המוזיקליות והווקליות של הזמרים הישראלים, המסוגלים להתמודד בהצלחה עם היצירות הללו שהן די קשות לביצוע. לאופרה הישראלית ראויות תשואות חן חן על שהעזה להפיק את היצירות המקוריות ולהעניק להן מקום של כבוד במדף היצירות האופראיות המעולות. הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים. נכתב על ידי חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI