דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
בידור תחביבים ופנאי - אחר
1400 קלימקס-יסמין גודר-סוזן דלל-אולם ורדה
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
בדיקת שיתוף הפעולה בין מציג לקהל-ערב מחול בערבוב עם הקהל
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>1400 קלימקס-יסמין גודר-סוזן דלל-אולם ורדה</title> <meta name="description" content="בדיקת שיתוף הפעולה בין מציג לקהל-ערב מחול בערבוב עם הקהל"> <meta name="keywords" content="ELYBIKORET"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>1400 קלימקס-יסמין גודר-סוזן דלל-אולם ורדה</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="1400 קלימקס-יסמין גודר-סוזן דלל-אולם ורדה" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author1062.aspx ">ELYBIKORET</a></strong><br/> <br/><p><br /> <br /> </p> 1400קלימקס-יסמין גודר-סוזןדלל-ורדה <br /> צילומים-גדי דגון<br /> יסמין גודר הנה כוריאוגרפית וגםרקדנית.היא מנהלת האמנותית של להקה הנושאת את שמה.בן זוגהאיציג גיולי הנו שותף האמנותי והדרמטורגי של הלהקה. הרקדנים היוצרים בכוריאוגרפיהCLIMAX מאת יסמין גודר, המוצגת כעת באולם ורדה בסוזן דלל הםשולי אנוש,אדו טורול-מונטלס,אופיר יודלביץ,דור פרנק,יוליקובבסניאן ואורי שפיר.היצירה CLIMAX היא בהרבה מובניםחריגה ומיוחדת ואפשר לומר גם פרובוקטיבית במידת מה. היא נמשכת מעל ל3 שעות עם הפסקהקצרה,נרקדת בתוך הקהל היושב על רצפת הבמה שהיא גם האולם בויושב הקהל.הרקדנים לבושים באותם הבגדים שהקהל לובש וקשה להבדילבערבוביה הנוצרת על הבמה מי שייך ללהקה ומי לקהל.לכל אורך המופע נשמע"צלילמרחבי"כפי שהוגדר על ידי הלהקה ,שערכו ערן זקס ותומר דמסקי. לצליל זה אין קשר כל שהוא עםהמתרחש על הבמה.המנגינה מנוגנת ,הרקדניםהולכים,מסתובבים,רוקדים על הבמה ובחלל ללא כל התחשבות במוסיקההמנוגנת כאילו והם לא שומעים אותה.המופע מתחיל כאשר מחוץ לאולםלפני שהמופע מתחיל עובר בחור עם מגש של שלגונים המכבד את הקהלהמחכה להכנס לאולם.אנשים אמרו שזה חלק מההופעה וזה חוזר בכלפעם. נכנסים לאולם.אין כסאות,אין מקוםהמיועד לישיבה והקהל מתישב היכן שהוא רוצה,על דרגש מדרגותמאולתר,על הרצפה,ליד הקירות או עומד. בינתיים רקדני הלהקה בוחרים כמהאנשים מהקהל ומעמידים אותם במעגל באמצע.בדף המחולק עם הכרטיס, שרובוכתוב אנגלית, כתוב (בקיצור)כי היצירה הוגדרה ע'י מגזין אמנותבחו'ל כTOUR DE FORCE(תרגום מהמילון-מעשה גבורה,הפגנת כח אוכשרון) כאשר מטרת היצירה לבחון יחסי קהל-חלל ומראה מה שבדרךכלל רואים מרחוק בצורה בלתי אמצעית אינטימית ומועצמת. כל זה נכון.תוך כדי הערבוב ביןהקהל מבוצעים על ידי הרקדנים ריקודי סולו ,הליכהקיצבית,דואטים,ריקודי שורה ,מעגלים. יש כוריאוגרפיה מסודרת. יש סדרומשמעת כאשר הכוונה היא שהכל יראה ספונטני ,מקרי,כאילו כל אחדעושה מה שבא לו באותו רגע.נאמר לי שהיצירה היא פוליטית ועלכן חיפשתי סממנים לכך במתרחש. ראיתי צעדה-כנראה חיילים,הנפתאגרופים בתנועה האומרת האגרוף הוא הקובע-כח,השתלטות על שטח-איןצורך בפרושים,מאבק,צעקות,בכי,סתימת פיות,אנחות,עיוותי גוףופרפורי גסיסה,השתוללות מאורגנת עפי הכוריאוגרפיההמדוייקת.הרקדנים עוברים בין הקירות והקהל הנשען עליהם, מזיזיםאת היושבים העוברים למקום אחר.מקריות או בכוריאוגרפיה, רקדניתמחזיקה בתינוק מתחילה לרעוד ולבכות-רוצה להמשיך ללכת אך לאנותנים לה.צופה מהקהל קמה מחבקת אותה, מזדהה איתה ומנסה לעזורולהקל במצוקתה, אך מפרידים ביניהן.בינתיים כל הרקדנים במעגלמחקים את הבכי והתנועות של הרקדנית עם התינוק.רקדנים על ארבעככלבים מזדחלים בתוך הקהל היושב בשלווה וכאילו חופריםתחתיו.הכל ניתן במנות קטנות בתפזורת ובאתנחתאות כי כאמורהיצירה נמשכת כ3 שעות...היצירה בוחנת את אמנות ההצגה,חללהבמה,הקהל היושב. הבמה הפכה למעבדה לתגובותהקהל,התנהגות המציגים,סבלנות הקהל.הרקדנים, הרוקדים בתנאים קשיםמעולים ומבצעים את עבודתם ברגישות,בהתמדה,בדייקנות.הם גםרקדנים נהדרים.חלק מהקהל המקיף אותם והנמצא במרחק נגיעה מהםמתערבב כל הזמן ביניהם ביזמתם של הרקדנים. זהו מופע בו הרקדנים משקיעיםהרבה מרץ,כח,זיעה,סבילות,כושר גופני ואולי גם סבלנות.היצירה שהועלתה כעת במסגרת "להקתבת שבע מארחת"הוזמנה במיוחד להצגה במוזיאון כחלקמתערוכה-"צעדים בוני אמון".משם עברה לחללים אחרים וכעת כאמורמוצגת באולם ורדה בסוזן דלל.לצופים במופע תפקידים רבים.הםמשתפים פעולה עם הרקדנים ומשמשים כרקע לריקודי מעגלים.הם צופיםבמתרחש על הבמה בהיותם חלק מהרקדנים.הם עדים למתרחש ובנוסףחווים חוויה של רקדנים-צופים. עומר שיזף עיצב את התאורה כשהואהשתמש באור היום המגיע מבחוץ דרך פתחי החלונות שלהאולם.לפעמים האור מסנוור אך העיצוב מענין.בנוסף יש ברקע מבנהעשוי נאונים שאחרי ההפסקה מודבקים עליו פסי נייר צבעוני.כאמור לכל אורך המופע הקהל חופשילעשות כרצונו.הוא בוחר לו את המקום, הוא קם ומטייל כדי לחלץעצמות מרוב ישיבה על הרצפה,עומד ועוד. כל אחד על פי נימוסיויושב,מטייל,מפריע,מתבונן בטלפון הנייד או יושב בנימוס.ראינו מופע -אירוע יחודי.אין ספקמופע חריג ,לא מקובל שטרם ראיתי בארץ.מופע ללא גבולות שמטרתולבחון ולהעמיד במבחן את מהות המחול.הכוריאוגרפיה בוחנת את הקהלכמשתתף פעיל ומשתף פעולה עם הרקדן,מה יחסו אל הבמה ומושביהקהל.מה הזמן המקסימלי שהוא יכול להיות ער לנעשה,לשתף פעולהולהיות פעיל מבלי להשתעמם או לעזוב את האולם.לראות או לא לראות:אין ספק מופעחריג ביותר. פורץ כל גבול.לא שיגרתי.מעורר סקרנות, השראהוחשיבה.נכתב על ידי <a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret</a> -אליליאון, 24/7/2015 23:03<table id="INCREDIMAINTABLE" border="0" cellspacing="0" cellpadding="2"> <tbody> <tr> <td id="INCREDITEXTREGION" width="100%">אלי ליאון<br /> <a href="mailto:elybikoret@gmail.co.il">elybikoret@gmail.co.il</a><br /> <a href="http://www.elybikoret.022.co.il/">www.elybikoret.022.co.il</a><br /> 03-6856786<br /> 0542493488<br /> מבקר אמנות<br /> חבר אגודת העתונאים של תל-אביב<br /> ותא המבקרים שליד האגודה<br /> מנהל קהילות התרבות והפנאי -אתר מוטקה</td> </tr> <tr> <td id="INCREDIFOOTER" width="100%"> <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tbody> <tr> <td width="100%"><br /></td> </tr> </tbody> </table> </td> </tr> </tbody> </table> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>אלי ליאון-ELYBIKORET</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
1400 קלימקס-יסמין גודר-סוזן דלל-אולם ורדה 1400קלימקס-יסמין גודר-סוזןדלל-ורדה צילומים-גדי דגון יסמין גודר הנה כוריאוגרפית וגםרקדנית.היא מנהלת האמנותית של להקה הנושאת את שמה.בן זוגהאיציג גיולי הנו שותף האמנותי והדרמטורגי של הלהקה. הרקדנים היוצרים בכוריאוגרפיהCLIMAX מאת יסמין גודר, המוצגת כעת באולם ורדה בסוזן דלל הםשולי אנוש,אדו טורול-מונטלס,אופיר יודלביץ,דור פרנק,יוליקובבסניאן ואורי שפיר.היצירה CLIMAX היא בהרבה מובניםחריגה ומיוחדת ואפשר לומר גם פרובוקטיבית במידת מה. היא נמשכת מעל ל3 שעות עם הפסקהקצרה,נרקדת בתוך הקהל היושב על רצפת הבמה שהיא גם האולם בויושב הקהל.הרקדנים לבושים באותם הבגדים שהקהל לובש וקשה להבדילבערבוביה הנוצרת על הבמה מי שייך ללהקה ומי לקהל.לכל אורך המופע נשמע"צלילמרחבי"כפי שהוגדר על ידי הלהקה ,שערכו ערן זקס ותומר דמסקי. לצליל זה אין קשר כל שהוא עםהמתרחש על הבמה.המנגינה מנוגנת ,הרקדניםהולכים,מסתובבים,רוקדים על הבמה ובחלל ללא כל התחשבות במוסיקההמנוגנת כאילו והם לא שומעים אותה.המופע מתחיל כאשר מחוץ לאולםלפני שהמופע מתחיל עובר בחור עם מגש של שלגונים המכבד את הקהלהמחכה להכנס לאולם.אנשים אמרו שזה חלק מההופעה וזה חוזר בכלפעם. נכנסים לאולם.אין כסאות,אין מקוםהמיועד לישיבה והקהל מתישב היכן שהוא רוצה,על דרגש מדרגותמאולתר,על הרצפה,ליד הקירות או עומד. בינתיים רקדני הלהקה בוחרים כמהאנשים מהקהל ומעמידים אותם במעגל באמצע.בדף המחולק עם הכרטיס, שרובוכתוב אנגלית, כתוב (בקיצור)כי היצירה הוגדרה ע'י מגזין אמנותבחו'ל כTOUR DE FORCE(תרגום מהמילון-מעשה גבורה,הפגנת כח אוכשרון) כאשר מטרת היצירה לבחון יחסי קהל-חלל ומראה מה שבדרךכלל רואים מרחוק בצורה בלתי אמצעית אינטימית ומועצמת. כל זה נכון.תוך כדי הערבוב ביןהקהל מבוצעים על ידי הרקדנים ריקודי סולו ,הליכהקיצבית,דואטים,ריקודי שורה ,מעגלים. יש כוריאוגרפיה מסודרת. יש סדרומשמעת כאשר הכוונה היא שהכל יראה ספונטני ,מקרי,כאילו כל אחדעושה מה שבא לו באותו רגע.נאמר לי שהיצירה היא פוליטית ועלכן חיפשתי סממנים לכך במתרחש. ראיתי צעדה-כנראה חיילים,הנפתאגרופים בתנועה האומרת האגרוף הוא הקובע-כח,השתלטות על שטח-איןצורך בפרושים,מאבק,צעקות,בכי,סתימת פיות,אנחות,עיוותי גוףופרפורי גסיסה,השתוללות מאורגנת עפי הכוריאוגרפיההמדוייקת.הרקדנים עוברים בין הקירות והקהל הנשען עליהם, מזיזיםאת היושבים העוברים למקום אחר.מקריות או בכוריאוגרפיה, רקדניתמחזיקה בתינוק מתחילה לרעוד ולבכות-רוצה להמשיך ללכת אך לאנותנים לה.צופה מהקהל קמה מחבקת אותה, מזדהה איתה ומנסה לעזורולהקל במצוקתה, אך מפרידים ביניהן.בינתיים כל הרקדנים במעגלמחקים את הבכי והתנועות של הרקדנית עם התינוק.רקדנים על ארבעככלבים מזדחלים בתוך הקהל היושב בשלווה וכאילו חופריםתחתיו.הכל ניתן במנות קטנות בתפזורת ובאתנחתאות כי כאמורהיצירה נמשכת כ3 שעות...היצירה בוחנת את אמנות ההצגה,חללהבמה,הקהל היושב. הבמה הפכה למעבדה לתגובותהקהל,התנהגות המציגים,סבלנות הקהל.הרקדנים, הרוקדים בתנאים קשיםמעולים ומבצעים את עבודתם ברגישות,בהתמדה,בדייקנות.הם גםרקדנים נהדרים.חלק מהקהל המקיף אותם והנמצא במרחק נגיעה מהםמתערבב כל הזמן ביניהם ביזמתם של הרקדנים. זהו מופע בו הרקדנים משקיעיםהרבה מרץ,כח,זיעה,סבילות,כושר גופני ואולי גם סבלנות.היצירה שהועלתה כעת במסגרת "להקתבת שבע מארחת"הוזמנה במיוחד להצגה במוזיאון כחלקמתערוכה-"צעדים בוני אמון".משם עברה לחללים אחרים וכעת כאמורמוצגת באולם ורדה בסוזן דלל.לצופים במופע תפקידים רבים.הםמשתפים פעולה עם הרקדנים ומשמשים כרקע לריקודי מעגלים.הם צופיםבמתרחש על הבמה בהיותם חלק מהרקדנים.הם עדים למתרחש ובנוסףחווים חוויה של רקדנים-צופים. עומר שיזף עיצב את התאורה כשהואהשתמש באור היום המגיע מבחוץ דרך פתחי החלונות שלהאולם.לפעמים האור מסנוור אך העיצוב מענין.בנוסף יש ברקע מבנהעשוי נאונים שאחרי ההפסקה מודבקים עליו פסי נייר צבעוני.כאמור לכל אורך המופע הקהל חופשילעשות כרצונו.הוא בוחר לו את המקום, הוא קם ומטייל כדי לחלץעצמות מרוב ישיבה על הרצפה,עומד ועוד. כל אחד על פי נימוסיויושב,מטייל,מפריע,מתבונן בטלפון הנייד או יושב בנימוס.ראינו מופע -אירוע יחודי.אין ספקמופע חריג ,לא מקובל שטרם ראיתי בארץ.מופע ללא גבולות שמטרתולבחון ולהעמיד במבחן את מהות המחול.הכוריאוגרפיה בוחנת את הקהלכמשתתף פעיל ומשתף פעולה עם הרקדן,מה יחסו אל הבמה ומושביהקהל.מה הזמן המקסימלי שהוא יכול להיות ער לנעשה,לשתף פעולהולהיות פעיל מבלי להשתעמם או לעזוב את האולם.לראות או לא לראות:אין ספק מופעחריג ביותר. פורץ כל גבול.לא שיגרתי.מעורר סקרנות, השראהוחשיבה.נכתב על ידי elybikoret -אליליאון, 24/7/2015 23:03 אלי ליאון elybikoret@gmail.co.il www.elybikoret.022.co.il 03-6856786 0542493488 מבקר אמנות חבר אגודת העתונאים של תל-אביב ותא המבקרים שליד האגודה מנהל קהילות התרבות והפנאי -אתר מוטקה נכתב על ידי אלי ליאון-ELYBIKORET מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI