דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
תיאטרון
1419אני דון קיחוטה-רועי חן-תיאטרון גשר
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
מחזה על פי הרומן של סרוונטס
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>1419אני דון קיחוטה-רועי חן-תיאטרון גשר</title> <meta name="description" content="מחזה על פי הרומן של סרוונטס"> <meta name="keywords" content="ELYBIKORET"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>1419אני דון קיחוטה-רועי חן-תיאטרון גשר</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="1419אני דון קיחוטה-רועי חן-תיאטרון גשר" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author1062.aspx ">ELYBIKORET</a></strong><br/> <br/>1419אני דון קיחוטה-רועי חן-גשר צילומים-אלי ליאוןמיגל דה סרוונטס כתב ב1605 ו 1615 רומן ששמוהמלא"האביר החכם דון קיחוט די לה-מנשה".הרומן נכתב בשני חלקים בהפרש של 10 שנים ביןהחלקים. במרוצת השנים בעקבות הרומן "דון קיחוט"הפך לסמל שלאדם לא מציאותי החולם והמחשיב את חלומותיו למציאות. הוא נלחם כביכול מלחמות למען הצדק שאין כל אפשרותלנצח בהן.ממלחמותיו אלו בא הביטוי "דון קישוטיות"דהיינו מלחמה בטחנות רוח כאשרהכשלון בסוף ידוע מראש.הספר זכה לפופולריות רבה בכל העולם ותורגם לשפותרבות. בעברית תורגם כמה פעמים כאשר התרגום המפורסם והמקובל ביותר הנו שלביאליק.רועי חן כתב מחזה שאינו דומה כלל לרומן של סרוונטס.חןקיבל רק השראה מהרומן. תיאטרון גשר מציג כעת את המחזה של חן הנקרא"אני דוןקיחוטה" זאת הפקה מושקעת ביותר ובתפקיד הראשי מופיעים לסרוגיןשני שחקנים מפורסמים ישראל דמידוב ודורון תבורי כאשר לביקורת ניתנה אפשרות לראות אתההפקה פעמיים ערב אחרי ערב ולהשוות בין שני השחקנים. לצערי לא יכולתי לראות את דורון תבורי ואתיחס כאן רקלסשה דמידוב.המחזה של חן ,בין השאר,מעורר את השאלה מה זה חופש.מתיהאדם חופשי.האם כאשר הוא מרגיש חופשי בלי להתחשב במצבו,האם בתא בבית סהרועוד. הסוהר בבית הסהר מרגיש חופשי למרות שבעצם הוא 'אסיר'מרצון. החיים מתאכזרים לאדם.כל החיים הוא נלחם בטחנות רוחולמרות זאת הן ממשיכות להסתובב.המחזה שחן כתב מרתק,מענין ומעולה לא פחות מהרומןהמפורסם. דון קיחוטה והמלווה שלו סנצ'ו פנסה עוברים הרפתקאותשונות במסעם.הרעיונות של חן מקסימים. אדם חייב לשאוף למשהו.האדם חייב שיהיה לו חלום.החלוםנותן לו כח להמשיך ולעבור את חייו הלא שמחים בתקוה ובסבלנות.במחזה מוזכרת דולציניה.היא אינה מופיעה לכל אורךהמחזה.האהבה אליה היא בחלום.היא אינה במציאות.קיחוטה חולם על דולציניה אך אינו מגיעאליה לא ברומן ולא במחזה.הרומן והמחזה שונים.המחזה הנו על שני אסירים עבריניםכאשר קיחוטה מקריא כל הזמן את הרומן לשני שאינו יודע לקרוא ובעקבותיו הםחולמים. יש גבול לחלום.טוב לחלום כל עוד אתה מבדיל בין חלוםלמציאות.כאשר אתה מאבד את ההבחנה בין חלום למציאות אתה בבעיה כי אתה מתחיל להיות לאחולם אלא מטורף-חולה במחלת נפש המביאה אותך לניתוק מוחלט מהמציאות ואינה מאפשרת לךלהמשיך ולתפקד. בחלום אתה חופשי,אתה יכול להשיג את הבלתי אפשרי,אתהעושה מה שבא לך. אין גבול לכח וליכולת שלך לעשות כרצונך.התמליל של רועי חן מעולה.הוא שופעחן,הרפתקאות,המצאות,חרות.כל האלמנטים הללו נוצלו היטב על ידי יבגני אריה שבייםהצגה מעולה ,מלאת קצב,ענין,הפתעות,סצינות מרהיבות ותנועה בלתי פוסקת עלהבמה. זהו בימוי מלא אפקטים,המצאות,תעלולים ופעלוליםהגובלים לפעמים בספקטקל מרהיב.הבמאי התעכב על כל פרט ופרט ,הכל מוקפד,הכלמדוייק,הכל סופר מקצועי. לאריה היו שני עוזרי במאי שרון בורשטיין-ביצ'יצ'יודניאל סטיופין המוכשר ביותר. יש במחזה סצינות מקסימות כגון הסצינה עםהכבשים,בספינת העבדים,הסצינה בפונדק עם 8 הנשים,השלג ועוד.עוזר נאמן לבמאי הנו התפאורן סמיון פסטוך שיצר תא כלארחב ידיים עם קירות ברזל חלוד הנפתחים ונסגרים ובו שרותים,ברז מים,מיטה דו קומתיתשהנה בעצם הסוס מהרומן וכן מאוורר ענק היורד מהתקרה והמוחלף בהמשך עם מאוורר דומהאך קטן ביותר אולי הקבלה לקיחוטה הענק ומלוהו הגוץ כי שניהם מרחפיםבאויר...איגור קפוסטין עיצב תאורה נהדרת המדגישה אלמנטיםמסויימים בכל סצינה וכן את החלום. מלאכת מחשבת היתה גם המוסיקה שערך אבי בנימין שמצאלנכון להכניס בסצינה המתאימה גם את מקהלת העבדים מתוך האופרה "נבוקו" מאתורדי.סטפניה גראורוגקייטה עיצבה את התלבושות.ראויות לציון מיוחד התלבושות המקסימותשל הכבשים. המשחק של כל הצוות הגדול החל במגלמי התפקידים הראשייםוכל האחרים המחליפים תפקידים רבים כאסירים,כבסים,סוהרים,שומרים,זונות,מתמחיםועוד-16 במספר ששמותיהם מופיעים בתכניה המעוצבת בפורמט מיוחד,היה טובמאוד.בהקשר זה יש לציין שגשר הנו התיאטרון היחיד בארץ שבכלהצגה הוא מוציא תכניה בפורמט שונה,בעיצוב שונה,בגודל שונה ועל ניירשונה. הדבר נהדר אך אספנים השומרים את התכניות בארון הספריםיתקשו לסדר אותם בגלל הגודל השונה כל פעם.ישראל דמידוב היה דון קיחוטה אציל המחזיק מעצמו.הואחולם את חלומו במציאות שעל הבמה בצורה נהדרת.לא ראיתי את דורון תבורי ובטוחני שיששוני רב בגילום הדמות על ידי שניהם כי צורת המשחק של שניהם שונה,הבעות הפנים שלשניהם שונות,התנועה ואופן הדיבור שונים. אלכסנדר סנדרוביץ-סנצ'ו- מקסים ונהדר.הוא כנוע עם לבטוב.הוא ביצע את תפקידו בעדינות וחן מירבי.מוכןלשרת ולהיות מספר שניים למען קיחוטה. לעתים קרובות הוא 'גנב ' את תשומת לב הקהל המסתכל אלדון קיחוטה. השתתפו עוד בתפקידים השונים יובל ינאי כסוהר,סוחרורופא,נטשה מנור כאחות,מדאם וסוהרת וקארין סרויה כאשתו של סנצ'ו.למחזה שני חלקים. הראשון תא בבית סהר והשני בביתחולים לחולי רוח.אם משווים את שני החלקים הראשון חזק יותר,מגובש יותר,מעניןיותר. בשני החלקים האדם מרגיש חופשי כי בבית הסהר אין לודאגות העיקר להעביר את הזמן ובשני הוא חופשי כי יכול לעשות הכל מבלי שיודע מה הואעושה ואינו אחראי למעשיו.ההצגה ארוכה מהמקובל היום, אך אתה אינך מרגיש איךהזמן עובר ואתה רוצה לראות עוד ועוד. המחזה של רועי חן נהדר.הוא מראה אמנם פן חדש נוסףלרומן של סרוונטס אך יחד עם זאת עומד בפני עצמו כיצירה עצמאית מעולה ,מענינת,מרתקתומלאת רעיונות. אתה רואה את ההצגה ולרגע אינך יודע אם אתה חולם אורואה הצגה במציאות.זאת ההרגשה הנפלאה שלך בתום ההצגה המקסימה.לראות או לא לראות:חוויה גדולה.מחזה מעולה.בימוימקסים.משחק מרתק.המלצה חמה ביותר לראות פעמיים עם שני השחקנים ולהשוות ובטוחני שזהרק יוסיף.נכתב על ידי <a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret</a>-אלי ליאון , 04/9/2015 10:14ליאון אלי<br /><a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret@gmail.com</a><br /><a href="http://www.elybikoret.022.co.il">www.elybikoret.022.co.il</a><br />03-6856786<br />054-249-3488<br />עתונאי-מבקראמנות<br />חבר אגודת העתונאים של תא <br />ותא המבקרים שלידה<br />מנהל קהילות התרבותוהפנאי-אתר מוטקה <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>אלי ליאון-ELYBIKORET</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
1419אני דון קיחוטה-רועי חן-תיאטרון גשר 1419אני דון קיחוטה-רועי חן-גשר צילומים-אלי ליאוןמיגל דה סרוונטס כתב ב1605 ו 1615 רומן ששמוהמלא"האביר החכם דון קיחוט די לה-מנשה".הרומן נכתב בשני חלקים בהפרש של 10 שנים ביןהחלקים. במרוצת השנים בעקבות הרומן "דון קיחוט"הפך לסמל שלאדם לא מציאותי החולם והמחשיב את חלומותיו למציאות. הוא נלחם כביכול מלחמות למען הצדק שאין כל אפשרותלנצח בהן.ממלחמותיו אלו בא הביטוי "דון קישוטיות"דהיינו מלחמה בטחנות רוח כאשרהכשלון בסוף ידוע מראש.הספר זכה לפופולריות רבה בכל העולם ותורגם לשפותרבות. בעברית תורגם כמה פעמים כאשר התרגום המפורסם והמקובל ביותר הנו שלביאליק.רועי חן כתב מחזה שאינו דומה כלל לרומן של סרוונטס.חןקיבל רק השראה מהרומן. תיאטרון גשר מציג כעת את המחזה של חן הנקרא"אני דוןקיחוטה" זאת הפקה מושקעת ביותר ובתפקיד הראשי מופיעים לסרוגיןשני שחקנים מפורסמים ישראל דמידוב ודורון תבורי כאשר לביקורת ניתנה אפשרות לראות אתההפקה פעמיים ערב אחרי ערב ולהשוות בין שני השחקנים. לצערי לא יכולתי לראות את דורון תבורי ואתיחס כאן רקלסשה דמידוב.המחזה של חן ,בין השאר,מעורר את השאלה מה זה חופש.מתיהאדם חופשי.האם כאשר הוא מרגיש חופשי בלי להתחשב במצבו,האם בתא בבית סהרועוד. הסוהר בבית הסהר מרגיש חופשי למרות שבעצם הוא 'אסיר'מרצון. החיים מתאכזרים לאדם.כל החיים הוא נלחם בטחנות רוחולמרות זאת הן ממשיכות להסתובב.המחזה שחן כתב מרתק,מענין ומעולה לא פחות מהרומןהמפורסם. דון קיחוטה והמלווה שלו סנצ'ו פנסה עוברים הרפתקאותשונות במסעם.הרעיונות של חן מקסימים. אדם חייב לשאוף למשהו.האדם חייב שיהיה לו חלום.החלוםנותן לו כח להמשיך ולעבור את חייו הלא שמחים בתקוה ובסבלנות.במחזה מוזכרת דולציניה.היא אינה מופיעה לכל אורךהמחזה.האהבה אליה היא בחלום.היא אינה במציאות.קיחוטה חולם על דולציניה אך אינו מגיעאליה לא ברומן ולא במחזה.הרומן והמחזה שונים.המחזה הנו על שני אסירים עבריניםכאשר קיחוטה מקריא כל הזמן את הרומן לשני שאינו יודע לקרוא ובעקבותיו הםחולמים. יש גבול לחלום.טוב לחלום כל עוד אתה מבדיל בין חלוםלמציאות.כאשר אתה מאבד את ההבחנה בין חלום למציאות אתה בבעיה כי אתה מתחיל להיות לאחולם אלא מטורף-חולה במחלת נפש המביאה אותך לניתוק מוחלט מהמציאות ואינה מאפשרת לךלהמשיך ולתפקד. בחלום אתה חופשי,אתה יכול להשיג את הבלתי אפשרי,אתהעושה מה שבא לך. אין גבול לכח וליכולת שלך לעשות כרצונך.התמליל של רועי חן מעולה.הוא שופעחן,הרפתקאות,המצאות,חרות.כל האלמנטים הללו נוצלו היטב על ידי יבגני אריה שבייםהצגה מעולה ,מלאת קצב,ענין,הפתעות,סצינות מרהיבות ותנועה בלתי פוסקת עלהבמה. זהו בימוי מלא אפקטים,המצאות,תעלולים ופעלוליםהגובלים לפעמים בספקטקל מרהיב.הבמאי התעכב על כל פרט ופרט ,הכל מוקפד,הכלמדוייק,הכל סופר מקצועי. לאריה היו שני עוזרי במאי שרון בורשטיין-ביצ'יצ'יודניאל סטיופין המוכשר ביותר. יש במחזה סצינות מקסימות כגון הסצינה עםהכבשים,בספינת העבדים,הסצינה בפונדק עם 8 הנשים,השלג ועוד.עוזר נאמן לבמאי הנו התפאורן סמיון פסטוך שיצר תא כלארחב ידיים עם קירות ברזל חלוד הנפתחים ונסגרים ובו שרותים,ברז מים,מיטה דו קומתיתשהנה בעצם הסוס מהרומן וכן מאוורר ענק היורד מהתקרה והמוחלף בהמשך עם מאוורר דומהאך קטן ביותר אולי הקבלה לקיחוטה הענק ומלוהו הגוץ כי שניהם מרחפיםבאויר...איגור קפוסטין עיצב תאורה נהדרת המדגישה אלמנטיםמסויימים בכל סצינה וכן את החלום. מלאכת מחשבת היתה גם המוסיקה שערך אבי בנימין שמצאלנכון להכניס בסצינה המתאימה גם את מקהלת העבדים מתוך האופרה "נבוקו" מאתורדי.סטפניה גראורוגקייטה עיצבה את התלבושות.ראויות לציון מיוחד התלבושות המקסימותשל הכבשים. המשחק של כל הצוות הגדול החל במגלמי התפקידים הראשייםוכל האחרים המחליפים תפקידים רבים כאסירים,כבסים,סוהרים,שומרים,זונות,מתמחיםועוד-16 במספר ששמותיהם מופיעים בתכניה המעוצבת בפורמט מיוחד,היה טובמאוד.בהקשר זה יש לציין שגשר הנו התיאטרון היחיד בארץ שבכלהצגה הוא מוציא תכניה בפורמט שונה,בעיצוב שונה,בגודל שונה ועל ניירשונה. הדבר נהדר אך אספנים השומרים את התכניות בארון הספריםיתקשו לסדר אותם בגלל הגודל השונה כל פעם.ישראל דמידוב היה דון קיחוטה אציל המחזיק מעצמו.הואחולם את חלומו במציאות שעל הבמה בצורה נהדרת.לא ראיתי את דורון תבורי ובטוחני שיששוני רב בגילום הדמות על ידי שניהם כי צורת המשחק של שניהם שונה,הבעות הפנים שלשניהם שונות,התנועה ואופן הדיבור שונים. אלכסנדר סנדרוביץ-סנצ'ו- מקסים ונהדר.הוא כנוע עם לבטוב.הוא ביצע את תפקידו בעדינות וחן מירבי.מוכןלשרת ולהיות מספר שניים למען קיחוטה. לעתים קרובות הוא 'גנב ' את תשומת לב הקהל המסתכל אלדון קיחוטה. השתתפו עוד בתפקידים השונים יובל ינאי כסוהר,סוחרורופא,נטשה מנור כאחות,מדאם וסוהרת וקארין סרויה כאשתו של סנצ'ו.למחזה שני חלקים. הראשון תא בבית סהר והשני בביתחולים לחולי רוח.אם משווים את שני החלקים הראשון חזק יותר,מגובש יותר,מעניןיותר. בשני החלקים האדם מרגיש חופשי כי בבית הסהר אין לודאגות העיקר להעביר את הזמן ובשני הוא חופשי כי יכול לעשות הכל מבלי שיודע מה הואעושה ואינו אחראי למעשיו.ההצגה ארוכה מהמקובל היום, אך אתה אינך מרגיש איךהזמן עובר ואתה רוצה לראות עוד ועוד. המחזה של רועי חן נהדר.הוא מראה אמנם פן חדש נוסףלרומן של סרוונטס אך יחד עם זאת עומד בפני עצמו כיצירה עצמאית מעולה ,מענינת,מרתקתומלאת רעיונות. אתה רואה את ההצגה ולרגע אינך יודע אם אתה חולם אורואה הצגה במציאות.זאת ההרגשה הנפלאה שלך בתום ההצגה המקסימה.לראות או לא לראות:חוויה גדולה.מחזה מעולה.בימוימקסים.משחק מרתק.המלצה חמה ביותר לראות פעמיים עם שני השחקנים ולהשוות ובטוחני שזהרק יוסיף.נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 04/9/2015 10:14ליאון אלי elybikoret@gmail.com www.elybikoret.022.co.il 03-6856786 054-249-3488 עתונאי-מבקראמנות חבר אגודת העתונאים של תא ותא המבקרים שלידה מנהל קהילות התרבותוהפנאי-אתר מוטקה נכתב על ידי אלי ליאון-ELYBIKORET מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI