דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
מוסיקה
ביקורת: נישואי פיגרו
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
האופרה הלאומית של ליטא מתארחת באופרה הישראלית – האופרה המוצלחת של מוצרט בהפקה יפה ותוססת
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>ביקורת: נישואי פיגרו</title> <meta name="description" content="האופרה הלאומית של ליטא מתארחת באופרה הישראלית – האופרה המוצלחת של מוצרט בהפקה יפה ותוססת"> <meta name="keywords" content="נישואי פיגרו,חיים נוי,האופרה הישראלית,"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>ביקורת: נישואי פיגרו</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="ביקורת: נישואי פיגרו" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author576.aspx ">חיים נוי</a></strong><br/> <br/><p align="center">ביקורת: נישואי פיגרו – האופרה הלאומית של ליטא מתארחת באופרה הישראלית – האופרה המוצלחת של מוצרט בהפקה יפה ותוססת</p> <p align="center"> </p> <p>מאת חיים נוי</p> <p>"נישואי פיגרו" בהפקת האופרה הלאומית של ליטא , המתארחת באופרה הישראלית, היא הפקה יפה ותוססת שניתן להתענג עליה, למרות שלא כל התפקידים היו שווים באיכותם.</p> <p>מדובר באחת מהאופרות המוצלחות ביותר של מוצרט ואחת מהידועות בעולם . הצגת הבכורה של האופרה התקיימה בוינה בשנת 1786. </p> <p>העלילה הפתלתלה קמעא עוסקת בבית משפחת הרוזן אמלוויווה בסביליה שבספרד. פיגרו, לשעבר הספר מסביליה, הוא עתה משרתו והנהג האישי של הרוזן. הוא עומד להינשא לסוזאנה, המשרתת הנאה של אשת הרוזן. כיון שהרוזן בעצמו מתאהב בסוזנה, הוא זומם לבטל את החתונה. אולם, המשרתים והרוזנת מצליחים להערים על הרוזן ולאחר מסכת אירועים , הרוזן נאלץ להתנצל והחתונה נערכת כהלכה.</p> <p>האופרה שזורה אריות, דואטים ושירה בשלישיה, מקהלה וגם ריקוד. בניגוד למקובל באופרות, הפתיחה הידועה לאופרה הזו, עומדת בפני עצמה, אינה כלולה בגוף האופרה והיא מושמעת באירועים ובקונצרטים רבים.</p> <p>מדובר באופרה קומית במהותה ואולם כמקובל בסוג כזה של יצירה, המשרתים, למשל, הם בעלי אופי קומי ואילו הרוזן ורעייתו רציניים יותר.</p> <p>האופרה זכתה להפקות רבות מאוד והיא אחת מיצירות המופת בזאנר האופראי. </p> <p>ההפקה מליטא העולה באופרה הישראלית היא בהחלט הפקה יפה, תוססת וענוגה. היא לא מתעלה לרמה שמיימית וגם לא כל הזמרים מפגינים רמה זהה של כישרון. עם זאת, ההרמוניה של כל המרכיבים, הזמרים, התזמורת, המקהלה ואפילו התפאורה והתלבושות מייצרים הפקה משובחת ומעניינת. למרות אורכה של האופרה, 4 מערכות בשלוש שעות, מדובר במופע קולח, שוטף, נעים ומלודי.</p> <p>המנצח מרטינס סטאשקוס , נעים ומקצועי, הפגין שליטה מלאה בתזמורת והמוזיקה הייתה שזורה כהלכה עם קולות הזמרים ולא האפילה עליהם. נגנית הצ'מבלו בין נגני התזמורת , הייתה מעולה.</p> <p>קוסטס סמורגינס,בריטון, שגילם את פיגרו ושכבר הופיע בעבר בישראל, היה מעניין ומשחקו היה ראוי. </p> <p>יוהנה גדמנטייטה כסוזנה הייתה בעלת קול סופרן צח וצלול, מעט גבוה לפעמים, והיא הפגינה גם משחק טוב .</p> <p>ליימונאס פוטניוס , בריטון, כרוזן אמלוויוה הפגין יכולת ווקאלית משובחת וגם משחק טוב מאוד.</p> <p>סנדרה ינושייטה, כרוזנת, היא זמרת סופרן מעולה והופעתה הייתה מצוינת.</p> <p>דובילה קוזנייטה, סופרן, גילמה את המשרת כרובינו והופעתה הייתה מעולה. דובילה הפגינה משחק מצוין וקול מקסים וענוג. יצוין כי את תפקיד המשרת כרובינו מגלמים, לפי הנחיות ההפקה המקורית, נשים בלבוש גברי.</p> <p>עוד ראוי לציון אגידיוס דאוקורדס בתפקיד הגנן אנטוניו, שהפגין משחק נהדר וקול משובח ולינה דמברוסקייטה כברברינה, בתו- עם קול מופלא.</p> <p>הבמאי אמיליו סאחי העלה הפקה ראויה ונאה. התלבושות של רנאטה שוסהיים היו מקסימות. התפאורה של דניאל ביאנקו הייתה יפה ובמיוחד בסצנות בגן. </p> <p>הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA , עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p><strong>חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים</strong></p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
ביקורת: נישואי פיגרו ביקורת: נישואי פיגרו – האופרה הלאומית של ליטא מתארחת באופרה הישראלית – האופרה המוצלחת של מוצרט בהפקה יפה ותוססת מאת חיים נוי "נישואי פיגרו" בהפקת האופרה הלאומית של ליטא , המתארחת באופרה הישראלית, היא הפקה יפה ותוססת שניתן להתענג עליה, למרות שלא כל התפקידים היו שווים באיכותם. מדובר באחת מהאופרות המוצלחות ביותר של מוצרט ואחת מהידועות בעולם . הצגת הבכורה של האופרה התקיימה בוינה בשנת 1786. העלילה הפתלתלה קמעא עוסקת בבית משפחת הרוזן אמלוויווה בסביליה שבספרד. פיגרו, לשעבר הספר מסביליה, הוא עתה משרתו והנהג האישי של הרוזן. הוא עומד להינשא לסוזאנה, המשרתת הנאה של אשת הרוזן. כיון שהרוזן בעצמו מתאהב בסוזנה, הוא זומם לבטל את החתונה. אולם, המשרתים והרוזנת מצליחים להערים על הרוזן ולאחר מסכת אירועים , הרוזן נאלץ להתנצל והחתונה נערכת כהלכה. האופרה שזורה אריות, דואטים ושירה בשלישיה, מקהלה וגם ריקוד. בניגוד למקובל באופרות, הפתיחה הידועה לאופרה הזו, עומדת בפני עצמה, אינה כלולה בגוף האופרה והיא מושמעת באירועים ובקונצרטים רבים. מדובר באופרה קומית במהותה ואולם כמקובל בסוג כזה של יצירה, המשרתים, למשל, הם בעלי אופי קומי ואילו הרוזן ורעייתו רציניים יותר. האופרה זכתה להפקות רבות מאוד והיא אחת מיצירות המופת בזאנר האופראי. ההפקה מליטא העולה באופרה הישראלית היא בהחלט הפקה יפה, תוססת וענוגה. היא לא מתעלה לרמה שמיימית וגם לא כל הזמרים מפגינים רמה זהה של כישרון. עם זאת, ההרמוניה של כל המרכיבים, הזמרים, התזמורת, המקהלה ואפילו התפאורה והתלבושות מייצרים הפקה משובחת ומעניינת. למרות אורכה של האופרה, 4 מערכות בשלוש שעות, מדובר במופע קולח, שוטף, נעים ומלודי. המנצח מרטינס סטאשקוס , נעים ומקצועי, הפגין שליטה מלאה בתזמורת והמוזיקה הייתה שזורה כהלכה עם קולות הזמרים ולא האפילה עליהם. נגנית הצ'מבלו בין נגני התזמורת , הייתה מעולה. קוסטס סמורגינס,בריטון, שגילם את פיגרו ושכבר הופיע בעבר בישראל, היה מעניין ומשחקו היה ראוי. יוהנה גדמנטייטה כסוזנה הייתה בעלת קול סופרן צח וצלול, מעט גבוה לפעמים, והיא הפגינה גם משחק טוב . ליימונאס פוטניוס , בריטון, כרוזן אמלוויוה הפגין יכולת ווקאלית משובחת וגם משחק טוב מאוד. סנדרה ינושייטה, כרוזנת, היא זמרת סופרן מעולה והופעתה הייתה מצוינת. דובילה קוזנייטה, סופרן, גילמה את המשרת כרובינו והופעתה הייתה מעולה. דובילה הפגינה משחק מצוין וקול מקסים וענוג. יצוין כי את תפקיד המשרת כרובינו מגלמים, לפי הנחיות ההפקה המקורית, נשים בלבוש גברי. עוד ראוי לציון אגידיוס דאוקורדס בתפקיד הגנן אנטוניו, שהפגין משחק נהדר וקול משובח ולינה דמברוסקייטה כברברינה, בתו- עם קול מופלא. הבמאי אמיליו סאחי העלה הפקה ראויה ונאה. התלבושות של רנאטה שוסהיים היו מקסימות. התפאורה של דניאל ביאנקו הייתה יפה ובמיוחד בסצנות בגן. הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA , עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים. נכתב על ידי חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI