דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
מוסיקה
1431אסתרית בלצן-בטהובן
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
קונצרט הרצאה על קונצ'רטו הקיסר
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>1431אסתרית בלצן-בטהובן</title> <meta name="description" content="קונצרט הרצאה על קונצ'רטו הקיסר"> <meta name="keywords" content="ELYBIKORET"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>1431אסתרית בלצן-בטהובן</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="1431אסתרית בלצן-בטהובן" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author1062.aspx ">ELYBIKORET</a></strong><br/> <br/>1431 אסתרית בלצן-בטהובן צילומים-אלי ליאוןאתמול שמעתי קונצרט חגיגי לרגל 25 שנה מקיום הסידרההמעולה בהנחיית ובעריכת אסתרית בלצן בשם"קלאסיקה במימד אישי". הפעם לרגל האירוע הקונצרט ניתן במתכונת קצת שונהמהרגיל. השתתפה בקונצרט כאורחת תזמורת הסינפונייטה באר שבעבהרכבה המלא בניצוחו של דורון סלומון. בחלק הראשון שמענו את הקונצ'רטו מס 5- הקיסר בשלמותוללא כל הפסקה או דיבור ולאחריו הרצאה מאלפת וממצא עם הדגמות מוסיקליות רבות והשמעתקטעים מיצירות אחרות של בטהובן שהדגימו את הנאמר על ידי ד"ר אסתריתבלצן.היה זה ביצוע מבריק של הקונצ'רטו.אסתרית ניגנה בקצבמוגבר,בוירטואוזיות רבה, בכוחנות ואינטרפרטציה יפה מאוד אישיתומעולה. הקונצ'רטו התחיל כמארש בעוצמה וכח ולאחר הסערה בפרקהראשון היתה איטיות ושקט יחסי בפרק השני. התזמורת היתה מלווה נאמנה בנגינה יפה.לאחר השמעת הקונצ'רטו ,נרגשת לאור חצי היובל וההתמדהלאורך 25 שנה, כאשר היא היתה הראשונה שהתחילה במתכונת של קונצרטים המשלבים נגינה שלמוסיקה קלאסית עם מלל והסברים . מתכונת שאז אף אחד לא האמין שתצליח אך ההתמדה של ד"ראסתרית בלצן השתלמה והראיה הגענו לשנה ה25 ולמספר רב ביותר שלקונצרטים. ההרצאה שערכה יותר משעה היתה עבודת מחקר בזעיר אנפיןשל בלצן אשר ניתחה בה את החלקים השונים של היצירה, מה היתה הכוונה של בטהובן בקטעיםהשונים,מה רצה להגיד בצלילים, מה הניע אותו לכך ,מי היה הקיסר ומדוע הקונצ'רטו נקראכך ומי נתן את השם.דבר אחד בטוח זה לא היה בטהובן.מההרצאה שכאמור היתה עבודת מחקר יסודית ,התבררלשומעים שבעצם היו שני קיסרים.האחד נפוליאון שבטהובן העריץ בהתחלה וקיסר שני בעצםארכידוכס- רודולף-בן של קיסר שלא היה כשיר להיות קיסר לו בטהובן הקדיש את היצירהביחד עם עוד 13 יצירות שונות אחרות וסה"כ 14 יצירות. הקונצ'רטו מסתובב בין הקיסר הלוחם-נפוליאון לביןהקיסר החולה אוהב המוסיקה-רודולף. למי שאין כח יש רוח-אהבה למוסיקה שתגאל אתהעולם.המוסיקה שבקונצ'רטו עוברת כך מקיסר לקיסר. ההרצאה היתה מקסימה מלאת נתונים, ידע על הקונצ'רטוועל האלמנטים שבו.הקונצ'רטו שנוגן על ידי בלצן בוצע בצורה נהדרתולאחריו ההרצאה המלומדת והמלמדת שהסבירה בפרטי פרטים את אופיו וחייו של בטהובן ושממנה אפשר היה להשיג הרבה על חייו ,התנהגותו,יחסואל בני האדם האחרים,אל האצולה ופשוטי העם. נתוח הקונצ'רטו הבהיר מה הוא מיצג, מה המאורעותשהשפיעו על כתיבתו,מי הם הקיסרים ומתאר את האצולה הבורחת כדי להנצל.פרט מענין הוא שהסולן והתזמורת לא מנגנים רוב הזמןביחד אלא כל אחד לחוד בתורו. הם כאילו בריב.רק במקום אחד במנגינה שלווה הם ביחד בלי"לריב" ונמצאים באותו לבל. ואז לקראת הסוף מגיעה מנגינת הבשורה, כולה ריקודושמחה.השמחה העמוקה לחיים עצמם.לבטהובן היתה מחויבות לשמחה. לא כולם יודעים שהוא ניסה להתאבד אך לא עשה כן.הקצבבמוסיקה היא השמחה האמיתית.בטהובן ידע לאחד את הרגשות שלו עם טימפני ופסנתרשמסיימים את הקונצ'רטו בשמחה ותקוה.ההרצאה במידה ותורחב ותצא לאור כספר אפשר לראותהכעבודת מחקר יסודית על הקונצ'רטו ועל בטהובן כאדם. קונצ'רטו זה שאינו יורד מהבמות כבר יותר מ200 שנה וזוכה להצלחה כבירה בקהל ראוי לכך.אסתרית בלצן כבר עשתה דבר דומה עם ההמנוןהלאומי"התקוה"ומאוד רצוי שתעשה כך גם עם קונצ'רטו זה.בקונצ'רטו יש לנו שלושה אקורדים.לא לחינם בטהובן בחראת המספר 3 כי מספר זה הוא ערך שהתחיל ביהדות,נמשך בנצרות שהפכו אותו לשילושהקדוש,הצרפתים במההפכה הצרפתית השתמשו בו כסמל בשלוש מילים ונפוליאון בחר בשלושהצבעים בדגל הצרפתי. בהמשך הזמן שלושת האקורדים שבקונצ'רטו התקצרו.היתהמלחמה שאין בה זמן רב והם הופכו לשלוש דפיקות קצרות ואחד אק ארוך.כך מתחילההסימפוניה החמישית המפורסמת.בתום ההפסקה נוגנה הסימפוניה מס 7 בשלמותה ללאנוכחות בלצן על הבמה וללא כל מלל.דורון סלומון ניצח על התזמורת לאורך כלהקונצרט באלגנטיות, ללא ראותנות, בהקפדה מדוקדקת וסימנים ברוריםלנגנים.קונצרט זה בסדרה יבוצע 11 פעם בתא,חיפה וירושלים משךחודש נובמבר. הקונצרט הבא שיתחיל ב8 לינואר2016 ועד 22 בו, יהיה על הנושא "הצרפתי והספרדי" ואורחת התכניתתיהיה זמרת האופרה הישראלית הילה בג'יו והשחקן -זמר עימנואל חנון.לראות או לא לראות :כל קונצרט בסידרה הנו חוויה שאסורלהחמיץ. נכתב על ידי <a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret</a> -אלי ליאון, 20/11/2015 10:16ליאון אלי<br /><a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret@gmail.com</a><br /><a href="http://www.elybikoret.022.co.il">www.elybikoret.022.co.il</a><br />03-6856786<br />054-249-3488<br />עתונאי-מבקראמנות<br />חבר אגודת העתונאים של תא <br />ותא המבקרים שלידה<br />מנהל קהילות התרבותוהפנאי-אתרמוטקה <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>אלי ליאון-ELYBIKORET</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
1431אסתרית בלצן-בטהובן 1431 אסתרית בלצן-בטהובן צילומים-אלי ליאוןאתמול שמעתי קונצרט חגיגי לרגל 25 שנה מקיום הסידרההמעולה בהנחיית ובעריכת אסתרית בלצן בשם"קלאסיקה במימד אישי". הפעם לרגל האירוע הקונצרט ניתן במתכונת קצת שונהמהרגיל. השתתפה בקונצרט כאורחת תזמורת הסינפונייטה באר שבעבהרכבה המלא בניצוחו של דורון סלומון. בחלק הראשון שמענו את הקונצ'רטו מס 5- הקיסר בשלמותוללא כל הפסקה או דיבור ולאחריו הרצאה מאלפת וממצא עם הדגמות מוסיקליות רבות והשמעתקטעים מיצירות אחרות של בטהובן שהדגימו את הנאמר על ידי ד"ר אסתריתבלצן.היה זה ביצוע מבריק של הקונצ'רטו.אסתרית ניגנה בקצבמוגבר,בוירטואוזיות רבה, בכוחנות ואינטרפרטציה יפה מאוד אישיתומעולה. הקונצ'רטו התחיל כמארש בעוצמה וכח ולאחר הסערה בפרקהראשון היתה איטיות ושקט יחסי בפרק השני. התזמורת היתה מלווה נאמנה בנגינה יפה.לאחר השמעת הקונצ'רטו ,נרגשת לאור חצי היובל וההתמדהלאורך 25 שנה, כאשר היא היתה הראשונה שהתחילה במתכונת של קונצרטים המשלבים נגינה שלמוסיקה קלאסית עם מלל והסברים . מתכונת שאז אף אחד לא האמין שתצליח אך ההתמדה של ד"ראסתרית בלצן השתלמה והראיה הגענו לשנה ה25 ולמספר רב ביותר שלקונצרטים. ההרצאה שערכה יותר משעה היתה עבודת מחקר בזעיר אנפיןשל בלצן אשר ניתחה בה את החלקים השונים של היצירה, מה היתה הכוונה של בטהובן בקטעיםהשונים,מה רצה להגיד בצלילים, מה הניע אותו לכך ,מי היה הקיסר ומדוע הקונצ'רטו נקראכך ומי נתן את השם.דבר אחד בטוח זה לא היה בטהובן.מההרצאה שכאמור היתה עבודת מחקר יסודית ,התבררלשומעים שבעצם היו שני קיסרים.האחד נפוליאון שבטהובן העריץ בהתחלה וקיסר שני בעצםארכידוכס- רודולף-בן של קיסר שלא היה כשיר להיות קיסר לו בטהובן הקדיש את היצירהביחד עם עוד 13 יצירות שונות אחרות וסה"כ 14 יצירות. הקונצ'רטו מסתובב בין הקיסר הלוחם-נפוליאון לביןהקיסר החולה אוהב המוסיקה-רודולף. למי שאין כח יש רוח-אהבה למוסיקה שתגאל אתהעולם.המוסיקה שבקונצ'רטו עוברת כך מקיסר לקיסר. ההרצאה היתה מקסימה מלאת נתונים, ידע על הקונצ'רטוועל האלמנטים שבו.הקונצ'רטו שנוגן על ידי בלצן בוצע בצורה נהדרתולאחריו ההרצאה המלומדת והמלמדת שהסבירה בפרטי פרטים את אופיו וחייו של בטהובן ושממנה אפשר היה להשיג הרבה על חייו ,התנהגותו,יחסואל בני האדם האחרים,אל האצולה ופשוטי העם. נתוח הקונצ'רטו הבהיר מה הוא מיצג, מה המאורעותשהשפיעו על כתיבתו,מי הם הקיסרים ומתאר את האצולה הבורחת כדי להנצל.פרט מענין הוא שהסולן והתזמורת לא מנגנים רוב הזמןביחד אלא כל אחד לחוד בתורו. הם כאילו בריב.רק במקום אחד במנגינה שלווה הם ביחד בלי"לריב" ונמצאים באותו לבל. ואז לקראת הסוף מגיעה מנגינת הבשורה, כולה ריקודושמחה.השמחה העמוקה לחיים עצמם.לבטהובן היתה מחויבות לשמחה. לא כולם יודעים שהוא ניסה להתאבד אך לא עשה כן.הקצבבמוסיקה היא השמחה האמיתית.בטהובן ידע לאחד את הרגשות שלו עם טימפני ופסנתרשמסיימים את הקונצ'רטו בשמחה ותקוה.ההרצאה במידה ותורחב ותצא לאור כספר אפשר לראותהכעבודת מחקר יסודית על הקונצ'רטו ועל בטהובן כאדם. קונצ'רטו זה שאינו יורד מהבמות כבר יותר מ200 שנה וזוכה להצלחה כבירה בקהל ראוי לכך.אסתרית בלצן כבר עשתה דבר דומה עם ההמנוןהלאומי"התקוה"ומאוד רצוי שתעשה כך גם עם קונצ'רטו זה.בקונצ'רטו יש לנו שלושה אקורדים.לא לחינם בטהובן בחראת המספר 3 כי מספר זה הוא ערך שהתחיל ביהדות,נמשך בנצרות שהפכו אותו לשילושהקדוש,הצרפתים במההפכה הצרפתית השתמשו בו כסמל בשלוש מילים ונפוליאון בחר בשלושהצבעים בדגל הצרפתי. בהמשך הזמן שלושת האקורדים שבקונצ'רטו התקצרו.היתהמלחמה שאין בה זמן רב והם הופכו לשלוש דפיקות קצרות ואחד אק ארוך.כך מתחילההסימפוניה החמישית המפורסמת.בתום ההפסקה נוגנה הסימפוניה מס 7 בשלמותה ללאנוכחות בלצן על הבמה וללא כל מלל.דורון סלומון ניצח על התזמורת לאורך כלהקונצרט באלגנטיות, ללא ראותנות, בהקפדה מדוקדקת וסימנים ברוריםלנגנים.קונצרט זה בסדרה יבוצע 11 פעם בתא,חיפה וירושלים משךחודש נובמבר. הקונצרט הבא שיתחיל ב8 לינואר2016 ועד 22 בו, יהיה על הנושא "הצרפתי והספרדי" ואורחת התכניתתיהיה זמרת האופרה הישראלית הילה בג'יו והשחקן -זמר עימנואל חנון.לראות או לא לראות :כל קונצרט בסידרה הנו חוויה שאסורלהחמיץ. נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 20/11/2015 10:16ליאון אלי elybikoret@gmail.com www.elybikoret.022.co.il 03-6856786 054-249-3488 עתונאי-מבקראמנות חבר אגודת העתונאים של תא ותא המבקרים שלידה מנהל קהילות התרבותוהפנאי-אתרמוטקה נכתב על ידי אלי ליאון-ELYBIKORET מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI