דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
מוסיקה
1443טרובדור-אופרה מאת ורדי-האופרה הישראליתץ
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
משולש באהבה,אכזריות ונקמה
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>1443טרובדור-אופרה מאת ורדי-האופרה הישראליתץ</title> <meta name="description" content="משולש באהבה,אכזריות ונקמה"> <meta name="keywords" content="ELYBIKORET"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>1443טרובדור-אופרה מאת ורדי-האופרה הישראליתץ</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="1443טרובדור-אופרה מאת ורדי-האופרה הישראליתץ" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author1062.aspx ">ELYBIKORET</a></strong><br/> <br/>1443טרובדור-ורדי צילומים-אלי ליאוןטרובדור הנה אחת האופרות המפורסמות ביותרשל ורדי.היא נכתבה ב1853 בתקופה שהוא כתב גם את טרויאטה וריגולטו.ורדי היה דחוקבזמן כאשר כתב את טרובדור והוא כתב אותה משך 29 יום.באופרה הישראלית היא הוצגה בשנת2007. הזמרים שמשתתפים בה בדרך כלל מתלוננים כיקשה מאוד לשיר אותה כי צריך טכניקה מעולה היות ומתחם הצלילים שצריך לשיר מהנמוךלגבוה ביותר רחב מאוד.אין גבול לעושר המלודי באופרה.אין בהרציטטיבים ואריה רודפת אריה לעתים ארוכותמאוד. יש בה הרבה דואטים בשילוב קולותמגוון וגם שלישיה מקסימה. האנסמבלים מעולים והם בעצם אפשריים רקבאופרה כי בתיאטרון בלתי אפשרי ששלושה ידברו ביחד . יש באופרה אריה עוצמתית ביותר שאין שניהלה בספרות האופראית בגלל המוסיקה ובגלל מה שהיא מספרת(אזוצ'נה).יש גם המצאה שהיתה סנזציה בזמנה כאשרורדי העלה על הבמה סדן ככלי מוסיקלי ביחד עם המקהלה בסצינה שהחיילים שרים ודופקיםבסדן. דבר נוסף ורדי באופרות שלו נתן בדרך כללתפקידים קטים לקול המצו סופרן וכאן הוא נתן לה תפקיד מקסים כניגוד גדוללסופרן.תפקיד ריגשי גדול שזיכה את המבצעת לאהדת קהל המאזינים.זהו תפקיד חריג חדפעמי למצו סופרן אצל ורדי.האופרה מתאפינת גם בזאת כי ורדי לא כתבפתיחה לאופרה אלא פרליוד קצר ביותר. דבר נוסף קיים באופרה.התחלת העלילה אינהמתרחשת על הבמה בהווה אלא היא מסופרת בהתחלה על ידי פרנדו-מפקד חיל המשמר- קרלוסטריולי הבס-בריטון ששר היטב ומספר לחייליו בעת מנוחה.ליברית האופרה נכתב על ידי סלבדורהקמראנו עפי המחזה הטרובדור מאת אנטוניו גוטיירז. ניצח על האופרה המאסטרו דניאל אורן שהינו גם המנהל המוסיקלי.הפעם הניצוח שלו היה מעולה כתמידאך יותר שקט,פחות השתוללויות,פחות קולות,פחות ניפנוף ידיים.ביים מיכאל זנאנייצקי שהחליט לשנות אתהסוף.במקום ההכרזה של הרוזן "...ואני חי" ככתובבמקור, כאן הוא מתאבד. הבימוי היה טוב ובעיקרו סטאטי.בסצינהבבית הסהר נאלצנו לראות את הזמרים מאחורי רשת צפופה של סורגים מעץ עבה כאשר מפעםלפעם הם קירבו את ראשם לפתח הצר כדי שנוכל לראות את ראשם לפחות. מעצב התפאורה -לואיג'י סקוליו עיצבתפאורה בצבע חום אפור קודר.מעצב התאורה בוגומיל פלאביץ החליט מאחרורוב העלילה, אם לא כולה, מתרחשת בלילה, להשאיר את הבמה חשוכה כל הזמן ולהאיר רק אתהזמרים השרים.החלטה זו נראתה לי כשגויה כי היא שמה את הדגש על הצד האמנותי בלבד ללא התחשבות בקהל הצופים בכלל וביחוד ביושבי היציע בשורות האחרונות.החלטה שבגללהשררה קדרות על הבמה לאורך כל האופרה שכאמור מבחינה אמנותית היתה לההצדקה. זה מעייף לראות כל הזמן כמעט חושךולרכז את האור רק על הזמרים השרים.ׁׁ(ישבתי בשורההשניה באמצע באולם) עיצבה את התלבושות בטוב טעם כמחדשת אנהרמוס אגוואיו. אמנית הוידאו היתה מיכל רובנר.הוא השתלביפה עם התפאורה ולעתים נדמה היה שהאחד משלים את השני.הזמרים כולם היו טובים מאוד השתתפו לפי סדר השירה, ככתוב בתכניה,קרלו סטריולי שכבר הזכרתי למעלה,לאונורה- דינארה אלייבה שהיתה מעולה .קולה נקי וחזקעלה וירד בקלות. שמעתי גם את סבטלה וסילבה המוכרת לנוכששרה את טוסקה במצדה שהיתה גם מעולה אם כי בטונים הגבוהים ביותר קולה נשמע חזקמאוד.אינז -אלה וסילביצקי הישראלית בעלת הקול המקסים היתה טובה מאוד ומגיע לה תפקיד משמעותי יותר,הרוזן די לונה-ג'ורג' פטאן היה האישהרע ככל בריטון באופרה והיה משכנע ביותר,מנריקו-גוסטבו פורטה היה טוב ואזוצ'נה הצועניה מריאן קורנטי שהזכרתי למעלה שרה ברגש ותרמהרבות ליצירת הדרמה הנהדרת אם כי בהתחלה לא" התחחמה" מספיק אך זה לא נמשך זמןרב. עוד השתתפו וחטנג מגרילידזה,איתן דרוריולירן קופל.המקהלה בהדרכתו של איתן שמייסר היתהמעולה. התזמורת הסימפונית הישראלית רשל"צ היתהטובה מאוד.היא עומדת היום בכבוד במקומות הראשונים כמלווה זמרים וכתזמורת סימפוניתבכלל.הפקה נהדרת שכדאי לראות ולשמוע למרות כמההסתייגויות קטנות שציינתי.לראות או לא לראות;מוסיקה מקסימה,ביצוענהדר,ערב מהנה וחוויתי ביותר.נכתב על ידי <a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret</a> -אלי ליאון,1/1/2016 09:07 ליאון אלי<br /><a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret@gmail.com</a><br /><a href="http://www.elybikoret.022.co.il">www.elybikoret.022.co.il</a><br />03-6856786<br />054-249-3488<br />עתונאי-מבקראמנות<br />חבר אגודת העתונאים של תא <br />ותא המבקרים שלידה<br />מנהל קהילות התרבותוהפנאי-אתר מוטקה <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>אלי ליאון-ELYBIKORET</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
1443טרובדור-אופרה מאת ורדי-האופרה הישראליתץ 1443טרובדור-ורדי צילומים-אלי ליאוןטרובדור הנה אחת האופרות המפורסמות ביותרשל ורדי.היא נכתבה ב1853 בתקופה שהוא כתב גם את טרויאטה וריגולטו.ורדי היה דחוקבזמן כאשר כתב את טרובדור והוא כתב אותה משך 29 יום.באופרה הישראלית היא הוצגה בשנת2007. הזמרים שמשתתפים בה בדרך כלל מתלוננים כיקשה מאוד לשיר אותה כי צריך טכניקה מעולה היות ומתחם הצלילים שצריך לשיר מהנמוךלגבוה ביותר רחב מאוד.אין גבול לעושר המלודי באופרה.אין בהרציטטיבים ואריה רודפת אריה לעתים ארוכותמאוד. יש בה הרבה דואטים בשילוב קולותמגוון וגם שלישיה מקסימה. האנסמבלים מעולים והם בעצם אפשריים רקבאופרה כי בתיאטרון בלתי אפשרי ששלושה ידברו ביחד . יש באופרה אריה עוצמתית ביותר שאין שניהלה בספרות האופראית בגלל המוסיקה ובגלל מה שהיא מספרת(אזוצ'נה).יש גם המצאה שהיתה סנזציה בזמנה כאשרורדי העלה על הבמה סדן ככלי מוסיקלי ביחד עם המקהלה בסצינה שהחיילים שרים ודופקיםבסדן. דבר נוסף ורדי באופרות שלו נתן בדרך כללתפקידים קטים לקול המצו סופרן וכאן הוא נתן לה תפקיד מקסים כניגוד גדוללסופרן.תפקיד ריגשי גדול שזיכה את המבצעת לאהדת קהל המאזינים.זהו תפקיד חריג חדפעמי למצו סופרן אצל ורדי.האופרה מתאפינת גם בזאת כי ורדי לא כתבפתיחה לאופרה אלא פרליוד קצר ביותר. דבר נוסף קיים באופרה.התחלת העלילה אינהמתרחשת על הבמה בהווה אלא היא מסופרת בהתחלה על ידי פרנדו-מפקד חיל המשמר- קרלוסטריולי הבס-בריטון ששר היטב ומספר לחייליו בעת מנוחה.ליברית האופרה נכתב על ידי סלבדורהקמראנו עפי המחזה הטרובדור מאת אנטוניו גוטיירז. ניצח על האופרה המאסטרו דניאל אורן שהינו גם המנהל המוסיקלי.הפעם הניצוח שלו היה מעולה כתמידאך יותר שקט,פחות השתוללויות,פחות קולות,פחות ניפנוף ידיים.ביים מיכאל זנאנייצקי שהחליט לשנות אתהסוף.במקום ההכרזה של הרוזן "...ואני חי" ככתובבמקור, כאן הוא מתאבד. הבימוי היה טוב ובעיקרו סטאטי.בסצינהבבית הסהר נאלצנו לראות את הזמרים מאחורי רשת צפופה של סורגים מעץ עבה כאשר מפעםלפעם הם קירבו את ראשם לפתח הצר כדי שנוכל לראות את ראשם לפחות. מעצב התפאורה -לואיג'י סקוליו עיצבתפאורה בצבע חום אפור קודר.מעצב התאורה בוגומיל פלאביץ החליט מאחרורוב העלילה, אם לא כולה, מתרחשת בלילה, להשאיר את הבמה חשוכה כל הזמן ולהאיר רק אתהזמרים השרים.החלטה זו נראתה לי כשגויה כי היא שמה את הדגש על הצד האמנותי בלבד ללא התחשבות בקהל הצופים בכלל וביחוד ביושבי היציע בשורות האחרונות.החלטה שבגללהשררה קדרות על הבמה לאורך כל האופרה שכאמור מבחינה אמנותית היתה לההצדקה. זה מעייף לראות כל הזמן כמעט חושךולרכז את האור רק על הזמרים השרים.ׁׁ(ישבתי בשורההשניה באמצע באולם) עיצבה את התלבושות בטוב טעם כמחדשת אנהרמוס אגוואיו. אמנית הוידאו היתה מיכל רובנר.הוא השתלביפה עם התפאורה ולעתים נדמה היה שהאחד משלים את השני.הזמרים כולם היו טובים מאוד השתתפו לפי סדר השירה, ככתוב בתכניה,קרלו סטריולי שכבר הזכרתי למעלה,לאונורה- דינארה אלייבה שהיתה מעולה .קולה נקי וחזקעלה וירד בקלות. שמעתי גם את סבטלה וסילבה המוכרת לנוכששרה את טוסקה במצדה שהיתה גם מעולה אם כי בטונים הגבוהים ביותר קולה נשמע חזקמאוד.אינז -אלה וסילביצקי הישראלית בעלת הקול המקסים היתה טובה מאוד ומגיע לה תפקיד משמעותי יותר,הרוזן די לונה-ג'ורג' פטאן היה האישהרע ככל בריטון באופרה והיה משכנע ביותר,מנריקו-גוסטבו פורטה היה טוב ואזוצ'נה הצועניה מריאן קורנטי שהזכרתי למעלה שרה ברגש ותרמהרבות ליצירת הדרמה הנהדרת אם כי בהתחלה לא" התחחמה" מספיק אך זה לא נמשך זמןרב. עוד השתתפו וחטנג מגרילידזה,איתן דרוריולירן קופל.המקהלה בהדרכתו של איתן שמייסר היתהמעולה. התזמורת הסימפונית הישראלית רשל"צ היתהטובה מאוד.היא עומדת היום בכבוד במקומות הראשונים כמלווה זמרים וכתזמורת סימפוניתבכלל.הפקה נהדרת שכדאי לראות ולשמוע למרות כמההסתייגויות קטנות שציינתי.לראות או לא לראות;מוסיקה מקסימה,ביצוענהדר,ערב מהנה וחוויתי ביותר.נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון,1/1/2016 09:07 ליאון אלי elybikoret@gmail.com www.elybikoret.022.co.il 03-6856786 054-249-3488 עתונאי-מבקראמנות חבר אגודת העתונאים של תא ותא המבקרים שלידה מנהל קהילות התרבותוהפנאי-אתר מוטקה נכתב על ידי אלי ליאון-ELYBIKORET מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI