דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
מוסיקה
1503דולי הפנינים-אופרה מאת ביזה
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
המשולש הנצחי-שנים האוהבים אותה אישה.בימוי מודרני ביותר
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>1503דולי הפנינים-אופרה מאת ביזה</title> <meta name="description" content="המשולש הנצחי-שנים האוהבים אותה אישה.בימוי מודרני ביותר"> <meta name="keywords" content="ELYBIKORET"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>1503דולי הפנינים-אופרה מאת ביזה</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="1503דולי הפנינים-אופרה מאת ביזה" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author1062.aspx ">ELYBIKORET</a></strong><br/> <br/>1503דולי הפנינים-ביזה-האופרה הישראליתצילומים-אלי ליאוןהאופרה' דולי הפנינים' נכתבה על ידי ביזה בשנת 1863 כתולדה של תקציבקטן.תיאטרון בפריז הזמין מלחינים שקיבלו פרס רומה לכתוב אופרה עם תקציבמועט. בסופו של דבר היא הוצגה במתכונת הרגילה בתיאטרון אחר ולא זכתה להצלחהגדולה. בארץ היא הוצגה באופרה של אדיס דה פיליפ לפני למעלה מ50 שנה כאשר השתתף בהפלסידו דומינגו אז זמר צעיר לא מפורסם ששהה בישראל ושר תקופה מסויימת באופרהשלה.האופרה הישראלית מסיימת את עונת 2016 עם אופרה זו שהיא הרבה פחות ידועה מכרמןוכמעט לא מוצגת היום בעולם.המוסיקה יפה ,העלילה סטנדרטית.שני חברים מילדות מתאהבים באותה בחורה שהיא גםכהנת דת באי ציילון. כדי לא להפר את החברות הם נשבעים להתרחק מהבחורה ולשמור על החברות.אחדמהם-נדיר שמו בוגד בשבועה והשני-זורגה הופך למנהיג המקום ועל פי החוק הדתי הקייםחייב לדון למיתה כי פגע בערכי הדת כשהתקרב אל כהנת הדת ועשה אהבה איתה על גגהמקדש.כולם רוצים שפסק הדין יהיה מות למחלל הדת .המנהיג בראותו שהבחור הנו חברומילדות משחרר את הזוג לחופשי וכאן נכנס הבימוי המענין ,המוזר ולפעמים מרתק שלהבמאית ההולנדית לוטה דה ביר.אוסיף ואומר כי הבימוי נטה לפופוליזם ואקטואליה שזובעצם היתה כוונתו.ההפקה המקורית היא של תיאטרון דר וין מוינה. הבימוי משלב בין ריאליטי ואופרה.התפאורה שעוצבה על ידי מארושה לוי מראה רובהזמן עיגול ענק המחולק לקומות ולריבועים(13? )בהם ממוקמת המקהלה המשחקת תפקיד שלצופי טלויזיה כאשר עלילת האופרה מתרחשת כאילו לפניהם.במערכה השניה היתה תפאורה מאודיפה של מקדש עם פסלים מעוצבים היטב. הטלויזיה צריכה ריגושים והבימוי סיפק זאת היטב.הטלויזיה הנה מדיום עממי.הוא חייב אקשן.הטלויזיה מספקת מה שהקהל רוצה ודורשלראות,הוא רוצה מתח,דם,אכזריות,ענין.כאן מתגלים הפנים המכוערות של הטלויזיה. כאשר המנהיג משחרר את זוג הנאהבים הוא עדיין אינו רואה את פני הבחורה כי פניהמכוסות בצעיף. הם הולכים וכמעט עוזבים את הבמה ואז במאי הטלויזיה המצלמת כביכול אתהאופרה שהוא גם הכהן הגדול עוצר את הזוג, אומר רגע הקהל רוצה וחייב לראות את פניהבחורה ,מושך בצעיף וכולם כולל המנהיג רואים את פני הכהנת.המנהיג אינו יכול כברלסלוח לחברו ודן אותו למות.כאן מתגלה האכזריות של הטלויזיה ועד כמה רחוק היא יכולה ללכת עבור הריטינגמבלי להתחשב בחיי האדם כדי לספק את סקרנות הצופים ודרישתם לפעילות ודם. המנהיג דן את הזוג למות.האשמה על מותם נופלת על הטלויזיה.אין לי ספק בימוי אוריגנלי אך יחד עם זאת הוא לא עזר לאוהבי האופרה להנות כפישצריך מהמוסיקה היפה של ביזה. צוות הטלויזיה המצלם לפי הבימוי את האופרה מתערבבים עם הזמרים ושאר משתתפ]יהאופרה דבר היוצר ערבוביה ורק קהל מתוחכם יכול היה לעתים להבין מה מתרחש עלהבמה.מבחינה אופראית הבימוי כפי שנעשה היה מיותר .מבחינת הפיכת האופרה לעממיתיותר,מקורבת יותר אלינו הוא הצליח. נהנתי מההמצאות הרבות של הבמאית,הקונספציה המיוחדת,מהחדשנות,ממסכי הוידאוהענקיים עליהם הוקרנה עבודתו שעיצב פיין רוס ומהאתנחתא בצורת ראיונות עם האנשיםשהטלויזיה פגשה בחזית האופרה ושאלה מה דעתם האים צריך להיות פסק דיןמות או חופש. זכינו גם בקטע זה לראות את מנהלת האופרה חנה מוניץ המסתירה בידה אתהקאמרה ומגנה, אולי, על ידי כך על האופרה בצורתה המקורית .גימיק יפה מלא הומור אךמיותר.ניצח על תז הסימפונית רשל'צ סטיבן סלואן יליד ארה'ב שעלה לארץ אך בהמשך החליטלחזור ולעשות קריירה ענפה בחול וכעת מגיע כאורח .הניצוח ונגינת התזמורת היומצויינים.המהלה למרות שהיתה מפוצלת בכל התאים, היתה טובה מאוד.אחידה ,חזקה ובאופרהזו היה לה תפקיד נכבד ביותר.ניצח עליה איתן שמיסר שינצח גם על חלק מההופעות שלהאופרה. למרות שהמקהלה חולקה לקבוצות בחדרים השונים שירתה היתה מלוכדת,מדוייקת וטובהמאוד. התלבושות עוצבו על ידי ז'ורין ון בק והתאורה היפה עיצב אלכס ברוק. תרגם את האופרה כרגיל ישראל אובל בצורה מעולה.החידוש שמקרינים את התרגום הןמעל הבמה והן לצידי הבמה עוזר הרבה לראותו בקלות על ידי כולם.שמעתי את שני הקאסטים.המלהק לקח את הזמרים הטובים יותר והטובים פחות וחילקאותם שווה בשווה בין שני הקאסטים. לטעמי הקאסט השני דווקא שלא הופיע בבכורה היה מוצלח יותר אם כי שניהם היוטובים מאוד. הטנור בתפקיד נדיר -רוברט מקפירסון היה טוב מאוד.באריה המפורסמת שלו במערכההראשונה ריגש את הקהל עד דמעות. אלה וסילביצקי הישראלית בתפקיד ליילה הכהנת היתה מעולה הן בקולה המקסים והןבמשחקה.יתכן ובקסט השני בו שרה כריסטינה פאסארויו בתפקיד זה חלק מהקהל התרשם יותרמקולה הקולורטורי הטוב.לראות או לא לראות;מוסיקה יפה,קולות יפים,בימוי שונה מיוחד וחריג שימצא חןבעיני אוהבי חידושים ומודרניזם.אני נהנתיוכנראה גם רוב הקהל.נכתב על ידי <a href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret</a> -אלי ליאון, 30/6/2016 08:44 <p>ליאוןאלי<br /><a title="mailto:elybikoret@gmail.com" href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret@gmail.com</a><br /><a title="http://www.elybikoret.022.co.il/" href="http://www.elybikoret.022.co.il/">www.elybikoret.022.co.il</a><br />03-6856786<br />054-249-3488<br />עתונאי-מבקראמנות<br />חבר אגודת העתונאים של תא <br />ותא המבקרים שלידה<br />מנהל קהילות התרבותוהפנאי-אתר מוטקה</p> <br /> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>אלי ליאון-ELYBIKORET</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
1503דולי הפנינים-אופרה מאת ביזה 1503דולי הפנינים-ביזה-האופרה הישראליתצילומים-אלי ליאוןהאופרה' דולי הפנינים' נכתבה על ידי ביזה בשנת 1863 כתולדה של תקציבקטן.תיאטרון בפריז הזמין מלחינים שקיבלו פרס רומה לכתוב אופרה עם תקציבמועט. בסופו של דבר היא הוצגה במתכונת הרגילה בתיאטרון אחר ולא זכתה להצלחהגדולה. בארץ היא הוצגה באופרה של אדיס דה פיליפ לפני למעלה מ50 שנה כאשר השתתף בהפלסידו דומינגו אז זמר צעיר לא מפורסם ששהה בישראל ושר תקופה מסויימת באופרהשלה.האופרה הישראלית מסיימת את עונת 2016 עם אופרה זו שהיא הרבה פחות ידועה מכרמןוכמעט לא מוצגת היום בעולם.המוסיקה יפה ,העלילה סטנדרטית.שני חברים מילדות מתאהבים באותה בחורה שהיא גםכהנת דת באי ציילון. כדי לא להפר את החברות הם נשבעים להתרחק מהבחורה ולשמור על החברות.אחדמהם-נדיר שמו בוגד בשבועה והשני-זורגה הופך למנהיג המקום ועל פי החוק הדתי הקייםחייב לדון למיתה כי פגע בערכי הדת כשהתקרב אל כהנת הדת ועשה אהבה איתה על גגהמקדש.כולם רוצים שפסק הדין יהיה מות למחלל הדת .המנהיג בראותו שהבחור הנו חברומילדות משחרר את הזוג לחופשי וכאן נכנס הבימוי המענין ,המוזר ולפעמים מרתק שלהבמאית ההולנדית לוטה דה ביר.אוסיף ואומר כי הבימוי נטה לפופוליזם ואקטואליה שזובעצם היתה כוונתו.ההפקה המקורית היא של תיאטרון דר וין מוינה. הבימוי משלב בין ריאליטי ואופרה.התפאורה שעוצבה על ידי מארושה לוי מראה רובהזמן עיגול ענק המחולק לקומות ולריבועים(13? )בהם ממוקמת המקהלה המשחקת תפקיד שלצופי טלויזיה כאשר עלילת האופרה מתרחשת כאילו לפניהם.במערכה השניה היתה תפאורה מאודיפה של מקדש עם פסלים מעוצבים היטב. הטלויזיה צריכה ריגושים והבימוי סיפק זאת היטב.הטלויזיה הנה מדיום עממי.הוא חייב אקשן.הטלויזיה מספקת מה שהקהל רוצה ודורשלראות,הוא רוצה מתח,דם,אכזריות,ענין.כאן מתגלים הפנים המכוערות של הטלויזיה. כאשר המנהיג משחרר את זוג הנאהבים הוא עדיין אינו רואה את פני הבחורה כי פניהמכוסות בצעיף. הם הולכים וכמעט עוזבים את הבמה ואז במאי הטלויזיה המצלמת כביכול אתהאופרה שהוא גם הכהן הגדול עוצר את הזוג, אומר רגע הקהל רוצה וחייב לראות את פניהבחורה ,מושך בצעיף וכולם כולל המנהיג רואים את פני הכהנת.המנהיג אינו יכול כברלסלוח לחברו ודן אותו למות.כאן מתגלה האכזריות של הטלויזיה ועד כמה רחוק היא יכולה ללכת עבור הריטינגמבלי להתחשב בחיי האדם כדי לספק את סקרנות הצופים ודרישתם לפעילות ודם. המנהיג דן את הזוג למות.האשמה על מותם נופלת על הטלויזיה.אין לי ספק בימוי אוריגנלי אך יחד עם זאת הוא לא עזר לאוהבי האופרה להנות כפישצריך מהמוסיקה היפה של ביזה. צוות הטלויזיה המצלם לפי הבימוי את האופרה מתערבבים עם הזמרים ושאר משתתפ]יהאופרה דבר היוצר ערבוביה ורק קהל מתוחכם יכול היה לעתים להבין מה מתרחש עלהבמה.מבחינה אופראית הבימוי כפי שנעשה היה מיותר .מבחינת הפיכת האופרה לעממיתיותר,מקורבת יותר אלינו הוא הצליח. נהנתי מההמצאות הרבות של הבמאית,הקונספציה המיוחדת,מהחדשנות,ממסכי הוידאוהענקיים עליהם הוקרנה עבודתו שעיצב פיין רוס ומהאתנחתא בצורת ראיונות עם האנשיםשהטלויזיה פגשה בחזית האופרה ושאלה מה דעתם האים צריך להיות פסק דיןמות או חופש. זכינו גם בקטע זה לראות את מנהלת האופרה חנה מוניץ המסתירה בידה אתהקאמרה ומגנה, אולי, על ידי כך על האופרה בצורתה המקורית .גימיק יפה מלא הומור אךמיותר.ניצח על תז הסימפונית רשל'צ סטיבן סלואן יליד ארה'ב שעלה לארץ אך בהמשך החליטלחזור ולעשות קריירה ענפה בחול וכעת מגיע כאורח .הניצוח ונגינת התזמורת היומצויינים.המהלה למרות שהיתה מפוצלת בכל התאים, היתה טובה מאוד.אחידה ,חזקה ובאופרהזו היה לה תפקיד נכבד ביותר.ניצח עליה איתן שמיסר שינצח גם על חלק מההופעות שלהאופרה. למרות שהמקהלה חולקה לקבוצות בחדרים השונים שירתה היתה מלוכדת,מדוייקת וטובהמאוד. התלבושות עוצבו על ידי ז'ורין ון בק והתאורה היפה עיצב אלכס ברוק. תרגם את האופרה כרגיל ישראל אובל בצורה מעולה.החידוש שמקרינים את התרגום הןמעל הבמה והן לצידי הבמה עוזר הרבה לראותו בקלות על ידי כולם.שמעתי את שני הקאסטים.המלהק לקח את הזמרים הטובים יותר והטובים פחות וחילקאותם שווה בשווה בין שני הקאסטים. לטעמי הקאסט השני דווקא שלא הופיע בבכורה היה מוצלח יותר אם כי שניהם היוטובים מאוד. הטנור בתפקיד נדיר -רוברט מקפירסון היה טוב מאוד.באריה המפורסמת שלו במערכההראשונה ריגש את הקהל עד דמעות. אלה וסילביצקי הישראלית בתפקיד ליילה הכהנת היתה מעולה הן בקולה המקסים והןבמשחקה.יתכן ובקסט השני בו שרה כריסטינה פאסארויו בתפקיד זה חלק מהקהל התרשם יותרמקולה הקולורטורי הטוב.לראות או לא לראות;מוסיקה יפה,קולות יפים,בימוי שונה מיוחד וחריג שימצא חןבעיני אוהבי חידושים ומודרניזם.אני נהנתיוכנראה גם רוב הקהל.נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 30/6/2016 08:44 ליאוןאלי elybikoret@gmail.com www.elybikoret.022.co.il 03-6856786 054-249-3488 עתונאי-מבקראמנות חבר אגודת העתונאים של תא ותא המבקרים שלידה מנהל קהילות התרבותוהפנאי-אתר מוטקה נכתב על ידי אלי ליאון-ELYBIKORET מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI