דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
פרשת השבוע
נקודה שבועית, פרשת "נשוא", ה'תשע"ז
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
בסיום פרשתנו נקרא את ברכת הכוהנים המפורסמת והמוכרת לנו מהתפילות ומברכת האב לילדיו בשבת.
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>נקודה שבועית, פרשת "נשוא", ה'תשע"ז</title> <meta name="description" content="בסיום פרשתנו נקרא את ברכת הכוהנים המפורסמת והמוכרת לנו מהתפילות ומברכת האב לילדיו בשבת."> <meta name="keywords" content="ברכת הכוהנים,בית הכנסת,באהבה,מסכת סוטה,כוס ברכה,טוב עין,מתנות כהונה,הקדוש ברוך הוא,מבורכים,"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>נקודה שבועית, פרשת "נשוא", ה'תשע"ז</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="נקודה שבועית, פרשת "נשוא", ה'תשע"ז" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author3209.aspx ">דוד דרומר</a></strong><br/> <br/><p><strong>נקודה שבועית, פרשת "נשוא", ה'תשע"ז</strong><strong></strong></p> <p>בסיום פרשתנו נקרא את ברכת הכוהנים המפורסמת והמוכרת לנו מהתפילות ומברכת האב לילדיו בשבת.</p> <p>כשהכוהנים מברכים את הציבור בבית הכנסת, הם מברכים לפני כן ברכה ובה אומרים שהם מצווים לברך "באהבה" (לברך את עמו ישראל באהבה), אך לא מצאנו היכן נאמר להם לברך באהבה.</p> <p>המהרש"א במסכת סוטה אומר בעניין שאין נותנים כוס של ברכה לברך אלא ל"טוב עין" שנאמר: "טוב עין הוא יבורך". ברכת המברך חלה, לפי הרוח שמלבשתו בשעת ברכתו וזו היא כוונת הברכה פה לברך באהבה, כלומר ב "כוונה ובעין טובה".</p> <p>ספר "אוזניים לתורה" מביא הקשר אחר של הרב וולקין שאומר שהכוהנים מקבלים מתנות כהונה מהציבור ולכן ברכתם וודאי בטוב עין.</p> <p>מלבד זה, המילה "באהבה" במהותה היא עניין רגשי ומובנה רחב הרבה יותר מאשר "טוב עין", וזה מסביר את פירוש רש"י שאומר "אמור להם בכוונה ובלב שלם", שאסור לכוהנים לכוון בברכה לשם הנאה עצמית והרבות מתנות כהונה אלא שכוונתם תהיה חייבת לשם טובת עם ישראל לשמה.</p> <p>הגר"י פערלא על ספר המצוות של רבנו סעדיה גאון מביא את דברי חז"ל ממסכת סוטה על המילה "באהבה": "כה תברכו פנים כנגד פנים". פנים נגד פנים הם סימן לאהבה וחיבה כמו שאומרים חז"ל במסכת בבא בתרא: "בזמן שישראל עושים רצונו של מקום היו הכרובים פניהם איש אל אחיו דוגמת זכר ונקבה".</p> <p>המילה "באהבה" מורכבת משתי מילים: ב אהבה, כלומר פעמיים אהבה. פעמיים "אהבה" בגימטריה זה שם הו-יה הוא שמו של ה' שהוזכר במקדש. לכן גם בתפילת שמונה עשרה אנו מברכים "ומביא גואל לבני בניהם למען שמו ב- אהבה" כלומר אהבה היא שם של הקדוש ברוך הוא.</p> <p>שנזכה להיות מבורכים באהבה מאהבה והפוך.</p> <p><strong>שבת שלום ומבורך</strong><strong>!</strong></p> <p>תודות : לצחי מיכאלי</p> <strong>החוויה היהודית</strong> <p><a href="http://h-y1.coi.co.il/">http://h-y1.coi.co.il/</a></p> <p><strong>לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם</strong>.</p> <p>ברכת הכוהנים,בית הכנסת,באהבה,מסכת סוטה,כוס ברכה,טוב עין,מתנות כהונה,הקדוש ברוך הוא,מבורכים,</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>דוד דרומר מנהל של חברת "אורי עוז הפקות",מיזמים חינוכיים,קשרי קהילה ומשימות לאומיות.</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
נקודה שבועית, פרשת "נשוא", ה'תשע"ז נקודה שבועית, פרשת "נשוא", ה'תשע"ז בסיום פרשתנו נקרא את ברכת הכוהנים המפורסמת והמוכרת לנו מהתפילות ומברכת האב לילדיו בשבת. כשהכוהנים מברכים את הציבור בבית הכנסת, הם מברכים לפני כן ברכה ובה אומרים שהם מצווים לברך "באהבה" (לברך את עמו ישראל באהבה), אך לא מצאנו היכן נאמר להם לברך באהבה. המהרש"א במסכת סוטה אומר בעניין שאין נותנים כוס של ברכה לברך אלא ל"טוב עין" שנאמר: "טוב עין הוא יבורך". ברכת המברך חלה, לפי הרוח שמלבשתו בשעת ברכתו וזו היא כוונת הברכה פה לברך באהבה, כלומר ב "כוונה ובעין טובה". ספר "אוזניים לתורה" מביא הקשר אחר של הרב וולקין שאומר שהכוהנים מקבלים מתנות כהונה מהציבור ולכן ברכתם וודאי בטוב עין. מלבד זה, המילה "באהבה" במהותה היא עניין רגשי ומובנה רחב הרבה יותר מאשר "טוב עין", וזה מסביר את פירוש רש"י שאומר "אמור להם בכוונה ובלב שלם", שאסור לכוהנים לכוון בברכה לשם הנאה עצמית והרבות מתנות כהונה אלא שכוונתם תהיה חייבת לשם טובת עם ישראל לשמה. הגר"י פערלא על ספר המצוות של רבנו סעדיה גאון מביא את דברי חז"ל ממסכת סוטה על המילה "באהבה": "כה תברכו פנים כנגד פנים". פנים נגד פנים הם סימן לאהבה וחיבה כמו שאומרים חז"ל במסכת בבא בתרא: "בזמן שישראל עושים רצונו של מקום היו הכרובים פניהם איש אל אחיו דוגמת זכר ונקבה". המילה "באהבה" מורכבת משתי מילים: ב אהבה, כלומר פעמיים אהבה. פעמיים "אהבה" בגימטריה זה שם הו-יה הוא שמו של ה' שהוזכר במקדש. לכן גם בתפילת שמונה עשרה אנו מברכים "ומביא גואל לבני בניהם למען שמו ב- אהבה" כלומר אהבה היא שם של הקדוש ברוך הוא. שנזכה להיות מבורכים באהבה מאהבה והפוך. שבת שלום ומבורך! תודות : לצחי מיכאלי החוויה היהודית http://h-y1.coi.co.il/ לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם. ברכת הכוהנים,בית הכנסת,באהבה,מסכת סוטה,כוס ברכה,טוב עין,מתנות כהונה,הקדוש ברוך הוא,מבורכים, נכתב על ידי דוד דרומר מנהל של חברת "אורי עוז הפקות",מיזמים חינוכיים,קשרי קהילה ומשימות לאומיות. מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI