דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
מוסיקה
1622אורית וולף-מהאימפרסיוניזם עד הבלוז
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
קונצרט -הרצאה על האימפרסיוניזמן והמוסיקה הצרפתית
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>1622אורית וולף-מהאימפרסיוניזם עד הבלוז</title> <meta name="description" content="קונצרט -הרצאה על האימפרסיוניזמן והמוסיקה הצרפתית"> <meta name="keywords" content="ELYBIKORET"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>1622אורית וולף-מהאימפרסיוניזם עד הבלוז</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="1622אורית וולף-מהאימפרסיוניזם עד הבלוז" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author1062.aspx ">ELYBIKORET</a></strong><br/> <br/><p>1622אורית וולף-מהאימפרסיוניזם ועד הבלוז</p> <p>צילומים-יחצ"ן</p> <p>במסגרת סדרת הבקר של אורית וולף "בחותם אישי" שמעתי קונצרט-הרצאה על "מהאימפרסיוניזם ועד הבלוז".</p> <p>בקונצרט שמענו סונטה של פורה ושל רוול כאשר אורח התכנית היה הכנר חגי שחם.</p> <p>כבכל המופעים של אורית וולף גם מופע זה היה מרתק ומענין ביותר.</p> <p>זאת היתה תכנית של מוסיקה צרפתית.</p> <p>שמענו סונטה לכינור ופסנתר מס 2 מאת רוול בביצוע וולף ושחם.</p> <p>רוול נחשב לגדול המתזמרים. הוא גם תזמר את היצירה של מוסורגסקי"תמונות מתערוכה.יש האומרים שהיצירה הפכה למפורסמת ביותר בגלל התזמור של רוול.</p> <p>ביצירה ששמענו הוא השתמש בכלים כגון נבל וכלי הקשה שלא היו מקובלים.</p> <p>רוול אהב את הבארוק .הוא כתב יצירות שבהם יש מבנה בארוקי.</p> <p>הוא שומר את השלט של העבר אך ביצירותיו הוא מתפרע,מחדש ורואה את המציאות לא תמיד כפי שהיא דהיינו מציאות מאוד אינדיבידואלית.</p> <p>רוול הנו אימפרסיוניסט במוסיקה. פרוש המונח בעברית זה התרשמות.</p> <p>האימפרסיוניזם הנו זרם אמנותי שמקורו בפריז בסוף המאה ה19 שיסד בעצם הצייר מונה.</p> <p>העיקר בו הוא שהוא רואה את המציאות לא כפי שהיא אלא כפי שרואה אותה המתבונן בה או השומע אותה.</p> <p>בציור אימצו זרם זה מאנה,רנואר ואחרים.</p> <p>במוסיקה אנו מכירים את רוול,דביוסי,דה פאיה ואחרים..</p> <p>המוסיקה שלהם מתאפינת בזאת שהסולמות שהם משתמשים בה אינם אחידים,הרגש אינו משחק תפקיד מרכזי והמלחינים בחיבור המוסיקה שלהם משתמשים בכלים שלא היו מרכזיים בתזמורת הסימפונית.</p> <p>לדוגמה אפשר לציין את הנבל,החליל,האבוב,הקרן האנגילית הויולה ועוד כאשר כלי המיתר שהיו העיקר הפכו להיות פחות מרכזיים.</p> <p>המוסיקה שלהם תיארה את הרגש כפי שהם הרגישו את המציאות ולא כפי שהיא היתה למעשה.</p> <p>זה היה סיגנון ריגשי שונה מהתקופה הרומנטית.</p> <p>בהתחלה סיגנון זה התקבל בזילזול אך בהמשך הפך למקובל ומוערך.</p> <p>בסונטה ששמענו רוול השתמש בצורות מוסיקליות קלאסיות כדי להציג את חידושיו .הוא מציין שהושפע ממוצרט ותקופת הבארוק.</p> <p>הוא משלב ביצירותיו המעטות שהספיק לכתוב גם גאז אמריקאי.</p> <p>בסונטה ששמענו, אפשר לומר משתקפים חייו שלא היו קלים.היצירה אינה מוסיקה קלה להקשבה.</p> <p>אין בה סינטזה בין הכינור לפסנתר.</p> <p>בפרק השני שלה אנו שומעים בלוז</p> <p>רוול לוקח את הכינור שהוא כלי קלאסי והופך אותו לכלי שמחקה בלוז.הוא משתמש במיתרים ללא קשת ועם אותה אצבע עובר מצליל לצליל –גליסנדו.</p> <p>בסונטה זו הוא משתמש באפקטים יחודיים ורבים.</p> <p>בקיצור אין ביצירה זו בלקנטו. אין רומנטיקה יש בין השאר בלוז כביכול קלאסי.</p> <p>מוסיקת הבלוז נחשבת למוסיקה שחורה,אם כי גם לבנים מנגנים אותה.</p> <p>זהו סיגנון מוסיקלי שהתחיל כסיגנון עממי במיסיסיפי של שירים עצובים של שחורים באמריקה והתפתח לבלוז-רוק ,בלוז- קאונטרי ועוד.</p> <p>זה סיגנון הבעה של עצבות, מלנכוליה-צורה מוסיקלית בעיקר אמריקאית שחורה-אם לא רק .</p> <p>הבלוז נחשב לאחד מיסודות הג'אז.</p> <p>נגינתם של חגי שחם בכינור ואורית וולף בפסנתר היתה נהדרת והסבה הנאה גדולה ושלמה לקהל המאזינים.</p> <p>לסיום הבקר המהנה והמענין נוגנה הסונטה אופוס 13 מאת פורה.</p> <p>פורה אהב רומנטיקה. אפשר לומר עליו שהוא המעבר בין הרומנטיקה לאימפרסיוניזם.</p> <p>את יצירתו כתב כהערצה לאהובתו מריאן שבסופו של דבר התחתן איתה אך כמה חודשים לאחר מכן היא ביטלה את הנשואין.</p> <p>ביצירה יש סוג של בדיחה בה הפסנתר הוא נגד הקצב של הכינור.כאשר כלי אחד כאילו מרגיז את השני.</p> <p>בסופו של דבר יש ביצירה שיר אהבה ובפרק המהיר כאילו תחרות בין שני הכלים.</p> <p>לראות או לא לראות: בקר מענין. יצירות יפות. ביצוע מעולה.</p> <p>בסידרה "מסעות ערב" וולף ונתן דטנר יציגו הופעת מקור חדשה בשם "אורית ודטנר מנגנים ושרים יוסי בנאי."כל זאת לצד הקלאסיקה המיתולוגית מבאך ועד בנאי.</p> <p>המופע יתקיים ב5.12.17 במוזיאון תא אביב בשעה 20.00.</p> <p>אין לי ספק שיהיה מענין ומעולה.</p> <p align="center"><br /> אלי ליאון</p> <p align="center"><a title="mailto:elybikoret@gmail.com" href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret@gmail.com</a></p> <p align="center"><a title="http://www.elybikoret.022.co.il/" href="http://www.elybikoret.022.co.il/">www.</a><a title="http://www.elybikoret.022.co.il/" href="http://www.elybikoret.022.co.il/">elybikoret.022.co.il</a></p> <p align="center">03-6856786<br /> 0542493488<br /> עיתונאי-מבקר אמנות<br /> תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי</p> <p align="center">חבר אגודת העתונאים של תל אביב<br /> ותא המבקרים שליד האגודה<br /> מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה</p> <p align="center">מבקר התרבות של דעתון ושל הפורטל שלנו</p> <p align="center">מבקר תרבות גם בעסקים,ק. דה מרקר,תפוז,פרשן</p> <p align="center">WORD PRESS </p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>אלי ליאון-ELYBIKORET</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
1622אורית וולף-מהאימפרסיוניזם עד הבלוז 1622אורית וולף-מהאימפרסיוניזם ועד הבלוז צילומים-יחצ"ן במסגרת סדרת הבקר של אורית וולף "בחותם אישי" שמעתי קונצרט-הרצאה על "מהאימפרסיוניזם ועד הבלוז". בקונצרט שמענו סונטה של פורה ושל רוול כאשר אורח התכנית היה הכנר חגי שחם. כבכל המופעים של אורית וולף גם מופע זה היה מרתק ומענין ביותר. זאת היתה תכנית של מוסיקה צרפתית. שמענו סונטה לכינור ופסנתר מס 2 מאת רוול בביצוע וולף ושחם. רוול נחשב לגדול המתזמרים. הוא גם תזמר את היצירה של מוסורגסקי"תמונות מתערוכה.יש האומרים שהיצירה הפכה למפורסמת ביותר בגלל התזמור של רוול. ביצירה ששמענו הוא השתמש בכלים כגון נבל וכלי הקשה שלא היו מקובלים. רוול אהב את הבארוק .הוא כתב יצירות שבהם יש מבנה בארוקי. הוא שומר את השלט של העבר אך ביצירותיו הוא מתפרע,מחדש ורואה את המציאות לא תמיד כפי שהיא דהיינו מציאות מאוד אינדיבידואלית. רוול הנו אימפרסיוניסט במוסיקה. פרוש המונח בעברית זה התרשמות. האימפרסיוניזם הנו זרם אמנותי שמקורו בפריז בסוף המאה ה19 שיסד בעצם הצייר מונה. העיקר בו הוא שהוא רואה את המציאות לא כפי שהיא אלא כפי שרואה אותה המתבונן בה או השומע אותה. בציור אימצו זרם זה מאנה,רנואר ואחרים. במוסיקה אנו מכירים את רוול,דביוסי,דה פאיה ואחרים.. המוסיקה שלהם מתאפינת בזאת שהסולמות שהם משתמשים בה אינם אחידים,הרגש אינו משחק תפקיד מרכזי והמלחינים בחיבור המוסיקה שלהם משתמשים בכלים שלא היו מרכזיים בתזמורת הסימפונית. לדוגמה אפשר לציין את הנבל,החליל,האבוב,הקרן האנגילית הויולה ועוד כאשר כלי המיתר שהיו העיקר הפכו להיות פחות מרכזיים. המוסיקה שלהם תיארה את הרגש כפי שהם הרגישו את המציאות ולא כפי שהיא היתה למעשה. זה היה סיגנון ריגשי שונה מהתקופה הרומנטית. בהתחלה סיגנון זה התקבל בזילזול אך בהמשך הפך למקובל ומוערך. בסונטה ששמענו רוול השתמש בצורות מוסיקליות קלאסיות כדי להציג את חידושיו .הוא מציין שהושפע ממוצרט ותקופת הבארוק. הוא משלב ביצירותיו המעטות שהספיק לכתוב גם גאז אמריקאי. בסונטה ששמענו, אפשר לומר משתקפים חייו שלא היו קלים.היצירה אינה מוסיקה קלה להקשבה. אין בה סינטזה בין הכינור לפסנתר. בפרק השני שלה אנו שומעים בלוז רוול לוקח את הכינור שהוא כלי קלאסי והופך אותו לכלי שמחקה בלוז.הוא משתמש במיתרים ללא קשת ועם אותה אצבע עובר מצליל לצליל –גליסנדו. בסונטה זו הוא משתמש באפקטים יחודיים ורבים. בקיצור אין ביצירה זו בלקנטו. אין רומנטיקה יש בין השאר בלוז כביכול קלאסי. מוסיקת הבלוז נחשבת למוסיקה שחורה,אם כי גם לבנים מנגנים אותה. זהו סיגנון מוסיקלי שהתחיל כסיגנון עממי במיסיסיפי של שירים עצובים של שחורים באמריקה והתפתח לבלוז-רוק ,בלוז- קאונטרי ועוד. זה סיגנון הבעה של עצבות, מלנכוליה-צורה מוסיקלית בעיקר אמריקאית שחורה-אם לא רק . הבלוז נחשב לאחד מיסודות הג'אז. נגינתם של חגי שחם בכינור ואורית וולף בפסנתר היתה נהדרת והסבה הנאה גדולה ושלמה לקהל המאזינים. לסיום הבקר המהנה והמענין נוגנה הסונטה אופוס 13 מאת פורה. פורה אהב רומנטיקה. אפשר לומר עליו שהוא המעבר בין הרומנטיקה לאימפרסיוניזם. את יצירתו כתב כהערצה לאהובתו מריאן שבסופו של דבר התחתן איתה אך כמה חודשים לאחר מכן היא ביטלה את הנשואין. ביצירה יש סוג של בדיחה בה הפסנתר הוא נגד הקצב של הכינור.כאשר כלי אחד כאילו מרגיז את השני. בסופו של דבר יש ביצירה שיר אהבה ובפרק המהיר כאילו תחרות בין שני הכלים. לראות או לא לראות: בקר מענין. יצירות יפות. ביצוע מעולה. בסידרה "מסעות ערב" וולף ונתן דטנר יציגו הופעת מקור חדשה בשם "אורית ודטנר מנגנים ושרים יוסי בנאי."כל זאת לצד הקלאסיקה המיתולוגית מבאך ועד בנאי. המופע יתקיים ב5.12.17 במוזיאון תא אביב בשעה 20.00. אין לי ספק שיהיה מענין ומעולה. אלי ליאון elybikoret@gmail.com www.elybikoret.022.co.il 03-6856786 0542493488 עיתונאי-מבקר אמנות תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי חבר אגודת העתונאים של תל אביב ותא המבקרים שליד האגודה מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה מבקר התרבות של דעתון ושל הפורטל שלנו מבקר תרבות גם בעסקים,ק. דה מרקר,תפוז,פרשן WORD PRESS נכתב על ידי אלי ליאון-ELYBIKORET מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI