דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
מוסיקה
1684כרמן-ביזה-האופרה הישראלית
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
אופרה בה יש מעל ל300 משתתפים
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>1684כרמן-ביזה-האופרה הישראלית</title> <meta name="description" content="אופרה בה יש מעל ל300 משתתפים"> <meta name="keywords" content="ELYBIKORET"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>1684כרמן-ביזה-האופרה הישראלית</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="1684כרמן-ביזה-האופרה הישראלית" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author1062.aspx ">ELYBIKORET</a></strong><br/> <br/><p align="center"><br />אלי ליאון</p> <p align="center"><a title="mailto:elybikoret@gmail.com" href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret@gmail.com</a></p> <p align="center"><a title="http://www.elybikoret.022.co.il/" href="http://www.elybikoret.022.co.il/">www.elybikoret.022.co.il</a></p> <p align="center">03-6856786<br />0542493488<br />עיתונאי-מבקר אמנות<br />תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי</p> <p align="center">חבר אגודת העתונאים של תל אביב<br />ותא המבקרים שליד האגודה<br />מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה</p> <p align="center">מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטלשלי</p> <p align="center">מבקר גם באתרים עסקים,ק. דהמרקר.תפוז.פרשן</p> <p align="center">Word press</p> <p> 1</p> <p align="center"></p> 1684כרמן -ביזה-האופרה הישראלית צילומים-אלי ליאון <br /> האופרה הישראלית מציגה כעת את האופרה 'כרמן'מאתביזה. זו אחת מחמש האופרות המפורסמות והמבוצעות ביותר היוםבעולם. בהתחשב בעובדה שבבכורה שהתקימה בשנת 1875 היא לא זכתה להצלחהונכשלה, דבר שהביא בין השאר גם למותו של ביזה בגיל צעיר תקופה של כמה חודשים אחריהכשלון,הרי זהו הישג עצום . זה מראה לנו כי טעם הקהל אז והיום שונה מאוד מאוד. <br /> אין היום הרבה אנשים שלא שמעו את השם 'כרמן' בהקשר אופראי ורבים,אם לא כולם ,מאוהבי המוסיקה האופראית שלא יודעים ולא שמעו את האריות המפורסמותממנה ואת תוכנה. <br /> האופרה הישראלית תכננה להעלות את האופרה 11 פעם אך לאור הביקושהגדול לכרטיסים היא הוסיפה עוד שתי הופעות והיא תוצג בסך הכל 13 פעם.הישג בתירגיל. <br /> הפעם האופרה תוצג בבימוי המתבסס על ההפקה המקורית משנת 1996 שלפרנקו זפירלי במוטרופוליטן אופרה בניורק. <br /> הפקה זו כבר הוצגה בארץ בשנת 2009 וכעת חוזרת כאשר הבמאי המחדשהנו גדי שכטר והמנצחת קרן קמנסק מארה'ב. <br /> היה מאוד נעים לראות על דוכן המנצחים את קרן קמנסק המנצחת כאישהראשונה שניצחה על אופרה במשכן האמנויות הבמה בתא בתקופה האחרונה. לא זכור לי מתי לפני זה מנצחת ניצחה על אופרה שלמה. היא שלטה היטב בצוות הגדול. <br /> משך המופע הנו שלוש וחצי שעות כולל שתי הפסקות. <br /> בתפקיד כרמו מופיעות לסרוגין אלנה מקסימובה מרוסיה ונעמה גולדמןמישראל.היא כבר הופיעה בתפקיד זה בהצלחה גדולה בפסטיבל מצדה לפני כמהשנים. <br /> ראיתי את האופרה בבכורה עם הקאסט הראשון בו הופיעה אלנה מקסימובהכאשר בביצוע של האופרה השתתפו מעל ל300 איש. <br /> זאת הפקה מרשימה ,רבת משתתפים,קולות טובים ברובם,תפאורה מרשימההמתחלפת כמה פעמים,מקהלה טובה אך הפעם לא יותר מזה,וריקודי פלמנקו טובים אךסטנדרטיים. <br /> הכל היה טוב ויפה ונהנתי ביותר, אך מאחר והאופרה כבר הוצגהבבימוי זה לפני 8 שנים ומאחר ומאז ראיתי הפקות רבות אחרות בחו'ל ובארץ וביניהם גםטובים יותר מההפקה הזו,היתי מעדיף בימוי חדש יותר,אקטואלי יותר ומרשיםיותר. <br /> הבימוי,כדי שלא אובן שלא ככונתי,טוב מאוד,עשיר,צבעוני ביותר,ישהרבה סצינות המוניות נהדרות,מאוד סולידי ואוטנטי הגורם לקהל לנהור לראותולהנות מההופעה.מקסימובה היתה טובה ,שובבה.עמדה בכבוד ברצונה לותר על אהבה כדילהיות חופשיה.יש לה קול טוב והיא גם שחקנית טובה אך הצטערתי שבבכורה לא הופיעה נעמהגולדמן שהמפרסמים של האופרה השתמשו בשמה ותמונתה בפרסומים לאופרה והוא הופיעה בקאסטהשני ולא בבכורה.בתפקיד דון ז'וזה הופיע נג'מדין מבליאנוב שיש לו קול טוב מאוד,חזק ונקי. הבאס ולדימיר בראון כתמיד היה טוב מאוד וראוי לציוןמיוחד. גיא מינהיים היה מלא מרץ,הומור ונהדר כתמיד.מיכאלה -הילה בג'יו היתה מקסימה הן בשירתה והן במשחקה.כאשר היאהיתה על הבמה היא היתה תמיד במרכז והיתה הראשונה במעלה מבין כל הזמרים הישראלייםהרבים שהופיעו בהפקה.הופיעו עוד בהופעה שהיתי גם עודד רייך,שירי הרשקוביץ,שיבלוך,ועוד שהיו טובים מאוד.התרשמתי מאוד לא לטובה מדריו סולארי שהיה לא משכנע וגם הרשהלעצמו פעמיים או שלוש משך הופעתו להסתיר לא בהצלחה מלאה זיופים קטניםהתזמורת הסימפונית הישראלית רשל'צ היתה בסדר גמור. מעצבת התלבושות הייתה אנה אנני עם תלבושות בשלל צבעים בהתאםלסצנות השונות.התאורה-אייל לוי שרון היתה בדרך כלל טובה מאוד פרט למערכות שתייםושלוש שלא היה מספיק אור למעלה בשבילים כאשר המקהלה יורדת בהם אועומדת.את הכוריאוגרפיה עיצבה נטע שיזף מבלי לחרוג מהמקובל בריקודיפלמנקו. השתתפו עוד המקהלה של האופרה וכן מקהלת הילדים בת קול שהיתהחביבה ביותר ,שרה היטב אך לא כן בהליכה על הבמה. לראות או לא לראות:יין ישן אך טוב.הקהל אוהב אופרות מפורסמות וישלתת לו זאת מפעם לפעם.מומלץ לראות ,אם כי אופרה זו,בכל הפקה,אינה זקוקהלהמלצה.<table border="0"> <tbody> <tr> <td></td> </tr> <tr> <td> נכתב על ידי <a title="mailto:elybikoret@gmail.com" href="mailto:elybikoret@gmail.com">elybikoret</a>-אלי ליאון,17/7/2018 10:10 </td> </tr> </tbody> </table> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>אלי ליאון-ELYBIKORET</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
1684כרמן-ביזה-האופרה הישראלית אלי ליאון elybikoret@gmail.com www.elybikoret.022.co.il 03-6856786 0542493488 עיתונאי-מבקר אמנות תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי חבר אגודת העתונאים של תל אביב ותא המבקרים שליד האגודה מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטלשלי מבקר גם באתרים עסקים,ק. דהמרקר.תפוז.פרשן Word press 1 1684כרמן -ביזה-האופרה הישראלית צילומים-אלי ליאון האופרה הישראלית מציגה כעת את האופרה 'כרמן'מאתביזה. זו אחת מחמש האופרות המפורסמות והמבוצעות ביותר היוםבעולם. בהתחשב בעובדה שבבכורה שהתקימה בשנת 1875 היא לא זכתה להצלחהונכשלה, דבר שהביא בין השאר גם למותו של ביזה בגיל צעיר תקופה של כמה חודשים אחריהכשלון,הרי זהו הישג עצום . זה מראה לנו כי טעם הקהל אז והיום שונה מאוד מאוד. אין היום הרבה אנשים שלא שמעו את השם 'כרמן' בהקשר אופראי ורבים,אם לא כולם ,מאוהבי המוסיקה האופראית שלא יודעים ולא שמעו את האריות המפורסמותממנה ואת תוכנה. האופרה הישראלית תכננה להעלות את האופרה 11 פעם אך לאור הביקושהגדול לכרטיסים היא הוסיפה עוד שתי הופעות והיא תוצג בסך הכל 13 פעם.הישג בתירגיל. הפעם האופרה תוצג בבימוי המתבסס על ההפקה המקורית משנת 1996 שלפרנקו זפירלי במוטרופוליטן אופרה בניורק. הפקה זו כבר הוצגה בארץ בשנת 2009 וכעת חוזרת כאשר הבמאי המחדשהנו גדי שכטר והמנצחת קרן קמנסק מארה'ב. היה מאוד נעים לראות על דוכן המנצחים את קרן קמנסק המנצחת כאישהראשונה שניצחה על אופרה במשכן האמנויות הבמה בתא בתקופה האחרונה. לא זכור לי מתי לפני זה מנצחת ניצחה על אופרה שלמה. היא שלטה היטב בצוות הגדול. משך המופע הנו שלוש וחצי שעות כולל שתי הפסקות. בתפקיד כרמו מופיעות לסרוגין אלנה מקסימובה מרוסיה ונעמה גולדמןמישראל.היא כבר הופיעה בתפקיד זה בהצלחה גדולה בפסטיבל מצדה לפני כמהשנים. ראיתי את האופרה בבכורה עם הקאסט הראשון בו הופיעה אלנה מקסימובהכאשר בביצוע של האופרה השתתפו מעל ל300 איש. זאת הפקה מרשימה ,רבת משתתפים,קולות טובים ברובם,תפאורה מרשימההמתחלפת כמה פעמים,מקהלה טובה אך הפעם לא יותר מזה,וריקודי פלמנקו טובים אךסטנדרטיים. הכל היה טוב ויפה ונהנתי ביותר, אך מאחר והאופרה כבר הוצגהבבימוי זה לפני 8 שנים ומאחר ומאז ראיתי הפקות רבות אחרות בחו'ל ובארץ וביניהם גםטובים יותר מההפקה הזו,היתי מעדיף בימוי חדש יותר,אקטואלי יותר ומרשיםיותר. הבימוי,כדי שלא אובן שלא ככונתי,טוב מאוד,עשיר,צבעוני ביותר,ישהרבה סצינות המוניות נהדרות,מאוד סולידי ואוטנטי הגורם לקהל לנהור לראותולהנות מההופעה.מקסימובה היתה טובה ,שובבה.עמדה בכבוד ברצונה לותר על אהבה כדילהיות חופשיה.יש לה קול טוב והיא גם שחקנית טובה אך הצטערתי שבבכורה לא הופיעה נעמהגולדמן שהמפרסמים של האופרה השתמשו בשמה ותמונתה בפרסומים לאופרה והוא הופיעה בקאסטהשני ולא בבכורה.בתפקיד דון ז'וזה הופיע נג'מדין מבליאנוב שיש לו קול טוב מאוד,חזק ונקי. הבאס ולדימיר בראון כתמיד היה טוב מאוד וראוי לציוןמיוחד. גיא מינהיים היה מלא מרץ,הומור ונהדר כתמיד.מיכאלה -הילה בג'יו היתה מקסימה הן בשירתה והן במשחקה.כאשר היאהיתה על הבמה היא היתה תמיד במרכז והיתה הראשונה במעלה מבין כל הזמרים הישראלייםהרבים שהופיעו בהפקה.הופיעו עוד בהופעה שהיתי גם עודד רייך,שירי הרשקוביץ,שיבלוך,ועוד שהיו טובים מאוד.התרשמתי מאוד לא לטובה מדריו סולארי שהיה לא משכנע וגם הרשהלעצמו פעמיים או שלוש משך הופעתו להסתיר לא בהצלחה מלאה זיופים קטניםהתזמורת הסימפונית הישראלית רשל'צ היתה בסדר גמור. מעצבת התלבושות הייתה אנה אנני עם תלבושות בשלל צבעים בהתאםלסצנות השונות.התאורה-אייל לוי שרון היתה בדרך כלל טובה מאוד פרט למערכות שתייםושלוש שלא היה מספיק אור למעלה בשבילים כאשר המקהלה יורדת בהם אועומדת.את הכוריאוגרפיה עיצבה נטע שיזף מבלי לחרוג מהמקובל בריקודיפלמנקו. השתתפו עוד המקהלה של האופרה וכן מקהלת הילדים בת קול שהיתהחביבה ביותר ,שרה היטב אך לא כן בהליכה על הבמה. לראות או לא לראות:יין ישן אך טוב.הקהל אוהב אופרות מפורסמות וישלתת לו זאת מפעם לפעם.מומלץ לראות ,אם כי אופרה זו,בכל הפקה,אינה זקוקהלהמלצה. נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון,17/7/2018 10:10 נכתב על ידי אלי ליאון-ELYBIKORET מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI