דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
אמנות פלסטית
פואטיקה של ההיעדר
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
על תפקיד ה"אין" ביצירת ה"יש"-באומנות פלסטית ,ובכלל
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>פואטיקה של ההיעדר</title> <meta name="description" content="על תפקיד ה"אין" ביצירת ה"יש"-באומנות פלסטית ,ובכלל"> <meta name="keywords" content="פיסול , ציור ,אומנות , צילום"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>פואטיקה של ההיעדר</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="פואטיקה של ההיעדר" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author530.aspx ">זיו אייל</a></strong><br/> <br/><p>אני אוהב את הביטוי 'פואטיקה של ההיעדר': איך האין חשוב יותר מהיש;</p> <p>הדרך שבה המילים מתקבצות כדי ליצור את השתיקה שלאחריהן.</p> <p align="justify">הצורה שבה החומר בפסל סביב - חשוב פחות מהחור או החלל שהוא מגדיר.</p> <p align="justify">הדרך שבה כניסה לפרטים, חידוד של פרטים במקום אחד -</p> <p align="justify">צועק את העדרם במקום אחר.</p> <p align="justify">"החיים אינם נמדדים במספר הפעמים שנשמת אלא במספר הפעמים שנעתקה נשימתך"</p> <p align="justify">(אה! השפה! לעולם אני מאמין שצריך להכיר את השפה המקצועית</p> <p align="justify">של מדיום - אבל לצאת ממנה. לדבר ב'ספרותית' על <a title="פיסול" href="http://www.sadna4u.com/page1.html">פיסול</a>;</p> <p align="justify">לדבר ב'צילומית' על <a title="ציור" href="http://www.sadna4u.com/page7.html">ציור </a>- שליטה בשפות זרות משנה את התודעה,</p> <p align="justify">כמו שגם, ובדרך אחרת, גם לגוף, למגע, לחוויות לא מילוליות</p> <p align="justify">יש יכולת כזו.</p> <p align="justify">בפיסול קיים המושג הטכני, שלכאורה נראה דל ומוגבל - "חלל נגטיבי" -</p> <p align="justify">אבל גם הוא בדרכו מעורר מחשבה.</p> <p align="justify"><em>ויניקוט</em> סבור, שהשתיקות הלא מילוליות בטיפול אנליטי עשויות להיות פוריות</p> <p align="justify">לא פחות מן החילופין המילוליים<a title="ציור נס ציונה" href="http://www.sadna4u.com">.(ציור נס ציונה</a>)</p> <p align="justify">"אצל האמן מכל תחום שהוא ניתן לגלות דילמה פנימית הנובעת מקיום בצוותא</p> <p align="justify">של שתי מגמות, הצורך העז לתקשר והצורך העז עוד יותר לא להתגלות."</p> <p align="justify">"...את בטח זוכרת את הפלא הזה כשילד מתחיל לתת שמות לדברים.</p> <p align="justify">ובכל זאת בכל פעם שהוא למד מילה חדשה, מילה שהיא גם קצת "שלהם",</p> <p align="justify">של כולם, אפילו המלה הראשונה שלו, מלה יפה כמו "אור", הלב שלי</p> <p align="justify">גם נחמץ קצת, באפס קצהו, כי חשבתי - מי יודע מה הוא מאבד ברגע זה,</p> <p align="justify">וכמה אינסוף סוגים של זוהר הוא הרגיש וראה וטעם והריח, לפני שדחס</p> <p align="justify">את כולם לתוך התיבה הקטנה "אור", עם הריש</p> <p align="justify">הזאת בקצה, כמו מתג כיבוי.</p> <p align="justify">את מבינה?" (<em>גרוסמן, </em>"שתהיי לי הסכין")</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>"<a title="ציור" href="http://www.sadna4u.com">הסדנא</a>" חוגים ל<a title="ציור" href="http://www.sadna4u.com/page7.html">ציור</a>,<a title="פיסול" href="http://www.sadna4u.com/page1.html">פיסול</a>,<a title="צילום" href="http://www.sadna4u.com/page20.html">צילום</a> ועוד . רחובות ,באר שבע,שוהם</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
פואטיקה של ההיעדר אני אוהב את הביטוי 'פואטיקה של ההיעדר': איך האין חשוב יותר מהיש; הדרך שבה המילים מתקבצות כדי ליצור את השתיקה שלאחריהן. הצורה שבה החומר בפסל סביב - חשוב פחות מהחור או החלל שהוא מגדיר. הדרך שבה כניסה לפרטים, חידוד של פרטים במקום אחד - צועק את העדרם במקום אחר. "החיים אינם נמדדים במספר הפעמים שנשמת אלא במספר הפעמים שנעתקה נשימתך" (אה! השפה! לעולם אני מאמין שצריך להכיר את השפה המקצועית של מדיום - אבל לצאת ממנה. לדבר ב'ספרותית' על פיסול; לדבר ב'צילומית' על ציור - שליטה בשפות זרות משנה את התודעה, כמו שגם, ובדרך אחרת, גם לגוף, למגע, לחוויות לא מילוליות יש יכולת כזו. בפיסול קיים המושג הטכני, שלכאורה נראה דל ומוגבל - "חלל נגטיבי" - אבל גם הוא בדרכו מעורר מחשבה. ויניקוט סבור, שהשתיקות הלא מילוליות בטיפול אנליטי עשויות להיות פוריות לא פחות מן החילופין המילוליים.(ציור נס ציונה) "אצל האמן מכל תחום שהוא ניתן לגלות דילמה פנימית הנובעת מקיום בצוותא של שתי מגמות, הצורך העז לתקשר והצורך העז עוד יותר לא להתגלות." "...את בטח זוכרת את הפלא הזה כשילד מתחיל לתת שמות לדברים. ובכל זאת בכל פעם שהוא למד מילה חדשה, מילה שהיא גם קצת "שלהם", של כולם, אפילו המלה הראשונה שלו, מלה יפה כמו "אור", הלב שלי גם נחמץ קצת, באפס קצהו, כי חשבתי - מי יודע מה הוא מאבד ברגע זה, וכמה אינסוף סוגים של זוהר הוא הרגיש וראה וטעם והריח, לפני שדחס את כולם לתוך התיבה הקטנה "אור", עם הריש הזאת בקצה, כמו מתג כיבוי. את מבינה?" (גרוסמן, "שתהיי לי הסכין") נכתב על ידי "הסדנא" חוגים לציור,פיסול,צילום ועוד . רחובות ,באר שבע,שוהם מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI