דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
אמנות פלסטית
"ציור מקורי"
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
על המעבר שבין ציור מתוך העתקה לציור מקורי
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>"ציור מקורי"</title> <meta name="description" content="על המעבר שבין ציור מתוך העתקה לציור מקורי"> <meta name="keywords" content="פיסול , ציור ,אומנות , צילום"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>"ציור מקורי"</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title=""ציור מקורי"" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author530.aspx ">זיו אייל</a></strong><br/> <br/><p align="justify">פעמים רבות עולה השאלה איך עוברים מציור מתוך התבוננות (הסתכלות בטבע, העתקה מתמונה או<a title="צילום" href="http://www.sadna4u.com/page20.html"> צילום</a>) ל<a title="ציור" href="http://www.sadna4u.com/page7.html">ציור</a> "מקורי".</p> <p align="justify">(מטבע הדברים אין אני בטוח בתקפות של האבחנה הזו... השנה התקיימה בפריז התערוכה היקרה אי פעם, בשם "פיקאסו -המורים" - ובה הוצגו ההשפעות על היוצר שהוא אולי המקורי ביותר בתולדות האומנות. "השפעות", קרי הווריאציות שלו -העתקים שלו לעבודות של גדולי הציור).</p> <p align="justify">אין מתכון אחיד למעבר הזה. אבל אוכל לציין דרכים אחדות: הרבה פעמים הצייר עולה על גדותיו. גם כשהוא מתבונן הוא מכניס את עצמו אל תוך האוביקט (בעצם זה תהליך שקורה בהכרח בכל עבודת ציור).</p> <p align="justify">האמפרסיוניזם סימן את התהליך הזה בתולדות האומנות: פתאום הצבעים מפעפעים החוצה, הם פחות מנסים לדייק את האובייקט, ויותר לסמן את ההרגשה של הצייר בעת הציור(או ה<a title="פיסול" href="http://www.sadna4u.com/page1.html">פיסול</a>).</p> <p align="justify">הצייר חורג מגבולות האובייקטים והראליזם כדי ליצור תחושה ריגשית (ולכן בהכרח במהלך ההוראה אני לפעמים צריך לדבר יותר על רגשות ועל התחושות שהציור מעלה בי - מאשר על מונחים טכניים)(<a title="ציור נס ציונה" href="http://www.sadna4u.com">ציור נס ציונה</a>).</p> <p align="justify">דרך אחרת שאנו משתמשים בה בעיקר בציור ראליסטי (אבל במקרה זה גם בציור מופשט - כפי שרינה מראה), היא טכניקה של קולאז': אנחנו שוברים את המציאות לשברים (במקרה של ציור ראליסטי - הרבה פעמים עושים שימוש בצילום - כדי לחקור צדדים טכניים כהבעה, תנועת גוף, קומפוציזיה וכו') ואז מרכיבים את השברים ויוצרים עולם פנימי בציור - בעל מבנה ריגשי וחזותי חדש).</p> <p align="justify">דרך נוספת לחדור למעמקי הציור המקורי היא הדרך של מה שקרוי "הציור האינטואיטיבי". לעיתים אני נותן (גם לילדים), מספר צבעים ומבקש מהם לצייר עם האצבעות: למרוח בצורות שונות את הצבע. לעתים נחליט על איזה שהוא מבנה של סדר, אבל פעמים רבות ההנחיות הן מופשטות יותר, ורגשיות יותר.</p> <p align="justify">מטבע הדברים כל הדרכים הללו לצייר הן סכמות: המציאות של הציור והיכולת לביטוי עצמי בציור נוזלית הרבה יותר וקשורה בתמיכה במרכיבים הרגשיים של הצייר ושבירת מחסומים, ולאו דווקא בטכניקה זו או אחרת.</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <p>"<a title="ציור" href="http://www.sadna4u.com">הסדנא</a>" חוגים ל<a title="ציור" href="http://www.sadna4u.com/page7.html">ציור</a>,<a title="פיסול" href="http://www.sadna4u.com/page1.html">פיסול</a>,<a title="צילום" href="http://www.sadna4u.com/page20.html">צילום</a> ועוד . רחובות ,באר שבע,שוהם</p> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
"ציור מקורי" פעמים רבות עולה השאלה איך עוברים מציור מתוך התבוננות (הסתכלות בטבע, העתקה מתמונה או צילום) לציור "מקורי". (מטבע הדברים אין אני בטוח בתקפות של האבחנה הזו... השנה התקיימה בפריז התערוכה היקרה אי פעם, בשם "פיקאסו -המורים" - ובה הוצגו ההשפעות על היוצר שהוא אולי המקורי ביותר בתולדות האומנות. "השפעות", קרי הווריאציות שלו -העתקים שלו לעבודות של גדולי הציור). אין מתכון אחיד למעבר הזה. אבל אוכל לציין דרכים אחדות: הרבה פעמים הצייר עולה על גדותיו. גם כשהוא מתבונן הוא מכניס את עצמו אל תוך האוביקט (בעצם זה תהליך שקורה בהכרח בכל עבודת ציור). האמפרסיוניזם סימן את התהליך הזה בתולדות האומנות: פתאום הצבעים מפעפעים החוצה, הם פחות מנסים לדייק את האובייקט, ויותר לסמן את ההרגשה של הצייר בעת הציור(או הפיסול). הצייר חורג מגבולות האובייקטים והראליזם כדי ליצור תחושה ריגשית (ולכן בהכרח במהלך ההוראה אני לפעמים צריך לדבר יותר על רגשות ועל התחושות שהציור מעלה בי - מאשר על מונחים טכניים)(ציור נס ציונה). דרך אחרת שאנו משתמשים בה בעיקר בציור ראליסטי (אבל במקרה זה גם בציור מופשט - כפי שרינה מראה), היא טכניקה של קולאז': אנחנו שוברים את המציאות לשברים (במקרה של ציור ראליסטי - הרבה פעמים עושים שימוש בצילום - כדי לחקור צדדים טכניים כהבעה, תנועת גוף, קומפוציזיה וכו') ואז מרכיבים את השברים ויוצרים עולם פנימי בציור - בעל מבנה ריגשי וחזותי חדש). דרך נוספת לחדור למעמקי הציור המקורי היא הדרך של מה שקרוי "הציור האינטואיטיבי". לעיתים אני נותן (גם לילדים), מספר צבעים ומבקש מהם לצייר עם האצבעות: למרוח בצורות שונות את הצבע. לעתים נחליט על איזה שהוא מבנה של סדר, אבל פעמים רבות ההנחיות הן מופשטות יותר, ורגשיות יותר. מטבע הדברים כל הדרכים הללו לצייר הן סכמות: המציאות של הציור והיכולת לביטוי עצמי בציור נוזלית הרבה יותר וקשורה בתמיכה במרכיבים הרגשיים של הצייר ושבירת מחסומים, ולאו דווקא בטכניקה זו או אחרת. נכתב על ידי "הסדנא" חוגים לציור,פיסול,צילום ועוד . רחובות ,באר שבע,שוהם מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI