דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
פסיכולוגיה
תרגול הקאג'יו
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
"עלינו רק להזכיר לעצמנו, כי המקור לכל אושר הוא התודעה עצמה"<br/> <br/> מעטים מאוד האנשים המסוגלים למדוט בצורה משמעותית לפרקי זמן ארוכים. להיות תפוסים בעולם המותנה בלבד – זהו בזבוז הפוטנציאל. הטוב ביותר הוא לשלב את לימודי הבודהה (דהרמה) בחיי היומיום, ולנו, הקאג'יואים, יש בסיס מעולה כדי לעשות זאת. דרך קשרנו ההדוק עם הלאמה ולימודי המהמודרה הבלתי-רגילים אנו יכולים להתפתח בכל רגע ובכל מצב. הדגש כאן אינו בתרגולי ישיבה יומיומיים ארוכים, אלא ב"דרך המלך": אדם מתנהג כמו בודהה עד שהוא הופך בודהה.
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>תרגול הקאג'יו</title> <meta name="description" content=""עלינו רק להזכיר לעצמנו, כי המקור לכל אושר הוא התודעה עצמה"<br/> <br/> מעטים מאוד האנשים המסוגלים למדוט בצורה משמעותית לפרקי זמן ארוכים. להיות תפוסים בעולם המותנה בלבד – זהו בזבוז הפוטנציאל. הטוב ביותר הוא לשלב את לימודי הבודהה (דהרמה) בחיי היומיום, ולנו, הקאג'יואים, יש בסיס מעולה כדי לעשות זאת. דרך קשרנו ההדוק עם הלאמה ולימודי המהמודרה הבלתי-רגילים אנו יכולים להתפתח בכל רגע ובכל מצב. הדגש כאן אינו בתרגולי ישיבה יומיומיים ארוכים, אלא ב"דרך המלך": אדם מתנהג כמו בודהה עד שהוא הופך בודהה."> <meta name="keywords" content="לאמה אולה נידהל, בודהיזם טיבטי, בודהה, בודהיזם דרך היהלום, קארמה קאגיו, מדיטציה, דהרמה, תודעה, פילוסופיה, פסיכולוגיה, גורו, מודעות, רוחניות, התפתחות, הארה, שחרור, חירות, רגשות, מחשבות, מרחב, שמחה, אושר, חמלה, חוכמה, יציבות, חוסר פחד, ויפאסאנה, השקפה"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>תרגול הקאג'יו</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="תרגול הקאג'יו" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author167.aspx ">מאמרים מבודהיזם דרך היהלום</a></strong><br/> <br/><div class="section1"> <h2 style="text-align: center;"><span style="font-family:Arial;" dir="rtl" lang="he">"עלינו רק להזכיר לעצמנו, כי המקור לכל אושר הוא התודעה עצמה"</span><span style="font-family:Arial;"></span></h2> <p style="direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: right;" dir="rtl"><span style="font-family:Arial;"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" lang="he">מעטים מאוד האנשים המסוגלים למדוט בצורה משמעותית לפרקי זמן ארוכים. להיות תפוסים בעולם המותנה בלבד – זהו בזבוז הפוטנציאל. הטוב ביותר הוא לשלב את לימודי ה<span style="text-decoration: underline;"><span style="text-decoration: underline;"><a href="http://www.buddhism.org.il/faq/basicsonbuddhism.html#2"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">בודהה</span></span></span></a></span></span> (<a href="http://www.buddhism.org.il/glossary/dalet.html#2"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">דהרמה</span></span></span></a>) בחיי היומיום, ולנו, הקאג'יואים, יש בסיס מעולה כדי לעשות זאת. דרך קשרנו ההדוק עם ה<a href="http://www.buddhism.org.il/glossary/lamed.html#1"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">לאמה</span></span></span></a> ולימודי ה<a href="http://www.buddhism.org.il/glossary/mem.html#19"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">מהמודרה</span></span></span></a> הבלתי-רגילים אנו יכולים להתפתח בכל רגע ובכל מצב. הדגש כאן אינו בתרגולי ישיבה יומיומיים ארוכים, אלא ב"דרך המלך": אדם מתנהג כמו בודהה עד שהוא הופך בודהה.</span></span><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" dir="ltr"></span></p> <p style="text-align: right; direction: rtl; unicode-bidi: embed;" dir="rtl"><span style="font-family:Arial;"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" lang="he">הראייה הלא-דואלית אינה כרוכה במשהו קשה יותר מלימודן בעל-פה של כמה אמיתות מרכזיות על טבעה של ה<a href="http://www.buddhism.org.il/glossary/tav.html#1"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">תודעה</span></span></span></a>, ואז להתאמן לראותן עוֹבדות בעולם. טיפשי הדבר להיות בודהיסט ולא להשתמש בכלים אלו. בנוסף ל<a href="http://www.buddhism.org.il/glossary/tav.html#4"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">נְיוֹנְדְרוֹ</span></span></span></a> (ההכנות) וה<a href="http://www.buddhism.org.il/meditation.html"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">מדיטציות</span></span></span></a> היומיות הספונטניות על <a href="http://www.buddhism.org.il/karmapa.html"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">קַרְמַאפָּה</span></span></span></a>, כדאי גם להחזיק את הלאמה בלב, ולאפשר לאורו לקרון החוצה אל כל היצורים. שיטות אלו יחדיו מאפשרות להתבונן ב</span><strong><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;"><span style="font-family:Arial;"> </span></span></strong><span style="font-family:Arial;">תודעה מרמת המַהַמוּדְרָה.</span></span></p> <p style="text-align: right; direction: rtl; unicode-bidi: embed;" dir="rtl"><span style="font-family:Arial;"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" lang="he">קריאה תכופה, גם אם קלילה, של לימודי המַהַמוּדְרָה, שנכתבו על-ידי רבי-אמנים כמו <a href="http://www.buddhism.org.il/tilopa.html"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">טילופה</span></span></span></a>, הקַרְמַאפָּה השלישי,<a href="http://www.buddhism.org.il/teachers/karmapa3.html"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;"> רנג'ונג דורג'ה</span></span></span></a>, או הקרמאפה התשיעי, <a href="http://www.buddhism.org.il/teachers/karmapa9.html"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">וַאנְגְצ'וֹק דורג'ה</span></span></span></a>, מוסיפה את ההיבטים המשלימים למה שיהיה כבר קיים כחיים מודעים ובעלי <a href="http://www.buddhism.org.il/glossary/shin.html#7"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">שחרור</span></span></span></a> עצמי מתמיד. אולי יוכח עוד שהעוזרים הטובים מכול הם חברינו במרכז המקומי. </span></span></p> <p style="text-align: right; direction: rtl; unicode-bidi: embed;" dir="rtl"><span style="font-family:Arial;"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" lang="he"><a href="http://www.buddhism.org.il/centers.html"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">קבוצות הקאג'יו</span></span></span></a> שלנו, בהנחיית קרמאפה <a href="http://www.buddhism.org.il/teachers/karmapa17.html"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">טאיה דורג'ה</span></span></span></a>, מתרבות בכל מקום באמצעות התחלקות בהתנסות. ככל שראיית המהמודרה מתרחבת, היא מקנה משמעות לכל הדברים בחיים. זהו הנכס החשוב ביותר שיש לנו, מכיוון ששום דבר, מלבד ראייתנו, מחליט אם אנו מאושרים או אומללים, עשירים או עניים. ללא המהמודרה, הופך אדם רק למבוגר יותר – אך לא לחכם יותר.</span></span></p> <p style="text-align: right; direction: rtl; unicode-bidi: embed;" dir="rtl"><span style="font-family:Arial;"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" lang="he">כל מי שכבר הבין משמעות עמוקה זו לעולם לא ייפול חזרה לרמה של צרכנות מצויה, גם לא ייתפס לשגעונות חולפים ושטחיים כמו "</span></span><span style="font-family:Arial;"><span class="spelle"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" dir="ltr">p.c</span></span></span><span style="font-family:Arial;"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" lang="he">." – "פוליטיקל קורקט" – כלומר התנהגות הולמת. תמיכתנו בידע הנצחי שלנו ובברכה שאנו נושאים עושה אותנו <a href="http://www.buddhism.org.il/articles/refuge.html"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">מחסה</span></span></span></a> לכול. מי מאתנו לא שמע לעתים קרובות על כך שה</span><strong><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;"><span style="font-family:Arial;"> </span></span></strong><span style="font-family:Arial;">תודעה <a href="http://www.buddhism.org.il/glossary/reish.html#9"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">ריקה</span></span></span></a>, בהירה וחסרת-גבולות? אם אנו רק חיים כך ומבטאים בצורה פעילה את טבענו כאינו ניתן להשמדה, שופע ואוהב, אזי תביא המהמודרה אינספור יצורים למשמעות ושמחה אל-זמניות.</span></span></p> <p style="text-align: right; direction: rtl; unicode-bidi: embed;" dir="rtl"><span style="font-family:Arial;"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" lang="he">חשוב לא לאבד את האומץ – גם אם אין תוצאות מוחשיות למשך זמן מסוים. המטרה עצמה היא המצב שבו איננו מצפים לדבר, ותהליך ה<a href="http://www.buddhism.org.il/glossary/hey.html#1"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">הארה</span></span></span></a> ממשיך תמיד ברמות התת-מודע. אל תחשבו שאינכם יכולים למדוט, ותחפשו פיצוי דרך "מדעים רכים" או אמונה טפלה. דיון על פירמידות והורוסקופים רק מוביל ליתר-בלבול.</span></span></p> <p style="text-align: right; direction: rtl; unicode-bidi: embed;" dir="rtl"><span style="font-family:Arial;"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" lang="he">העולם המודרני מקיף אותנו ברשמים נעימים וחושניים, אך כולם ארעיים. רק המודעות החווה אותם תמידית. כמובן, הגיוני למלא את חיינו יופי ולגרום לאנשים להיות מודעים לגבי אפשרויות חושיהם, אך הניסיון להחליף את החוויות הלא-נעימות בנעימות לא יוביל אל המטרה הסופית. רק ההכרה עצמה של החווה משחררת אותנו. זו הסיבה מדוע חשובה כל-כך <a href="http://www.buddhism.org.il/faq/meditating.html#1"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">מדיטציה</span></span></span></a> עם הראייה הנכונה.</span></span></p> <p style="text-align: right; direction: rtl; unicode-bidi: embed;" dir="rtl"><span style="font-family:Arial;"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" lang="he">פרט לזמן בו אני מלמד אחרים, נותר לי זמן מועט ל</span><strong><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;"><span style="font-family:Arial;"> </span></span></strong><span style="font-family:Arial;">מדיטציה בישיבה. לוח הזמנים שלי – שבמשך 35 השנים האחרונות כלל עיר חדשה כמעט כל יום והקמה של 504 מרכזים סביב העולם – אינו מאפשר זאת. במקום זאת אני משאיר את תודעתי במקומה, ומאפשר לרגליי להתרוצץ. אתם יכולים לעשות אותו דבר. הפיקו את הטוב ביותר מכל רגע בכך שתפעלו תמיד ללא מאמץ ובספונטניות, ותחזיקו את הלאמה בלבכם. הניחו לנוירוזות לצוף הלאה על סרט משומן של <a href="http://www.buddhism.org.il/glossary/mem.html#34"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">מנטרות</span></span></span></a>, וראו את כל הדברים ברמה הגבוהה ביותר. לדוגמה: בזמן נהיגה היו מודעים לכוחו המהנה של מה שנע תחתכם וסביבכם.</span></span></p> <p style="text-align: right; direction: rtl; unicode-bidi: embed;" dir="rtl"><span style="font-family:Arial;"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" lang="he">כמובן, חשוב ליצור מספיק מרחק, שיאפשר לבחור את הקומדיות ולהימנע מהטרגדיות של החיים. לשם כך יש לעשות מדיטציית ישיבה של <a href="http://www.buddhism.org.il/glossary/dalet.html#31"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">דרך היהלום</span></span></span></a> לעתים קרובות ככל האפשר. אבל אם החיים תובעניים מדי, צריך רק להפיק את המיטב מהמצב, להתמזג עם הלאמה ולפעול כמוהו: פשוט להיות מודע לפוטנציאל המתרחש, או להישאר עם התנודות של המנטרות הפנימיות. בכל הפעילויות תחושת ההימצאות ב<a href="http://www.buddhism.org.il/glossary/alef.html#18"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">ארץ טהורה</span></span></span></a> מלאת משמעות צריכה להיות מוחזקת ומחוזקת. אנו לומדים זאת בצורה הטובה ביותר דרך <a href="http://www.buddhism.org.il/meditation.html"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">מדיטציות</span></span></span></a><a href="http://www.buddhism.org.il/glossary/mem.html#25"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">מחסה</span></span></span></a> הבלתי-מעורער עבור הכול. אל לנו לצפות שזה יקרה מעצמו, אולם אפשר להפוך לעצלנים בקלות רבה. כולם נהנים מכך שדברים נעשים עבורם על-ידי אחרים, ולכן עלינו לזכור שאף אחד לא יכול להפוך מואר בשבילנו. היינו מעכבים באופן חמור אחרים בהתפתחותם, אילו היינו מקבעים את סוג ה</span><strong><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;"><span style="font-family:Arial;"> </span></span></strong><span style="font-family:Arial;">בודהיזם המסורתי, המשאיר את התרגול לנזירים ונזירות, והאחרים יכולים אז להמשיך לישון במצפון שקט עד שנהיה מאוחר מדי. ספונטניות במשך ההפסקות הטבעיות של היום. בהדרגה ימלא מצב תודעה זה את חיינו, ואנו נהפוך ל</span></span></p> <p style="text-align: right; direction: rtl; unicode-bidi: embed;" dir="rtl"><span style="font-family:Arial;"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" lang="he">רק שאלה של זמן היא עד שהמדיטציות שלנו יביאו מצב יציב של אושר עילאי, המשתווה רק לאיחודנו עם בנות-זוגנו או בני-זוגנו הטובים ביותר. אין אמצעים חיצוניים, היכולים ליצור שמחות שאינן טבועות בתוכנו. חיפוש אחר האושר דרך נכסים או דרך הרשמים של חושינו, דומה לניסיון להעביר משהו ממרחק רב עם מוט מתנודד. פעולה זו מאוד לא מדויקת, ולעתים קרובות מביאה לתוצאות בלתי רצויות.</span></span></p> <p style="text-align: right; direction: rtl; unicode-bidi: embed;" dir="rtl"><span style="font-family:Arial;"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" lang="he">עבודה עם ה</span><strong><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;"><span style="font-family:Arial;"> </span></span></strong><span style="font-family:Arial;">תודעה ישירות דרך <a href="http://www.buddhism.org.il/glossary/mem.html#8"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">מדיטציה</span></span></span></a> היא כמו מוט הילוכים מדויק של מכונית ספורט גרמנית. היא מביאה תוצאות תמידיות, והרבה יותר יעילה מהפעלתם של תומכים חיצוניים כדי להזין חוויות נעימות בחזרה לעצמנו.</span></span></p> <p style="text-align: right; direction: rtl; unicode-bidi: embed;" dir="rtl"><span style="font-family:Arial;"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" lang="he">למעשה עובד העולם המותנה כמו קנוניה, כדי למנוע מאתנו מציאת ערכים נצחיים. בכל מקום אנו שומעים: "תקנה זאת – ותהיה מאושר"; "השתמש במשחת שיניים זו – ותצליח"; "טייל שם ותעשה חיים....". הסתכלו כמה הרבה אנשים מנסים למכור לכם ספה או טלוויזיה, וכמה מעט מציעים לכם ספר-<a href="http://www.buddhism.org.il/glossary/dalet.html#2"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">דהרמה</span></span></span></a>. לכן, כה הכרחי ידע על טבעה המוחלט והיחסי של ה</span><strong><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;"><span style="font-family:Arial;"> </span></span></strong><span style="font-family:Arial;">תודעה. עלינו להבין שכל חוויה היא כמו חלום אישי בתוך חלום משותף, ורק החווה קיים באמת. זוהי מתנתנו האדירה לעולם בתור בודהיסטים – וקרוב לוודאי גם של ההינדים של אַדְוִויטָה וֶדַנְטָה: שאנו מראים את המטרה המוחלטת – מודעות מוארת מעבר לכל דואליות או אגו. זאת גם הסיבה מדוע כה חשוב שלא נהפוך לעולם לחלודים או לשטחיים, אלא תמיד תהיה לנו זווית חדשה ורעננה על ה<a href="http://www.buddhism.org.il/faq/buddhistkeywords.html#2"><span style="text-decoration: none; text-underline: none;"><span style=" text-decoration: none;"><span style="color: #0000ff;">הארה</span></span></span></a>, כדי להביא השראה לעולם משתנה.</span></span></p> <p style="text-align: right; direction: rtl; unicode-bidi: embed;" dir="rtl"><span style="font-family:Arial;"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" lang="he">אף שרבים תמהים על סגנוננו הקליל, יכולים להצליח יותר, בעולם על-ידי החזקת ראיית-המַהַמוּדְרָה הרגועה. רוגע פנימי ומרחב הם יתרונות גם ברמה של משרות וכסף. לעתים קרובות, מעבירים אנשים חסרי שיקול-דעת דברים מ-א' ל-ב' – ולמחרת בחזרה ל-א' - מתוך מחשבה שהם עושים עבודה יצרנית; אך חזרות חסרות-משמעות אלו נושרות עם השקפת-העל המתעצמת. ככל שעובדים מתוך יותר מודעות, כך יהיו יותר תוצאות ממאמץ זהה. בשל כך גם האנשים העסוקים ביותר צריכים למצוא זמן ל</span><strong><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;"><span style="font-family:Arial;"> </span></span></strong><span style="font-family:Arial;">מדיטציה. הברכה של כל דבר בו נוגעים תתעצם, והדוגמה תביא השראה לאחרים.</span></span></p> <p style="text-align: right; direction: rtl; unicode-bidi: embed;" dir="rtl"><span style="font-family:Arial;"><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;" lang="he">בעבר, בשנות השבעים, סיפר לי לאמה אחד שמנבאים זמן, בו הלאמה יצטרך להתחנן בפני תלמידיו למדוט. זה נראה כמו סימן לדעיכה, בכמה תרבויות בודהיסטיות מסורתיות אולי כבר קרה הדבר. אצלנו, במערב, קיים כיום מצב הפוך: חיפושנו אחרי פלאי ה</span><strong><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;"><span style="font-family:Arial;"> </span></span></strong><span style="font-family:Arial;">תודעה רענן וחי. עלינו רק להזכיר לעצמנו שהמקור לכל אושר הוא ה</span><strong><span style="font-size:10pt; font-family:Arial;"><span style="font-family:Arial;"> </span></span></strong><span style="font-family:Arial;">תודעה עצמה. בעזרת עבודה מתמדת אנו יכולים לקדם זאת. </span></span></p> <p class="msonormal" style="text-align: right;" dir="rtl"><span lang="he"> </span></p> <p class="msonormal"> </p></div> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
תרגול הקאג'יו "עלינו רק להזכיר לעצמנו, כי המקור לכל אושר הוא התודעה עצמה" מעטים מאוד האנשים המסוגלים למדוט בצורה משמעותית לפרקי זמן ארוכים. להיות תפוסים בעולם המותנה בלבד – זהו בזבוז הפוטנציאל. הטוב ביותר הוא לשלב את לימודי הבודהה (דהרמה) בחיי היומיום, ולנו, הקאג'יואים, יש בסיס מעולה כדי לעשות זאת. דרך קשרנו ההדוק עם הלאמה ולימודי המהמודרה הבלתי-רגילים אנו יכולים להתפתח בכל רגע ובכל מצב. הדגש כאן אינו בתרגולי ישיבה יומיומיים ארוכים, אלא ב"דרך המלך": אדם מתנהג כמו בודהה עד שהוא הופך בודהה. הראייה הלא-דואלית אינה כרוכה במשהו קשה יותר מלימודן בעל-פה של כמה אמיתות מרכזיות על טבעה של התודעה, ואז להתאמן לראותן עוֹבדות בעולם. טיפשי הדבר להיות בודהיסט ולא להשתמש בכלים אלו. בנוסף לנְיוֹנְדְרוֹ (ההכנות) והמדיטציות היומיות הספונטניות על קַרְמַאפָּה, כדאי גם להחזיק את הלאמה בלב, ולאפשר לאורו לקרון החוצה אל כל היצורים. שיטות אלו יחדיו מאפשרות להתבונן ב תודעה מרמת המַהַמוּדְרָה. קריאה תכופה, גם אם קלילה, של לימודי המַהַמוּדְרָה, שנכתבו על-ידי רבי-אמנים כמו טילופה, הקַרְמַאפָּה השלישי, רנג'ונג דורג'ה, או הקרמאפה התשיעי, וַאנְגְצ'וֹק דורג'ה, מוסיפה את ההיבטים המשלימים למה שיהיה כבר קיים כחיים מודעים ובעלי שחרור עצמי מתמיד. אולי יוכח עוד שהעוזרים הטובים מכול הם חברינו במרכז המקומי. קבוצות הקאג'יו שלנו, בהנחיית קרמאפה טאיה דורג'ה, מתרבות בכל מקום באמצעות התחלקות בהתנסות. ככל שראיית המהמודרה מתרחבת, היא מקנה משמעות לכל הדברים בחיים. זהו הנכס החשוב ביותר שיש לנו, מכיוון ששום דבר, מלבד ראייתנו, מחליט אם אנו מאושרים או אומללים, עשירים או עניים. ללא המהמודרה, הופך אדם רק למבוגר יותר – אך לא לחכם יותר. כל מי שכבר הבין משמעות עמוקה זו לעולם לא ייפול חזרה לרמה של צרכנות מצויה, גם לא ייתפס לשגעונות חולפים ושטחיים כמו "p.c." – "פוליטיקל קורקט" – כלומר התנהגות הולמת. תמיכתנו בידע הנצחי שלנו ובברכה שאנו נושאים עושה אותנו מחסה לכול. מי מאתנו לא שמע לעתים קרובות על כך שה תודעה ריקה, בהירה וחסרת-גבולות? אם אנו רק חיים כך ומבטאים בצורה פעילה את טבענו כאינו ניתן להשמדה, שופע ואוהב, אזי תביא המהמודרה אינספור יצורים למשמעות ושמחה אל-זמניות. חשוב לא לאבד את האומץ – גם אם אין תוצאות מוחשיות למשך זמן מסוים. המטרה עצמה היא המצב שבו איננו מצפים לדבר, ותהליך ההארה ממשיך תמיד ברמות התת-מודע. אל תחשבו שאינכם יכולים למדוט, ותחפשו פיצוי דרך "מדעים רכים" או אמונה טפלה. דיון על פירמידות והורוסקופים רק מוביל ליתר-בלבול. העולם המודרני מקיף אותנו ברשמים נעימים וחושניים, אך כולם ארעיים. רק המודעות החווה אותם תמידית. כמובן, הגיוני למלא את חיינו יופי ולגרום לאנשים להיות מודעים לגבי אפשרויות חושיהם, אך הניסיון להחליף את החוויות הלא-נעימות בנעימות לא יוביל אל המטרה הסופית. רק ההכרה עצמה של החווה משחררת אותנו. זו הסיבה מדוע חשובה כל-כך מדיטציה עם הראייה הנכונה. פרט לזמן בו אני מלמד אחרים, נותר לי זמן מועט ל מדיטציה בישיבה. לוח הזמנים שלי – שבמשך 35 השנים האחרונות כלל עיר חדשה כמעט כל יום והקמה של 504 מרכזים סביב העולם – אינו מאפשר זאת. במקום זאת אני משאיר את תודעתי במקומה, ומאפשר לרגליי להתרוצץ. אתם יכולים לעשות אותו דבר. הפיקו את הטוב ביותר מכל רגע בכך שתפעלו תמיד ללא מאמץ ובספונטניות, ותחזיקו את הלאמה בלבכם. הניחו לנוירוזות לצוף הלאה על סרט משומן של מנטרות, וראו את כל הדברים ברמה הגבוהה ביותר. לדוגמה: בזמן נהיגה היו מודעים לכוחו המהנה של מה שנע תחתכם וסביבכם. כמובן, חשוב ליצור מספיק מרחק, שיאפשר לבחור את הקומדיות ולהימנע מהטרגדיות של החיים. לשם כך יש לעשות מדיטציית ישיבה של דרך היהלום לעתים קרובות ככל האפשר. אבל אם החיים תובעניים מדי, צריך רק להפיק את המיטב מהמצב, להתמזג עם הלאמה ולפעול כמוהו: פשוט להיות מודע לפוטנציאל המתרחש, או להישאר עם התנודות של המנטרות הפנימיות. בכל הפעילויות תחושת ההימצאות בארץ טהורה מלאת משמעות צריכה להיות מוחזקת ומחוזקת. אנו לומדים זאת בצורה הטובה ביותר דרך מדיטציותמחסה הבלתי-מעורער עבור הכול. אל לנו לצפות שזה יקרה מעצמו, אולם אפשר להפוך לעצלנים בקלות רבה. כולם נהנים מכך שדברים נעשים עבורם על-ידי אחרים, ולכן עלינו לזכור שאף אחד לא יכול להפוך מואר בשבילנו. היינו מעכבים באופן חמור אחרים בהתפתחותם, אילו היינו מקבעים את סוג ה בודהיזם המסורתי, המשאיר את התרגול לנזירים ונזירות, והאחרים יכולים אז להמשיך לישון במצפון שקט עד שנהיה מאוחר מדי. ספונטניות במשך ההפסקות הטבעיות של היום. בהדרגה ימלא מצב תודעה זה את חיינו, ואנו נהפוך ל רק שאלה של זמן היא עד שהמדיטציות שלנו יביאו מצב יציב של אושר עילאי, המשתווה רק לאיחודנו עם בנות-זוגנו או בני-זוגנו הטובים ביותר. אין אמצעים חיצוניים, היכולים ליצור שמחות שאינן טבועות בתוכנו. חיפוש אחר האושר דרך נכסים או דרך הרשמים של חושינו, דומה לניסיון להעביר משהו ממרחק רב עם מוט מתנודד. פעולה זו מאוד לא מדויקת, ולעתים קרובות מביאה לתוצאות בלתי רצויות. עבודה עם ה תודעה ישירות דרך מדיטציה היא כמו מוט הילוכים מדויק של מכונית ספורט גרמנית. היא מביאה תוצאות תמידיות, והרבה יותר יעילה מהפעלתם של תומכים חיצוניים כדי להזין חוויות נעימות בחזרה לעצמנו. למעשה עובד העולם המותנה כמו קנוניה, כדי למנוע מאתנו מציאת ערכים נצחיים. בכל מקום אנו שומעים: "תקנה זאת – ותהיה מאושר"; "השתמש במשחת שיניים זו – ותצליח"; "טייל שם ותעשה חיים....". הסתכלו כמה הרבה אנשים מנסים למכור לכם ספה או טלוויזיה, וכמה מעט מציעים לכם ספר-דהרמה. לכן, כה הכרחי ידע על טבעה המוחלט והיחסי של ה תודעה. עלינו להבין שכל חוויה היא כמו חלום אישי בתוך חלום משותף, ורק החווה קיים באמת. זוהי מתנתנו האדירה לעולם בתור בודהיסטים – וקרוב לוודאי גם של ההינדים של אַדְוִויטָה וֶדַנְטָה: שאנו מראים את המטרה המוחלטת – מודעות מוארת מעבר לכל דואליות או אגו. זאת גם הסיבה מדוע כה חשוב שלא נהפוך לעולם לחלודים או לשטחיים, אלא תמיד תהיה לנו זווית חדשה ורעננה על ההארה, כדי להביא השראה לעולם משתנה. אף שרבים תמהים על סגנוננו הקליל, יכולים להצליח יותר, בעולם על-ידי החזקת ראיית-המַהַמוּדְרָה הרגועה. רוגע פנימי ומרחב הם יתרונות גם ברמה של משרות וכסף. לעתים קרובות, מעבירים אנשים חסרי שיקול-דעת דברים מ-א' ל-ב' – ולמחרת בחזרה ל-א' - מתוך מחשבה שהם עושים עבודה יצרנית; אך חזרות חסרות-משמעות אלו נושרות עם השקפת-העל המתעצמת. ככל שעובדים מתוך יותר מודעות, כך יהיו יותר תוצאות ממאמץ זהה. בשל כך גם האנשים העסוקים ביותר צריכים למצוא זמן ל מדיטציה. הברכה של כל דבר בו נוגעים תתעצם, והדוגמה תביא השראה לאחרים. בעבר, בשנות השבעים, סיפר לי לאמה אחד שמנבאים זמן, בו הלאמה יצטרך להתחנן בפני תלמידיו למדוט. זה נראה כמו סימן לדעיכה, בכמה תרבויות בודהיסטיות מסורתיות אולי כבר קרה הדבר. אצלנו, במערב, קיים כיום מצב הפוך: חיפושנו אחרי פלאי ה תודעה רענן וחי. עלינו רק להזכיר לעצמנו שהמקור לכל אושר הוא ה תודעה עצמה. בעזרת עבודה מתמדת אנו יכולים לקדם זאת. נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI