דף הבית בניין ואחזקה ריהוט וילונות בעולם מודרני
וילונות בעולם מודרני
אורי 08/08/10 |  צפיות: 2096

וילונות.

פעם וילונות היו עסק פשוט. אתם אולי עוד זוכרים את אותם וילונות בבית סבתא: אלו היו תמיד וילונות מאותם בדים גסים, באיזו דוגמת שנות השבעים מזעזעת בצבעים עזים – משהו שאפילו בחלוף כמה עשורים עדיין לא ייחשב מוצלח מספיק בתור פריט רטרו. אחר כך התחילו לשווק ולייצר וילונות בד נאים וקלילים יותר, אבל עדיין המבחר היה דל יחסית לשפע המטורף שקיים היום. כי בשנות האלפיים המגוון הוא לא רק בצבע ובסוג של הבדים מהם מורכבים אותם וילונות מתנפנפים. היום הווילונות הם עסק היי-טקי לכל דבר, ומגיעים במגוון סוגים שלא דמיינו בעבר – עם רפרפות פסים ורטיקליות, גלילה למעלה, מה לא – וזו רק ההתחלה של החידושים בתחום הווילונות. היום הם אפילו כבר מחוברים לחשמל ולשלט רחוק. בכלל וילונות הם לרוב השלמה שמתאימים בעיצוב אל רהיטים.

וילונות חשמליים זה הטרנד החדש. למי יש כוח לרוץ בחלל עבודה גדול כדי לרוץ ולסגור וילון אחר וילון בשעה שבה השמש הישירה מטגנת את העובדים דרך החלון, ומטילה אור גדול ומסנוור על מסכי המחשב? היום אפשר להרים ביד אחת את השלט, ללחוץ על כפתור, וכל הווילונות בחדר מיד סרים למרותכם, בלי שתצטרכו לזוז בכלל מהכסא המשרדי הנוח. וזה לא הכל – וילונות חשמליים מופעלים בשלט או בלחיצה על מתג חשמלי לא חייבים להיסגר או להיפתח כולם בבת אחת. אפשר לשלוט כל פעם על קטע וילון אחד או יותר בחדר. יש גם סוגי סגירה ופתיחה שונים, אם רוצים וילון שנפתח בלחיצת כפתור לצדדים, נגלל למעלה כמו דלת של חנייה, או עשוי בכלל מרצועות תריסים מתכווננות לפי פקודה. כל האפשרויות, וכולן ממתינות ומזומנות בלחיצת כפתור.

בעידן החדש גם מתחילים לצוץ "בתים חכמים", כאלו שמערכות שונות בהם נשלטות על ידי מערכות בקרה מרכזיות מתוחכמות. המערכות הללו יכולות להחליט מתי לחמם מים למקלחת, מתי להפעיל מזגן, איזו טמפרטורה מתאימה לכל חדר, והן גם יכולות לשלוט על וילונות בבית. למה זה טוב? נגיד שבשעות מסוימות השמש מגיעה בזווית מסוימת אל חלונות הסלון ומכה בקרניים ישירות אל פנים החדר. האור שלה מסנוור, וגם לא ממש בריא ליושבים בסלון ולרהיטים מסוימים שצריכים לסבול את הקרינה הזו יום אחרי יום, 365 יום בשנה. מערכות בקרה של "בית חכם" יידעו מתי אור השמש בחדר חזק מדי ופשוט יזיזו את וילונות החדר כך שיסננו את כמות האור הנכנסת למידה הרצויה.

אם כל ההיי-טק הטכנולוגי הזה הוא יותר מדי בשבילכם, תשמחו לדעת שלצדו יש גם דווקא טרנד נוסף של מעבר לבחירה בווילונות עשויים מחומרים טבעיים מיוחדים. למשל, יש היום אופנה של התקנת וילונות מיקדו בבית. וילונות אלו כלל אינם עשויים בד כמו וילונות רגילים, אלא מפסים דקיקים של עץ במבוק או עצי דקל.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורי


 


מאמרים נוספים מאת אורי
 
ניתוחים פלסטיים – מה שרואים במראה
אלפי אנשים בישראל עוברים מדי שנה ניתוחים פלסטיים, שלעיתים מערבים היבט קוסמטי בלבד ופעמים אחרות גם פן רפואי

רופאים, מטופלים ומה שביניהם
כאשר אתם מגיעים לבדיקות אצל רופאים ישנם מספר כללים המחייבים את נותן השירות, שכן היחסים שבין רופאים למטופלים מעוגנים בחוקים, כללי אתיקה ופסיקות, אשר נועדו לשמור על מערכת יחסים תקינה ועל זכויותיהם של הפציינטים

לקחת אחריות על בריאות המשפחה
בריאות המשפחה הייתה מאז ומתמיד בראש מעיני האדם, ודבר זה יישאר תמיד נכון. יחד עם זאת, ישנם מספר וחידושים המאפיינים את העידן המודרני, שמכריחים אותנו לקחת יותר אחריות על מעשינו.

ייחודו של טיפול משפחתי
מטבע הדברים, בכל משפחה קיימות תקופות טובות יותר ופחות, אותן אנו עוברים ביחד ובכוחות משותפים. ואולם, לעיתים הבעיות נעשות קשות ותכופות יותר, מעוררות דאגה גדולה, ופוגעות באופן מהותי בתפקוד ובאיכות החיים. במקרים אלו, כדאי לשקול פנייה אל טיפול משפחתי המבוצע על ידי פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים ועובדים סוציאליים שעברו הכשרות מיוחדות בתחום.

מצלמות לרכב
19/05/14 | רכב
במאמר זה נסביר הכל על מצלמות לרכב!

כיצד תמצאו חנויות פרחים בנתניה?
אם בעבר, כאשר חיפשתם חנות פרחים בנתניה הייתם מגיעים פיזית אל החנות, על מנת לבחור את הפרחים, לקחת אותם ולשלם עליהם, הרי שהיום המצב הוא שונה לחלוטין לכל הדעות...

בקרת כניסה, שעון נוכחות ועוד...
בקרת כניסה, היא עניין שיש להשקיע בו מחשבה מרובה, במיוחד כאשר מדובר על מקומות עבודה או בנייני מגורים. תוכלו לשים לב, שלא רק מקומות סגורים רבים.....

ISO 9001 וכל מה שצריך לדעת על ISO 13485
17/04/12 | תעשייה
מאמר המסביר על התקנים הדרושים

מידע אודות רישום פטנטים
המאמר הבא מביא הכל על עריכת פטנטים ורישום פטנטים

שכפול מפתחות ע"י מנעולן
26/02/12 | בית חכם
המאמר הבא מביא הכל על שכפול מפתחות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI