דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר רופאים, מטופלים ומה שביניהם
רופאים, מטופלים ומה שביניהם
אורי 23/10/16 |  צפיות: 6088

רופאים, מטופלים ומה שביניהם

כאשר אתם מגיעים לבדיקות אצל רופאים ישנם מספר כללים המחייבים את נותן השירות, שכן היחסים שבין רופאים למטופלים מעוגנים בחוקים, כללי אתיקה ופסיקות, אשר נועדו לשמור על מערכת יחסים תקינה ועל זכויותיהם של הפציינטים. עוד חשוב לדעת כי ישנם אתרים ברשת האינטרנט הפועלים במישורים שונים לקידום ושיפור היחסים הללו, וזאת במגוון רחב של כלים וערוצים.

שמירה על זכויותיכם

כאמור, יש חוקים ותקנות המחייבים רופאים באשר הם. לדוגמא, חוק זכויות החולה מגדיר את זכותכם לקבל טיפול מקצועי הניתן בתשומת לב ובמידת הזהירות הראויה. זאת מטעם רופא שקיבל את הרישיונות המתאימים מטעם משרד הבריאות, לאחר שסיים את לימודי הרפואה הכלליים ואת תקופת ההתמחות הספציפית. בנוסף, חוק זה ותקנות האתיקה של איגוד הרופאים מגדירים את היחסים שבין רופאים לחולים, כגון היעדר אתיקה ברקימת יחסים רומנטיים, הערות פוגעניות על רקע מיני וכיוצא בזאת.

יחסים שהולכים ומשתפרים

עד לא מזמן, הגישה הרפואית הכללית התמקדה בפן המקצועי-אובייקטיבי, כאשר היחס לחולה התמקד בעיקר בסימפטומים ובתחלואה שלו ופחות באדם עצמו. אמנם, גישה זו נראית נכונה על פניה והיא עדיין קיימת, אך לכך הצטרפה ההכרה בגורם האישי, כלומר בצורך להסביר במתינות ובסבלנות לחולה אודות מצבו. כיום נראה לנו דבר זה כמובן מאיליו, אך השינוי התחולל רק לאור מחקרים שהראו את ההשפעה החיובית ביחס עמוק יותר לצרכיהם האישיים של המטופלים. על כן, בימינו עוברים סטודנטים לרפואה קורסים ייעודיים למתן יחס נאות, כולל תרגולים של מקרים מאתגרים במיוחד, וגם קופות החולים מקיימות השתלמויות דומות.

אתרי אינטרנט שמקדמים את הקשרים

אל ההתפתחויות שתיארנו מצטרפים אתרי רפואה ובריאות ברשת האינטרנט, שחרטו על דגלם לקדם את היחסים והקשרים שבין הציבור הרחב לרופאים. אתרים אלו מאפשרים לגולשים לצפות בסרטונים שהפיקו מומחי בריאות, לקרוא מאמרים מקצועיים וראיונות עימם, ולקבל טיפים חשובים שנכתבו על ידיהם. בנוסף, בפורטלים הללו ישנם פורומים בכל קשת תחומי העיסוק של רופאים, שם ניתן ליצור עימם קשר ישיר ולקבל במהירות תשובות בכל שאלה והתלבטות. חלקם מהאתרים גם מגדילים לעשות ומאפשרים לשלוח ולקבל הודעות ממנהלי הפורום במסרונים למכשיר הנייד, ואחרים גם מפעילים ערוצי טלוויזיה מקוריים ומעניינים.

לסיכום, היחסים בין רופאים למטופלים הולכים ומשתפרים עם השנים, והעידן הטכנולוגי מביא עימו שינוי חיובי של ממש בקשרים אלו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורי


 


מאמרים נוספים מאת אורי
 
ניתוחים פלסטיים – מה שרואים במראה
אלפי אנשים בישראל עוברים מדי שנה ניתוחים פלסטיים, שלעיתים מערבים היבט קוסמטי בלבד ופעמים אחרות גם פן רפואי

רופאים, מטופלים ומה שביניהם
כאשר אתם מגיעים לבדיקות אצל רופאים ישנם מספר כללים המחייבים את נותן השירות, שכן היחסים שבין רופאים למטופלים מעוגנים בחוקים, כללי אתיקה ופסיקות, אשר נועדו לשמור על מערכת יחסים תקינה ועל זכויותיהם של הפציינטים

לקחת אחריות על בריאות המשפחה
בריאות המשפחה הייתה מאז ומתמיד בראש מעיני האדם, ודבר זה יישאר תמיד נכון. יחד עם זאת, ישנם מספר וחידושים המאפיינים את העידן המודרני, שמכריחים אותנו לקחת יותר אחריות על מעשינו.

ייחודו של טיפול משפחתי
מטבע הדברים, בכל משפחה קיימות תקופות טובות יותר ופחות, אותן אנו עוברים ביחד ובכוחות משותפים. ואולם, לעיתים הבעיות נעשות קשות ותכופות יותר, מעוררות דאגה גדולה, ופוגעות באופן מהותי בתפקוד ובאיכות החיים. במקרים אלו, כדאי לשקול פנייה אל טיפול משפחתי המבוצע על ידי פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים ועובדים סוציאליים שעברו הכשרות מיוחדות בתחום.

מצלמות לרכב
19/05/14 | רכב
במאמר זה נסביר הכל על מצלמות לרכב!

כיצד תמצאו חנויות פרחים בנתניה?
אם בעבר, כאשר חיפשתם חנות פרחים בנתניה הייתם מגיעים פיזית אל החנות, על מנת לבחור את הפרחים, לקחת אותם ולשלם עליהם, הרי שהיום המצב הוא שונה לחלוטין לכל הדעות...

בקרת כניסה, שעון נוכחות ועוד...
בקרת כניסה, היא עניין שיש להשקיע בו מחשבה מרובה, במיוחד כאשר מדובר על מקומות עבודה או בנייני מגורים. תוכלו לשים לב, שלא רק מקומות סגורים רבים.....

ISO 9001 וכל מה שצריך לדעת על ISO 13485
17/04/12 | תעשייה
מאמר המסביר על התקנים הדרושים

מידע אודות רישום פטנטים
המאמר הבא מביא הכל על עריכת פטנטים ורישום פטנטים

שכפול מפתחות ע"י מנעולן
26/02/12 | בית חכם
המאמר הבא מביא הכל על שכפול מפתחות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI