דף הבית רפואה ובריאות רפואה תת פעילות של בלוטת התריס (היפו תירואיד) – טיפול טבעי
תת פעילות של בלוטת התריס (היפו תירואיד) – טיפול טבעי
ד"ר רעות בר-לב BobyReset 05/09/10 |  צפיות: 4029

בלוטת התריס משמשת בגוף כתרמוסטט (מווסת).
הבלוטה מפרישה הורמונים T3 T4 האחראים לוויסות חילוף החומרים בכל תא בגוף,משלב העוברי ועד סוף החיים, מחסור בהורמונים אלו יכול להשפיע כמעט על כל מערכות ופעולות הגוף.

סימפטומים לתת פעילות בלוטת התריס:
· השמנה· עייפות, חולשה וצורך בהרבה שעות שינה· רגישות לקור· דיכאון· פגיעה בזיכרון וחוסר ריכוז· חוסר תיאבון (עם זאת השמנה)· בצקת· עור יבש· נשירת שיער ושיער מתפצל· ציפורניים דקות ומתפצלות· אוסטאופורוזיס· עצירות· לחץ דם נמוך, דופק איטי· אל ווסת (אמנוריאה)· ירידה בחשק המיני· אנמיה· שומנים וכולסטרול גבוהים בדם· דיבור איטי וכבד· טמפרטורת גוף נמוכה· מיגרנה
חומרת הסימפטומים במבוגרים משתנה, ממחסור קל (שבקושי ניתן לגלות)עד למצבי מחסור חמורים (המסכנים חיים). 

הפרעה בבלוטה מאופיינת לרוב בקרב נשים, בין 10% ל-15% מהנשים סובלות מהפרעה בבלוטה,לעומתן גברים סובלים פחות מבעיה זו (כ-2%-3%). 

תת פעילות בלוטת התריס מסווגת לפי האיבר הגורם להופעתה:
· היפותירואיד ראשוני (primary)הבעיה בבלוטה עצמה, אשר אינה מפרישה הורמונים בכמות הרצויה.
הגורם הנפוץ הינו מחלת השימוטו.מקרה זה מאופיין בערכי TSH גבוהים מעט או בטווח הנורמה ו- T3 T4 נמוכים.
· היפותירואיד שניוני (secondary)הבעיה שבלוטת יותרת המוח אינה מפרישה כמות מספקת של הורמון TSH (בלוטת התריס מופעלת כתגובה להפרשת הורמון TSH).
הגורם הינו נזק שנגרם לבלוטת יותרת המוח (כגידול, ניתוח או פגיעת ראש)מקרה זה מאופיין בערכי TSH נמוכים.
· היפותירואיד שלישוני (tertiary)הבעיה שההיפותלמוס לא מייצר מספיק הורמון TRH.(בלוטת יותרת המוח מופעלת כתגובה להורמון TRH ומפרישה הורמון TSH).
גם מקרה זה מאופיין בערכי TSH נמוכים. 

נטורופתיה - הטיפול להיפוטירואיד:
הטיפול הנטורופתי שונה מהטיפול התרופתי (קונבנציונלי),
אלטרוקסין גורם לניוון בלוטת התריס ומוביל לתלות. 
הנטורופת מצד אחד מכוון לעידוד פעילות הבלוטה בעזרת תפריט עשיר ביוד, נטילת צמחי מרפא (כאצות), מתן תוספי מזון (כאבץ)ועידוד לפעילות גופנית (המגבירה הפרשת הורמונים ומעלה את רגישות התאים לקליטתם) ומצד נוסף מתייחס לאדם ומבקש לאזן, לתמוך ולטפל במכלול.

לדוגמא:מרבית הנשים שאובחנו עם תת פעילות הבלוטה נכנסו למנופאוזה (הפסקת ווסת) או חוו לידה קשה, מצבים אלו, מעיין טלטול הורמונאלי יכולים להוציא את הגוף מאיזון ולעורר הפרעות רבות, בניהם היפו תירואיד לכן חשוב בטיפול במקרים אלו לתמוך ולאזן את המערכת ההורמונאלית כחלק מהטיפול בהיפותירואיד.

מכאן שחשוב אבחון וייעוץ מותאם אישית לאחר תשאול מעמיק אצל נטורופת על מנת לאפשר ריפוי מלא. "ייתכנו מספר אנשים הלוקים בתסמינים ומחלות זהות, אך אצל כל אחד הסיבה להתפרצותה של המחלה שונה" (לואי פסטר) 

את שיפור בערכי הדם ניתן לראות לאחר כחודש בבדיקות הדם.את הטיפול הנטורופתי מומלץ להתחיל לפני לקיחת אלטרוקסין.במידה וכן נלקחה התרופה, יש להוריד מינון בהדרגה במקביל לטיפול הנטורופתי ואז הטיפול ארוך יותר. רעות בר-לב CI.H N.D


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר רעות בר-לב BobyReset

אני מאמינה שהרגע הזה – הגיע. מספיק עם התלונות, התירוצים והסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו, הגיע הזמן לפגוש את עצמך בדרך חדשה: רזה יותר, בריאה ומאוזנת יותר, כזאת שבוחנת ומשנה הרגלים, דרך הפועלת מתוך מודעות, משיגה תוצאות לאורך זמן.

הדרך בה בחרתי לצעוד משלבת בין תזונה ומודעות אישית,  נטורופתיה ואימוני כושר, ראייה חדשה של הגוף ומנהגי החיים. אני מאמינה באמונה שלמה בשילוב בין תזונה מאוזנת וחיזוק הגוף והאדם הבאה עם הבנה עמוקה ורצון לצעוד בדרך הזאת.

זו לא סתם דיאטה, מלחמה ואיסורים, אלא התמקדות בתכנות מחדש ואיזון מערכות הגוף. תהליך שיאפשר לך שליטה וחופש בהתנהלות מול האוכל.



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר רעות בר-לב BobyReset
 
תזונה בריאה וירידה במשקל (בעיקר וגם) בקיץ
עונת הקיץ שמקדימה לה השנה, זו אולי העונה שהכי חשובה לנו הירידה במשקל, חיטוב הגזרה, שמירה על הבריאות ושיפור בהרגשה. אולם, ישנם מאכלי קיץ נפוצים המהווים מכשול לתזונה בריאה ולהרזיה נכונה. 9 טיפים שיסייעו

תזונה בריאה וירידה במשקל (בעיקר וגם) בקיץ
עונת הקיץ שמקדימה לה השנה, זו אולי העונה שהכי חשובה לנו הירידה במשקל, חיטוב הגזרה, שמירה על הבריאות ושיפור בהרגשה. אולם, ישנם מאכלי קיץ נפוצים המהווים מכשול לתזונה בריאה ולהרזיה נכונה. 9 טיפים שיסייעו

סוגי דיאטה
במאמר זה נחקור את סוגי הדיאטה הנפוצות היום בשוק. נבין את העיקרון המוביל של כל אחת, היתרונות, סיכויי ההצלחה והחסרונות.

עצירות - טיפול טבעי
טיפים ותזונה מומלצת לטיפול טבעי בעצירות. ההגדרה הרפואית לעצירות: פחות מ-3 יציאות בשבוע. אולם, על פי ההבנה המסורתית ורפואת הרמב"ם: פחות מיציאה אחת ביום.

הרזיה טבעית בשיטת Body Reset
הרזיה טבעית בשיטת Body Reset תאפשר לl לתכנת מחדש את גופך ולשלוט בדחפים. זו לא סתם דיאטה, אלא תהליך של שליטה ושיקום מערכת היחסים שלך עם האוכל ועם עצמך. כך שהרצון, הנפש והגוף יהיו אחד.

טיפים פרקטיים הבסיס להרזיה ושמירה על הבריאות
אם ברצונך לשמור על המשקל והבריאות, להרזות או לשנות את הרכב הגוף, ליהנות מיתרונות הכושר הגופני ולשפר את האנרגטיות ומצב הרוח, כדאי לך לאמץ טיפים ופעולות קטנות אלו ביומיום. כבר מהיום. תמיד עדיף מעט מלא בכלל.

דיכאון - טיפול טבעי
15% מאוכלוסיות המדינות המפותחות סובלים מדיכאון קשה.
מה שיותר מעניין ש80% מאנשים מדוכאים אינם מטפלים בעצמם.
הרפואה הנטורופתית מוצאת בין היתר קשר, המוכח מחקרית,
בין תזונת האדם אל בין אותו דיכאון, החמרה, הקלה וריפוי.


תת פעילות של בלוטת התריס (היפו תירואיד) – טיפול טבעי
05/09/10 | רפואה
אלטרוקסין גורם לניוון בלוטת התריס ומוביל לתלות.
מאידך, הנטורופת מעודד את הבלוטה ומחזק את האדם. הצלחה קלינית מוכחת במקרי תת פעילות בלוטת התריס (היפו טירואיד).


מהי נטורופתיה?
במאמר זה נבין את גישתה של רפואת נטורופתיה על ידי השוואתה לרפואה המערבית אותה כולם מכירים..
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI