דף הבית מתכונים ואוכל מתכונים - אחר יין, וודקה
יין, וודקה
אורי 27/10/10 |  צפיות: 2595

משקאות חריפים ועולם הבישול

משקאות חריפים נתפסים אצלנו בהקשר של מסיבות קולג', אירועים כגון חתונה או אירוח יוקרתי. יחד עם זאת, יש להם מקום מכובד ביותר גם בעולם הקולינרי, ועל כך נדבר במאמר זה.

באילו יינות נשתמש בבישול?

בכל פעם שאנחנו רואים את המילה "יין" במתכון שלנו, אנו נוטים להשתמש ביינות הפתוחים שיש לנו במקרר, ואלו הם בדרך כלל יינות מתוקים של קידוש. אם אין בבית איזה בקבוק יין פתוח, נפנה למדף היינות הזולים ביותר בסופר השכונתי. ובכן, יש לי חדשות מרעישות בשבילכם ­– שתי השיטות הללו פסולות מעיקרן!

קודם כל, יין מתוק הוא לא חלק של שום מתכון, הוא מיועד לקידוש ולא לבישול. שנית, כמו שאומר השף אהרוני, אם אתם לא מוכנים לשתות את היין, אין שום סיבה שהוא יעשה טוב לאוכל שלכם. אם כן, שני הקריטריונים החשובים ביותר לבחירת יינות לבישול הם יינות יבשים או חצי יבשים וכאלו שהייתם מתענגים לשתות אותם.

מדוע מבשלים עם יין?

ליין יש טעם מיוחד ההופך את התבשיל למורכב יותר. אולי הבישול המוכר ביותר ביין זה מרינדה, כלומר השריה ביין. ניתן להשרות ביין הן דגים והן בשר, שכן היינות בדרך כלל מרככים את הבשר ואילו בהקשר של דגים, הם מתחילים את תהליך הבישול.

ליינות ישנם תפקידים חשובים ביותר ברטבים. בגדול, ניתן בהחלט לטעון שהיין הנכון לא יהרוס שום רוטב. מכאן שאתם יכולים להכניס לכם להרגל להוסיף יין לכל תבשיל שאתם עושים. יינות אדומים למשל מושלמים להכנת רוטב עגבניות או רוטב בלונז, ויין לבן מתאים לרוטב שרימפס וחמאה. הכנה של בשר אדום דורשת יינות אדומים ואילו בהכנה של דגים ופירות ים ניתן בהחלט להיעזר ביינות לבנים.

מה הקשר בין וודקה לבישול

הרבה דברים נאמרו על וודקה, אך היא מרכיב שיכול לתרום רבות לבישול. וודקה שמוסיפים אותה לתבשילים אינה מורגשת. במקום זאת היא מדגישה את הטעמים האחרים. אם הוספתם וודקה לרוטב עגבניות ושמנת, הטעם המשולב יהיה חזק יותר מאשר אם הייתם מבשלים ללא התוספת הפיקנטית הזו. עם זאת, יש לזכור שבין אם טעמה של הוודקה מורגש או לא, מדובר עדיין במשקה אלכוהולי וחשוב להקפיד על הכמויות המצויות במתכון. גם כאן, בדומה ליינות, חשוב להשתמש בוודקה שהייתם שותים.

חשוב לזכור שמשקאות אלכוהוליים לא איכותיים אינם טובים לבריאות בשל שיטות טיהור בעייתיות. אם אתם מקפידים על בישול בריא, הקפידו על בישול עם וודקה איכותית בלבד.

כפי שראינו, למשקאות חריפים יש תפקיד חשוב ביותר בעולם הבישול. למעשה, שום מרכיב אחר לא יוכל להדגיש את הטעמים כמו שוודקה עושה זאת או לשלב ביניהם טוב כמו היין. אל תהססו להשתמש ביינות ובוודקה לבישול, אך הקפידו להשתמש במשקאות איכותיים. אם אתם לא מוכנים לשתות את היין שאתם מכניסים לתבשיל שלכם, אין שום סיבה שהוא יטיב עם התבשיל שלכם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורי


 


מאמרים נוספים מאת אורי
 
ניתוחים פלסטיים – מה שרואים במראה
אלפי אנשים בישראל עוברים מדי שנה ניתוחים פלסטיים, שלעיתים מערבים היבט קוסמטי בלבד ופעמים אחרות גם פן רפואי

רופאים, מטופלים ומה שביניהם
כאשר אתם מגיעים לבדיקות אצל רופאים ישנם מספר כללים המחייבים את נותן השירות, שכן היחסים שבין רופאים למטופלים מעוגנים בחוקים, כללי אתיקה ופסיקות, אשר נועדו לשמור על מערכת יחסים תקינה ועל זכויותיהם של הפציינטים

לקחת אחריות על בריאות המשפחה
בריאות המשפחה הייתה מאז ומתמיד בראש מעיני האדם, ודבר זה יישאר תמיד נכון. יחד עם זאת, ישנם מספר וחידושים המאפיינים את העידן המודרני, שמכריחים אותנו לקחת יותר אחריות על מעשינו.

ייחודו של טיפול משפחתי
מטבע הדברים, בכל משפחה קיימות תקופות טובות יותר ופחות, אותן אנו עוברים ביחד ובכוחות משותפים. ואולם, לעיתים הבעיות נעשות קשות ותכופות יותר, מעוררות דאגה גדולה, ופוגעות באופן מהותי בתפקוד ובאיכות החיים. במקרים אלו, כדאי לשקול פנייה אל טיפול משפחתי המבוצע על ידי פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים ועובדים סוציאליים שעברו הכשרות מיוחדות בתחום.

מצלמות לרכב
19/05/14 | רכב
במאמר זה נסביר הכל על מצלמות לרכב!

כיצד תמצאו חנויות פרחים בנתניה?
אם בעבר, כאשר חיפשתם חנות פרחים בנתניה הייתם מגיעים פיזית אל החנות, על מנת לבחור את הפרחים, לקחת אותם ולשלם עליהם, הרי שהיום המצב הוא שונה לחלוטין לכל הדעות...

בקרת כניסה, שעון נוכחות ועוד...
בקרת כניסה, היא עניין שיש להשקיע בו מחשבה מרובה, במיוחד כאשר מדובר על מקומות עבודה או בנייני מגורים. תוכלו לשים לב, שלא רק מקומות סגורים רבים.....

ISO 9001 וכל מה שצריך לדעת על ISO 13485
17/04/12 | תעשייה
מאמר המסביר על התקנים הדרושים

מידע אודות רישום פטנטים
המאמר הבא מביא הכל על עריכת פטנטים ורישום פטנטים

שכפול מפתחות ע"י מנעולן
26/02/12 | בית חכם
המאמר הבא מביא הכל על שכפול מפתחות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI