דף הבית עסקים עסקים בינלאומיים סחר בינלאומי עם יפן
סחר בינלאומי עם יפן
יוקי קל 05/06/11 |  צפיות: 3557


כלכלת יפן היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה"ב. מטבע הין היפני הוא המטבע השלישי הנסחר ביותר בעולם אחרי הדולר והאירו. לכן קל להבין מדוע רבים מעוניינים לבצע פיתוח עסקי ביפן, לבצע ייצוא ליפן וכו'. יפן גם מפורסמת מאד בתעשיית הרכב והאלקטרוניקה שלה. חברות ענק כמו: טיוטה, מאזדה, סוני, טושיבה, ניסאן והיטאצ'י הן מהחברות הגדולות בשווקים אלה. שווקי ההיי טק, כימיקלים ואף רובוטיקה גם הם מעוררים אנשי עסקים רבים לבצע סחר בינלאומי ביפן.

פיתוח עסקי ביפן: עכשיו הזמן

לא רק ישראלים מעוניינים בקשרים עם השוק היפני. היפנים עצמם ערים לרמה הגבוהה של הפיתוח המדעי והטכנולוגי בישראל. כך שישנה התקדמות ביחסי ישראל יפן גם בפן העסקי ולא רק בתחום התיירות. אנשי העסקים בישראל יודעים שמשתלם מאד לכוון אל סחר בינלאומי עם יפן. למרות הקושי והמחסום התרבותי, לטווח הארוך, שיווק ביפן מבטיח ביטחון כלכלי ותשואות נאות. כמו כן לאור העובדה שחברות יפניות בעצמן צמאות לידע ישראלי ויוזמות פניות לחברות ישראליות בתחומים טכנולוגיים שונים, חשוב לנצל את ההתעניינות ולהשקיע בחלון ההזדמנויות הכלכלי שנוצר על מנת לפתח יחסים עסקיים עם ארץ השמש העולה שבפן האישי ישתלמו לחברות המשתתפות ובנוסף יפתחו דלת לחברות ישראליות חדשות שמעוניינות לבצע פיתוח עסקי ביפן, ייבוא מיפן או ייצוא ליפן ועוד.

שיווק ביפן: אתגר עסקי ותרבותי

כאשר חברה ישראלית מעוניינת להיכנס לשוק היפני ישנם אתגרים רבים שעומדים בפניה. דרושה הכנה מסיבית ובנוסף ייעוץ בשוק היפני, שכן חשוב להכיר היטב את האופי המיוחד של ההתנהלות העסקית ביפן ואת הקודים התרבותיים והמנהגים שעל פיהם פועלים. חשוב לבדוק האם החברה העריכה נכון את הכדאיות של חדירה לשוק היפני, האם היא מכירה מספיק את השחקנים המקומיים החזקים שמציעים שירות דומה? חשוב לעבוד עם אנשי קשר עם ידע מבפנים שיקדמו את התהליך בדרך בריאה ונכונה.

סחר בינלאומי עם יפן: ביטחון בשעת הכושר

חישבו על סיטואציה של בחורה שאתם מעוניינים להתקרב אליה. אתם לא יודעים עליה כלום ולכן אין לכם מושג מה לומר כדי שהשיחה תתפתח. לפתע מישהו בא ולוחש לכם: "אני מכיר אותה היטב, היא אוהבת מאד סושי ומוזיקת קאנטרי" למרות שמדובר במידע פעוט, כבר תרגישו קרובים אליה יותר ובטוחים לפתוח איתה בשיחה. גם בעסקים לפעמים צריך להיוועץ באנשים שמכירים טוב יותר את הצד השני, על מנת שתוכלו לשדר רוגע וביטחון בשעת הכושר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוקי קל

יוקי-קל פיתוח עסקי בע"מ

ת.ד 18164 תל-אביב 61181

טל. 972-3-6955140
פקס. 972-3-6958474
דוא"ל: [email protected]

http://www.yoki-kal.com/



 


מאמרים נוספים מאת יוקי קל
 
ללמוד יפנית
130 מיליון יפנים אינם טועים. ואם אתה מעוניין למכור להם משהו, אולי רצוי ללמוד קצת יפנית. אולי לא לכל מערכת עסקים עסקית בין שתי חברות ממדינות שונות זה נדרש. אבל במקרה של ישראל יפן, זה כמעט הכרחי.

הבטחת איכות לעמידה בתקן יפני
הבטחת איכות היא הגדרה כוללת לכל השלבים המבטיחים איכות של מוצר בטרם מוציאים אותו לשוק ומשווקים אותו לצרכן. היא כוללת שיטות וכלים המעורבים בכל שלבי הייצור כאשר בכל שלב משתמשים בכלים שונים על מנת לבצע הבטחת איכות.

חדירה לשוק היפני
חברות ישראליות רבות מעוניינות בשיתופי פעולה עם חברות יפניות בתחומים רבים. יפן הינה מעצמה גדולה בעולם בתחומי התעשייה ובמספר ענפים כמו מוצרי אלקטרוניקה, אופטיקה, מכונות וכלי רכב אף מובילה את השוק העולמי.

סחר בינלאומי עם יפן
כלכלת יפן היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה"ב. מטבע הין היפני הוא המטבע השלישי הנסחר ביותר בעולם אחרי הדולר והאירו. לכן קל להבין מדוע רבים מעוניינים לבצע פיתוח עסקי ביפן, לבצע ייצוא ליפן וכו'. יפן גם מפורסמת מאד בתעשיית הרכב והאלקטרוניקה שלה. חברות ענק כמו: טיוטה, מאזדה, סוני, טושיבה, ניסאן והיטאצ'י הן מהחברות הגדולות בשווקים אלה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI