דף הבית עסקים יזמות עסקית עיצוב ופיתוח מוצר כחלק מפעילות החברה
עיצוב ופיתוח מוצר כחלק מפעילות החברה
[email protected] 23/01/12 |  צפיות: 3922

שלום שמי אמיר לניאדו – יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-focus.

במאמר זה אני מעוניין להציג בפני הקוראים את נושא עיצוב המוצר, פיתוח המוצר וההשתלבות של עיצוב ופיתוח המוצר בניסויים ובבדיקות התכנות של המוצר.

היעדים שהצבנו לעצמנו לשנה הקרובה היא להגדיל את פעילויות עיצוב ופיתוח המוצר לחברות ולמוצרים שמפותחים ע"י חברות בתעשייה.

כחלק מאותם יעדים טבע הדברים הוא שנעסוק יותר בתהליכי עיצוב ופיתוח כתהליך שהוא כחלק מאותם תהליכים של הלקוחות שלנו. זאת כדי שנוכל להסתנכרן עם מצב הפיתוח אצל הלקוחות ובהתאם להתאים את עיצוב ופיתוח המוצר למצב הקיים, למסקנות מניסויים ולתקני בטיחות דרושים.

למה אני מתכוון? – באופן כללי ולא קשור אלינו כ B-focus.

תהליכי עיצוב תעשייתי, עיצוב מוצר, פיתוח מוצר או איך שלא תרצו להגדיר את הגורמים בתהליך, מחויבים להתבצע במקביל למספר רב של תהליכים פנים אירגוניים בחברה. חלק מתהליכים אלו הם נושאים כמו באיזה שלב פיתוח נמצא המוצר, האם כל הרכיבים הפנימיים הם סופיים או שעדיין עוברים פיתוח ויתכן שצורתם/ מיקומם ישתנו, האם המערכת עובדת במלואה או שיש צורך לעשות ניסויים בחלקים ממנה, מה השפעתם של אותם ניסויים על שאר המערכת, וכ"ו, וכ"ו.

אם כבר התייחסנו לתהליכים שיש לגעת בהם שרלוונטיים ליחסים בין עיצוב ופיתוח המוצר, אז אני מעוניין לגעת בקצרה בתהליכים העסקיים שגם הם רלוונטיים לפיתוח המוצר וחייבים תזכור מכיוון שגם הם משפיעים באופן ישיר על עיצוב ופיתוח המוצר וסביר להניח שישפיעו רבות על שלבי עיצוב ותכנון המערכת. בתהליכים אלו יכללו בין היתר: אופי השימוש במוצר, מי המשתמש הראשי, קהל יעד, נקודות מכירה, תהליכי שיווק המוצר, מוצרים מתחרים וכ"ו.

לסיכום אתן דוגמא של חלק ממוצר של לקוח בו אנחנו משתלבים בתהליך הבאת המוצר לשוק 'בנישה שמוגדרת' בתור עיצוב תעשייתי ופיתוח הנדסי של המוצר – עד שלב של עיצוב ופיתוח מוצר סופי, כולל ליווי לתבניות וייצור סדרתי של החלקים אותם פתחנו.

הלקוח היא החברה קיימת, כמו חברות רבות, החברה מפתחת מוצר מסוים ובכוונתה לייצר אותו באופן עצמאי ולמכור למשווקים רלוונטיים בשווקי היעד. תהליך עיצוב ופיתוח המוצר מושפע ממספר גורמים במערכת, חלקם בפן העסקי וחלקם בפן של פיתוח המוצר. לדוגמא: בפן העסקי יכללו אסטרטגית השיווק, יעדי התפעול וכ"ו. בפן של הפיתוח יכללו דרישות המוצר, מגבלות, תקני בטיחות, עיצוב ואופי שימוש וכ"ו.

כחלק מתהליך עיצוב ופיתוח המוצר חובה להתייחס לכל התהליכים שציינתי למעלה. בהתאם, התהליך הוא דינמי ומוביל לשינוי בעיצוב המוצר ובהתאמת החלקים הרלוונטיים לעיצוב החדש. ככל שהתהליך מתקדם יותר כך יתגבש העיצוב הסופי של המוצר הסופי.

המוצר אותו עצבנו ופתחנו השתנה לפחות מספר פעמים מקצה לקצה במשך תהליך הפיתוח. שכל שינוי וקונספט חדש הוביל למסקנות ולדיונים לגבי אופי התהליך, הן הפן העסקי/ שיווקי והפן בפן של הפיתוח. למשל: איך נכון מבחינת תהליכי ייצור לעצב את החלקים, מהם תהליכי המכירה של המוצר, אופי שימוש של הלקוח, הרגלים, תדירות השימוש, נתח שוק, מקום לחדירה ראשונית, פטנטים, תקני בטיחות, תחזיות לגבי נפח ייצור, ועוד נקודות ותהליכים רבים שרלוונטי לאחוזי הצלחת המוצר, כשיגיע לשוק.

לסיכום (אני אנסה להיות ציורי): תהליכי עיצוב ופיתוח המוצר הוא עיגול אחד בתהליך גדול שמכיל עיגולים רבים, כל אחד חופף בחלקו עיגולים נוספים בתהליך.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 [email protected]


 


מאמרים נוספים מאת [email protected]
 
פיתוח מוצר כחלק מתהליכים רוחביים בחברות
פיתוח המוצר, הוא לרוב ובייחוד בחברות קטנות, חלק ניכר מהפעילות ובהתאם יש להתייחס אליו כתהליך מרכזי ומשמועתי, אך אם זאת – תהליך פיתוח המוצר מחויב בבחינה רוחבית של אופי החברה, אסטרטגיה, יעדים, אבני דרך, הגנה קניינית ואלמנטים נוספים (הן עסקיים/ אסטרטגיים/ תפעוליים וכו). גם אם החברה היא בן אדם אחד, וגם אם צוות קטן של אנשים – חשוב מאוד להתייחס לפיתוח המוצר כחלק מתהליכים נוספים שהחברה תעבור. במאמר זה אגע בקצרה בחשיבות התהליכים השונים בחברה, כהתייחסות כללית לאופי פיתוח המוצר.

פיתוח מוצר פטנט
26/01/23 | פטנטים
יזמים רבים פונים לחברות רבות בתעשיה על מנת לפתח פטנט או רעיון ייחודי שעלה בראשם. יוזמה זו היא מבורכת ובזכותה העולם ובהתאם אנחנו הממציאים הגענו לאיפה שאנחנו היום.

התהליכים הבסיסיים בפיתוח מוצר ופיתוח פטנט
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

באיזה שלב בפיתוח המוצר או הסטרטאפ כדאי לרשום פטנט?
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר/ פטנט – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

עיצוב ופיתוח מוצר כחלק מפעילות החברה
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.

חשיבותו של המבנה העסקי במיזם.
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

גיוס השקעה לאחר פיתוח אב טיפוס.
במאמר זה אני מעוניין להציג בפני הקוראים את נושא פיתוח ועיצוב המוצר, או לחילופין, נושא העיצוב התעשייתי של המוצר, וחשיבותו בתהליך גיוס הכסף בשלבים מאוחרים יותר.

חיפוש משקיע - איך ומתי
16/02/11 | פטנטים
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן

עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבות התהליך ביעדים ומטרות החברה או היזם
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן. חברת בי-פוקוס בונה יחד עם היזם את הצוות הדרוש לקידום המיזם. בצוות יהיה בנוי מהיזם כמנהל, מנהל פיתוח ומנהל עסקי. יחד ובסנכרון הצוות יבנה את הערך הכספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט אותו היזם מעוניין לקדם.

חיפוש משקיע - איך ומתי
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI