דף הבית קניות וצרכנות קניות המדריך לבחירה מצלמה דיגיטלית
המדריך לבחירה מצלמה דיגיטלית
מיטל לוי 01/04/12 |  צפיות: 3086

מחפשים מצלמה דיגיטאלית? כיצד תדעו איזו מצלמה מתאימה לכם ביותר, מה תקבלו ועל תצטרכו להתפשר?

ישנם 3 סוגים עיקריים:

1. מצלמות קומפקטיות: מצלמה בסיסית, קלה וקטנה, בעלת היצע דגמים, רמת ביצועים וטווחי מחירים מגוונים. מצלמות שכמעט אינן מצריכות הבנה קודמת בצילום ואינן דורשות מעורבות מיוחדת מהמשתמש. המצלמות הקומפקטיות מסוגלות להתאים את עצמן למצבי צילום שונים ולהפיק תמונה איכותית שאינה נופלת מאיכות התמונה של מצלמת SLR. חסרונות: מסך קטן, עדשת זום קטנה יחסית למצלמות אחרות, קושי לספק עומק לתמונה ולהפריד אובייקט מרקע וחיישן קטן שאינו מסוגל להתמודד עם תנאי צילום מוגבלים כמו תאורה חלשה או ניגודיות גבוהה בין האלמנטים בפריים. מחירי המצלמות הקומפקטיות נע בין כמה מאות בודדות ועד לכמה אלפים - תלוי במותג. המלצה: מצלמה דיגיטלית קומפקטית במחיר של כמה מאות שקלים מתאימה לצלמים חובבים. מצלמה שניתן לקנות במתנה לילדים ולבני נוער כמצלמה ראשונה. מצלמה לסבא וסבתא שלא מסוגלים להתמודד עם טכנולוגיה מורכבת אבל אוהבים לרוץ אחרי הנכדים ולהנציח כל רגע.

2. מצלמות דמויות :SLR מצלמות שהן בדרך כלל גדולות, יקרות ומתקדמות יותר מהקומפקטיות, ובעלות זום אופטי גדול המסוגל להגיע למרחק מרשים, עד 30x. רוב המצלמות בקטגוריה כוללות שליטה ידנית מלאה ומרבית החיישנים בהן דומים בגודלם לחיישני המצלמות הקומפקטיות. המלצה: מצלמות SLR מתאימות לצלמים חובבים שאוהבים להגיע לתוצאות אמנותיות, המחפשים מצלמה מסיבית בעלת יכולות צילום גבוהות אך לא מקצועיות לגמרי. טווח המחירים של מצלמות אלו מתחיל בסביבות האלף שקלים ומטפס בהתאם למותג, הרזולוציה או מרחק הזום.

3. מצלמות רפלקס (DLSR): מצלמות במגוון טווחים, המיועדות לצלמים חובבים שרוצים להשיג תוצאות טובות יותר וכן לצלמים מקצועיים. מצלמות אלו גדולות ממצלמות בקטגוריות האחרות, אך מצליחות להפיק תמונות איכותיות שניתן להדפיסן ברמה גבוהה גם בגדלים משמעותיים. החיישן שלהן גדול יחסית לאחרות ומאפשר תמונות נקיות וברורות גם בתנאי תאורה מוגבלים. למצלמות DLSR מהירות מיקוד וצילום גבוהה, איכות תמונה מעולה ואפשרויות שליטה ידניות רבות ומגוונות. חסרונות: המצלמות אינן כוללות עדשה או מגיעה עם עדשת קיט בסיסית בלבד בעלת זום מוגבל. לכן, למחיר ההתחלתי היקר שלהן (המתחיל בכמה אלפי שקלים ויכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים) יש להוסיף מחיר עדשה איכותית. בנוסף, המעבר בין צילום בזווית רחבה (Wide) לצילום בזום ממוקד ארוך טווח (Tele) מצריך ברוב המקרים החלפה פיזית בין העדשות השונות - פעולה המסרבלת את חוויית השימוש וגורעת מהספונטניות שבצילום. המלצה: מצלמות מסוג DLSR מתאימות בעיקר חובבי צילום מושבעים שאוהבים "לשחק" עם המצלמה, אוהבי גאג'טים המוכנים לשלם כסף טוב עבור טכנולוגיה מתקדמת.

לאחרונה, "נולדה" קטגוריה חדשה של מצלמות המשלבת בין יתרונות מצלמות רפלקס והמצלמות קומפקטיות - EVIL (ראשי תיבות שלInterchangeable Lens Electronic Viewfinder). המצלמות בקטגוריה הן קומפקטיות, ללא עינית אופטית וללא מנגנון המראה (בדומה למצלמות הקומפקטיות) לעומת זאת, יש להן חיישן גדול ואפשרות להחליף בין העדשות (בדומה למצלמות רפלקס). מצלמות אלו מתאימות לצלמים חובבים שמסתובבים הרבה עם המצלמה ביד ולכן מחפשים כלי קומפקטי קל ונוח לנשיאה, אך אינם מוותרים על איכות התמונה ודורשים גמישות בבחירת עדשות הצילום.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיטל לוי

אינדקס העסקים והמידע www.efind.co.il - מכיל מידע אודות מאות אלפי בתי עסק, השוואת מחירים, משחקים, טיפים, מאמרים מידע אודות בעלי מקצוע כמו מובילים, רואים חשבון ועוד ועוד



 


מאמרים נוספים מאת מיטל לוי
 
המדריך לבחירה מצלמה דיגיטלית
01/04/12 | קניות
מחפשים מצלמה דיגיטאלית באינטרנט? כיצד תדעו איזו מצלמה מתאימה לכם ביותר, מה תקבלו ועל תצטרכו להתפשר? המדריך הבא מיועד עבורכם המחפשים!

כיצד לקנות מיקרוגל באינטרנט ?
01/04/12 | צרכנות
האינטרנט שינה את שם המשחק בתחום הקניות- השוואת מחירים הפכה להיות פשוטה מתמיד וכבר לא דורשת צעידות מחנות לחנות. גם כשאנחנו קונים מוצר פשוט כמו מיקרו גל - רצוי לערוך השוואות. מאמר זה ידון בפרמטרים שצריך לבחון כשרוצים לקנות מיקרו גל.

סקייפ למחשב ומהפכת התיקשורת
תוכנת סקייפ נותנת לכם אפשרות לתקשר עם כל העולם ברגע וכל זאת באמצעות הורדת תוכנה מהירה למחשב שלכם. כל מה שצריך לעשות זה להוריד את התוכנה, לבצע התקנה ובאופן מידי תוכלו לתקשר חינם עם חברים ואנשים מסביב לעולם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI