דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר פריצת דיסק והגב שלי
פריצת דיסק והגב שלי
פרו קיד 10/05/12 |  צפיות: 2645

פריצת דיסק והגב שלי


שאלה:

שלום ד"ר אריה טויל,

לאחרונה אובחנה אצלי פריצת דיסק בגב התחתון, בחוליות L5 למען הדיוק. תמיד חשבתי שפריצת דיסק יכולה להיגרם רק כתוצאה מטראומה, אך מעולם לא סבלתי מאף טראומה אשר יכולה להצדיק את מידת הכאב וחוסר הנוחות שלי. האם תוכל לשפוך אור על נושא זה למעני?

בכבוד רב,

סמי


תשובה:

סמי היקר,

רוב בקיעות הדיסק הנראות ספונטניות הן למעשה תוצאה של תהליך ארוך ומתמשך של הביומכניקה המפשרת של עמוד השדרה. זה אומר שהקימורים הנורמלים, הזויות וטווח התנועה של עמוד השדרה עברו שינוי ובכך שונתה השלמות האנטומית הנורמלית של הגוף. תהליך זה עלול להתרחש כתוצאה ממספר גורמים כגון: קימורי עמוד שדרה נורמליים מגינים על השלמות הפונקציונלית של חוליות עמוד השדרה, על כן חוסר בקימורים ראויים אלו עלול להוביל להתחלה של תהליכים הגורמים לניוון. Spinal DJD או ניוון מחלה מנוונת של המפרקים הם תהליכים. זהו לא דבר המתרחש בין לילה, למרות שהמטופלים בדרך כלל לא מודעים לכך. דיסקים שיש בהם פריצה (הם מאבדים את שלמותם ו- "נוזלים" או מתנפחים), שנוצרה באופן הנראה "ספונטני" הם בדרך כלל תוצאה של עומסים ביומכניים מצטברים או לחצים אופטימליים אחרים שנוצרו במשך זמן מוסים. פריצות דיסק "ספונטניות" הן בדרך כלל תסמין "הקש ששבר את גב הגמל"...


על כן, אדם הסובל מפריצת דיסק שאינה תוצאה של טראומה סביר להניח שהיה יכול להימנע ממצב זה אילו היה מקבל את העצות וההנחיות המתאימות. למרות שניתוח עמוד השדרה הוא לפעמים הכרחי, ניתוח זה הוא בהחלט המפלט האחרון מכיוון שמחקרים מראים ש-80% מהמטופלים אשר עברו ניתוח זה התלוננו על אותו כאב או אפילו כאב יותר חזק תוך 5 שנים. על כן זה חיוני להתייעץ עם רופא כירופרקט מומחה שמיומן מספיק לעשות טיפול כירופרקטי יעיל וכן שאכן הוא בקיא בתחומי רפואה שונים על מנת לנתב את התחומים של כירופרקטיקה עם נושאי רפואה אחרים, וכך בעצם למנוע התחלת כל תהליך פולשני. העצה הטובה ביותר היא לא להתעלם מכאב וחוסר נוחות מכיוון שרוב ההשפעות השליליות של פריצת דיסק יכולות להעיצר על ידי אמצעים בלתי- פולשניים.

תמיד יש לזכור שמעט הימנעות ומחשבה מראש שוות הרבה מרפא... (מ)


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 פרו קיד


 


מאמרים נוספים מאת פרו קיד
 
בדיקה גנטית חדשה תנבא תוצאות קליניות של חולי GBM
12/12/12 | סרטן
מדי שנה בארה"ב מתגלים כ-18 אלף חולים חדשים ומתוכם יותר מ-12 אלף יאבדו את חייהם. מחקרים חדשים ומרגשים מתרחשים ברגעים אלו על מנת לעזור לחולי ה-GBM וחלקם אף מניבים תוצאות חיוביות להארכת החיים וגם שיפור אורח החיים.

התקדמות נרשמה בתחום הטיפולי של סרטן הריאות
12/12/12 | סרטן
מדי יום נשמעים דיווחים על טיפולים חדשים בתחום הסרטן. בעת האחרונה, דיווחים עדכניים מספרים על טיפולים חדשים בתחום סרטן הריאות.

דרכי טיפול בסרטן הקיבה
12/12/12 | סרטן
סרטן הקיבה הינו אחד מסוגי הסרטן הקשים ביותר והוא מתגלה לרוב בשלב מאוחר של המחלה. דרכי הטיפול בחולי סרטן הקיבה כוללים כיום שיטות קונבנציונאליות שהיו קיימות כבר שנים רבות בשילוב עם שיטות חדשות יותר.

מעשנים סיגריות? תתחילו לחשוש גם מסרטן הלבלב
12/12/12 | סרטן
אפשר לחשוב שלמעשנים אין מספיק צרות – סרטן ריאות, מחלות לב ועכשיו מצטרף לרשימה גם סרטן הלבלב. נמצא כי מעשנים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח את סרטן הלבלב ולמי שאינו מכיר את המחלה - היא בהחלט לא נכנסת לקטגוריה של המחלות שניתן להתגבר עליהן בקלות.

עושים התאמות לדרישות הגבוהות
התחרות בשוק העבודה הולכת וגדלה בכל שנה. בישרל , כיאה למדינה שבה יש הון אנושי ברמה גבוהה אפשר לראות כיצד יש לא מעט מוסדות וארגונים שמעוניינים להמשיך ולפתח את הפעילות שלהם תוך הישענות על אנשי מקצוע בכירים

להשתלב בתחום רחב ומספק
ולם ללא אחיות .. תתארו לעצמכם איך היה נראה וכמה חמלה וחום היו חסרים בעולמנו. נראה כי לא רק רופאים מומחים וטכנאים בתחום הרפואה היו מורטים את שערותיהם ללא אחיות רציניות לצדם אלא שגם אלו המתאשפזים או המגיעים לבדיקות שונות היינו רואים עד כמה חשוב החלק של אשת מקצוע זו בחיינו.

מתחילים את הדרך לקריירה
בכל הקשור לתנאי הקבלה הרי שניתן לראות כיצד מעבר לבסיס מסוים יש שוני בין מוסד לימודים אחד למשנהו. כך יכול מועמד להתחיל לימודי תואר ראשון לאחר שהיה צריך להציג ממוצע בגרות גבוה יחוד עם ציון פסיכומטרי גבוה

הסבה לתחום מגוון ומרתק
בתקופות שונות של החיים מחליטים רבים לעשות הסבה מקצועית לתחום שמעניין אותם יותר או כזה שיכול להציע להם סיפוק גדול יותר ממה שהם עושים כיום וכמובן משכורת גבוה יותר ומכובדת יותר.

אופציות מגוונות לקבלת התואר הנכסף
כיום לימודים אקדמיים הם כבר לא נחלתם של בעלי ממון או של מי שמכוון גבוה מאוד.

התקנת מעלית
28/06/12 | שיפוצים
אז אילו יתרונות בכלל קיימים בהתקנת מעלית? ובכן, קודם כל שיפור איכות החיים והנוחות של הדיירים בעליה הן בעליה יום- יומית במעלית במקום המדרגות ואפילו לצורך העלאת הקניות או משאות אחרים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI