דף הבית רפואה ובריאות רפואה טיפול בטחורים – אפשרי בכל שלב
טיפול בטחורים – אפשרי בכל שלב
אירה פינסקר 19/05/12 |  צפיות: 3084

טחורים היא בעייה נפוצה למדי, ויכולה להופיע בדרגות חומרה שונות. מגוון השיטות לטיפול בטחורים הוא רב, מתרופות סבתא ועד לניתוח כריתה.שיטת הטיפול בטחורים צריכה להתאים בעוצמתה לחומרת המחלה. בשלבים הראשוניים של המחלה ובמקרים קלים ניתן בהחלט להסתפק בתרופות עממיות; יחד עם זאת, אם המצב מוזנח, אם ישנם סיבוכים, או אם הטיפולים הקלים לא הועילו יש לעבור לטיפולים כבדים יותר.

מהם טחורים? טחורים הם כלי דם קטנים באזור פי הטבעת, אשר מסיבה כלשהי מתחילים לבלוט ולדמם. הופעת הטחורים מלווה בכאבים עזים בזמן היציאה ובדימום. יש המאמינים כי הגורם העיקרי לטחורים הוא העדר פעילות גופנית ואורח חיים בו האדם יושב רוב שעות היום, ואוכל מזונות שאין בהם סיבים תזונתיים. ייתכן ויש צדק בדברים, מכיוון שהסטטיסטיקה היא עגומה למדי כאשר מדובר בארצות מתועשות.  בנוסף לכך, טחורים נפוצים יותר בקרב הנשים מאשר בקרב הגברים, וזאת, לפי הערכת החוקרים, בשל ההריון והלידה, שיוצרים לחץ פנים בטני וגורמים להופעת הטחורים.

מחלת הטחורים מסווגת ל-4 דרגות חומרה, כאשר בדרגה הקלה ביותר הטחורים אינם בולטים ואינם מורגשים. בדרגה השנייה הטחורים בולטים בזמן היציאה ונכנסים פנימה לבד; בדרגה הבאה הם אינם חוזרים לבד אך ניתן להכניסם פנימה. בדרגת החומרה הגבוהה ביותר הם בולטים באופן קבוע ולא ניתן להכניסם פנימה. ללא טיפול בטחורים, המחלה מתפתחת מהדרגה הקלה עד לדרגה הקשה ביותר.

טיפול בטחורים אפשרי בכל שלב של המחלה, אם כי רצוי לפעול מוקדם ככל שאפשר. ישנם אמצעים להקלה על הכאבים, כגון שימוש בבידה, אמבט ישיבה, תחבושת קרה וכדומה. שינוי תזונה, הכולל אכילת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים ושתייה מרובה, יכול לפטור את החולה מעצירות ולהפסיק את הגירוי של הטחורים.  משחות שונות יכולות למנוע מגע בין הצואה לבין הטחורים ולהקל בצורה כזאת על המצב. קשירת טחורים היא פעולה כירורגית בה מלבישים גומיה על הרקמה הנגועה והבולטת, ובצורה כזאת חוסמים את זרם הדם אליה. לבסוף, אם כל אלה לא הועילו, ניתן לבצע גם ניתוח כריתת טחורים.

לסיכום, טיפול בטחורים משתנה ממטופל למטופל וממקרה למקרה. חשוב לפנות אל פרוקטולוג מומחה מיד עם הופעת הסימנים למחלה. בשלבים הראשוניים ניתן להסתפק בטיפולים שאינם פולשניים ואינם כואבים. עם התפתחות המחלה יהיה צורך לעבור לטיפולים כבדים יותר, על פי החלטת הרופא.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI