דף הבית רפואה ובריאות רפואה רפואת אף אוזן גרון
רפואת אף אוזן גרון
יעלת ווב 05/08/12 |  צפיות: 2881

מה משותף למבוגר עם בעיית נחירות, ילד שמזהים אצלו ירידה בשמיעה ומורה ותיקה עם בעיות צרידות ואובדן קול? לכאורה שלושה מקרים השונים זה מזה מאוד: גילאים שונים, מינים שונים, תסמינים שונים ובאיברים שונים - אבל בשלושת המקרים הללו מדובר בבעיות הקשורות למערכת הנקראת אף אוזן גרון. פעמים רבות, אנו סובלים מכאבים או טרדות הקשורות למערכת זאת ואיננו יודעים כי בכולן אמור לטפל אותו רופא - מומחה אף אוזן גרון.

בעיית נחירות נגרשמת פעמים רבות מחסימה כלשהי בדרכי האוויר. כאשראנו ישנים, הרקמות בחלל החוע רפויות וחוסמות את מעבר האוויר דרכן. אולם אנו בכל זאת ממשיכים לנשום, וכך האוויר שעובר גורם לרטט של הרקמות ואותו הרטט הוא שגורם לקולות הנחירה הרמות. במקרים רבים חסימת האוויר גורמת אף לדום נשימה במהלך השינה - מצב אשר עלול להפריע מאוד לשינה ולגרום לעייפות מתמשכת אצל מבוגרים ואף אצל ילדים. לנחירות ישנם כמה שוגי טיפולים - חלקם תרופתיים ואחרים ניתוחיים. בניתוח לטיפול בנחירות מסירים בדרך כלל חלק מן הרקמות המפריעות וחוסמות את הנשימה. הסרת הרקמות נעשית בשיטות שונות ולכן ישנם סוגים שונים של ניתוחים לטיפול בנחירות.

המקרה השני שצוין בתחילת המאמר הוא ירידה בשמיעה אצל ילדים. ירידה בשמיעה נגרמת אצל ילדים רבים עד גיל 5 לערך והסיבה היא פעמים רבות הימצאות של נוזלים באוזניים. הנוזלים הנמצאים באוזן התיכונה הם נוזלים הדומים לנזלת ומגיעים לשם עקב דלקת או זיהום כלשהו באוזן ואינם יכולים להתייבש. מחילות האוזניים אצל ילדים קטנים הינן צרות במיוחד ולכן הנוזלים למעשה תקועים שם מבלי שיוכלו להתנקז החוצה או להתייבש מעצמם. פעמים רבות, הטיפול ההכרחי בבעיית הנוזלים הוא לבצע ניתוח כפתורים. זהו ניתוח פשוט ונפוץ יחסית שבו מחדירים "כפתורים" דרך עור התוף. הכפתור הוא למעשה צינור מיקרוסקופי אשר מטרתו לאפשר לנוזלים להתנקז החוצה. הכפתורים נשארים באוזן למשל כשנה או יותר ואז נושרים מעצמם.

בנוגע לבעיות קול וצרידות - גם אלה הם מקרים לטיפול במרפאת אף אוזן גרון. במקרים של קושי להפיק קול, צרידות קבועה, כאב בזמן דיבור ממושך או חוסר קול - מומלץ לפנות למומחה אף אוזן גרון. הרופא יאבחן מה מקור הבעיה ולאחר מכן יתאים את הטיפול בהתאם למצב המטופל.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעלת ווב


 


מאמרים נוספים מאת יעלת ווב
 
5 סיבות טובות להית מאמן אישי
אימון אישי הינו מקצוע פופולארי מאו לאחרונהץ אם אתם שוקלים לעבור הכשרת מאמנים ולעסוק בעצמכם באימון, כדאי שתקראו את המאמר הזה ותגלו מהם הסיבות הטובות ביותר לעשות זאת!

רפואת אף אוזן גרון
05/08/12 | רפואה
השם אף אוזן גרון נשמע לכאורה מוזר, ולא תמיד ברור כיצד האוזניים, הגרון והאף שייכים לטיפולו של רופא אחד. אולם בתוך חלל הפנים ישנו קשר בין איברים אלה אשר הופך אותם למערכת המתפקדת יחד ולכן רופא אף אוזן גרון - אחראי לשלושתם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI