דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר פיסורה אנאלית עיקשת
פיסורה אנאלית עיקשת
אירה פינסקר 10/09/12 |  צפיות: 2528

פיסורה אנאלית היא חתך ברירית העדינה שמסביב לפי הטבעת. הסדק נראה לרוב כמו חתך מנייר, ונגרם ברוב המקרים על ידי צואה קשה שפוצעת את הרקמה. בכל פעילות מעיים הסדק נפתח מחדש. אנשים הסובלים מפיסורה חשים כאבים חזקים בזמן פעילות המעיים וגם לאחריו, לעתים במשך מספר שעות. אבחון הפיסורה חייב להתבצע על ידי רופא, שכן תסמיניה דומים לאלה של מחלות אחרות, כגון מחלת הטחורים. האבחון מתבצע על ידי בדיקה רקטאלית.

פיסורה בפי הטבעת יכולה להחלים מעצמה ללא טיפול פולשני, בהתקיים שני תנאים בסיסיים. התנאי הראשון הוא ריכוך וניזול הצואה. לצורך כך יש לעתים לשנות את משטר התזונה ולדאוג לצריכת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, ירקות, פירות וכדומה. אין להגזים: שלשולים עשויים לגרום להחמרה במצב הפיסורה, מכיוון שבכל פעילות מעיים הסדק נפתח מחדש. יש להגיע למצב של יציאות סדירות פעם ביום, ולדאוג לכך שהיציאות תהיינה רכות.

התנאי השני הוא שמירה על הגיינה. אזור פי הטבעת הוא מזוהם באופן טבעי, בלכלוך ובחיידקי המעיים, ושריטה פתוחה עשויה להזדהם בקלות. לכן מומלץ לשטוף את האזור לאחר כל פעילות מעיים, להשתמש בבידה אם ישנו, לעשות אמבטיות פושרות וכדומה. אם שני התנאים מתקיימים, הפיסורה יכולה לחלוף מעצמה לאחר תקופה קצרה יחסית – בין מספר ימים לשבועיים-שלושה. בכל אופן, ההקלה תורגש לאחר מספר ימים.

במידה והפיסורה לא חולפת למרות כל המאמצים להקפיד על ההגיינה ולמרות שהצואה רכה ולא פוצעת את הרירית שוב, ולא מורגשת הקלה בכאבים או בדימום, ייתכן ומדובר בפיסורה עיקשת. פיסורה עיקשת היא מצב בו השריר מתכווץ יתר על המידה. הכווצות זאת מגבירה את הכאב, ונדרש להרפות את השריר. הרפיה זו מושגת רק בהתערבות פולשנית.

קיימות מספר שיטות להרפיית השריר במצב של פיסורה עיקשת. שיטה אחת היא הזרקת בוטוקס. לשיטה זו אחוזי הצלחה  ניכרים (כ- 75%) אך גם תופעות לוואי וסיכונים משמעותיים. כמו כן, השיטה לא מתאימה לכולם, למשל היא אסורה לנשים בהריון. ניתוח פיסורה הוא ביצוע של חתך בשריר המכווץ והשגת הרפייתו, או כריתה של הפיסורה ותפירה של הרקמות. לניתוח אחוזי הצלחה גבוהים של מעל ל-80%, אך מדובר בהתערבות כירורגית על כל משמעויותיה.

לסיכום, פיסורה עיקשת היא מצב בו השריר מתכווץ ולא מאפשר לפצע להחלים גם בתנאים האידאליים. במצב זה תידרש התערבות פולשנית לצורך ריפוי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI