דף הבית עסקים עסקים - אחר הדפסת ספרים
הדפסת ספרים
tomer 25/11/12 |  צפיות: 2623

1. קדם דפוס

הקלדה והגהה

יש לכם טקסט שכתבתם בכתב יד? אתם אכן זקוקים להקלדה. כתב היד שלכם שעל הנייר מועבר לרוב למקלידים מקצועיים, לצורכי עריכה, הגהה, וכמובן ניקוד. תפקיד המגיה הוא לתקן את שגיאות הכתיב שלנו ופיסוק. ניתן לשקול עריכה שהיא לשונית אבל חשוב להדגיש כי לפעמיים עורכי לשוני ומגיה עלולים בתמימותם לשנות משפטים, וכך נוצר מצב שהמשמעות אליו התכוון המחבר עלולה להשתנות. לכן תמיד יש לעבוד בצמוד עם המגיה ולבדוק  לבד את הטקסט עם קבלתו כדי שנוכל לשים לב לכל השינויים שנעשו. יש לדרוש תמיד שכל שינוי בעיצוב ובעריכה יתקבל ביחד עם המחבר, ורק לאחר שהמחבר נתן את אישורו.

גודל הדף

נייר מגיע בגדלים של גיליונות שונים. אחד הגדלים הסטנדרטים לגליון   הוא בגודל 70-100 ס”מ בו נכנסים  בסביבות  16 עמודי 17-24 ס”מ.

נייר שהוא נטול עץ

נייר רגיל. שמכיל 5% עץ ו-95% חומר מקשר. דוגמא של נייר כזה הוא הדפים שאנחנו משתמשים למדפסות הביתיות בגודל של A4, או מחברות של תלמידים. בהדפסה על נייר שהוא נטול עץ צבעי הדפוס מתפשטים "קצת" על הנייר, זאת הדפסה שנקראת “חמה”  בתחושה שהיא יוצרת. הצבעים הם לרוב פחות חזקים וההדפסה הינה טיפה פחות חדה מאשר הדפסה על נייר איכותי יותר.

2. הדפסת ספרים

דפוס האופסט  

תמונות הדיו מועברת מהלוחות שעליהם הוקרנו הדפים שעומדים תכף להיות מודפסים לגליל גומי ומשם לנייר שמודפס. הפלטה מקבלת את הדיו מגלילי הדיו, רק באזורים שבהם הקרנו תמונה. ואילו באזורים הריקים שלא הקרנו תמונה, נקלטת שכבה דקה של מים בלבד ששומרת את האזור הלא מודפס ללא דיו. טכניקת דפוס זו היא שיטת המצליחה והגדולה ביותר של הדפסה, בהיקפים מסחריים שהם ענקיים עקב איכות הדפסה הגבוהה, ומחירה הזול.

3.  כריכה

כריכה רכה

כריכה מנייר 300 גרם עבה, אבל לא קשיח. אפשר לכלול גם למינציה (ציפוי מבריק או מט לנייר בשכבות ניילון ליצירת מראה מהודר), אשר נדבק לניירות הפנים של הספר. כריכת הספר תעוצב תמיד על ידי הגרפיקאים, בשיתוף כמובן עם מחבר הספר, בהתאם לאופיו של הספר ועם נגיעות טעמו של המחבר. גם בשלב זה אנו  מכינים לוחות כקדם להדפסת הכריכות.

כריכה קשה

מעמידים את עמודי הפנים, מקפלים ל-2 ותופרים. הכריכה קשה מורכבת מנייר חיצוני שהודפס מראש, שאותו אנו  מדביקים על קרטון בעובי 5 מ"מ. לרוב ניתן למצוא כריכות קשות עם כפולה פנימית, שבצד אחד הדבקנו לקרטון העטיפה, ובצד השני נדבקת לעמודי הפנים. כפולה זה בענף הדפוס נקראת "מדבקת פורזאץ". לרוב מדבקת הפורזאץ נושאת גם הדפסה פנימית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 tomer


 


מאמרים נוספים מאת tomer
 
הדפסת ספרים
כאן ניתן לראות איך מכינים ספר להדפסת בכריכה רכה או קשה. אופן עריכת ההגה והניקוד לפני הדפוס. שיטות ההדפסה.

הדפסת חוברות
עיצוב ותכנון נכון של חוברות לעסקים

הדפסה על דיסקים
טעויות שנעשות בתום לב בהדפסה וצריבת דיסקים

הדפסת מעטפות
עיצוב וסגנון מעטפות מודפסות ללקוחות. הדרך המהירה והזולה ביותר לשיווק מוצרי ושירותי העסק.

הדפסת חוברות
הדפסת חוברות וקטלוגים, דרך יעליה ומהירה לשיווק והגדלת מאגר הלקוחות לחברה.

הדפסת חשבוניות
הדפסת חשבוניות לעסק, הפרטים החשובים שחייבים לכלול חשבוניות תקינות לצורכי מס.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI