דף הבית רפואה ובריאות דיאטה ותזונה למה אני לא מצליח בדיאטה לבד?
למה אני לא מצליח בדיאטה לבד?
יסמין חיו 27/11/12 |  צפיות: 3943

אנשים בעלי עודף משקל הם בדרך כלל גם בעלי ניסיון עשיר בדיאטות. כאשר אנו איננו מרוצים מאיך שגופנו נראה, אנו מנסים כל הזמן לגרום לשינוי. בדרך כלל הנטייה היא לבחור בדרכים הקלות להשגת המטרה כגון דיאטות כסאח מהירות שיעזרו להיפטר מהקילוגרמים במהירות, בניגוד לדיאטה ארוכת טווח שמשנה מן השורש את הרגלי האכילה הלא טובים, ומביאה לירידה איטית ומתונה במשקל. בדיאטות כסאח ניתן כבר תוך כמה ימים לראות את השינוי כשעולים על המאזניים ולכן המוטיבציה עולה להמשיך במשטר ההרעבה. אולם גורלן של רוב הדיאטות הללו להיכשל. גם אם כבר נצליח לרדת במשקל, הסיכוי לשמור על התוצאות הוא אפסי. כמעט כל מי שירד במשקל בצורה כזו - חזר למשקל המקורי במהירות רבה.

הדרך הנכונה לרדת במשקל, במיוחד עם מדובר בעודף של קילוגרמים רבים - היא באמצעות תפריט בריא ומזין המספק את כל צרכי הגוף. כדי להשיג תוצאות שניתן לשמור עליהן, חשוב שהשינוי יהיה מעמיק ויכלול הקנייה ש הרגלי אכילה חדשים ונכונים, תוך כדי יצירת חשיבה חיובית סביב עניין האוכל ונטרול הגורמים לאכילה רגשית. למעשה דיאטה נכונה היא מהלך לא רק תזונתי, אלא גם רגשי, וזו בדרך כלל הסיבה העיקרית לכל שרוב האנשים אינם מצליחים לעמוד בדיאטה לבדם, אלא זקוקים לתמיכה של בעל מקצוע או אפילו קבוצת תמיכה.

אימון אישי לדיאטה הוא אחד הפתרונות שעונים על הצורך הזה. בליווי צמוד של מאמן אישי לתזונה, אתם כבר אינכם לבד. יש מישהו שנמצא אתכם כל הזמן, מכוון, מייעץ, תומך ועוזר - גם מבחינה תזונתית אך גם מבחינה רגשית, וזה כאמור לא פחות חשוב. הנה לפניכם כמה דוגמאות למצבים שבהם הליווי הוא כה חשוב ומועיל:

  • מצב רוח לא טוב - כל אחד מאתנו חש לעיתים במצב רוח לא טוב, תהא הסיבה אשר תהא: מריבה בבית, יום רע בעבודה ועוד. מצבים כאלה מעוררים אצל רבים את הרצון להתנחם בעזרת אוכל. כשאנו בדיאטה ללא תמיכה, הסיכוי שנעמוד בפיתוי הוא קטן, כיוון שתמיד נצליח לשכנע את עצמנו שהנזק של גלידה אחת הוא לא כל כך נורא, או שכשעצובים מותר לחרוג מהדיאטה. הבעיה היא שמשבר כזה יכול לגרור אחריו מצב של ייאוש וחוסר אמון בעצמנו שיוביל לכישלון הדיאטה. אך אם זכיתם בליווי של מאמן אישי - מייד תקבלו את התמיכה וההכוונה שלה אתם זקוקים כדי לחזור לפוקוס ולא להישבר.
  • עצירה בהרזיה - לעתים לאחר תחילת הירידה במשקל יש שלב שבו הירידה עוצרת או נעשית איטית יותר. בשלב זה אנשים רבים צריכים עידוד רב והזרקת מוטיבציה כדי להמשיך ולא להיכנע.
  • מסיבה, חג או אירוע - אלה מהווים מכשולים המאיימים להרוס לנו את הדיאטה, בגלל הפיתויים הרבים שהם מספקים לנו. בעזרת המאמן האישי שלכם תדעו מראש מה מותר לכם, וכיצד עליכם לנהוג במסיבות ואירועים כך שמצד אחד לא תישברו את הדיאטה, אך מצד שני תוכלו ליהנות כמו כולם.

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יסמין חיו


 


מאמרים נוספים מאת יסמין חיו
 
הכשרת מאמנים אישיים
מאמן אישי שעבר הכשרה מקצועית, הוא בעל כל הכלים והידע הדרושים על מנת לעזור למתאמנים שלו להשיג את המטרות שהם מציבים לעצמם בתהליך האימון האישי.

למה רפואה טבעית?
מהם יתרונותיה של הרפואה הטבעית על פני הרפואה המערבית? כיום רבים פונים לרפואה משלימה על מנת למצוא מזור לבעיות שונות שלא נמצא להן פתרון אצל רופא המשפחה.

למה אני לא מצליח בדיאטה לבד?
כשאנו ננסים לעשות דיאטה בעצמנו, ללא ליווי תזונאית או קבוצת תמיכה, הרבה פעמים הסיכויים נגדנו, ואנו לא מצליחים לרזות ולשמור על התוצאות. מה הסיבה לכישלון הדיאטות?

מה שותים בזמן דיאטה?
בזמן דיאטה חשוב מאוד להקפיד על שתייה של מים בכמות מספקת. מדוע זה כה חשוב? ומה אפשר לעשות כדי לשתות נכון במהלך היום?

איך לאכול מגוון גם בזמן דיאטה?
11/10/12 | דיאטה
הצעות מעניינות לגיוון של התפריט שלכם בזמן דיאטה. ארוחת בוקר, ערב, צהריים או ארוחת ביניים יכולה להיות מעניינת - ולא חייבים לאכול כל יום אותו דבר!

אחרי החגים מגשימים חלומות
זהו הקץ לדחיינות. כעת אנו רוצים באמת להגשים את החלומות שלנו ולהתגבר על המכשולים המונעים מאיתנו להצליח. אימון אישי עם מאמן אישי מוסמך מסייע מאוד בהגשמת היעדים.

המלצות לתפריט מאוזן בזמן חופשה
12/09/12 | דיאטה
יוצאים לחופשה בחג או בסוף השבוע? נפלא. רק חבל להרוס את הדיאטה בגלל כמה ימים של כיף. הכנו עבורכם כמה המלצות כיצד לצאת לנופש ולהינות, אך עדיין להישאר במסגרת המותר לפי הדיאטה שלכם.

נמאס לך מהעבודה - מה עושים?
לאחר שנים רבות באותו תפקיד ובאותה חברה, לאנשים רבים נמאס ורוצים לעשות שינוי בקריירה. אחת האפשרויות היא להקים עסק עצמאי בתור מאמן אישי. המאמר מסביר מהם היתרונות של עסק עצמאי, ומדוע כדאי לפנות לאימון אישי.

טיפים לבישול בריא לדיאטה
02/08/12 | דיאטה
לרבים מאתנו חשוב אכול מזון בריא ולהכין כמה שיותר מן המזון בבית ולא לקנות מזון מוכן המזיק לבריאות. אם גם לכם חשוב לאכול בריא, יש לנו כאן כמה עצות עבורכם כיצד לעשות זאת בבית.

מדוע מזון מטוגן איננו מומלץ?
26/06/12 | דיאטה
כידוע, אכילת שומנים איננה מומלצת בדיאטה. אבל מדוע? ומה ההבדל בין שומנים מסוגים שונים? מאמר זה מסביר על הצורך בשומנים בגופנו, ומדוע כדיא להימנע מטיגון בשמן, לא רק בשמן דיאטה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI