דף הבית חינוך ולימודים חינוך ילדים איך מפעילים חוג חיות רק עם בובות מהציוד לגני ילדים ?
איך מפעילים חוג חיות רק עם בובות מהציוד לגני ילדים ?
שי אורן 22/01/13 |  צפיות: 4010

חוג חיות ללא חיות יכול להיות מעניין מאוד וממוקד הרבה יותר.
הגננת תשתמש בציוד לגני ילדים הקיים ותעשיר את אוצר המילים של הילדים וגם את הידע.
השימוש בציוד לגני ילדים כמו בובות צעצוע יכולים להוות מכשיר יעיל להעברת פעילות מקסימה
כזאת שמביאה עוד ועוד מושגים חדשים ומציבה אותם בפני הילדים.
במאמר זה נסקור כמה מבעלי החיים כאשר הם נשלפים ממרחב הציוד לגני ילדים.
העיקר בהפעלה כזאת היא למצוא את המילים הנכונות להסבר על כל בעל חיים, הסבר קצר ולא ילדותי,במילים גבוהות אך ברמת הילדים.

לדוגמא ראשונה נביא מהציוד לגן ילדים את ה"צרעה" ונסביר להם במילים הללו:
הצרעה דומה לדבורה, אבל היא אינה מייצרת דבש, צבע הגוף של בצרעות צהוב וחום, הצרעה טורפת דבורים, העקיצה שלה כואבת מאוד ולפעמים מאוד מסוכנת.
לדוגמא שניה נשלוף מהציוד לגני ילדים את ה"קוף" ונסביר כך : הקוף הוא בעל חיים הדומה לאדם, אבל יש לו זנב ופנים אחרות, גופו מכוסה שיער, הקוף מטפס על עצים.
ציוד לגני ילדים הבא הוא "צרצר": הצרצר חי בחור באדמה, יש לו שני זוגות כנפיים, הרדליים האחרוניות שלו ארוכות ועוזרות לו לקפוץ, הצרצר משמיע בלילה קול שקוראים לו "צרצור".
הציוד לגן ילדים הבא הוא "קרפדה": בעל חיים החי במים ומחוץ למים ודומה לצפרדע, לקרפדה רגליים קדמיות קצרות ואחוריות ארוכות, הקרפדות שוחות במים, ומקפצות על היבשה,
גם על ה"ראש" של בעלי החיים נסביר: הראש הוא החלק העליון של הגוף מעל הצוואר, בתוך הראש נמצא המוח, שעושה שנוכל לעשות תנועה ולחשוב, בראש נמצאים גם הפה, האוזניים ועוד.
אם אנו עורכים את הפעילות בחורף כמובן שנשלוף מתוך הציוד לגני ילדים את ה"שבלול": השבלול הוא בעל חיים הדומה לחילזון, אבל אין לו בית על הגב. לשבלול גוף רך, יש לו רק רגל אחת.

ניתן גם להתמש בחפצים אחרים מתוך הציוד לגני ילדים וקרש זאת לבעלי החיים.
למשל נביא קופסה ונספר לילדים שזה "שובך יונים" : השובך הוא ביתה של היונה, את השובך בונים על עמוד או על גג הבית, בשובך נותנים ליונים אוכל, היונים מטילות ביצים בשובך.
שיערות שחורות של בובה מתוך שלל הציוד לגן ילדים ישמש להסבר על "שפם: שפם הוא שיער שצומח מעל הפה ומתחת לאף,לשפםיש חתוך וגם לעוד המון חיות יש שפם.

נסכם ב"תיקן" ונספר עליו: אנשים קוראים לתיקן זוק ,התיקן הוא חרק שחי על פני האדמה, יש תיקנים שחיים במטבח ואוכלים פרורי לחם, אנשים מנסים להפטר מהם.
אם אתם מחזיקים בין שלל הציוד לגני ילדים גם תוכי,ספרו עליו כך : ציפור שאפשר ללמד אותה להגיד מילים, לתוכי נוצות יפות ומקור עבה ועקום, התוכים חיים ביערות,
תנין: בעל חיים זוחל הדומה ללטאה ענקית, הוא חי במים ועל החוף,התנין אוכל בעיקר דגים.
תרנגולת: עוף שמגדלים בלול בחצר המשק, בלול יש תרנגולות רבות, והן מטילות ביצים, התרנגולת מטילה על הביצים, לתרנגולים יש כרבולת אדומה, התרנגולת מקרקרת, והתרנגול קורא קוקוריקו,.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שי אורן

חברת "רעיון בקרטון "ציוד לגן ילדים" נותנת לגננות פתרונות מתקדמים. ליצירת גן לימודי והישיגי. המציג במהלך השנה מערכי פעילות שיעור ותוכניות לימודיות שמגשימות את יעדיהם. בלוח זמנים של גן ילדים אין מקום ולעיתים גם הכלים לפתח וליצור מערכי שיעור. ולכן כולם מסתפקים בפירורי רעיונות המוסלקים ברשת האינטרנט, ובשחזור שיעורים מהעבר פעם אחר פעם.

רעיון בקרטון- ציוד לגני ילדים ומרכז חוגים והעשרה.
ערכות הפעלה עם מערכי שיעור להפעלה ע"י הגננת.
כל ערכת הפעלה מהציוד לגן ילדים מקיפה נושא אחד ומלאה בשלל ציוד,לוחות תוכן,לוחות הפעלה,הפעלות מגוונות, וחוברת הוראות הפעלה לגננת עם כל השירים והרעיונות.
חוגים לגני ילדים:חוג חיות,חוג אנגלית,חוג חשיבה מתמטית.



 


מאמרים נוספים מאת שי אורן
 
גני הילדים הם השגרירים של צלילי ארץ ישראל
גני הילדים הם השגרירים של צלילי ארץ ישראל. זה מדהים שאחרי לא מעט פעילויות לגני ילדים על החגים וכדומה למדנו כולנו שגני הילדים וגם הציוד לגני ילדים המוכר לנו, זה הבית שלנו. בזמן הקרוב מבצעים גני הילדים ביצועי בכורה ליצירות ארץ ישראליות במהלך הפעילויות בגני הילדים. במסגרת האביב שבא אלינו לטובה יבצעו גני הילדים שירים רבים ויביאו מוזיקה קלאסית ממקומות מרוחקים.

איך מפעילים חוג חיות רק עם בובות מהציוד לגני ילדים ?
חוג חיות ללא חיות יכול להיות מעניין מאוד וממוקד הרבה יותר. הגננת תשתמש בציוד לגני ילדים הקיים ותעשיר את אוצר המילים של הילדים וגם את הידע. השימוש בציוד לגני ילדים כמו בובות צעצוע יכולים להוות מכשיר יעיל להעברת פעילות מקסימה כזאת שמביאה עוד ועוד מושגים חדשים ומציבה אותם בפני הילדים. במאמר זה נסקור כמה מבעלי החיים כאשר הם נשלפים ממרחב הציוד לגני ילדים. העיקר בהפעלה כזאת היא למצוא את המילים הנכונות להסבר על כל בעל חיים, הסבר קצר ולא ילדותי,במילים גבוהות אך ברמת הילדים.

עם איזה ציוד לגני ילדים מלמדים עברית בגן ?
ציוד לגני ילדים הינו החלק העקרי בגן ועל כן יש ליחס לו חשיבות לימודית ולא רק חוויתית. לאחרונה אנו רואים את הילדים מעוררים את רחמינו כאשר אינם הוגים נכון את המילים ומה שיוצא להם מהפה אלו לרוב מילים חדשות המחברות שתי מלים שונות כמו "בוככת" בוכה וצוחקת. במהלך השנה הילדים צריכים להרחיב את אוצר המילים שלהם פי 6 מאוצר המילים שהיה להם ביום כניסתם לגן. עלינו להעניק להם מילים שהם גבוהות ולא רק מילים לשירים או את שמות החגים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI