דף הבית עסקים יבוא ויצוא ייצור בסין - על קצה המזלג
ייצור בסין - על קצה המזלג
עוז לוי 14/02/13 |  צפיות: 4319

סין היא המדינה המובילה בעולם בתחום הייצור עתיר העבודה. מדינה זו מייצרת כמעט מחצית מהנעליים בעולם, כמו גם בגדים, גאדג'טים ביתיים, מכשירי חשמל, רהיטים, קישוטים לחג המולד, כלים, צעצועים, משקפי שמש ועוד. ייצור בסין עבור מאי ייצורו של אף אחד ממוצרים אלה, לשליטה בענפי תעשייה שלמים בזמן קצר עד מאד.

כ-70% מהמטריות בעולם, 60% מהכפתורים בעולם, 72% מהנעליים בארצות הברית - מיוצרים בסין. זאת ועוד, 50% ממכשירי המטבח בארצות הברית מיוצרים בסין. רוב הדגלים האמריקאים ופסלוני ישו ומריה שנמכרים בארצות הברית מיוצרים במפעלים בסין. קשה לאמריקאים לעבור מספר ימים מבלי לרכוש משהו שיוצר בסין. אחד ממפעלי הנעליים בארצות הברית התגאה פעם בייצור הנעליים המקומי שלו, אבל היום יש לו ארבעה מפעלים בסין ואחד בווייטנאם. אפילו המוצרים שרשום עליהם "Made in American" או "Made in Japan" או שנוצרו בכל מקום אחר - מכילים רכיבים או מרכיבים שיוצרו בסין.

השכר הממוצע במפעל סיני בשנת 2009 היה בסביבות 200 דולר בחודש, 17% יותר מאשר בשנה הקודמת. גם הסחורה המיוצרת בסין נמכרת במחיר כל כך בזול עד ששולי הרווח יכולים להיות מסוכנים למדי. אחד המפעלים לייצור כיסויים וכריות מושב לרכב מדווח כי בשנת 2009 הרווח שלו עמד על 2.5% בלבד.

"מחיר סין" מתייחס לעובדה שכל כך הרבה מוצרים יכולים להיות מיוצרים בסין במחיר כה זול, עד שסין השתלטה על השוק של מוצרים רבים. לאמריקאים רבים המשמעות היא הפסד של משרות כעובדי מפעלים שונים, אבל רווחה ועסקאות טובות לקמעונאים ולוול-סטריט.

על פי אחת ההערכות, עבודה סינית זולה הוסיפה 1,000$ לשנה למשק הבית האמריקאי, הודות לסחורות הזולות. באופן אירוני, למרות אותו ייצור בסין - הסחורה שמייצרים העובדים הסינים הרבה יותר יקרה בסין מאשר בארצות הברית.

למשל, מחשב אפל נמכר בביג'ינג תמורת 2,750$ בערך 500$ יותר מאשר בארצות הברית. נעליים שנרכשו בחנות נייקי רשמית יכולות לעלות בסין כ-190$, וטלוויזיות גדולות מסך מתוצרת סוני, מחירן בסין יקר ב-30% יותר מאשר ביפן. והרשימה ארוכה, וכוללת בין היתר גם עגלות תינוקות ומקלות גולף.

בעצם, ניתן לומר כי סין חווה מהפכה תעשייתית במהירות שהיא גדולה פי עשר מכפי שחווה בזמנו העולם המערבי.

למאמר נוסף בנושא ייצור פלסטיק בסין

http://www.sw-trade.co.il/plastic%20products%20manufacturing.html?v=8482181711


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עוז לוי

המאמר נכתב עבור פורטל עסקים על-ידי

www.chinaisraelimport.com



 


מאמרים נוספים מאת עוז לוי
 
נופש ביוון - מציאת וילה בכרתים
כרתים הוא האי הגדול ביותר מכל איי יוון, אבל הוא רק החמישי בגודלו באגן הים התיכון. מבין כל האיים אי זה הוא אחד מאלה שהתיירים נוהגים לחזור אליו שוב ושוב. כך הם יכולים לחקור בכל פעם דברים חדשים שיש לאי כרתים להציע.

ייצור בסין - על קצה המזלג
ייצור בסין - סין היא המדינה המובילה בעולם בתחום הייצור עתיר העבודה. מדינה זו מייצרת כמעט מחצית מהנעליים בעולם

מיתוסים נפוצים וטיפול בעזרת יישור שיניים שקוף
ישנם לא מעט מיתוסים שמתייחסים לפלטות, בין אם מדובר בסמכים המתכתיים המסורתיים ובין אם בסמכים המודרניים המתקדמים שמאפשרים היום יישור שיניים שקוף ובלתי נראה. לכן, ננסה לנתץ מיתוסים אלה כך שיהיה לכם הרבה יותר נוח להחליט לגשת לאורתודנט ולקבל את הטיפול ליישור השיניים שלכם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI