דף הבית חוק ומשפט נזיקין זכויות המגיעות לנפגע אשר נפצע במקום העבודה
זכויות המגיעות לנפגע אשר נפצע במקום העבודה
יהודה שמש 05/03/15 |  צפיות: 12298

 

פציעה במקום העבודה – סיכון ממשי לרבים מאוד באוכלוסייה העובדת

הסכנה של פציעה במקום העבודה היא סכנה ממשית מאוד עבור רבים מאתנו. אין מה לעשות – רבים מאתנו לא עובדים בנוחות הנעימה של מזגני המשרדים, וחלק גדול מהאוכלוסייה עובד בעבודות פיזיות שסיכון התאונות בהן הוא רב. לא זו בלבד – כי גם מי שאופי העבודה שלו הוא משרדי ברובו תמיד נמצא בסכנה של פציעה במקום העבודה – בעיקר מתאונות שונות במקום העבודה או מתאונות דרכים בדרך לעבודה או ממנה. הבעיות עם מצב של פציעה במקום העבודה הן רבות – בעיות כלכליות, פיזיות ופסיכולוגיות. כל אחד מהתחומים האלה משפיע על תחום אחר. הפגיעה הפיזית גורמת לנו למוגבלות או לנכות (קבועה או זמנית) שמקשה עלינו לתפקד ולעתים קרובות לא מאפשרת לנו לעבוד כלל. כך נוצרת לנו מצוקה כלכלית מסוימת – כשאנחנו לא מסוגלים לעבוד ולפרנס את עצמנו ואת משפחתנו. שני הגורמים האלו מצטרפים יחד ופוגעים בנו פגיעה פסיכולוגית – אנשים רובים שחוו פגיעה במקום העבודה ולא מסוגלים לעבוד חווים משברים נפשיים לא קלים שמקשים עוד יותר על תהליך ההחלמה ועל קשיי ההסתגלות למצב זה. בדיוק משום כך ישנם כמה וכמה מנגנונים שמאפשרים לנו לממש זכויות מסוימות של אנשים שנפגעו במקום העבודה – ולהבטיח רווחה מסוימת וביטחון כלכלי גם במצב של פציעה במקום העבודה.

מהן הזכויות שמגיעות במצב של פציעה במקום העבודה?

· פיצוי כלכלי – מוסד הביטוח הלאומי קיים בדיוק לשם מצבים מסוג זה של פגיעה במקום העבודה. כאשר אנחנו נפצעים אנחנו מגיעים למצב של חוסר אונים וחוסר יכולת לעבוד לפרנסתנו – ואז המוסד לביטוח לאומי אמור לתת לנו את הרווחה הכלכלית שעבורה אנחנו משלמים את המס בכל חודש. כשאנחנו נפצעים במקום העבודה ומדווחים על כך לביטוח הלאומי בתקופה של עד שנה מיום האירוע, אנחנו זכאים לפיצוי כלכלי בהתאם לתנאים השונים שמגדיר המוסד לביטוח לאומי.

· במידה ובעקבות הפגיעה במקום העבודה אנחנו מגיעים למצב של אובדן כושר עבודה – אנחנו זכאים לפיצויים בהתאם לפוליסת הביטוח שלנו ובהתאם לתנאי אובדן כושר העבודה כפי שהם מוגדרים ע"י המוסד לביטוח לאומי.

· טיפול רפואי – במקרים רבים אנחנו זכאיים שנפגעים במקום העבודה לטיפול רפואי במסגרת קופות החולים השונות, כחלק מגמלת נפגעי עבודה. חשוב לבדוק זאת.

בשביל לממש את כל הזכויות שמגיעות לכם – יש לפנות לעורך דין נזקי גוף

עורך דין נזקי גוף הוא עורך דין המתמחה בפגיעות פיזיות ובזכויות המגיעות לנו בעקבות פגיעות אלה. כך למעשה, מהווה עורך דין נזקי גוף חומת מגן מול המנגנונים הקרים של הביטוח הלאומי וחברות הביטוח – כשפנייה לעורך דין נזקי גוף מבטיחה הלכה למעשה שזכויותינו ימומשו ושאנחנו נקבל את הרווחה שמגיעה לנו. כך, לפחות, נוכל לנשום לרווחה במצב הלא פשוט של פציעה במסגרת העבודה.

 

 

יובהר כי התכנים במאמר זה לא נבדקים מקצועית ולעומק וכל העושה שימוש בתכנים עושה זאת על דעת עצמו בלבד, ובאחריותו הבלעדית.
החומר המצוי במאמר לא בא במקום יעוץ משפטי ולא מהווה תחליף לייעוץ משפטי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יהודה שמש


 


מאמרים נוספים מאת יהודה שמש
 
שמירה על כללי בטיחות בזמן העבודה עם מנוף הרמה
25/10/15 | שיפוצים
אין שום צל של ספק כי העבודה עם מנוף הרמה יכולה להגשים שורה ארוכה מאד של מטרות - בהובלות, באתרי בניה, בהקמת במות, בטעינה ופרקיה של מכולות, בהורדה של ציוד כבד מתוך כלי רכב מסחריים....

על החשיבות של חברת אבטחה בהגנה מפני פריצות של האקרים
25/10/15 | צרכנות
לכאורה, כאשר אנו מדברים על אבטחת ארגון, הרי שיש כאן אבטחה בשני רבים שונים. אבטחה מסוג אחד נוגעת לאבטחה פיזית על משרדי הארגון עצמם - עבור אבטחה זו נפנה אל חברת אבטחה שתספק לנו מאבטחים חמושים, ואלו יגנו על המתחם ויפקחו עין לאורך שעות היום והלילה. הרובד השני הוא של הגנה על המידע שנמצא בתוך העסק עצמו מפני האקרים. אולם, מיהם המומחים שנפנה אליהם כדי לקבל את ההגנה הראויה? התשובה היא שגם כאן - פונים אל חברת אבטחה!

פתרונות יישור שיניים שונים
25/10/15 | רפואה
שיניים ישרות משפרות את הדימוי העצמי ומקלות על אכילה ודיבור. ניתן לבחור בין פתרונות שונים כדי ליישר את השיניים ובין היתר רצוי להכיר את היתרונות של יישור שיניים שקוף

4 דברים חשובים לבדוק לפני רכישת מערכת מולטימדיה לרכב
מערכת מולטמדיה לרכב הינו דבר אינו זול, לכן אספנו לכם דברים שאתם חייבים לבדוק

כל מה שחשוב לדעת על הובלת פסנתרים
06/04/15 | צרכנות
אשר אנשים מבקשים להיעזר בשירותי הובלות באשדוד וברחבי הארץ, אפשר לצפות לכך שהשירות יהיה כמובן.....

כל השלבים בתהליך של בניה מהירה
05/04/15 | תעשייה
לשיטת הבניה שאנו עומדים לחשוף בפניכם, קוראים בניה מהירה. שיטה זו קיבלה את שמה, משום שבאופן טבעי..........

חמישה טיפים שיעזרו לכם לבחור את הפרקט המושלם
כך תדעו לבחור את הפרקט הנכון

רשת צל בגני משחקים וחשיבותה עבור הילדים
11/03/15 | צרכנות
קרני שמש עלולות להזיק ולגרום לבעיות בריאותיות עקב חשיפה רבה, ילדים קטנים יותר רגישים לקרני השמש וחשוב מאוד לספק קירוי בזמן שהם משחקים.

סימנים להחלפת גז במיזוג האוויר ברכב
במדינתנו החמה יש ערך עליון למיזוג תקין באוטו

חובת בדיקות תקופתיות למטפים
מטפים הם דבר חשוב שיכול להציל חיים, עם זאת חשוב לערוך להם בדיקות תקופתיות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI