דף הבית עסקים נדל"ן מקורות קרינה אלקטרומגנטית ומתי חשוב לבצע בדיקות קרינה
מקורות קרינה אלקטרומגנטית ומתי חשוב לבצע בדיקות קרינה
רענן ברנשטיין 25/10/15 |  צפיות: 2595

ישנם לא מעט סכנות בחומרים ובקרינה בעולם הסובב אותנו, והחשיבות הגבוהה שבמודעות לנוכחות של החומרים והקרינות הללו גבוהה מאוד, שכן היא יכולה להוביל לצעדים שימנעו את היווצרותם של מצבים רפואיים בדרגות חומרה שונות.

אחת מאותן הקרינות הינה הקרינה האלקטרומגנטית, קרינה הנפלטת על-ידי כל עצם בעל מטען חשמלי אשר נמצא בתאוצה כלשהי, מה שהופך את הקרינה הזו לנפוצה יחסית. דוגמא למקור לקרינה אלקטרומגנטית בסביבה המיידית של כולנו היא כמובן הקרינה שבזרם החשמל הביתי, זרם חילופין, ממקורו בשקע שבקיר, ועד למכשירי החשמליים שסביבנו.

בבית ובחוץ - מקורות חשיפה לקרינה אלקטרומגנטית:

מעבר לקיומה של הקרינה באור הנראה לעין, ישנם סוגים שונים של קרינה אלקטרומגנטית בשימוש הטכנולוגיה, במכשירים רבים בסביבה היומיומית של כולנו:

גלי רדיו – בשימוש בתקשורת האלחוטית, במכשירי הרדיו הביתיים, מכשירי GPS, מכאמ"ים, רדארים, ועוד.

גלי מיקרו – תנורי המיקרוגל (השומרים את הקרינה בתוך תחומי התנור), הטלפונים הסלולאריים שלנו, WiFi ובלוטות', טלוויזיה\אינטרנט בכבלים, ועוד.

גל תת-אדום (אינפרא-רד) – שלטים רחוקים (להפעלת הטלוויזיה הביתית לדוגמא), תקשורת בין מכשירים שונים כמו הטלפון הנייד והמחשב, בבנייה (תרמוגרפיה הנדסית המשמשת לאיתור כשלים ובעיות מבניות בעזרת מכשירים ייעודיים), מצלמות (מדידת מרחק של עצמים), עכבר המחשב (האור האדום שבתחתית העכבר), חממות הממנפות את הקרינה לחימום המרחב, ראיית לילה וכיו"ב.

קרינה על סגולה – או קרינת UV, בשימוש במנורות הפלואורצנט (ע"י גז כספית), טיהור מי שתייה, פוטותרפיה - חשיפת העור לקרני אור אולטרא סגול למלות כגון ויטיליגו, פסוריאזיס וכיו"ב, חיטוי במתקנים רפואיים ועוד.

רנטגן – כאן מדובר בקרינה אלקטרומגנטית מייננת המסכנת את יציבות התא ונמצאת בעיקר, אך לא רק, בשימוש רפואי, אך גם כאמצעי שיקוף לתיקים ומזוודות.

מתי מומלץ לבצע בדיקת קרינה אלקטרומגנטית:

ההמלצה הגורפת היא בבדיקת קרינה ראשונית חד-פעמית בכל בית או מבנה, ציבורי או פרטי, ובכל מקום בו שוהים בני אדם, וזאת עקב העלייה המאסיבית בפיזורן של אנטנות מסוגים שונים ברחבי סביבת המחייה שלנו, גורמים המעלים את הסיכון לחשיפה מוגזמת לקרינה זו, חשיפה שלאורך זמן עלולה להוביל לתוצאות הרסניות לגוף האדם.

בעוד שרמת הקרינה הנמדדת על-פי חוק בסביבת האנטנות בעת התקנתן ידועה לגוף המתקין ולגופים נוספים, הרי שריבוי המכשירים השונים בסביבת האדם והכבלים הרבים הפולטים קרינה אלקטרומגנטית לסביבה בשילוב עם הקרינה הנוספת ממקורות עתירי קרינה כאנטנות סלולאריות יוצר מצב בו אין פיקוח מספק על רמת הקרינה אליה נחשפים אזרחים בכל מקום בו הם נמצאים, כולל במרחבים ציבוריים ובמבנים ציבוריים, בתי ספר, גני ילדים, וכמובן, בביתם הפרטי.

בדיקה פשוטה בסביבת העבודה שלכם, סביבת הלימודים של הילדים שלכם, וכמובן, במרחב הביתי שלכם, כולל הבית עצמו והחצר שלכם, יכולה חשוף מפגעים חבויים של קרינה אלקטרומגנטית המעמידה אתכם בפני סיכונים בריאותיים, ובכך לפתוח בפניכם את האפשרות לפעול בכדי למגן את עצמכם בעזרת הפתרונות הטכנולוגיים הקיימים בשוק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רענן ברנשטיין

רוצים לדעת יותר על קניית אביזרים לאייפון?



 


מאמרים נוספים מאת רענן ברנשטיין
 
מקורות קרינה אלקטרומגנטית ומתי חשוב לבצע בדיקות קרינה
25/10/15 | נדל"ן
ישנם לא מעט סכנות בחומרים ובקרינה בעולם הסובב אותנו, והחשיבות הגבוהה שבמודעות לנוכחות של החומרים והקרינות הללו גבוהה מאוד, שכן היא יכולה להוביל לצעדים שימנעו את היווצרותם של מצבים רפואיים בדרגות חומרה שונות.

הלוואה לכל מטרה ללא ערבים
27/06/13 | הלוואות
הלוואות רבות ניתנות מדי יום למגוון רחב של אנשים וצרכים ביניהם יחידים, משפחות, עסקים, לימודים וזה על מנת שתוכל לקבל כסף כרגע בהווה להשתמש בו ולהחזיר אותו בעתיד

הגלקסי S3 של סמסונג - פנו דרך למלך הבא של ממלכת הסמארטפונים
סיקור נרחב של הגלקסי S3 של חברת סמסונג המובילה מבין יצרניות האנדרואיד המובילות. מידע על הגלקסי 3, על ביצועיו, המפרט, המסך, הטאץ' ועוד.

ביטוח רכב השוואת מחירים - למה צריך את זה?
01/04/12 | ביטוח רכב
מאמר זה יעסוק ביתרונות של השוואת מחירים בתחום ביטוח הרכב, למה צריך להשוות מחירים? איפה משווים מחירים? ההבדלת בין השוואת מחירים בעבר להשוואת מחירים כיום בעידן האינטרנט וכמה כסף זה יכול לחסוך לנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI