דף הבית רוחניות רפלקסולוגיה ערוצי האנרגיה בגופינו כערוצי תקשורת פנימית.
ערוצי האנרגיה בגופינו כערוצי תקשורת פנימית.
רונית אילה טל 25/05/08 |  צפיות: 14974

מאת רונית גלילי רפלקסולוגית בכירה ומרפאה הוליסטית.

עפ"י הגישה ההוליסטית של גוף נפש ישנם בגופינו עשרה ערוצי אנרגיה המכונים מרידיאנים.

במאמר זה אתייחס על פי  האסכולה הרפלקסולוגית אשר מדברת על עשרה ערוצים, למרות שידוע גם על אסכולות המדברות על יותר.  בכל אופן ההתייחסות של עשרת המרידיאנים נובעת מכך שיש לנו עשר אצבעות, חמש בכל יד ואשר יוצרות תנודה מעגלית לאורך כל הגוף עד שנושקות לאצבעות הרגליים. חמש בצד ימין וחמש בצד שמאל של הגוף עם קו מפגש בציר המרכזי שחוצה את הבטן והטבור.

ערוצי האנרגיה הללו משויכים גם לאברי הגוף שלנו בקו אורכי. כך לדוגמא מרידיאן הכליות משויך גם לעיניים ולברכיים. ובאמת המילה עין משמעותה גם מעיין והרי הכליה משמשת כאגן או כלי קיבול לנוזלי הגוף. פעמים רבות בעיות בתפקודי הכליות  יגרמו לעיניים נפוחות עם  בצקתיות יתר מתחת להן. מה שנקרא בלשון העם שקיות תחת העיניים או עיגולים שחורים מעייפות או חוסר שינה. בעת המנוחה והשינה הגוף מנקה עצמו מרעלים ומכין את הקרקע ליום המחרת, ע"מ שנהיה מתוחזקים יותר. ברגע שישנה פסולת רבה לעכל ולפנות, הגוף עובד קשה ולאט יותר, או אז שנתינו תהיה  איכותית  פחות  וייתכן מאד כי נקום עייפים  גם לאחר שעות שינה לא מעטות.

 העיניים מייצגות את ראי הנפש וצלילותן תעיד על ניקיון פנימי של הגוף וגם הרוח. עפ"י האירדיולוגיה  ניתן לאבחן דרך גלגל העין (אירוס העין) את שאר איברי הגוף באופן מדויק ביותר. העיניים נמצאות ברום הראש ומשקיפות על הנעשה מגבוה. ערוץ האנרגיה שלהן זורם עד לכליות שמשויכות למוסר (ראה ערך מוסר כליות) זרימה, התנקות והתנתקות.

 במורד המרידיאן  נמצא את הברכיים אשר משויכות לפחדים (פיק ברכיים), גאווה (לכרוע ברך ולבקש מחילה, או מתוך כבוד למי שמעלינו) ומסגרת. מאחר והברכיים משויכות למפרקים הן יכולות להינעל או להיות משוחררות יתר על המידה כדוגמת צירים של דלת.

המילה ברכה וברך נוצרו מאותו שורש וייתכן מאד שמילה זו נשתרשה עקב כך שבימי קדם אנשים כרעו ברך בפני הוד מעלתו ורוממותו של המלך או זקן העדה ע"מ לקבל ברכה או מחילה.

ברגע שישנה חסימה בערוץ זה ייתכנו בעיות באותו ציר אורכי. בכף הרגל הברך והמרפק נמצאים באותו קו רוחבי עם המעי הגס העולה, כך שלעיתים בעיות עם הברך יצביעו על חסימה כלשהי הנובעת למעשה ממערכת העיכול. כמובן שזו אפשרות אחת מני רבות ולא ניתן במאמר קצר זה להכיל את כל הפתולוגיות הנלוות לכך.

ברך ומרפק מקושרים זה לזה כפי שמפרק שורש כף היד משויך למפרק שורש כף הרגל. מפרק הכתף משויך למפרק הירך וניתן לדמיין זאת בצורה מוחשית אם נתבונן באדם העומד  על שש ועל ארבע.

המרפק משול לצורך במרפקים ע"מ להתקדם בחיים מחד, ובצורך להתרפק ולשכב פרקדן בכיף ולא לעשות שום מאמץ, מאידך.  המרידיאנים  החיצוניים (הלאטרליים) הם המקושרים לאוזניים, מפרק הלסת, הכתפיים, הירכיים ואיברי הרבייה  הפנימיים כפי שישתקפו בראי כף הרגל.

 ואכן מיניות זוהי צורת תקשורת עם צורך בהרבה הקשבה הדדית. הכתפיים משולות לאחריות (עומס רב על הכתפיים או כאבן רחיים על צווארו) ואכן כאשר מביאים ילדים לעולם ישנו צורך בבגרות ונטילת אחריות. הירכיים משויכות לעוצמה שבנו (כוחו עוד במותניו) וגם באסכולות של המזרח אזור האגן, המותניים והירכיים שייך לאזור עוצמתי שממנו שואבים את האנרגיה ע"מ לפעול מתוך עוצמה ולא מתוך כוחניות. זהו אזור ההרה בשפתם ובהחלט ניתן למצוא הקבלה למילה הרה גם בעברית מאחר וזהו אזור הרחם המאפשר לאישה להיות הרה. 

האוזניים מקושרות לשיווי המשקל ולאיזון רגשי ונפשי כאחד. לא בכדי נבראנו עם שתי אוזניים ופה אחד וזאת על מנת להיטיב לשמוע ולהקשיב  בראש ובראשונה ורק אח"כ להגיב מילולית.

עפ"י הגישה של הרפואה הסינית האוזן נדמית גם כעובר השוכב הפוך ברחם.

כאשר אנו מוזנים כראוי נוכל להיות מאוזנים ומאזינים טובים לעצמנו ולסובבים אותנו.

הזנה נאותה של הגוף נובעת משינה בריאה, נשימה עמוקה וסבלנית וכמובן תזונה המכילה את כל אבות המזון המינראלים והויטמינים שלהם אנו זקוקים כמו אוויר לנשימה ולנשמה.

 

ישנם עוד נושאים רבים שבוודאי טרם נגעתי במאמר קצר זה, אך לסיכום אומר בקצרה כי תראפית האיברים שייכת למרידיאנים  וכי כל מצב של לחץ או כאב שנגרם לנו, נובע לא אחת ממקור של איבר אחר הנמצא על אותו ציר אנרגיה. ואם נדע לזהות את שורש הבעיה בזמן ובמקום הנכון דיינו.

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רונית אילה טל

 



 


מאמרים נוספים מאת רונית אילה טל
 
הלוחמה במחלה ע"י חמלה
מחלה נתפשת אצל רובינו כדבר לא נעים, לא טוב, מזיק ומפריע. לפי הגישה הליניארית של הרפואה המערבית עד לא מזמן ייחסו משמעות רבה לתסמינים ונתנו תרופות וטיפול ממוקד ונקודתי לאותן בעיות שצצו בגוף החולה.

כלוב של זהב
התוכי בביתו של הפסיכיאטר כבר שנים רבות חי שם ומתנוון.

טיפולים ארומתראפיים בבעיות שלד ושרירים
בגוף ישנם 732 שרירים המגורים ע"י מע' העצבים. השלב השלישי אחרי העצמות והגידים הוא השרירים.

יל"ד – יתר לחץ דם
יתר לחץ דם יכול לנבוע ממס' גורמים עיקריים: מחלות המצרות את כלי הדם כגון סכרת, בעיות בתפקודי הכליות עקב וויסות נוזלים לקוי, טרשת עורקים ועוד...

חסימות
הגורמים העיקריים לחסימות בגופינו ובנפשנו הם סטרס, תזונה לקויה, חוסר תנועה, בעיות יציבה ותורשה.

האביב ופריחתו מסביב
תקופת האביב מסמלת עבורנו את ההתחדשות, ההתנקות וההתנתקות במלוא מובן המילה.

ארבעת היסודות ברומנטיקה.
כפי שנהוג לחלק את הרפלקסולוגיה והאסטרולוגיה לארבעה יסודות של אדמה, מים, אש ואוויר, ניתן בהחלט לראות מאפיינים של המרכיבים בקווי האישיות של האדם ובוודאי כאשר זה בא לידי ביטוי במישור הרומנטי. כי אז אנו נעשים יותר מוחצנים ושיווקיים כלפי עצמנו וכלפי הפרטנר שלנו.

קול צבעי הקשת והשקט
במאמר זה אסקור את מרכזי האנרגיה בגופינו הקרויים צ'אקרות על פי צבע ומאפיינים.

שתהיה לכולנו שינה טובה!
25/05/08 | יהדות
בימי קדם כאשר לא היתה תאורה מלאכותית ובטח שגם לא תרבות פנאי עשירה, אנשים היו קמים עם הזריחה ועולים על יצועם לישון עם השקיעה.

ערוצי האנרגיה בגופינו כערוצי תקשורת פנימית.
עפ"י הגישה ההוליסטית של גוף נפש ישנם בגופינו עשרה ערוצי אנרגיה המכונים מרידיאנים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI