דף הבית רוחניות רוחניות - אחר האביב ופריחתו מסביב
האביב ופריחתו מסביב
רונית אילה טל 25/05/08 |  צפיות: 2417

תקופת האביב מסמלת עבורנו את ההתחדשות, ההתנקות וההתנתקות במלוא מובן המילה.

לא בכדי יציאת מצריים אירעה בחודש ניסן שסימלו הוא הטלה אשר פותח את מניין המזלות. המאפיינים של הטלה הם פריצת דרך, נחישות ואומץ.

היציאה מהמצרים הפרטיים של כל אחד ואחד מאיתנו באה להזכיר ולהזמין אותנו לבדוק שוב ושוב היכן אנו נמצאים כיום. אילו כבלים רוחניים, רגשיים, נפשיים וחומריים אוחזים בנו לבלי הרף.

האביב מתפרץ במלוא יפעת ושיפעת צבעיו וגווניו על שלל ריחותיהם וניחוחותיהם של הפרחים והפירות אשר הקיצו מתרדמת החורף שבה היו שרויים.

זוהי עונת מעבר אשר בה מתאפשר לנו לפרוץ מהמסגרת של המוכר והידוע ולפרוש כנפיים למחוזות חדשים ומתחדשים.

קדחת השחת הינה סממן מובהק של האביב, כמו גם פרץ הניקיונות שתוקפים את מרבית העם. לא אחת האלרגיה אשר תוקפת אותנו באה בין היתר גם מחומרי הניקוי בהם אנו משתמשים.  האביב מאפיין גם תקופה של שמחה וערנות לעומת הדעיכה שמתקיימת בחורף הקר, החשוך והגשום.

הימים מתארכים לקראת בוא הקיץ. ישנה אופוריה באוויר ובטבע ישנן המלטות רבות באביב היות ואז הגשמים מפשירים את מי הנהר והפירות ושאר הצומח ראויים למאכל ולמחסה עבור הגורים והגוזלים שזה עתה פקחו עיניים.

באם נתבונן במשמעות העמוקה של יציאת מצריים נוכל לראות כי במילה זו טמונות המילים הבאות: מיצרים, יצרים שהולכים עלינו וצרים.

על פי התניא ישנן שתי מדרגות בסיסיות בנפש האדם, הראשונה היא הנפש הבהמית זו אשר מכניעה אותנו לעבר הצרכים הכי בסיסיים שבתוכנו, אלו הדורשים  על פי רוב סיפוק מיידי.  ואילו המדרגה הנעלה יותר נקראת הנפש השנית, זו אשר רוצה להתאחד עם הבורא והבריאה.

ישנו דיאלוג מתמיד מחויב המציאות בין השתיים כל עוד אנו חיים.

הנפש הבהמית הינה גשמית, בעלת צרכים, רצונות ויצרים של כאן ועכשיו ואילו הנפש השנית (שהיא גם האלוקית) שואפת להתעלות ולהעלות את דרגתה לאינסוף.

לא בכדי נקרא חג הפסח גם חג החרות שפרושו הרוחני הוא לצאת מהמצרים הפרטיים השורים בנו. לפרוץ את המסגרות שעלינו סוגרות ולפרוש כנפיים לעבר המרחבים הרוחניים, אל השפע האינסופי והאחדות.

המילה אב טמונה במילה אביב. על פי חז"ל ה-א' מייצגת את אהבת השם ואת האות הראשונה בסדר הא"ב העברי, האות השנייה היא ב' אשר פותחת את ספר בראשית.

זוהי האות המקושרת לבריאה והרי נולדנו ונועדנו להיות בריאים ובמצב תקין ככל האפשר.

כלומר: אהבת השם היא זו אשר מסייעת לנו להתקדם אל עבר החידושים, יצירת התחלה חדשה, בריאה ומבריאה.

בחודש ניסן שזהו ראש החודשים טמונה המילה נס והרי ניתן לראות בברור את הניסים שנעשו לבני ישראל בעת היציאה מהמצרים. יציאה מהגלות אל עבר ההתגלות.

ובכל גולה באם נוסיף את ה-א' נראה את הגאולה.

מאחלת לכולנו באשר אנו

חג אביב שמח

ומסביב הכל פורח.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רונית אילה טל

 



 


מאמרים נוספים מאת רונית אילה טל
 
הלוחמה במחלה ע"י חמלה
מחלה נתפשת אצל רובינו כדבר לא נעים, לא טוב, מזיק ומפריע. לפי הגישה הליניארית של הרפואה המערבית עד לא מזמן ייחסו משמעות רבה לתסמינים ונתנו תרופות וטיפול ממוקד ונקודתי לאותן בעיות שצצו בגוף החולה.

כלוב של זהב
התוכי בביתו של הפסיכיאטר כבר שנים רבות חי שם ומתנוון.

טיפולים ארומתראפיים בבעיות שלד ושרירים
בגוף ישנם 732 שרירים המגורים ע"י מע' העצבים. השלב השלישי אחרי העצמות והגידים הוא השרירים.

יל"ד – יתר לחץ דם
יתר לחץ דם יכול לנבוע ממס' גורמים עיקריים: מחלות המצרות את כלי הדם כגון סכרת, בעיות בתפקודי הכליות עקב וויסות נוזלים לקוי, טרשת עורקים ועוד...

חסימות
הגורמים העיקריים לחסימות בגופינו ובנפשנו הם סטרס, תזונה לקויה, חוסר תנועה, בעיות יציבה ותורשה.

האביב ופריחתו מסביב
תקופת האביב מסמלת עבורנו את ההתחדשות, ההתנקות וההתנתקות במלוא מובן המילה.

ארבעת היסודות ברומנטיקה.
כפי שנהוג לחלק את הרפלקסולוגיה והאסטרולוגיה לארבעה יסודות של אדמה, מים, אש ואוויר, ניתן בהחלט לראות מאפיינים של המרכיבים בקווי האישיות של האדם ובוודאי כאשר זה בא לידי ביטוי במישור הרומנטי. כי אז אנו נעשים יותר מוחצנים ושיווקיים כלפי עצמנו וכלפי הפרטנר שלנו.

קול צבעי הקשת והשקט
במאמר זה אסקור את מרכזי האנרגיה בגופינו הקרויים צ'אקרות על פי צבע ומאפיינים.

שתהיה לכולנו שינה טובה!
25/05/08 | יהדות
בימי קדם כאשר לא היתה תאורה מלאכותית ובטח שגם לא תרבות פנאי עשירה, אנשים היו קמים עם הזריחה ועולים על יצועם לישון עם השקיעה.

ערוצי האנרגיה בגופינו כערוצי תקשורת פנימית.
עפ"י הגישה ההוליסטית של גוף נפש ישנם בגופינו עשרה ערוצי אנרגיה המכונים מרידיאנים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI