דף הבית רוחניות יהדות הידעת שאבות המדע הסיקו שיש בורא לעולם?
הידעת שאבות המדע הסיקו שיש בורא לעולם?
בתיה כץ 13/11/19 |  צפיות: 11217

הידעת שאבות המדע הסיקו שיש בורא לעולם?

מאת דניאל בלס

- אני מדען, אתה מאמין פאנט!

שנאתם של אתאיסטים רבים עיוורה אותם באופן כזה, שהם מגנים כל אמונה ואפילו מושכלת במציאות בורא. בין אם חוזר בתשובה עשה זאת משכל, מהתבוננות בעולם ובקוסמוס ובין אם עשה זאת מרגש, ההכרה במהותו הפנימית, אתאיסטים יגנו אותו ויקטלגו אותו מיד בתור "טיפש". אותם שונאים חשים עצמם מורמים מעם, "מדעיים", "מביני עניין", ואת המאמינים כ-"פאנטים", "עיוורים" וכדו'.

אתאיסטים אלו נוטים פעמים רבות להצביע על האמונה בבורא כמשהו שסותר את המדע והעובדות המדעיות, או כמשהו הבא לכפות על פערים בידע. דבר שהוא רחוק והפוך לגמרי מהמציאות.

במאמר זה נוכיח שלא רק שגדולי המדענים הסיקו שיש בורא לעולם, אלא שאמונה היא מצב מוכרח מהסתכלות אובייקטיבית ביקום והעולם.

מיהו הפאנט?

למעשה אנשי המדע הגדולים ביותר קיבלו את מציאות האלוקים כמושג המובן מאליו. בתור מדענים, לא היה להם צורך למלא אילושהם פערים בידע, שכן, בכל תחום מדעי רב תמיד המוסתר על המרובה.

חוסר הבנה או ידע מעולם לא היווה סיבה עבור אנשי מדע להאמין באלוקים. בדיוק להיפך. המחקרים, התגליות והידע הרב על התכנון הקוסמי הוא שהביא אותם לאמונה כה מוצקה ומבוססת בקיום בורא.

תמיד אפשר לנסות לומר שאותם מדענים הם גם בני אדם, והאמינו בבורא מתוך צורך נפשי. אך גם טענה זו נופלת לאור העובדה, שכל אותם מדענים לא קיבלו או חיו על פי דת זו או אחרת, ולא בהכרח האמינו בחיים לאחר המוות.

אבות המדע בחרו לקבל את מציאותו של כח עליון שברא ועדיין מחזיק את העולם מסיבה אחת ויחידה - זוהי המסקנה המושכלת ביותר לאור התכנון הקוסמי.

אבות המדע, שלא חששו לכפור בכל התיאוריות הקודמות להם, היו מספיק אובייקטיבים כדי להבחין בכך שהעולם וחוקיו לא הסתדרו מעצמם.

- המדענים הגדולים ביותר...

הפיסיקאי הגאון בן המאה ה-17, אייזיק ניוטון, גילה את חוק המשיכה העולמי. חוק זה קובע שהכוח שבו מושכים כל שני גופים זה את זה תלוי במסה שלהם ובריבוע המרחק שביניהם. אייזיק ניוטון היה ידוע באמונתו בכח עליון שברא את העולם. כמו מדענים רבים אחרים, הסיק גם הוא על מציאות האלוקים מתוך חוקי הטבע המסודרים להפליא שחקר.

גלילאו גלילאי (1564-1642): "הטבע הנו ביטוי קפדני של חוקי אלוהים - אחדות התופעות בשמים ובארץ. חוקי התנועה, מושגי ההתמד והתאוצה".

יוהאן קפלר ( 1571-1630): "לעולם מבנה הרמוני. הכוכבים נעים במסלוליהם בהתאם לחוקיות קוסמית מושכלת."

איור של אייזיק ניוטון מימין, ולשמאלו תמונה של אלברט איינשטיין. מעטים יודעים זאת, אך מי שבחן לראשונה את חוקי הטבע באופן מדעי, והגדיר את כח המשיכה במשוואות  מתמטיות, הסיק גם על קיום בורא. אייזיק ניוטון, אביה הרוחני של כל מדעי הפיזיקה, הסיק באופן ברור ונחרץ ביותר שחוקי הטבע מנוהלים בידי הבורא המחזיק אותם בציוונם הקוסמי, ומגלה עצמו בהרמוניה של הטבע. את דרכו המשיך פרופ' אלברט איינשטיין,  אביה של הפיזיקה המודרנית, שהסיק גם הוא על קיום בורא מתוך ההרמוניה הקוסמית. למעשה כל אבות המדע הגדולים ביותר הסיקו על קיום בורא.

כל המדענים הללו הסיקו על מציאות האלוקים מתוך היקום המסודר להפליא, המעיד יותר מאלף עדים על הבורא האינטילגנטי שיצר את הכל בחוקיות מרשימה.

פרופסור אלברט איינשטין, מהפיסיקאים הגדולים ביותר שהעולם הכיר, הסיק שיש בורא לבריאה, בורא בעל חוכמה אינסופית וכוחות אינסופיים, כזה שהוא מתכנן אך שאינו פרסונאלי.

איינשטיין, כמו ניוטון וגליליאו, הסיק הוא שיש בורא לעולם.

האם גם הוא נחשב בעיני אתאיסטים "נאורים" לפאנט פרימיטיבי?

- ניוטון ואיינשטיין היו פרימיטיבים?

מדענים כניוטון, גליליאו גלילאי ואלברט איינשטיין מלמדים אותנו שמבחינה מדעית אין כל סתירה למציאות האלוקים, ולהיפך, היא נלמדת מתוך הכלים שהמדע מציע לנו. גם בתור איינשטיין ניתן לקבל את ההגיון הברור מאליו בבחינת היקום. שום מידע חדש לא הפריך את המסקנות הקודמות ולכן כל אדם ישר בנפשו ישאר את המסקנה ההגיונית ביותר, המדעית ביותר, ויוותר על פרשנויות דמיוניות להסברת הבריאה על דרך המקרה. הבה וניצמד למושכל הראשון - הרציונאל לאיש הרציונאל.

מימין - מנוע חי הנמצא בזנב של חיידק. משמאל - אטום הנע "מעצמו".

מיהו הפרימיטיבי? המאמין בתכנון מכוון

או המאמין במיליוני צירופי מקרים מדויקים?

למרבה הצער, הדור שלנו כיום בכלל וה"משכילים" שבו בפרט, חוששים מאפשרות קיומו של בורא לעולם, שכן, אז אצל רבים תהיה קצרה הדרך להבנת משמעותנו בעולם אותו ברא האלוקים בעבורנו. לכן מתעלמים אנשים כה רבים מן האפשרות שכח עליון ברא את כל הקיים.

אבות המדע לפחות לא התכחשו לשכל הבסיסי, מן ההגיון הפשוט והמסקנה הברורה אותה אנו מסיקים מהתבוננות בעולמנו המורכב וחוקי הטבע הסימטריים להפליא, כי יש בורא לעולם והוא מקיים את הבריאה בכל רגע ורגע.

האם תצליח להתכחש להגיונך?

האם תתכחש להגיונם של אלו שכל עולם המדע לומד מדע מפיהם?

האם תתכחש למה שרואות עיניך?

- מקורות:

לגבי אמונותיו של גליליאו, להלן הציטוטים באנגלית + המקורות:

http://michaelcaputo.tripod.com/godandthegreatestscientists/galileo.htm

לגבי ניוטון, דעותיו בנוגע לבורא היו ברורות. להלן ציטוט מתוך הביוגרפיה באתר:

http://scienceworld.wolfram.com/biography/Newton.html

Although his methodology was strictly logical, Newton still believed deeply in the necessity of a God. His theological views are characterized by his belief that the beauty and regularity of the natural world could only "proceed from the counsel and dominion of an intelligent and powerful Being

בברכה,

דניאל בלס.

המאמר הוגש בחסות סדרת זוהר מתוק מדבש


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בתיה כץ


 


מאמרים נוספים מאת בתיה כץ
 
הכפירה בקיומו של אלוקים
13/11/19 | יהדות
מהן ההוכחות לקיומו של האלוקים? ההוכחות לקיומו של האלוקים נמצאות בעולם אותו ברא האלוקים, שהרי הבריאה מעידה יותר מאלף עדים על יוצרה. דווקא הללו שאינם מאמינים שיש אלוקים, לוקחים סיכון בל יתואר במילים. אנו נרחיב בפרק הבא את ההוכחות למציאות האלוקים לפי המדע, הפילוסופיה והלוגיקה, אך בינתיים ננסה לתהות על ההגיון המנחה את הללו השוללים את מציאות האלוקים:

כיצד ניתן להגדיר את האמונה באלוקים?
13/11/19 | יהדות
מהו ההבדל בין האלוקים לכל מיני יצורי אגדות שאנשים המציאו? שאלה זו מופנית פעמים רבות לדתיים, והיא לרוב נועדה להכעיס. מעטים שואלים את השאלה הזאת בכוונה אמיתית לעמוד על ההבדל בין יצורי אגדות מכל מיני מיתולוגיות, שאנשים המציאו, לבין האלוקים יוצר שמיים וארץ, כפי שהיהדות מלמדת עליו כבר אלפי שנים.

חוקי הטבע
13/11/19 | יהדות
למה התפוח נופל לאדמה? במציאות שאנו מכירים, הצרכים של החיים והחיים עצמם מתואמים בהרמוניה שאינה מלמדת על מקרה אלא על יד מכוונת. זהו המפליא באמת! זוהי העובדה המכריחה אותנו לקבל את מציאותו של בורא - חוקי טבע ביקום שהיה אמור להיות באנטרופיה מוחלטת!

האמת על חוקי הטבע
13/11/19 | יהדות
מה עומד מאחורי כל זה? המלומדים יכולים להסביר לנו שכל דבר הנצפה בטבע, נקבע על סמך התנאים הסובבים אותו ועל סמך חוקים פיזיקליים כלשהם. "אך מיהו אשר קובע את התנאים הבסיסיים המאפשרים את כל זה? מי קובע את החוקים הפיזיקליים אשר קובעים טבעים אחרים?" ויותר מכל "מדוע דווקא מה שצריכים החיים לקיומם הוא מה שקיים?"

הידעת שאבות המדע הסיקו שיש בורא לעולם?
13/11/19 | יהדות
שנאתם של אתאיסטים רבים עיוורה אותם באופן כזה, שהם מגנים כל אמונה ואפילו מושכלת במציאות בורא. בין אם חוזר בתשובה עשה זאת משכל, מהתבוננות בעולם ובקוסמוס ובין אם עשה זאת מרגש, ההכרה במהותו הפנימית, אתאיסטים יגנו אותו ויקטלגו אותו מיד בתור "טיפש". אותם שונאים חשים עצמם מורמים מעם, "מדעיים", "מביני עניין", ואת המאמינים כ-"פאנטים", "עיוורים" וכדו'.

גיל העולם - כל השיטות לישוב הסתירה
13/11/19 | יהדות
מהן השיטות השונות לישוב גיל העולם כפי שמציעים אותו האתאיסטים, לבין גיל העולם על פי האמור בתורה? כאן תמצאו את כל התשובות בקצרה, בתוך 5 גישות שונות!

גיל העולם והבריאה - סתירה או טעות בהבנה?
13/11/19 | יהדות
מדוע לנסות להציג את העולם כצעיר יותר, או כמתיישב עם דברי התורה? כאן תמצאו תשובה אובייקטיבית, לוגית ובלתי מתחמקת לשאלה, מדוע בכלל לנסות ליישב בין דברי התורה למדע התיאורטי בדבר גיל העולם, מהי בעצם השאלה, ומהי האמת שמאחורי הקושיה?

אולי כולנו בחלום?
12/11/19 | יהדות
שאלה ששואלים מתפלספים רבים, היא "מדוע שנסמוך על המציאות הנגלית לעינינו?" התשובה לכך די פשוטה למעשה: זאת מכיון שזאת המציאות היחידה אותה אנו מכירים!

מצוות לימוד תורה
26/05/19 | יהדות
לימוד תורה היא מצוות עשה מהתורה, לפי המקורות, מצווה זו עומדת נגד כל יתר המצוות כמו שנאמר תלמוד תורה נגד כולם, הערך של לימוד התורה, מלבד היותו מצווה, הוא ידוע בהשפעה העצומה שיש לו על נפש האדם, הלימוד נוטע בנפש האדם יושר, מידות טובות, ערכים של יושר אהבת ישראל, חסד ורחמים.

בחירה מוצלחת של תיק לספר תורה
30/04/19 | יהדות
ישנם תיקים לספר תורה העשויים מאיכות ירודה וחומרים שמתכלים ומתבלים לאחר זמן קצר, אצלנו לדוגמא התיקים עשויים עץ בוק משובח והדוגמאות העיטורים נעשים בעבודת יד, על ידי אנשי מקצוע המובילים בתחום זה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI