דף הבית פיננסים וכספים מט"ח סקירת מט"ח שבועית 30.11.09
סקירת מט"ח שבועית 30.11.09
ענבר צייגר 30/11/09 |  צפיות: 4061

דולר שקל: אכן מי שפעל בהתאם להנחיות שהובאו בסקירה הקודמת - מסתבר בדיעבד שהפעיל בהחלט "שכל ישר". הסימנים הצביעו שאכן אנו עומדים בפני מהלך תיקונים לגל העליות שקדם לו, ושלגביו הופיעו סימני בלימה, אך בד בבד הסוחרים הוזהרו להיות עם היד על "הדופק" עם פוזיציות השורט. בפועל אכן נר ההיפוך שאותת על אפשרות לכניסה לפוזיציה דובית נפרץ וכניסה למהלך יורד היה נכון וראוי. אך - לא לזמן רב. בימי המסחר שלאחריו גילינו שוב ניסיון של הרוכשים להעלות את המחיר, ואף השער פרץ ביום המסחר האחרון של שבוע המסחר החולף את קו ההתנגדות האחרון, כשמיד לאחריו בוצע "אחורה פנה" אגרסיבי. בסופו של יום נסגר השער הרבה מתחת, בהותירו תבנית היפוך יותר ברורה לשורט, לרבות נר היפוך אדום ו"כעוס" במיוחד. עם זאת, יש להיזהר מללכת שולל. עדיין ניכר שהכוח אצל הרוכשים, אם כי הסימנים מצביעים על אפשרות בהחלט סבירה להמשך ירידות. למרות הכול, מומלץ להימנע בשלב זה מחיפוש אחר כניסות לעסקאות שווריות, ולעומת זאת להמתין דווקא לאלה הדוביות, אך רק לאחר פריצת שער 3.7765 כמנה ראשונה ולאחר מכן, כמנה נוספת, רק לאחר פריצת שער 3.7345 . בכל מקרה - חשוב שלא להיות שאננים עם פוזיציות אלו היות שעדיין ניכר על הגרף מאבק עיקש בין רוכשים ומוכרים.

יורו דולר: מסתבר שהצפי שהובא בסקירה הקודמת היה מדויק להפליא. אכן תחילת שבוע המסחר החולף החל את דרכו בעליות שער היורו, אך כפי שהיה גם כן צפוי, בכל זאת הירידות לא אחרו לבוא. שני ימי המסחר האחרונים משבוע המסחר החולף הוכיחו ירידות אגרסיביות ואת התחזקותו של המטבע האמריקאי דווקא. נכון לרגע זה המסחר בצמד זה ממשיך להיות עצבני ובעייתי. גל העליות שנמשך מזה זן רב כבר איבד בשבועות האחרונים מעוצמתו ומהמומנטום שלו. הדבר אף משתקף בצורה ברורה באינדיקאטורים השונים, אם כי מספיק בהחלט להסתכל על הגרף בשביל להבחין בכך בצורה ברורה לא פחות. יום המסחר האחרון החל דרכו מטה בצורה אגרסיבית תוך שהוא פורץ את קו המגמה העולה ואף ממשיך לחתור מטה עד כמעט קו התמיכה. משם המסחר חזר שוב לעלות תוך שהוא סוגר את יום המסחר מעל קו המגמה העולה. מה שמצביע על אפשרות בהחלט סבירה לפתיחת שבוע המסחר החדש בעליות מחודשות של שער היורו, אולם יש להיזהר, היות שגם במבט רחב, ולא רק בזה של הטווח הקרוב, ניתן למצוא יותר ויותר סימנים המצביעים על היחלשות המגמה השוורית של היורו, במה שניראה לקראת ירידות והתחזקות הדולר, אולי אף באופן דרסטי - אותו נפגוש בהמשך. כרגע הסוחרים התוך-יומיים נמצאים כבר בפוזיציית לונג, לאחר שנר ההיפוך שנפרץ אותת להם לכניסה לעסקה. אלה שהמתינו קרוב לוודא ייכנסו לעסקת לונג אם וכאשר ייפרץ הנר של יום המסחר האחרון של שבוע המסחר הקודם. אולם בכל זאת - לא ניכר שהעליות תמשכנה זמן רב. יש יותר ויותר לתת את הדעת ולחפש עסקאות שורט בהמשך הדרך של שבוע המסחר החדש.

סטרלינג-דולר: גם הצפי שהובא בסקירה הקודמת לגבי צמד זה היה מדויק ומתוזמן כראוי. מי שפעל בהתאם לנאמר סביר להניח שהניב לא מעט רווחים, או שלפחות לא ספג מהלומה מכניסה לא ראויה לעסקה. אכן שבוע המסחר החולף הוכיח שהעליות הצפויות, לאחר מהלך ירידות קודם ללא תיקונים, לא אחר לבוא, ואף הדבר בא לידי ביטוי כבר ביום המסחר הראשון של שבוע המסחר החולף. אבל, כמו שהיה צפוי גם כן, המשך שבוע המסחר התאפיין בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע החולף בירידות אגרסיביות. יש לשים לב שהעליות שקדמו להן הגיעו עד לשער קו המגמה היורד ומשם חזרו מטה תוך שהם מותירים המשך קו מגמה יורד ברור, המלווה במבנה מחירים דובי גם כן. הירידות של יום המסחר האחרון משבוע המסחר החולף פעלו תחילה אגרסיבית כלפי מטה ועד קו ההתנגדות וחזרו מעלה עד לקו נקודת האל-חזור, אך לא מעבר לכך. משם החלו שוב הירידות, אם כי מעטות ובהדרגה, עד לסיומו של יום המסחר האמור. אבל, ומדובר ב"אבל" חשוב, השער בסופו של יום סגר מתחת לנקודת האל-חזור. מה שמלמד על אפשרות בהחלט סבירה להמשך ירידות בקרוב. הדבר מגובה גם באינדיקאטורים, כמו גם באבחון תמונת המצב במבט רחב. הכוח נותר עדיין אצל המוכרים. אמנם, לא מן הנמנע שנבחין בתחילת שבוע המסחר החדש בניסיונות חוזרים לרכוש את המטבע הבריטי, אולם לא ניכר שניסיונות אלו יזכו להצלחה מרובה או לאורך זמן עד שנשוב וניראה את הגרף נצבע שוב באדום.

דולר-יין: אמנם הדולר המשיך להיחלש גם השבוע, כהמשך לתקופה ארוכת זמן של התחזקות היין. יחד עם זאת, כפי שהובהר בסקירה הקודמת, ניכרת היחלשות של המהלך הדובי. הומלץ להימנע מלסחור בצמד זה, וזאת חרף העובדה שבדיעבד סוחרי השורטים זכו למנה יפה של הכנסה. צריך לזכור שמדובר בצמד מאוד דינמי ורב תהפוכות, כך שלא כדאי ליטול איתו "סיכונים" מיותרים ונטולי מחשבה מאוד מבוקרת. גם עתה, לאחר שראינו את הדולר ממשיך לצנוח בשבוע המסחר החולף, ואף חוצה את קו התמיכה, תוך שהוא ממשיך להותיר מבנה מחירים וקו מגמה יורדים, מומלץ "בחום" להימנע מלעלות על גל הירידות בהמשך שבוע המסחר החדש. ככל שבוחנים את הצמד מכל הזוויות, לרבות במבט רחב, כמו גם בתוך יומי, כך מבחינים יותר ויותר שהכוח בכל זאת נשאר בידי הרוכשים, בעוד כוחה של הדהירה הדובית נחלשת יותר ויותר, ואנו צפויים קרוב לוודאי לגל מימושים שיתבטא ברכישות המטבע האמריקאי. בהחלט סביר שנתחיל להבחין בכך - כשלב ראשון - לאחר פריצת השער את מחיר 87.07, אם כי לא בהכרח להרבה זמן, היות שבמקביל קיימת סבירות לא מועטה שהשער ישנה כיוון כדי "לבדוק" שוב את המחיר, ורק לאחר מכן נוכל להתחיל להבחין במהלכים שווריים יותר משמעותיים.

ניתוח טכני מבית Forex Pros, פורטל מסחר במט"ח


הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.
אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ענבר צייגר


 


מאמרים נוספים מאת ענבר צייגר
 
סקירת מדדים שבועית 14.12.09
מדד דאו-ג'ונס - אין למעשה הרבה חדש לגבי מדד זה מכפי שהובא בסקירה הקודמת. עדיין ניכר מאבק עיקש בין הקונים והמוכרים, בעוד הדבר מקבל את ביטויו בגרף מדשדש לאורך זמן רב יחסית. כמו-כן, אנו עדיין מוצאים שגל העליות נחלש, המומנטום גם הוא "מדשדש" ועם הפנים לכוח הולך ודועך, ובנוסף, גם האינדיקאטורים האחרים מצביעים על סיפור דומה

סקירת מט"ח שבועית 14.12.09
14/12/09 | מט"ח
דולר שקל: כמעט ואין שינוי מהסקירה משבוע שעבר. כפי שנמסר, קשה היה לומר שגל הירידות שפקד את המטבע האמריקאי הגיע לסיומו, ואכן גילינו במהלך שבוע המסחר החולף, שלאחר פתיחת מסחר בעליות, שאף חצו את המחיר 3.8000 ושאיפשר להיכנס לעסקת לונג צנועה, שהניבה רווח עד לקו ההתנגדות, מצאנו לאחר מכן שוב ירידות שערים שלוו בהתחזקותו של המטבע הישראלי דווקא.

סקירת נאסדק ודאו ג'ונס שבועית 7.12.09
08/12/09 | שוק ההון
מדד דאו-ג'ונס - אכן האפשרות להמשך עליות, כפי שהובא בסקירה הקודמת, בא לידי ביטוי בשבוע המסחר החולף. יחד עם זאת, גם כן כפי שנמסר בסקירה הקודמת, גל העליות הולך ונחלש.

סקירת מט"ח שבועית 7.12.09
08/12/09 | מט"ח
דולר שקל: כפי שהובא בסקירה הקודמת - הצפי לירידות בשבוע המסחר החולף אכן לא אכזב. כמו-כן הומלץ לסוחרים שלא "ללכת שולל" אחר המגמה הדובית המסתמנת היות שעדיין ניכר הכוח אצל הרוכשים. גם תסריט זה אכן התממש - ביום המסחר האחרון של השבוע החולף הגיעו עליות משמעותיות באופן יחסי לאחר שבוע של ירידות שערים של הדולר מול עמיתו הישראלי

סקירת מט"ח שבועית 30.11.09
30/11/09 | מט"ח
דולר שקל: אכן מי שפעל בהתאם להנחיות שהובאו בסקירה הקודמת - מסתבר בדיעבד שהפעיל בהחלט "שכל ישר". הסימנים הצביעו שאכן אנו עומדים בפני מהלך תיקונים לגל העליות שקדם לו, ושלגביו הופיעו סימני בלימה, אך בד בבד הסוחרים הוזהרו להיות עם היד על "הדופק" עם פוזיציות השורט. בפועל אכן נר ההיפוך שאותת על אפשרות לכניסה לפוזיציה דובית נפרץ וכניסה למהלך יורד היה נכון וראוי.

סקירת מדדים שבועית 30.11.09
30/11/09 | שוק ההון
הסקירה משבוע שעבר הוכיחה עצמה. הומלץ שלא להמשיך ולהסתמך על המשך עליות אפשריות, ובוודאי שלא להיגרר אחר פוזיציות שווריות, וזאת חרף העובדה שהמגמה ממשיכה להיות עולה, כמו גם קו המגמה עצמו. הצפי לירידות שערים רק הלך וגבר, ואכן צפינו בו במהלך שבוע המסחר החולף.

סקירת מכשירים כלליים 23-27/11/09
25/11/09 | השקעות
מדדים עולמיים וניתוח פנדומנטלי מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.

סקירת מט"ח שבועית 23-27/11/2009
25/11/09 | מט"ח
ניתוח טכני ושערים מצטלבים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.

נאסדק ודאו ג'ונס - סקירת מדדים שבועית
16/11/09 | שוק ההון
מדדים עולמיים ויומן אירועים כלכליים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.

סקירת מט"ח שבועית 16-20/11/2009
16/11/09 | מט"ח
ניתוח טכני ושערים מצטלבים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI